Sari la conținut
JAGI

Mai 2018, etapele 3 si 4 ale CN si BMU

Postări Recomandate

Am observat ca au fost multi observatori, spectatori veniti cu motocicletele pina la Adancata. Ii ro sa -si posteze aici impresiile. Mai ales cursa de Supersport in care la o motocicleta s-a spart motorul, a varsat ulei pe pista, 2 rideri rapizi au cazut din cauza uleiului de pe pista si directorul de cursa, care a fost informat imediat a lasat inca 4 ture cursa sa continue, evitind sa se dea restart la cursa. De toata jena. Bulgarii au zis ca nu mai vin la asemenea evenimente organizate de FRM.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai traduce și tu...cn=? Bmu=? Frm=? Nu toată lumea știe ...

La ce motoreta s a spart motorul? R6, nu?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

R6 2003, dar nu din cauza pistonului ci din cauza ca nu avea lantul intins, a avut un inceput de high side, lantul a sarit de pe foaie si a spart carterul. Ulei pe pista, 2 cazaturi costisitoare, toti de la boxe strigau la comisarul cu steagurile sa dea steag rosu, pilotii faceau semne ca e pericol, de la Centru s-a dat OK pt continuarea cursei. Bulgarii care participau in cursa si concurau pt Camp Est European au zis ca nu mai calca la evenimente organizate de FRM. Ca romani. ne-am facut de ris.

 

Campionatul National de Viteza, Camp Est European, se organizeaza ca un singur eveniment, se fac clasamente separate. Ce regulament FIM, mereu invocat de iubita FRM, ar permite continuarea unei curse cind este ulei pe pista? Cursa a fos fost permisa inca 4 ture dar nu s-au desfasurat toate tururile programate, tot s-a oprit mai devreme.

Editat de JAGI

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca acea cursa nu a foat oprita din 2 motive. 1. Comisarul aflat in zona nu a semnalizat existenta acelui pericol, toata lumea se ratoia la cel de pe linia de start/sosire.

2. Esecul opririi cursei anterioare si a timpului pierdut.

 

Cursa anterioara a fost oprita pentru accidentul celui cu R6-le de a fost dus la spital. Initial au zis reluare rapida, la o anumita ora, apoi s-au cacait pana a fost reluare standard.

 

Problema mea este alta si nici alti piloti nu au inteles, tot la cursa respectiva. Bulgarul de pe primul loc cu BMW-ul, a cazut, a ajuns sa aibe aprope 1 tur in urma, dupa 2 tururi cade romanul si se face praf. Se opreste cursa. La reluare bulgarul pleaca de pe 4. Aici e o dilema...urmand ca apoi sa castige.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca au fost multi observatori, spectatori veniti cu motocicletele pina la Adancata. Ii ro sa -si posteze aici impresiile. Mai ales cursa de Supersport in care la o motocicleta s-a spart motorul, a varsat ulei pe pista, 2 rideri rapizi au cazut din cauza uleiului de pe pista si directorul de cursa, care a fost informat imediat a lasat inca 4 ture cursa sa continue, evitind sa se dea restart la cursa. De toata jena. Bulgarii au zis ca nu mai vin la asemenea evenimente organizate de FRM.

Bogdane am crezut ca te-ai obisnuit cu esecurile astea si ca nu mai ai prea mari pretentii de la ei. Nimic nou

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca si d-nu Jagi nu stapaneste foarte bine regulamentele de functionare/organizare... una doua "nasol la frm"... bine, in cazul in care nu este sportiv nici nu vad de ce ar trebui sa isi bata capu'... asadar dragule, ca sa intelegi si matale: nu FRM (Federatia Romana de Motociclism) organizeaza aceste curse ci cluburile sportive, in cazul de fata CSM Bucuresti. Desigur, ceea ce povestesti tu aici este un incident de cursa ce trebuia semnalizat si rezolvat cat mai repede(4ture e inacceptabil)

vin cu o intrebare:

-cele doua cazaturi datorat uleiului de pe pista s-au intmplat imediat in spatele accidentului sau in turele urmatoare cand teoretic zona trebuia semnalizata?

 

cat despre cauza accidentului(lantu prea slab etc etc) ce sa zic, la inspectia tehnica toata lumea il injura pe arbitru, ca stiu ei cum sa isi seteze motoreta...

 

au mai fost si alte nereguli la cursa asta dar na, asa e treaba la romanica, o dam undeva la jumate...

