danzi76 Postat Aprilie 19, 2018 Share Postat Aprilie 19, 2018 (editat) Salutare, Am un Transalp de 650 care vobleaza insistent. Din istoric: - 2016 vara - schimbat anvelope Anakee 2 cu Anakee 3 - atunci am simtit imediat voblajul pt prima oara, inainte imi puneam manusile si ma inchideam la fermoar din mers. in toamna 2017: - schimbat rulmenti, semeringuri la Jug, - servisat furca (semeringuri de praf si ulei, cuzineti, garnituri, Ulei de furca etc) recent (2 saptamani in urma) am schimbat gumele din nou, am pus Heidenau scout si surpriza... Voblajul e mai mare si mai insistent iar ca noutate il simt si in franare mai serioasa. Concluzie: 1 Gumele sunt proaste (unele mai proaste ca altele) - probabil calitatea pt Romania e una indoielnica dupa cum s-a vazut in ultima vreme la alte produse 2 Geanta fata cu 8-uri si gumele mai sus mentionate amplifica vibratiile. De aceea intreb daca stiti pe cineva care poate verifica janta si eventual regla spitzele sau daca aveti alte concluzi fata de cele enumerate de mine le astept cu mare interes. A scapat pana acum cineva de voblaj? Cum? Editat Aprilie 19, 2018 de danzi76 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emircea Postat Aprilie 19, 2018 Share Postat Aprilie 19, 2018 (editat) Rulmentii la roata sunt ok? Din ce povestesti, la aia n-ai umblat... S-a facut echilibrarea rotilor cand ai schimbat gumele? Voblajul il poti avea si daca asfaltul este foarte rugos. Folosesc de 4 ani K60 Scout fata-spate, sunt la al 2-lea set si simt voblaj doar daca asfaltul e mai nasol. Poti sa vezi daca roata are opturi la fel ca la bicicleta: sprijini de furca un distantier sa-ti ajunga pana pe la 5mm de janta si vezi daca scade sau creste distanta cand invarti (incet) roata cu mana. Editat Aprilie 19, 2018 de emircea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Aprilie 20, 2018 Share Postat Aprilie 20, 2018 am avut si eu probleme cu voblajul. din ce am inteles eu acesta nu apare din cauza neechilibrarii rotii. La mine cred ca au fost doua cauze posibile: 1. am cazut si era stramb ghidonul. am pus unul nou anul asta, am reglat furca si nu ma vobla. dar! 2. anul asta am incercat fara suport si top case. Nu stiu daca ai top case, dar poate fii una din cauze, un prieten si-a pus top case anul asta si pateste la fel, iar anul trecut nu avea TC si nu-i vobla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emircea Postat Aprilie 20, 2018 Share Postat Aprilie 20, 2018 Multa lume foloseste termenul de 'voblaj' si daca tremura ghidonul, iar ghidonul poate sa tremure nasol daca roata fata nu este echilibrata. Top case-ul poate a adaugat greutate aditionala pe roata spate si s-au simtit mai tare alte probleme - gen 8-uri sau rulmenti roata spate. Daca e asa, acelasi lucru ar trebui sa se simta cu pasager si fara top case. In rest, TC-ul n-are prea multa treaba sa modifice aerodinamica, doar nu e eleron! Hai sa ajutam dupa ce trecem posibile cauze prin filtrul gandirii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Aprilie 20, 2018 Share Postat Aprilie 20, 2018 eu doar am spus din experienta mea, cu roata fata echilibrata tremura ghidonul anul trecut si anul asta nu mai tremura fara sa-i fac nimic la roata. iar faza cu top case-ul tot din experienta prietenului meu am povestit-o. Anul trecut doar cu side case-uri se ridica de pe sa fara sa tina mainile pe ghidon, anul asta de cand l-a pus nu mai poate lua mana de pe ghidon ca incepe sa tremure. filtreaza tu ce vrei de aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Aprilie 20, 2018 Share Postat Aprilie 20, 2018 Poti sa vezi daca roata are opturi la fel ca la bicicleta: sprijini de furca un distantier sa-ti ajunga pana pe la 5mm de janta si vezi daca scade sau creste distanta cand invarti (incet) roata cu mana bine