G.Burlacu Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 (editat) Salutare, M-am pricopsit cu un Mondeo Mk3 din 2006, motor benzina 2000 cmc, 107kW, si vreo 140.000km care chiar par reali daca ma uit la uzura interiorului (minima spre deloc) - dar asta nu este foarte important acum. Problema numarul 1 de care stiam - binecunoscutele clapete pe admisie. Deja fac zgomot la relanti si ma gandesc daca sa le scot de tot (multi au facut asta fara nici o repercursiune majora in ceea ce priveste performante, consum sau noxe la ITP) sau sa le schimb. Probabil voi decide in functie de pret si ce alte nebunii voi mai gasi cand dau jos galeria de admisie. Problema numarul 2 si THE Problem de fapt - ma dispera relantiul. Inca de cand a ajuns la mine, la prima cheie la rece se tura pana pe la 2000 rpm si scadea foarte greu la turatia normala de relanti (800-900 rpm) chiar daca motorul era la temepratura de regim. De asmemenea si in mers, cand calcam ambreiajul sa schimb viteza turatia mai degraba crestea initial decat sa scada. Am zis sa curat clapeta de acceleratie si IAC-ul in prima faza. Am dat clapeta jos, era foarte murdara si am curatat-o cu spray de curatat carburatoare si cu o carpa. Acelasi lucru si cu IAC-ul. Am pus la loc si ....surpriza! Merge chiar mai prost, adica se tureaza si mai mult la relanti pana spre 4000 rpm. Ce teste am facut: - scos mufa de IAC - nu se intampla nimic, nu scade turatie, nu creste, un moare motorul. Am facut asta de cel putin de ori, si doar de 2 ori s-a micsorat turatia - scos mufa de la sensorul de pozitie al clapetei de acceleratie - nu se intampla nimic - scos mufa de EGR - nu se intampla nimic. Test cu OBD II prin ELM 327 si aplicatia Torque imi da fix erorile de IAC, EGR si TPS dar sunt normale atat timp cat am scos mufele. Daca le sterg si dau o tura cu masina fara sa mai mblu la nimic in motor - nu am nici o eroare. IMPORTANT cred este urmatoarea faza: cand o ia turatia razna rau spre 4000 rpm, pozitia clapetei de acceleratie citita prin OBD este la ~17% ceea ce este normal cred pentru pozitia de RELANTI!! (ceea ce ma duce cu gandul ca IAC-ul e primul pe lista cu defectiuni, dar, de ce isi revine la un monet dat?) Cand o ia razna rau cu turatia in gol se aude si un suierat ca si cum ar trage aer fals pe undeva dar nu pot sa imi dau seama pe unde si daca chiar asta este. De altfel, in filmuletul de mai jos se si aude acest lucru, doar ca la un moment dat, in general cand se incalzeste bine motorul, isi revine brusc la turatie normala si fara sa mai se auda nici un suierat. <iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/tmFIbl_ZqFs" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe> Va rog, daca mai aveti vreo alta idee, dati-mi de stire. Nu am ajuns inca la un service pentru ca din experienta cu serviceurile, nu vreau sa pic in capcana schimbarilor de piese in nestire. Vreau sa elimin personal si cu ajutorul vostru cat pot de mult din variante, inainte de a ajunge intrun service. Multumesc! Editat Iulie 6, 2018 de G.Burlacu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 (editat) Salut, Vezi sa nu ai aer fals pe la furtunul de la Pcv valve sau pe la galeria de admisie. Cu motorul pornit da cu un spray si vezi daca si pe unde se modifica turatia. Nu stiu daca la modelul tau clapeta e motorizata sau pe cablu. Poti depista aerul fals si cu un generator de fum. Poti verifica si Map senzorul , dar e greu cu accesul la el. Clapetele daca le dai jos o sa pierzi cuplu in turatii mici. Eu aveam galeria de Mondeo 4 si nu se gaseau clapete separat. La tine se gasesc si costa pana in 400 de lei. Vezi si axul care le actioneaza in ce stare e. Succes! » Post actualizat in 06 Jul 2018 16:57 Ps In video vad ca ai clapeta pe cablu. Gasesti sigur clapete. Daca tot dai galeria de admisie jos , cumpara si pcv valve si furtunul ei. Atentie sa nu rupi furtunul dr la servo care intra in galerie. Se scoate greu daca nu stii cum. Cred ca mai am unul in garaj. In 4-5 ore faci lucrarea acum vara, undeva la umbra. Editat Iulie 6, 2018 de nooxy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 6, 2018 Autor Share Postat Iulie 6, 2018 Multumesc @nooxy pentru raspuns. PCV-ul era singurul lucru pe care nu l-am verificat. Are o pozitie imposibil de ajuns fara sa dai galeria de admisie jos! Nu sunt prea lamurit cu testul asta cu spray-ul pentru aer fals. Inteleg ca trebui pulverizat in zone si daca trage aer fals va creste turatia, doar ca parca nu imi vine sa pulverizez ceva foarte flamabil peste un motor fierbinte Poate sa fie orice fel de spray? Clapetele sigur se pot inlocui, nu m-am uitat inca de pret, dar probabil ca le voi schimba daca ma incadrez in cei 400 de lei. Daca