Sari la conținut

In vizita la zimbri (02.08.2018) (301 km)


SONYC
 Share

Postări Recomandate

Raspund invitatiei MyMoto de a testa noua mobra a celor de la Bajaj, Dominar 400.

 

Ma astept sa o gasesc intr-un cort alaturi de ceva specialitati indiene, cum ar fi omleta gatita in rosie sau puiul picant preparat in coaja de pepene verde. Monocilindrul sta insa cuminte in parcare, inconjurata fiind de Japonia si Italia.

 

Traseul este urmatorul:

 

post-69084-0-75876600-1533276174_thumb.jpg

 

Se misca bine prin traficul din micul Paris, usoara, manevrabila. Display-ul devine insa inutil in bataia directa a soarelui.

 

In drum spre Peris zaresc cativa pruni si opresc de indata:

 

post-69084-0-27130300-1533276850_thumb.jpg post-69084-0-35484800-1533276854_thumb.jpg post-69084-0-31982900-1533276859_thumb.jpg post-69084-0-34160600-1533276865_thumb.jpg

 

Padurea din apropierea localitatii Balteni:

 

post-69084-0-70503600-1533277185_thumb.jpg

 

Fiind in perioada de rodaj, am inteles ca producatorul recomanda a nu se depasi 105 km/h si nici 6k rpm, moment in care indicatorul RPM LIMIT se aprinde intermitent. Sub 4k rpm motorul transmite insa ceva vibratii, specifice de altfel monocilindrului.

 

Continui calatoria si mobra pare ca stie drumul

 

post-69084-0-11406500-1533277980_thumb.jpg post-69084-0-29312200-1533277986_thumb.jpg

 

pentru ca in curand observ corturile de care pomeneam la inceput, cu ai nostri indieni:

 

post-69084-0-50528600-1533277995_thumb.jpg

 

In drum spre aerodromul de la Sirna. Adie oleaca vantul, dar coafura rezista.

 

post-69084-0-80556600-1533278243_thumb.jpg

 

Alte fotografii:

 

post-69084-0-56528000-1533278402_thumb.jpg post-69084-0-63255000-1533278407_thumb.jpg post-69084-0-52001000-1533278412_thumb.jpg post-69084-0-83842900-1533278416_thumb.jpg

 

Ciclistica este foarte faina, iar franele surprinzator de eficiente, testate din plin in momentul in care soferul unei semiremorci a tinut mortis sa depaseasca o caruta, fortandu-ma astfel sa ma apropii sensibil de sant si sa reduc viteza pana sub 10 km/h. Ar fi durat cateva secunde sa trec, iar in urma mea era liber, dar banuiesc ca nu a mai putut astepta.

 

Iesirea din Moreni spre Ghirdoveni este plina de cratere, ocazie cu care am simtit cat de tare este suspensia fata, cu siguranta mult mai tare decat la Hornet.

 

In Bucsani opresc pentru a intreba un localnic cum sa ajung la zimbraria neagra. Au trecut 6 ani de la ultima vizita, iar atunci am fost cu bicicleta. Stiam ca drumul prin padure e un amestec de pamant si pietris, si cum in ultima perioada a tot plouat, m-am gandit ca o sa fie un chin. Doamna de la magazinul alimentar imi spune insa sa merg fara de griji, e asfalt pana la intrare. Am indoieli, dar n-am ce pierde, asa ca in Ratoaia fac stanga.

 

Drumul e asa cum il stiam, nicidecum asfaltat :) Mai o balta, mai o portiune de pietre, mai un bustean, dar se poate parcurge. Cu ocazia asta am observat ca se aprinde un martor in bord in momentul in care cricul este coborat. Era bun un indicator si pentru treapta de viteza, avand in vedere ca este o mobra dedicata incepatorilor.