 

in alta ordine de idei eu trebuia sa asigur postul de starter(ala de pe linia start-finish) si am refuzat deoarece nu stapanesc temeinic regulamentele curselor de viteza.

referitor la tipatul de pe margine: ma doare-n pulpa daca e Johanis la boxe si tipa spre mine. eu primesc informatia de la arbitrii din teren (prin niste statii care am inteles ca au fost destul de greu de gasit) o transmit directorului de concurs si acesta ia decizia, mi-o comunica si eu afisez steagul corespunzator. desigur, timpul in care se intempla treaba asta trebuie sa fie cat mai scurt.

maine ma duc la sedinta la FRM pe alte teme dar ma voi informa si in legatura cu acest incident si va voi tine la curent.

o zi buna dragilor, va pupa Jumba! :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cazul de a da vina pe cineva pt cazaturi. Ci doar ca a durat 4 ture sa se opreasca cursa. Haralambie Vlad era in turnul de control cu statia la ureche, starteorul avea si el comunicare. Multe inadvertente au fost per total.Tipul micut de statura, de la MRM, Minciuna, era si el in turn.

 

Oamenii care participau anul trecut la CNV, multi dintre ei au stat doar spectatori, pur si simplu refuza sa mai participe.Sulewa, daca nu ai fost participat ieri, mai bine abtine-te de la comentarii pro. Nu e cazul. La cursa de care vorbeste Pandy, nu stiu prea multe amanunte, de aceea nu am deschis discutia .

 

La SSP au luat start doar 8 participanti, WOW. La SBK, 4 s-au retras, au ramas 4. Va dati seama ce cursa a fost!!!

Editat de JAGI

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

aia am zis si eu, ca timpul de reactie a fost foarte mare! treaba cu "daca nu ai participat" nu tine, ca nu pilotii fac regulamentul in timpul cursei, ei respecta regulamentul cu care au fost de acord la inceputul anului. ;)

cat despre profesionalismul pilotilor romani la disciplina asta... sunt doar cativa care stiu cum sta treaba, ceilalti au impresia ca daca li s-a permis accesul pe grila de start sunt dumnezei! pe mine ma amuza teribil! :)

daca nu vom incepe discutii "pro" riscam sa ramanem doar simpatizanti! :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cazul de a da vina pe cineva pt cazaturi. Ci doar ca a durat 4 ture sa se opreasca cursa. Haralambie Vlad era in turnul de control cu statia la ureche, starteorul avea si el comunicare. Multe inadvertente au fost per total.Tipul micut de statura, de la MRM, Minciuna, era si el in turn.

 

Nu pot sa cred asa ceva!!!! :eek:

 

Cine l-a pus pe ala acolo, clar nu a urmarit o cursa de motogp. Pai marele campeon al tarii nu stia cine a cazut de pe 24 de camere amplasate prin intermediul aplicatilor motogp.com ...si voi vroiati sa opreasca cursa pentru o pata de ulei???? :rusinica:

Pana dezbatea ala ce ulei a curs, vascozitatea si regulamentul... se termina cursa. Logic!! DOOH.. :alcy:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu era o pata de ulei, era cam mare trasa plina de ulei.Motoreta cu motorul crapat a rulat pina pe lina boxelor, pina acolo a tot lasat ulei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bah baieti, se pare ca e fost vorba de pierderea busonului de golire ce trebuia sa fie asigurat cu sarma, dar, ca sa fie "sportivi" pe grila s-au trecut cu vederea anumite aspecte la inspectia tehnica... exact ce scriam mai sus...(daca gresesc sa ma corecteze cineva)

 

am prins ceva din sedinta dedicata acestei curse si m-a cam bufnit rasul cand am auzit cu ce probleme se comfrunta...

 

in primul rand nu exista organizatori dar se vor 6-8 etape!! pai sa le faca cine?!?? nu mai bine faceti 3 da bune?!? toata lumea vrea standarde exceptionale cu implicare ZERO atat la organizare cat si la participare, viseaza la TT-uri si GP-uri dar nu sunt in stare sa isi faca un schimb de ulei...

 

imi pare rau sa spun dar "viteza" trage in jos momentan celelalte ramuri ale federatiei si, usor-usor, se va autodesfinta.