nu, le anulez si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 Daca tot iti este frica poti da cand motorul este inca rece. Eu am folosit spray de curatat frana. Poti incerca si cu un generator de fum. Gasesti solutii pe youtube. Gasesti si cum sa dai galeria jos si sa schimbi clapetele. Daca scoti clapetele o sa fie sigur mai puturoasa. Vezi ca sunt si niste bucse la axul care actioneaza clapeteld. Vezi sa nu aiba joc. Tu la Mondeo ai spatiu garla fata de ce aveam eu la Focus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 6, 2018 Autor Share Postat Iulie 6, 2018 Am vazut DIY de pe youtube. Sunt foarte explicite si arata pas cu pas cum sa dai galeria jos si sa schimbi clapetele. Pana la ele insa, trebuie sa rezolv cu turatia asta sau macar sa localizez problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 E posibil sa fie furtunul de la Pcv. E defect des la modelul asta. Tu oricum dai jos galeria asa ca le faci impreuna. Verifica si senzorul Map. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 Cand dai jos galeria uita-te la clapetelealea 4 de pe admisie. Si alea mai fac zgomot si se aude un mare zanganit in serpisorii de plastic de pe admisie. Clapetele alea sunt pacatoase pentru ca in timp capata joc si/sau se topesc de la decelerari, se desprind de acolo si le poti trage in motor si fac deranj mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Torakusu Postat Iulie 6, 2018 Share Postat Iulie 6, 2018 nu scoate clapetele de tot! inlocuieste-le cu unele bune. am vazut ceva pistoane topite din cauza lipsei clapetelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 7, 2018 Autor Share Postat Iulie 7, 2018 Ok, m-ati convins cu clapetele, o sa le schimb . Macar aici lucrurile sunt clare, stiu problema stiu rezolvarea. Dar cu turatia ce credeti ca mai pot sa fac? Un mecanic de cartier baga mana in foc ca este motorasul pas cu pas de vina, cel care controleaza pozitia clapetei de acceleratie. Dar pe diagnoza mie imi arata o valoaare de ~17% si cand este la relanti normal (800 rpm) si cand este razna la 5000 rpm, ceea ce eu traduc ca este in acceasi pozitie dar intra aer prin alta partea. Gresesc? » Post actualizat in 07 Jul 2018 10:41Ok, deci am zis ca merita sa dau o sansă sensorului de la clapeta de accelerație și sa il schimb. L-am si gasit repede la un magazin la 65 de lei si m-am gândit ca pierderea nu e chiar asa mare.L-am achiziționat si 10'min mai tarziu masina mergea....la fel de prost! Deci nu era el de vina, asa cum credeam si eu de la inceput.După care am zis sa o parfumez putin cu niste spray de frâna ca urmare a sfaturilor voastre. Cred ca asta e buba: trage aer fals. Mai jos video (fara embedded ca is de pe telefon si nu stiu sa il pun) Cand dau cu spray in zona IAC, galerie de admisie sau alte furtunase sub IAC creste turatia motorului.Acuma, cum oare imi dau seama exact pe unde trage aer fals? Generator de fum n-am, poate doar daca reiau vechiul obicei cu fumatul...Multumesc pentru răspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 7, 2018 Share Postat Iulie 7, 2018 Manualul masinii il ai? Daca nu, cauta pe google. Verifica care e procedura de idle learn... toate masinile au asa ceva, daca nu o respecti va merge prost la ralanti, cel putin o perioada. Daca creste turatia cu spray, clar trage aer fals. Vezi pe unde, exact, si rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Iulie 7, 2018 Share Postat Iulie 7, 2018 "Cand dau cu spray in zona IAC, galerie de admisie sau alte furtunase sub IAC creste turatia motorului. Acuma, cum oare imi dau seama exact pe unde trage aer fals? Generator de fum n-am, poate doar daca reiau vechiul obicei cu fumatul... Multumesc pentru răspunsuri!" Clar garniturile de etansare intre galeria de admisie si chiuloasa sunt imbatranite si nu mai etanseaza bine.. Schimba-le ! La multe benzinare gasesti si galeria fisurata, o alta cauza a problemei de relantiu instabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Manualul masinii il ai? Daca nu, cauta pe google. Verifica care e procedura de idle learn... toate masinile au asa ceva, daca nu o respecti va merge prost la ralanti, cel putin o perioada. Daca creste turatia cu spray, clar trage aer fals. Vezi pe unde, exact, si rezolva problema. Avand in vedere ca acceleratia este clasic, pe cablu si nu drive-by-wire, procedura de idle learn este foarte simpla. Manualul recomanda ca dupa prima pornire dupa resetarea ECU sa se tina masina la relanti 10 min si apoi sa se foloseasca pe o distanta de minim 7-8 km abordand cat mai multe stiluri de condus. Dar la mine in acest moment este clar ca nu de idle learning duce lipsa avand in vedere ca se duce si spre 4500 rpm. "Cand dau cu spray