Sari la conținut

Reconditionare rezervor cu rășină fibră de sticlă


m72story
 Share

Postări Recomandate

Am un rezervor de M care în ultimii doi ani începuse să piardă benzina grav, și asta nu prin jiglerele carburatorului.

Am încercat cu tradiționalul cositor, însă vârsta făcea ca ceea ce cositoream azi, mâine să se străpungă lângă.

În ultima perioadă scoteam benzina din el atât cât nu mergeam..

 

Într-un final am găsit un atelier specializat în rășini de fibră de sticlă din Craiova, care se pare ca au experienta de a se ocupa de un astfel de proiect.

Inițial l-am trimis pentru o izolare interioară cu rășină rezistentă la benzină, o îmbrăcare care ar fi făcut în rezervor, un alt rezervor din rășină.

Dumnealor mi-au propus sa il taie și să il curețe mecanic, pentru ca stratul de rasina sa aibe o aderenta perfecta, curatarea chimica nefiind suficienta.

Voi reveni cu poze pe masura ce proiectul inainteaza.

Toate bune!


» Post actualizat in 22 Jun 2018 10:25

Pentru lamuriri tehnice puteti apela persoana la 0771 139 550- Materiale Compozite

post-55500-0-66845400-1529656442_thumb.jpg

post-55500-0-33856700-1529656454_thumb.jpg

post-55500-0-12399100-1529656467_thumb.jpg

post-55500-0-72944200-1529656477_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că tăierea e inutilă. După curățirea chimică se poate curăți mecanic și pe interior cu nisip dur, pietriș sticlă pisată, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am la munca sablare atât prin vibratii, cât și cu aer.

Sablarea cu aer este impracticabilă în cazul interiorului rezervorului, în cazul general al incinetelor închise mici.

Datorita formei, accesului restrâns, se produc turbionari, practic se introduce o cantitate mare de aer care nu are pe unde ieși, ceea ce face ca jetul de sablare să fie inutil.

În cazul sablării cu vibrație, am încercat cu carbură din siliciu.

Mașina de sablat este o cuvă vibrantă, pentru a obține efectul dorit, trebuie transmisă oscilația și frecvența rezervorului, pentru a mișca balastrul de sablare.

Aici intervin problemele, pentru că nu se poate fixa rezervorul în cuva vibrantă, l-ar dezintegra.

Ambele soluții funcționează la sablarea exterioară, nu și la cea interioară.

Aspectul rezervorului la interior este după încercări de sablare cu ambele metode, imaginile sunt elocvente pentru a vedea eșecul intervențiilor.

În legătură cu tratarea chimică nu cunosc.

Să auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu la Ivan al meu un tratament cu rasina . A costat undeva la 50 de euro parca.... Produsul folosit de mine este acesta: https://restom.net/home/134-restomsuperkit-1222594643.html

 

Ca si pregatire am folosit urmatoarele procedee:

1 Curatare mecanica,,, cu piulite si chestii ce au cazut la indemana .

2. Aproximativ 3 zile de electroliza , cu solutie de detergent de rufe si apa calda + redresor + un dop si vreo 3 cuie de 15

3. Soulutiile de curatare din kitul de rasina

 

Am facut lucrarea acum aproximativ 2 ani. Pana acum eu sunt foarte multumit de rezultat. Stratul este la fel de lucios ca in prima zi. nu exista nici un semn de deteriorare pana acum.

 

Pentru mine a meritat banii... nu mai exista rugina in carburatorul meu de atunci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Super aspect ,cand ai inceput sa ai probleme cu carburatoarele datorita rasinei din rezervor ? Dupa ceva timp benzina o dizolva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Acum f mulți ani (cam 10), am stat la povesti ceva mai detaliate cu un italian ce îmi reparase la nivel de arta niște carene. Îl chema Dino și locuia/lucra langa TM, la Dumbrăvița.

Scopul era sa înlocuiesc plasticul lateral dreapta de la Tenere cu un rezervor suplimentar care sa ducă încă vreo 7-8 litri de benzina. 

Omul m-a asigurat ca se putea face 100%.

Eu am zis pas fiindcă finanțe 99% și fiindcă utilitate în Ro 1% (trebuia sa ma mint cumva, ca doar nu îmi permiteam).

Nu mai știu ce este cu omul (avea o vârstă încă de pe atunci), nu este cea mai "metal" soluție la comuniste, dar poate ajuta cu ceva informatia asta. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, easy ride on! a spus:

Există răşini epoxidice rezistente la benzină şi motorină:

https://www.ebay.com/itm/EPOXY-RESIN-GASOLINE-DIESEL-RESISTANT-COATING-SEALER-GLUE-4-FUEL-TANK-REPAIR-/311947247402

Însă cedează la metanol şi la metil-etil-cetone.

Si rasina aia verde cu care  vine fibra obisnuit  rezista . Am pus benzina pe un rest de rasina intarita ramasa in pahar si benzina dupa o ora tot limpede s-a scurs . Chestia e ca in rezervor benzina sta zile/saptamani iar peste iarna luni . Atunci se mananca ,probabil de la etanolul bin benzina . Si sa vezi smac in carburatoare ...

Despre saculeti de cauciuc ... care cauciuc rezista in timp la benzina? Ca vasele de expansiune cu sac sau acumulatorii de presiune lucreaza cu apa/antigel respectiv gaz/ulei  -  rezervoarele de presiune de pe Citroen (de ex) trebuie inlocuite dupa un timp si e vorba de un ulei special formulat .

Da,la competitii se folosesc rezervoare de fibra dar se stie ca si acele motoarele rezista putin asa ca ce important are ca rezervorul nu tine?

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce rezervoare din fibra la curse , de fuell bladder ATL ai auzit? Tine 5 ani insa. 

La barci se fac rezervoare din fibra dar u apoxy, nu cu piliesterica sau vinilesterica. Si tin. 

https://www.epoxyworks.com/index.php/epoxy-composite-tank-guidelines/#:~:text=Epoxy composite tank s have,specifically potable water and gasoline.

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...