 

 

Zaire, vorbesti prosti, despre managementul unei curse cred ca nea Haralambie e cel mai in masura sa vorbeasca. cel putin impresia asta mi-a lasat-o mie de fiecare data cand am luat in discutie orice problema venita chiar si din ramurri pe care nu le cunoaste indeaproape!! :) ti-ar placea o discutie cu omu, crede-ma!! :)

Editat de stulewa

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bah baieti, se pare ca e fost vorba de pierderea busonului de golire ce trebuia sa fie asigurat cu sarma, dar, ca sa fie "sportivi" pe grila s-au trecut cu vederea anumite aspecte la inspectia tehnica...

cacao romanesc. Sarma si patent, trecem cu vederea numite aspecte. Organizatorii(care or fi ei, nu am nici o tangenta cu ei) si participantii(iarasi, mi se rupe care sunt ei) se merita unii pe pe altii cu varf si îndesat. Toti cei implicati in hora sunt doar niste românași autentici, adica niste neanderthali.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bah baieti, se pare ca e fost vorba de pierderea busonului de golire ce trebuia sa fie asigurat cu sarma,

 

Cum se asigura busonul de golire al uleiului cu sarma?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La fel ca si alte suruburi! O gaura prin care trece o sarma legata de un alt punct din apropiere. Daca nu ma insel e prevazuta in regulament asigurarea cu sarma, se practica si in aviatie. Google "safety wire" si te lamuresti :P

Probabil ca si aici se aplica regulamentul in mod selectiv, ca in cursele auto romanesti, iar daca arbitrii sunt la fel de bine pregatiti dezastrul are toate conditiile sa se produca...

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cakat, un buson strans corect nu se desface in veci, ca sa nu mai zic ca poti sa dai un Loctite pe el si chiar daca s-ar slabi busonul nu-l lasa sa se desfaca si nici ulei nu pierde. Safety wire se pune la alte chestii, cardane, pivoti, capete de bara, samd unde chiar sunt forte si vibratii si nu la un buson de ulei care daca e strans corect nu se desface niciodata. Pana la safety wire cred ca mai trebuie periati si participantii la curse...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu cu Loctite pe un filet unsuros. Ai sa razi, dar cunosc caz in care, la o masina de curse, se slabea mereu busonul de umplere al cutiei de viteze, cu toate ca era strans corect. Si mai stii ceva? Safety wire a rezolvat problema. Iar daca asa scrie in regulament, asa trebuie facut! La victoriei merge si cu Loctite sau strans cu dinamometrica din vecini :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stulewa, daca ti s-a spus de busonul de golire, AI FOST MINTIT ordinar. Motocicleta a venit la boxe, avea carterul crapat, gaurica in el. A sarit lantul din cauza ca nu era intins suficient. Au incercat sa dea vina pe rider ca chipurile busonul. Dar nu despre cum a aparut uleiul pe pista este vorba. Exista si Safety Car, era suficient sa intre masina sa neutralizeze cursa fara a pune in pericol participantii.


» Post actualizat in 16 May 2018 05:04

La fel ca si alte suruburi! O gaura prin care trece o sarma legata de un alt punct din apropiere. Daca nu ma insel e prevazuta in regulament asigurarea cu sarma, se practica si in aviatie. Google "safety wire" si te lamuresti :P
Probabil ca si aici se aplica regulamentul in mod selectiv, ca in cursele auto romanesti, iar daca arbitrii sunt la fel de bine pregatiti dezastrul are toate conditiile sa se produca...

Si despre arbitri este vorba, anii trecuti au fost scolarizati la locul de munca o echipa de baieti care daca nu stateau pe Facebook, stiau ce steag sa arate. La aceasta etapa s-au folosit alti arbitri care nu prea stiau cum e cu cursele moto.


» Post actualizat in 16 May 2018 05:07

bah baieti, se pare ca e fost vorba de pierderea busonului de golire ce trebuia sa fie asigurat cu sarma, dar, ca sa fie "sportivi" pe grila s-au trecut cu vederea anumite aspecte la inspectia tehnica... exact ce scriam mai sus...(daca gresesc sa ma corecteze cineva)

 

am prins ceva din sedinta dedicata acestei curse si m-a cam bufnit rasul cand am auzit cu ce probleme se comfrunta...

 

in primul rand nu exista organizatori dar se vor 6-8 etape!! pai sa le faca cine?!?? nu mai bine faceti 3 da bune?!? toata lumea vrea standarde exceptionale cu implicare ZERO atat la organizare cat si la participare, viseaza la TT-uri si GP-uri dar nu sunt in stare sa isi faca un schimb de ulei...