punctat asta as face prima data Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danzi76 Postat Aprilie 23, 2018 Autor Share Postat Aprilie 23, 2018 (editat) Salut Mircea (emircea), toata lumea.. Rulmenti de la roata daca nu ai joc pe ax si nici sunete suspecte (de frecare) nu ii schimbi. Echilibrarea a fost facuta camere schimbate etc. (tot ce trebuie cand schimbi gumele) Sunt sigur ca janta mea nu e perfecta si ca am opturi (stiu pe unde am umblat , nu am nevoie sa confirm cu distantier) de aia caut un priceput in reglarea spitelor, Nu cred ca e cineva cu roti spitate care sa nu aiba opturi (nu neaparat ff vizibile) dupa cel putin un an de mers prin patrie. Problema este ca dupa ce am pus gumele astea "voblajul" s-a amplificat si in frecventa si in amplitudine , plus ca a aparut pe franare ceea ce e ff aiurea Top case-ul a dat si el vibratii nu de la greutate, ci de la prindere. Vibratii intre case si talpa de prindere pe mobra (rezolvate cu niste buline de pasla pt picioare de mobila bagate intre talpa si case). Cu side case-urile puse mobra devine un pic mai stabila dar asta e subiectiv diferenta fiind destul de mica. Urmeaza sa schimb placutele de frana toate 6 si sa verific si discurile daca nu au si ele opturi (voblajul pe franare). @Mircea povesteai tu de un suc propriu de vaselino-uleiuri pt ungerea cablurilor... Ne vedem in weekend sa vedem daca rezolva problema mea cu cablurile de ambreiaj? Editat Aprilie 23, 2018 de danzi76 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danytm Postat Aprilie 23, 2018 Share Postat Aprilie 23, 2018 (editat) Salut, Eu cand am avut Transalp 650 cu roata spate descentrata in asa hal ca avea un joc la toate spitele de ai fi zis ca s-a dus rulmentul, am mers cu ea la mosul care repara bicilete in zona Badea Cartan, str Telegrafului 1, ap 11, tel 0771451816, dl Raita Tiberiu, dai jos cauciucul si te duci doar cu janta, omul chiar stie meserie la varsta lui, doar sa mai lucreze, experienta mea de mai sus a fost acum 3 ani. Editat Aprilie 23, 2018 de danytm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danzi76 Postat Aprilie 23, 2018 Autor Share Postat Aprilie 23, 2018 Multumesc danytm, Am sa (verific) merg in Iunie la el, deocamdata sunt in UK si vin doar in weekenduri acasa. Cat timp a stat janta la el, si cam in ce pret te-a dus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danytm Postat Aprilie 23, 2018 Share Postat Aprilie 23, 2018 Multumesc danytm, Am sa (verific) merg in Iunie la el, deocamdata sunt in UK si vin doar in weekenduri acasa. Cat timp a stat janta la el, si cam in ce pret te-a dus? o zi si cost cred ca 70 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danzi76 Postat Aprilie 23, 2018 Autor Share Postat Aprilie 23, 2018 decent, multumesc deosebit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emircea Postat Aprilie 24, 2018 Share Postat Aprilie 24, 2018 (editat) [...] @Mircea povesteai tu de un suc propriu de vaselino-uleiuri pt ungerea cablurilor... Ne vedem in weekend sa vedem daca rezolva problema mea cu cablurile de ambreiaj? 'Sucul propriu' contine: WD40, vaselina cu cupru si ulei de lant de drujba. WD40-ul cat sa faca mai fluida vaselina, la nivelul de vascozitate al uleiului de lant. Neaparat vaselina cu cupru, sa lase stratul de cupru(antifrictiune) dupa ce se usuca uleiul. Ne putem vedea intr-una dintre vineri pe la 6-7 PM, cu exceptia 11 mai, cand sunt plecat. Aduci cu tine niste celofan (punga) transparenta si banda izolatoare. Editat Aprilie 24, 2018 de emircea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danzi76 Postat Mai 23, 2018 Autor Share Postat Mai 23, 2018 Ieri am schimbat rulmentii de la roti... 2 fata 3 pe spate, voblajul persista (e adevarat ca s-a mai imbunatatit ceva, pare mai rigid acum dar