Sari la conținut

Schimbare cauciuc


Cualge
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cum l-am echilibrat și eu sâmbătă: pe două capre, cu axul roții. Rulmenții în stare foarte bună, asta e condiție esențială dacă nu ai stand. Dar urmează și acela, în curând.

Nu mă lasă inima să dau minim 100 lei la fiecare schimb de gume. Până acum am mers la vulcanizare. De acum- nu mă mai văd ăia pe acolo. Urmează gumele la două Stroame + un speed.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa e cand ai prea mult timp liber , din pacate nu toata lumea dispune de el si e cam contra cronometru 

la vulcanizare dureaza 30 minute 2 cauciucuri ...de restul timpului pe care l-as petrece studiind si incercand sa fac asta singur prefer sa dau o tura pe Cheia

iar daca mai esti si incepator ...cum banuiesc ca este initiatorul topicului ...no way 

 

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și eu credeam că e dificil. Pe lângă schimbatul gumei, se mai pot face și alte operațiuni, dacă tot e mobra suspendată.

Îmi ofer serviciile celor din zonă, pentru că îmi place ceea ce fac și chiar vreau să ajut lumea. Eram pregătit cu 70 grame de plumb, dar am nimerit la fix orientarea gumei.

 Norocul începătorului. Furca tot eu i-am servisat-o omului, pe lângă schimburile de ulei și filtre. Un Z750 este acum pregătit de sezon. Anul trecut tot eu l-am pregătit. Oricine poate întreține motorul, dacă are două mâini mai dibace, câteva scule și acces la net. Și un gram de inventivitate. Chiar nu e greu. Când nu știi să schimbi nici măcar uleiul, cred și eu că e greu să schimbi un cauciuc. Vine unul acuși și spune că mecanicii rămân fără pâine. Eu vin tocmai la București pentru schimbat pastile la supape. Și tura viitoare tot acolo merg (la Fabio). Iar dacă e treaba groasă, sui mobra în remorcă și i-o duc să o facă. Nu moare nimeni de foame.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum cam 30 ani imi schimbam singur pivoti , bielete de directie si multe alte prostii pe la prima masina un Oltcit si dupa aia la Dacia 1410 ...pana cand mi-am dat seama ca sambata si duminica mai bine ma plimb si las mecanicii sa arate ce stiu , si eu sa ii supraveghez sa nu o ia pe aratura ...la noi sunt foarte multi surubari si putini mecanici 

iar pe la noi prin sud , se cam aplica treaba cu time is money 

altfel , daca iti place mecanica si vrei sa ajuti pe altii ...nu cred ca exista gest mai frumos si mai nobil intre motociclisti 

si daca treaba iese cat de cat impecabil , ai si o satisfactie ....cum ar zice Exarhu 😀

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A nu se înțelege că îi servesc moca. Ieri am muncit aproape 7 ore, pauză doar ca să mâncăm. Și eu puteam să mă plimb, însă nu s-ar fi plimbat Silviu, că avea guma spate pilaf, uleiul din furcă negru, iar cel de motor era ca apa. Am prețuri sub mult sub service. Dar sunt meticulos și un pic chițibușar la meștereală. Însă bagajul de înjurături se îmbogățește când se belește câte un deget (mănușile sunt pentru fra... pardon 😁). Ce dreq, eu am vrut mecanic, dar nu au vrut ai mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca te si vad  ca maine cu un service moto nou , reclama pe forum si pe facebook si topicuri interminabile de contre , mistouri si caterinca de la clienti "multumiti" 

nu cred ca e bine sa faci aceeasi greseala ca slg sau ca alex_en .... asta asa daca ma gandesc rapid la doua povesti de succes de pe aici 

 

 

 

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu îmi propun să ajung la acel "nivel". Am scris ceva pe topicul comunității din Neamț, e destul. Nici nu mă bag la chestii complicate.