 

imi pare rau sa spun dar "viteza" trage in jos momentan celelalte ramuri ale federatiei si, usor-usor, se va autodesfinta.

 

 

Zaire, vorbesti prosti, despre managementul unei curse cred ca nea Haralambie e cel mai in masura sa vorbeasca. cel putin impresia asta mi-a lasat-o mie de fiecare data cand am luat in discutie orice problema venita chiar si din ramurri pe care nu le cunoaste indeaproape!! :) ti-ar placea o discutie cu omu, crede-ma!! :)

Deci, isi dau seama ca sint pe punctul de a avea 2 participanti la startul curselor.

Editat de JAGI

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nu mi s-a spus direct, asa am dedus din discutia la care am fost prezent, de aceea am si zis : "sa ma corecteze cineva" acum iara intra in discutie o treaba, daca i-a sarit lantul, ala a avut timp sa isi puna lantul la loc pe pista si sa continue pana la boxe sa cum dreaqu s-a facut gaureaua... ma rog, astea sunt detalii pe care doar pilotul sau colegii lui ni le pot prezenta.

 

din pacate o gandire de tipul lui Petre81, scuze dragule dar trebuie sa punctez asta, este similara cu a multora care se cred piloti si mai presus de regulament, sunt la primele participari si au impresia ca un regulament are scopul de a le pune bete-n roate nu de a preveni si diminua riscul unui accident. din pacate respectarea regulamentelor se va aplica mai temeinic in momentul in care vom avea primul pilot decedat pe pista in Romania. La viteza nu s-a intamplat, la MX din pacate da!

 

am atasat cateva poze pentru exemplificarea celebrlui "SEAFTY WIRE"

 

post-1864-0-64527200-1526453098_thumb.jpg

post-1864-0-20155400-1526453112_thumb.jpg

post-1864-0-57024500-1526453125_thumb.jpg

post-1864-0-10720100-1526453136_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu cu Loctite pe un filet unsuros.

 

Nu e greu, eu numai asa pun si n-am probleme iar cand desfac din nou busonul se vede ca Loctite a facut priza. Lasi uleiul sa se scurga mai mult timp iar cand pui busonul stergi cu o carpa uscata si infiletezi cat mai repede, chiar daca mai ramane o pelicula fina de ulei tot face priza pe material. Alta solutie buna este sa pui banda de teflon pe filet, merge perfect.

 

Am adoptat aceste solutii la motoarele la care aveam probleme de etansare dar la un moment dat am inceput sa o fac preventiv si nu mai am nici o treaba.

 

Ai sa razi, dar cunosc caz in care, la o masina de curse, se slabea mereu busonul de umplere al cutiei de viteze, cu toate ca era strans corect. Si mai stii ceva? Safety wire a rezolvat problema. Iar daca asa scrie in regulament, asa trebuie facut! La victoriei merge si cu Loctite sau strans cu dinamometrica din vecini :P

 

Motivul pt care se desfacea era un viciu de proiectare, un buson strans corect se poate desface din doua motive combinate: vibratii si caldura. Asta inseamna ca pasul filetului, materialul folosit si chiar forma busonului erau gresite. Safety wire se foloseste la multe chestii dar in cazul busoanelor e clar ca se foloseste in mod special pentru a inaltura eroarea umana.

» Post actualizat in 16 May 2018 06:59

din pacate o gandire de tipul lui Petre81, scuze dragule dar trebuie sa punctez asta, este similara cu a multora care se cred piloti si mai presus de regulament, sunt la primele participari si au impresia ca un regulament are scopul de a le pune bete-n roate nu de a preveni si diminua riscul unui accident. din pacate respectarea regulamentelor se va aplica mai temeinic in momentul in care vom avea primul pilot decedat pe pista in Romania. La viteza nu s-a intamplat, la MX din pacate da!

 

Nu ma deranjeaza ca punctezi, problema e ca interpretezi gresit ceea ce am spus. Eu nu sunt impotriva safety wire, eu ma refeream la faptul ca pana safety wire cineva nu a strans busonul de ulei. Degeaba pui safety wire daca nu strangi busonul sau ceea ce trebuie sa strangi. Gasesc frecvent motociclete la care cei care au lucrat inainte nu au mai pus splintul de siguranta pt piulita care strange axul rotii spate iar eu intotdeauna le pun unele noi.