 

post-69084-0-71556500-1533279500_thumb.jpg

 

Biletul de intrare este 6 lei, si cum sunt singurul vizitator, ii las omului 10. Imi spune ca e posibil sa nu zaresc zimbrii, pentru ca au mancat deja. Ideal am inteles ca este sa ajungi pana in ora 11.00, ori ceasul indica acum 13.14. Amabil insa, imi ofera un binoclu. Cum zimbrii nu au fost de gasit, fata de data trecuta, cand le-am dat sa manance din mana, m-am multumit cu dulcele miros al vegetatiei si cu cateva fotografii:

 

post-69084-0-10380400-1533279991_thumb.jpg post-69084-0-02133200-1533279996_thumb.jpg post-69084-0-50365000-1533280001_thumb.jpg post-69084-0-89291700-1533280005_thumb.jpg

 

post-69084-0-11786200-1533280011_thumb.jpg post-69084-0-05663000-1533280018_thumb.jpg post-69084-0-35531400-1533280023_thumb.jpg post-69084-0-25409800-1533280028_thumb.jpg

 

Muzeul:

 

post-69084-0-28910100-1533280094_thumb.jpg post-69084-0-81203800-1533280098_thumb.jpg post-69084-0-21000800-1533280103_thumb.jpg post-69084-0-90836400-1533280108_thumb.jpg

 

In localitatea Bujoreanca am oprit pe partea dreapta a drumului pentru a verifica traseul. Desi eram cu ochii in telefon, observ ca se apropie ceva mare de mine, din partea stanga. N-as fi avut timp sa las telefonul (si nici unde), sa ridic cricul, sa selectez prima treapta si sa plec, asa ca singura solutie ramane sa claxonez. Un domn la vreo 50+ face intoarcerea din 3 miscari. Masina, un Ford Kuga, cu oglinzi generoase, cu senzori de parcare, vorba aia, cu tot ce trebuie, opreste la 5 cm de mine. Abia atunci se uita in oglinzi si ma vede. Vrea sa coboare, sa isi ceara scuze, dar ulterior realizeaza ca blocheaza ambele benzi si termina intoarcerea. Opreste, deschide usa, fara sa coboare insa, si isi cere scuze, spune ca nu m-a vazut. El cu toate dotarile la masina, eu cu mobra alba, geaca deschisa la culoare, casca iar foarte vizibila. Omul regreta, iar asta se simte din voce, dar ma arunca in sant daca nu eram pe faza. I-am spus sa fie mai atent si aia a fost.

 

In localitatea Dobra am facut o pauza pentru hidratare si inapoi in sa.

 

post-69084-0-73500900-1533282070_thumb.jpg

 

Pe segmentul de drum Bolovani - Baldana am mers putin mai alert, dar se simte nevoia de mai mult cuplu. Pentru a depasi din scurt trebuie sa retrogradezi, altfel nu are putere. Toba, desi nu castiga la capitolul aspect, are un sunet placut, gros. Consumul pare a fi unul decent, am parcurs 301 km cu 50 de lei. Am simtit limitarile mobrei, mai ales daca e sa o compar cu Hornetul, altfel insa este foarte misto si se poate utiliza lejer si in regim de touring. Am simulat in vreo doua ocazii ideea de a scapa mana in gaz, si nu s-a intamplat nimic, cumva firesc, in fond are doar 35 de ponei. Din punctul meu de vedere este ideala pentru incepatori. Trebuie insa sa treci cu vederea calitatea plasticelor si senzatia generala pe care o transmite, de "ieftin".

 

Imi dati de veste daca aveti intrebari.

 

Spor!


» Post actualizat in 03 Aug 2018 08:08

Filmare video

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propui un indicator de treapta de viteza argumentatnd ca este pentru incepatori mobra. Poate tocmai de aceea nu este bun. Sa stea cu ochii la drum si sa deprinda din prima sa simta motorul.

 

Din pacate calitatea finisajelor este o chestiune generalizata in auto/moto/camioane/metro etc. In afara de fiarele care costa de te ustura ficatii si care au mai mentinut cat de cat un standard rezonabil la finisaj, in rest ieftin cat se poate. Toata lumea vrea mobre si masini ieftine, iar indienii raspund acestei cereri.

 

Daca tot ai testat mobra, puteai sa pui ceva date tehnice si un pret. Ca sa o putem compara cu altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

Prezenta unui indicator pentru treapta de viteza ar fi crescut pretul total al mobrei, motiv pentru care nu exista. Sunt absolut de acord ca trebuie sa simti motorul, dar nu am intalnit incepator care sa spuna ca nu si-a dorit acest indicator. Si apoi sa fim seriosi, nu pierzi atat de mult timp uitandu-te pe un indicator. Daca e sa mergem pe ideea asta, scoate si turometrul, ca doar trebuie sa o simti, cu ce te ajuta sa vezi rotatiile pe minut?