 

 

Referitor la schimbatul cauciucului: deși nu mă gândeam vreodată că voi putea face acasă așa ceva, în realitate nu e prea greu. Un prieten (știe el care) mi-a dat ideea, care a sunat ca o provocare: băi, da' tu nu ești în stare să schimbi o gumă? Asta îi întreb și eu pe unii: e chiar greu? 4 protecții costă vreo 50 lei, două leviere cam la fel (noi). Și nu zgârii sau îndoi nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ai curaj sa prestezi servicii de mecanica la piese cu risc mare precum roti si furci, in conditiile in care marturisesti ca te depaseste un amart de reglaj al supapelor? Mai ales la un V2 unde scoti 2-3 suruburi si iese capacul, infigi 2-3 lere, si daca trebuie inlocuita vreo pastila mai scoti 4 suruburi si a iesit  axa cu came! Pe langa faptul ca ai curaj sa promovezi si te lauzi cu manopere facute neautorizat si nefiscalizat pe internet, unde poate citi un binevoitor cu mult timp liber precum raluca cacarlan, si apoi scrie 3 randuri la rar si la anaf si apoi iei niste amenzi cat nu castigi in 2 ani adunat...

 

Te intreb strict de curiozitate, din partea mea n-ai decat sa prestezi ce servicii vrei...

 

ps: daca se putea echilibra precis folosind rulmentii rotii, nu mai puneau fraierii astia de producatori de scule rulmenti si pe standul de echilibrat

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ești culmea, sincer...

Nu am micrometru și nici pastile, nici nu mă bag la interiorul motorului. Ți se pare greu să schimbi niște plăcuțe de frână? Dacă da, e nasol. Pe ale mele le schimb singur și pe unde și cum am mers nu a crăpat nimic. Și nici la alții. Mi-am servisat etrierii. Nu am murit. Știi faza cu drobul de sare? Dar aia cu drumul lung? Când cumpăr lemne și mi le sparge vecinul îmi dă factură? Dar câți fac service moto și auto în țara asta dau factură? Plm, ai incredere să lași mobra în service că îți schimbă ăia fix ce trebuie și fix cu ce ai plătit sau preferi să fii de față când îți umblă cineva care știe ce face? Nu mă laud cu ce fac, dar unii chiar nu au ce face. O invit pe Raluca la mine pentru oricare dintre intervențiile menționate. Dacă nu îi place ce iese, nu plătește nimic și mă poate denigra. Dar poate nu vrea să fie implicată în prostii de genul. Și, ca idee, să știi că în foarte mare parte sunt de acord cu ceea ce zice.

 

 

Vorba aia: de unde am pornit și la ce s-a ajuns...

 

 

Se pot șterge răspunsurile mele, am impresia că deranjez.

Ca o completare, și ultima: axul roții nu are capetele cu același diametru. Ba unele au un capăt hexagonal. Standul are rulmenții la același nivel. Nu poți pune axul pe el. De aia este ax cu prinderi conice. Îmi fac și de ăla, dar nu mai pun poze pe aici, apar comentatori care spun că nu are certificat metrologic.

De aia nu progresăm ca nație: cum scoate unul capul, cum i se dă un ciocan peste el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele sunt (culmea) singura manopera pentru care am fost vreodata (si o sa tot merg) in service pt moto, in rest am cumpart orice scule au fost necesare si mi-am reparat singur. Pentru 60-80 lei chiar nu are rost sa ma chinui cu leviere si sa echilibrez la semi ghici, iar scule cum trebuie nu se justifica nici dpdvd al spatiului ocupat, nici al costului.

BTW, nu e nevoie de micrometru pentru supape- e deja scrisa dimensiunea pe ele si oricum verifici inainte si dupa spatiul cu o lera...

Cum ti-am zis, n-ai decat sa prestezi ce servicii vrei, e strict pe barba ta ce faci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când mergi tura viitoare la vulcanizare, cere avizul metrologic de la bancul de echilibrare. Chiar te rog. Și cere să fie mutată roata 90 grade înainte sau inapoi si să o verifice din nou.