 

 

am atasat cateva poze pentru exemplificarea celebrlui "SEAFTY WIRE"

 

Daca le-ai pus pt mine te obosesti degeaba, stiu cum arata safety wire dar de regula se pun la chestii solicitate (sisteme de directie, de franare, suruburi biele si palieri la anumite motoare, samd), nu la busoane de ulei.

» Post actualizat in 16 May 2018 07:02

Stulewa, daca ti s-a spus de busonul de golire, AI FOST MINTIT ordinar. Motocicleta a venit la boxe, avea carterul crapat, gaurica in el. A sarit lantul din cauza ca nu era intins suficient. Au incercat sa dea vina pe rider ca chipurile busonul. Dar nu despre cum a aparut uleiul pe pista este vorba. Exista si Safety Car, era suficient sa intre masina sa neutralizeze cursa fara a pune in pericol participantii.

 

Eu zic ca mai repede era foarte uzat lantul, cine stie ce ciurucari au ajuns sa alerge la cursele astea...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e greu, eu numai asa pun si n-am probleme iar cand desfac din nou busonul se vede ca Loctite a facut priza. Lasi uleiul sa se scurga mai mult timp iar cand pui busonul stergi cu o carpa uscata si infiletezi cat mai repede, chiar daca mai ramane o pelicula fina de ulei tot face priza pe material. Alta solutie buna este sa pui banda de teflon pe filet, merge perfect.

 

Am adoptat aceste solutii la motoarele la care aveam probleme de etansare dar la un moment dat am inceput sa o fac preventiv si nu mai am nici o treaba.

 

 

Motivul pt care se desfacea era un viciu de proiectare, un buson strans corect se poate desface din doua motive combinate: vibratii si caldura. Asta inseamna ca pasul filetului, materialul folosit si chiar forma busonului erau gresite. Safety wire se foloseste la multe chestii dar in cazul busoanelor e clar ca se foloseste in mod special pentru a inaltura eroarea umana.

Banda de teflon si Loctite pe filetul busonului eu unul le incadrez la tziganii. Unde e cazul se pune saiba de etansare noua, unde e filet conic se curata si se strange la cuplu. Unde e filetul bulit...

Te-ai gandit ca poate se "umfla" carcasa cutiei care avea de suportat un cuplu mult mai mare decat cel al motorului pt care fusese proiectata? Pt ca la modelele de serie nu se desface, si nici la asta inainte de upgrade-urile majore.

Concluzia in cazul de fata: medicamente regulamente, regulamente! :D

Nici eu nu inteleg cum ar fi putut imprastia ulei pe o bugata lunga de circuit daca s-a rupt lantul si a gaurit carterul. Oricum treaba cu arbitrii nu e de joaca, dar organizatorii fac tot posibilul sa reduca din costuri. Din pacate cu orice pret.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Banda de teflon si Loctite pe filetul busonului eu unul le incadrez la tziganii.

 

Le incadrezi gresit, sunt solutii de etansare si/sau blocare.

 

Unde e cazul se pune saiba de etansare noua,

 

Si daca cu saiba noua de etansare, sau chiar decalita care e mai moale tot curge ce faci? Poti intalni cartere care din n motive nu mai prezinta suficienta planeitate ca sa asigure etansare. Planarea acestor suprafete pe loc este aproape imposibila.

 

unde e filet conic se curata si se strange la cuplu.

 

Unde este filet conic nu curge niciodata.

 

Unde e filetul bulit...\

 

Se da alt filet si se schimba busonul.

 

Te-ai gandit ca poate se "umfla" carcasa cutiei care avea de suportat un cuplu mult mai mare decat cel al motorului pt care fusese proiectata?

 

Pai abia asta e tiganie, aia pe afara schimba cutii de viteze si punti chiar din astfel de motive. Candva cea mai la indemana chestie era folosirea de cutii de viteze si punti de la masini de transport.

 

Pt ca la modelele de serie nu se desface, si nici la asta inainte de upgrade-urile majore.

 

Probleme de proiectare care survin din cauza schimbarii parametrilor.

 

Concluzia in cazul de fata: medicamente regulamente, regulamente! :D

 

Pana se ajunge la controlul conform regulamentului trebuie schimbat mecanicul cu unul care e capabil sa stranga busonul corect si sa puna si safety wire.

Editat de petre81.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stimati colegi, nu s a desfacut nici un buson de ulei. Responsabilii cursei nu au oprit cursa, fiind ulei pe pista. Nu deviati spre cauzele mecanice.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×