totusi). Am observat ca am spite slabite, deci neaparat trebuie sa ajung la "spitzer" asta e ultimul lucru care il mai pot face, nu mai am idei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Octombrie 17, 2018 Share Postat Octombrie 17, 2018 Ieri am schimbat rulmentii de la roti... 2 fata 3 pe spate, voblajul persista (e adevarat ca s-a mai imbunatatit ceva, pare mai rigid acum dar totusi). Am observat ca am spite slabite, deci neaparat trebuie sa ajung la "spitzer" asta e ultimul lucru care il mai pot face, nu mai am idei. Rulmenții de la jug i-ai schimbat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danzi76 Postat Octombrie 18, 2018 Autor Share Postat Octombrie 18, 2018 Salut ,îmi poţi spune te rog dacă ai ajuns pe la spiţer şi dacă ai rezolvat ceva? Am şi eu o roată de dus la meseriaş peste iarnă şi aş vrea să mă orientez de pe acum,.Mersi. Salut, nu am ajuns la Spitzer dar am rezolvat (cred eu) singur. Am avut spite mai largi si le-am strans incet incet pana au ajuns cam la aceasi intindere toate spitele (din 4 in 4 spitze) apoi am pus marker pe bascula, am invartit roata si am marcat unde erau 8-urile si am strans - destrans pana am obtinut o roata decenta. Mi-a luat mult timp pt ca am facut treaba asta pe mobra (Nu am um un suport de centrat manual roata). Cstelia mi-a zis ca el poate sa imi centreze roata dar deja am facut eu - poti vorbi cu el. » Post actualizat in 18 Oct 2018 13:41 Rulmenții de la jug i-ai schimbat? Binenteles ca am schimbat. Pt mine e foarte clar: Cauciucurile Heidenau sunt niste gunoaie si nu ma mai ating de ele cat traiesc (ma refer strict la cele din Romania). Pe spate au inceput sa apara crapaturi la crampoane (destul de adanci) si nu am nici 5000 de Km iar cel mai lung ride pe care l-am facut cu ele a fost o tura pe Transalpina. Ca sa nu fie dispute pe forum, cine nu ma crede sa vina sa le vada, am poza cu data si kilometrajul cand le-am schimbat. Nu incerc sa fac reclama proasta nimanui spun doar ce am patit eu. Voblajul este dat de cauciucuri si sutin asta pt ca dupa 50-60 km/h dispare. Daca era din rulmenti (jug, roti), bascula, lant (am schimbat si lantul) voblajul se mentinea si la viteze mari, plus ca coincidenta e foarte mare am schimbat cauciucurile si brusc am avut un alt motor mult mai nesigur. Probabil in primavara am sa schimb din nou cauciucurile - dar nu de pe piata romaneasca si voi constata singur daca am avut sau nu dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emircea Postat Ianuarie 23, 2019 Share Postat Ianuarie 23, 2019 La 18.10.2018 la 16:30, danzi76 a spus: [...]Cauciucurile Heidenau sunt niste gunoaie si nu ma mai ating de ele cat traiesc (ma refer strict la cele din Romania). Pe spate au inceput sa apara crapaturi la crampoane (destul de adanci) si nu am nici 5000 de Km iar cel mai lung ride pe care l-am facut cu ele a fost o tura pe Transalpina. Ca sa nu fie dispute pe forum, cine nu ma crede sa vina sa le vada, am poza cu data si kilometrajul cand le-am schimbat. Nu incerc sa fac reclama proasta nimanui spun doar ce am patit eu. Voblajul este dat de cauciucuri si sutin asta pt ca dupa 50-60 km/h dispare. Daca era din rulmenti (jug, roti), bascula, lant (am schimbat si lantul) voblajul se mentinea si la viteze mari, plus ca coincidenta e foarte mare am schimbat cauciucurile si brusc am avut un alt motor mult mai nesigur. Probabil in primavara am sa schimb din nou cauciucurile - dar nu de pe piata romaneasca si voi constata singur daca am avut sau nu dreptate. Interesant, sunt la al 2-lea set complet de Heidenau K60 Scout (luate ambele din Ro) si nu am avut probleme de voblaj. N-ai pe nici un transalpist cu care sa faci schimb de roti sau cauciucuri, sa fii sigur ca asta e cauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.