La pastile nu mă bag. Nu vreau. Și nici în motor.

În Neamț nu există, din ce știu eu, niciun service moto autorizat. Poate prin Iași, la 100 km. Echilibrare se face doar la Dinamic92, cu jug adaptat pe mașină de echilibrat roti auto. Dus-intors vreo 85 km. De ce să mă duc la naiba în praznic? Nu știu dacă la Dinamic92 au standere moto. Eu nu am văzut așa ceva când am mers cu roțile în portbagaj. Și nu vreau să las pe nimeni să îmi umble la roți sau frâne. Nu am incredere. Nici nu îi pot spune mecanicului: man, strangi axele la 100 Nm. Că se uită ăla pătrat la mine. Nici bolțurile de la etrieri la 40 (să zicem). Prin capitală poate aveți de ales la ce service să mergeți. Noi nu avem niciunul. Mulți nici nu echilibrează roțile moto. Deci... despre ce vorbim?

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mașinile de echilibrat roți nu se verificā metrologic! :blbl:

Gume am schimbat și eu cu leviere la transșlap (+ mobre și rusoaice deținute anterior), dar sincer nu aș mai face. Dacă vrei să prestezi treaba asta cred că ar trebui să ai în vedere un dispozitiv manual de dejantat. Nu prea pricep însă de ce ai nevoie de 4 protecții de jantă la 2 leviere :huh: 

Cât despre echilibrare cu axul roții - poate de aia ai și "nimerit" anvelopa fără să pui contragreutăți! 

Acum 7 ore, angus_young a spus:

se poate echilibra , dar fara scule cam dificil

 

https://www.youtube.com/watch?v=CnkFgjI9Cxo

 

Din câte văd acolo omul are un stand de echilibrare statică, deci nu se poate spune că o face fără scule! Metoda e folosită inclusiv la motogp, singurul avantaj pe care îl văd eu la mașina electronică (pt roțile moto) fiind că îți dă mură în gură greutatea care trebuie adăugată, nu mai faci încercări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Luciene , te rugam sa faci o mare comanda de abtibilduri ...cu LNG , pe care sa le lipesti undeva proeminent pe motoretele clientilor tai , sa stim de cine sa ne ferim pe drum .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una cu PLM, pe fruntea mâncătorilor de cacao.

O duminică plăcută și ție!

John, omul mai vine la mine în curând pentru niște chestii minore. Până atunci fac rost de stand cu rulmenti. Îi dau jos roata și o verific. Dacă trebuie plumb, îi dau o sticlă de vin bun. Dacă nu trebuie, dai tu o sticlă? Eu voi fi sincer și filmez procedura, o trimit pe WhatsApp.

Sau, mai bine, primesc moca filtrul de aer la următoarea comandă de vreo 8 litri de ulei + filtre pentru două stroame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ieftină sticla de vin (dacă nu vrei cine știe ce specialitate)! :P

Rulmenții, mai ales noi și cu vaselina la consistența inițială, nu lasă roata să se învârtă liber la câteva grame diferență.

Tot nu m-ai lămurit cu 4 protecții pt 2 leviere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au minim un sezon rulmenții, învârtiți pe degete nu agață deloc.

Am luat 4 protecții că erau 25 lei două bucăți, transport 15 lei. Și am zis că, dacă se buleste una, să am rezervă. Puse pe jantă, mă ajută să nu o zgârii din întâmplare. Chestii simple pentru oameni simpli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quote

De aia nu progresăm ca nație: cum scoate unul capul, cum i se dă un ciocan peste el.

 

Si italianul ala "chirurg" tot asta incerca, sa "scoata capul" si sa "progreseze"...

Doar ca progresul nu consta in 2 ciubucuri facute dupa ureche, fara scule si la negru de cineva necalificat si nepregatit.  Iar faptul ca in multe serviceuri se lucreaza prost nu ar trebui sa fie un indemn pentru "daca aia pot si eu pot (la fel de prost)".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...