 

Senzatia pe care o transmite cand te uiti la componente in parte asta este, de ieftin. Pe de alta parte, mobra merge bine, ramane doar de vazut fiabilitatea.

 

Pentru datele tehnice poti accesa site-ul oficial (click)

 

Pretul este de 4200 de euro

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prezenta unui indicator pentru treapta de viteza ar fi crescut pretul total al mobrei, motiv pentru care nu exista. Sunt absolut de acord ca trebuie sa simti motorul, dar nu am intalnit incepator care sa spuna ca nu si-a dorit acest indicator. Si apoi sa fim seriosi, nu pierzi atat de mult timp uitandu-te pe un indicator.

 

Ca incepator pe mobra fara indicator de treapta care apoi a mers cu una cu indicator cu treapta, pot sustine ca treci repede peste perioada de acomodare in care numeri si incerci sa-ti amintesti treapta in care esti.

 

Cand am incercat o mobra de generatie noua cu indicator, am simtit ca imi distrage atentia de la drum. La 60 km/h acea secunda se traduce in vreo 15 metri parcursi. La mers in oras, frecand vitezele la fiecare 30 de secunde.. aduni mult timp in care nu mai esti complet atent la drumul din fata.

Are potentialul de a deveni periculos.

 

Da ma rog, realist vorbind.. n-am vazut accident cauzat de motoristul care s-a uitat in indicatorul de viteza.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

Perioada de acomodare in momentul in care esti incepator si nu ai indicator pentru treapta de viteza oscileaza, de la om la om. Dorinta fiecaruia de a exista inca de la bun inceput este insa un lucru cert. E alta poveste faptul ca poti trai si fara.

 

In ce treapta ajungi sa mergi in oras de pierzi atat de mult timp uitandu-te pe un indicator? Pentru ca daca schimbi 3 trepte si ai uitat, inseamna ca indicatorul e ultima ta problema.

 

Simpla urcare in/pe orice mijloc de transport are potentialul de a deveni periculos, despre ce vorbim?

 

 

.

 

Varianta cu ABS, ca doar asta am testat.

 

Nu iti pot raspunde din momentul ce producatorul nu le specifica. Poti intreba vanzatorul, in cazul de fata MyMoto, poate ei stiu, sau intreba la randul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat si eu ceva date dar exact alea interesante nu le-am aflat: alezaj x cursa si compresie.

 

4.200 € este varianta asta cu ABS? (asa ar trebui da intreb si eu)

 

din 2017 sunt obligati sa ofere pt piata EU ABS standard, toti producatorii moto

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu intelesesem ca ride testul e o tura mica, nu sa faci 300km. Sau ai fost tu privilegiat? Caz in care vine intrebarea fireasca: in ce calitate?

Am tot zis sa merg sa o pipai, pare ceva decent la pret acceptabil asa, "pe hartie". Indicator de treapta as fi vrut la Fazer, la inceputul meu cu el mai pierdeam socoteala, nu avusesem 6 trepte pana atunci si nu cunosteam motoreta. Acum nu imi mai lipseste, desi am uitat-o o data in 5 cativa km buni pe autostrada. Lizibilitatea k@k@tului ala de turometru LCD nu e deloc straina de intamplare, din pacate vad ca tinde sa se generalizeze. Impresia de ieftin e prezenta la muuulte vehicule din generatii noi, asta macar chiar nu e scumpa, costa altele spre dublu si sunt tot plastik@kate...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat si eu ceva date dar exact alea interesante nu le-am aflat: alezaj x cursa si compresie.

 

4.200 € este varianta asta cu ABS? (asa ar trebui da intreb si eu)

Din cate stiu Dominar 400 are motorul de la KTM Duke 390, deci poti cauta specificatiile de la Duke.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu intelesesem ca ride testul e o tura mica, nu sa faci 300km. Sau ai fost tu privilegiat? Caz in care vine intrebarea fireasca: in ce calitate?

 

Cu 'onda am facut aproape 900 de km intr-o zi, astea imi si plac de altfel, excursiile de anduranta, astfel ca tura asta a fost chiar mica :)

 

In calitate de motociclist :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...