in zona IAC, galerie de admisie sau alte furtunase sub IAC creste turatia motorului. Acuma, cum oare imi dau seama exact pe unde trage aer fals? Generator de fum n-am, poate doar daca reiau vechiul obicei cu fumatul... Multumesc pentru răspunsuri!" Clar garniturile de etansare intre galeria de admisie si chiuloasa sunt imbatranite si nu mai etanseaza bine.. Schimba-le ! La multe benzinare gasesti si galeria fisurata, o alta cauza a problemei de relantiu instabil. Sunt mult mai multe variante decat garnitura aia dintre admisie si chiuloasa....mai sunt in schema cativa metri de furtune si alte garnituri. Am izolat cat de cat zona, undeva sub IAC. Am mai facut o proba si anume am dat jos tubulatura de la filtrul de aer spre clapeta de acceleratie si am astupat cu palma clapeta. In mod normal trebuia sa moara motorul dar el mergea bine mersi ---->> clar aer fals la greu!! MAi trebuie sa gasesc pe cineva care sa imi si identifice pe unde pe cat posibil fara sa dau jos tot motorul.. Ceva recomandari in Brasov? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Nu trebuie dat jos motorul. Dai jos doar galeria de admisie. La Mondeo ai spatiu garla. Cel mai bine o sa observi cu galeria data joc. Pot sa pun pariu ca e furtunul de la valva pcv spart. Se inlocuieste cu tot cu valva pcv . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Am programat-o maine la un service. Mecanic este un vecin de-al meu. Sper sa ii dau de cap. Va tin la curent cu evolutia si multumesc pentru implicare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Frana se actioneaza usor? mai are efectul de servo? Si pe aici poate trage aer fals. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Frana este ok! Am verificat furtunul ce merge de la galeria de admisie la pompa de frana si este in regula. Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Nu doar furtunul, ci servofrana, am vazut cazuri in care tragea aer fals pe la cuplajul pedalei (se cam aude in interior un fasait, daca e sa traga aer fals pe acolo). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Voi verifica si asta! Mersi de pont! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Avand in vedere ca face mai rau dupa ce ai mesterit la ea, 99% ai "reparat" ceva pe acolo! Lasa servofrana si scenariile sf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Pot sa accept si asta ca nu sunt mare mecanic, poate doar o persoana ceva mai atenta decat un mecanic din service. Oricum procentul de 99% dat de tine imi da senzatia ca stii exact de am "reparat" dar nu vrei sa imi spui....deocamdata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Si eu am avut o problema similara la o Corsa. Dupa ce am curatit clapeta de acceleratie nu mai statea relantiul si se tura singura. Solutia a fost resetare software in reprezentanta. A fost gata in 10 minute. E adevarat ca eu le-am povestit ce am facut si mi-au zis ca trebuie sa faca aceasta resetare pt relanti. Am fost si la alti mecanici dar nu au reusit neavand soft-ul necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 9, 2018 Autor Share Postat Iulie 9, 2018 Multumesc de ajutor! Ai prins la fix ideea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 9, 2018 Share Postat Iulie 9, 2018 Faptul ca iti merge mai prost dupa ce ai umblat la clapeta si la iac ma duce cu gandul ca ai busit iac probabil. Am vazut live cum un coleg dorind sa curete foarte bine iac , a inceput sa il extinda si comprime, de s-a lasat cu iac nou. Eu nu am curatat decat varful conic care regleaza debitul de aer si nu am avut probleme. Ps...nu sunt mecanic, iti spun doar din experienta prorie. Sunt oameni pe forum mult mai capabili sa iti dea sfaturi sau sa te ajute sa rezolvi problema. Totul e sa isi doreasca. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iulie 11, 2018 Autor Share Postat Iulie 11, 2018 Se pare ca pana la urma furtunul de la valva PCV a fost de vina. Are 2 crapaturi serioase. Partea proasta e ca nu l-am gasit decat in varianta OEM la vro 235 de lei . Un nenorocit de furtun care oricum se va strica din nou peste cateva zeci de mii de km ca asa e "dizainu'". Am comandat si valva PCV sa fiu sigur. Asta nu e nicaieri pe stoc, livrare cel mai repede in 4-5 zile lucratoare. Sper ca asta sa fie tot, macar pentru moment! Multumesc tuturor pentru sfaturi, sugestii si chiar pentru micile mistouri. Cu masura, pot fi constructive... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iulie 11, 2018 Share Postat Iulie 11, 2018 Inlocuieste omule si clapetele alea nenoricite si 100 000 km nu ai treaba. Tot dai galeria jos. Am banuit furtunul si ti-am si scris asta. Ma bucur ca s-a nimerit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.