Jump to content
Sign in to follow this  
Moonlight

Cumparare si acte scuter. Proceduri si taxe.

Recommended Posts

Salut! Ma gandesc sa cumpar un scuter de 50cmc folosit. Am cautat pe net de ce acte este nevoie pentru inregistrare, sau inmatriculare, nu stiu exact cum se numeste aceasta procedura si am gasit informatiile acestea.

 

1) CEREREA DE ÎNREGISTRARE, tipizat (care se poate descarca de aici);
    2) ACTUL DE IDENTITATE AL SOLICITANTULUI (în original și copie pentru persoane fizice)
    3) CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE AL SOLICITANTULUI (în original și copie pentru persoane juridice), ÎMPUTERNICIRE din partea firmei și copie după B.I./C.I. a celui împuternicit;
   4) ACTUL DE PROPRIETATE ASUPRA VEHICULULUI (factură sau contract de vânzare-cumpărare, în original și copie);
   5) DOVADA EFECTUĂRII INSPECȚIEI TEHNICE (în original și copie) - pe care să se menționeze faptul că vehiculul este apt de a circula pe drumurile publice și nu prezintă pericol pentru participanții la trafic;
   6) CARTEA DE IDENTITATE A VEHICULULUI, având aplicată folia RAR (în original și copie);
   7) DOVADA PLĂȚII TAXEI DE ÎNREGISTRARE (original) în valoare de 40 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5;
- vehiculele aparținând Primăriei Municipiului București, Primăriilor sectoarelor 1 - 6, precum și instituțiilor publice, regiilor autonome, societăților comerciale și serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului General al Municipiului București sau al consiliilor sectoarelor 1 - 6, sunt scutite de plata taxei de înregistrare;
  😎 DOVADA PLĂȚII CONTRAVALORII CERTIFICATULUI DE ÎNREGISTRARE (original) în valoare de 24 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5;
   9) DOVADA PLĂȚII CONTRAVALORII PLĂCUȚEI CU NUMĂRUL DE ÎNREGISTRARE (original ) în valoare de 30 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5. Taxele se achită prin ordin de plată (pentru persoanele juridice) sau mandate poștale (pentru persoane fizice). Plăcuțele cu numerele de înregistrare și certificatele de înregistrare se înmânează personal solicitantului sau delegatului acestuia;
  10) DOVADA PLĂȚII ASIGURĂRII OBLIGATORIE A VEHICULULUI (în original și copie);
  11) DOVADA RADIERII DIN EVIDENȚELE ULTIMEI ADMINISTRAȚII PUBLICE LOCALE UNDE A FOST ÎNREGISTRAT, în cazul unei înregistrări anterioare.

 

Sursa

 

Informatiile de mai sus sunt sunt de pe site-ul primariei sectorului 5 din Bucuresti. Nu sunt din Sectorul 5 din Bucuresti dar actele, procedurile, si taxele nu sunt la fel in toata tara?

 

Am cateva intrebari referitoare la cele de mai sus.

 

3) De unde iau "CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE AL SOLICITANTULUI" si despre ce imputernicire din partea carei firme este vorba?

4) Unde se face contractul de vanzare-cumparare si cat costa?

5) Inspectia tehnica este de fapt ITP? Se face la RAR? Aceasta inspectie trebuie facuta doar inainte de inmatriculare sau inregistrare sau trebuie facuta periodic? Daca trebuie facuta periodic, la ce interval de timp se face?

6) Cartea de identitate a vehiculului o iau de la cel care vine scuterul? Ce este aceasta folie RAR? Daca vanzatorul nu a fost cu scuterul la RAR sa ii dea acea folie, eu daca merg cu scuterul la RAR dupa ce l-am cumparat, primesc acea folie RAR?

10) Ce acte am nevoie pentru a primi asigurarea? Taxa de asigurare a unui moped este de 134 lei? Asigurarea este pentru un an ?

11) Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat, se face in aceeasi zi cu contractul de vanzare-cumparare? Dupa ce se face radierea, o iau eu in original?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

In cazul scuterelor de pana in 50 cmc acestea se inregistreaza de catre primaria unde are domiciliul cumparatorul. 

Certificatul de înmatriculare al solicitantului este CUI-ul firmei, asta daca vrei sa-l inregistrezi pe persoana juridica. 

Contractul de vânzare cumpărare se face de catre cele doua parti implicate, fie pe loc daca aveti un formular tipizat, fie la orice birou ce se ocupa cu inmatriculari si completari de acte. Daca-l completezi tu, nu costa nimic, daca te duci la o firma, depinde de tariful fiecaruia. 

Inspecția tehnica = ITP. Daca scuterul are deja carte de identitate emisa de RAR, inspectia tehnica se poate face la orice statie autorizata. Daca nu doar la RAR. 

ITP trebuie sa fie valabil in momentul inregistrarii dupa care se face periodic la doi ani. 

6. Da, vanzatorul trebuie sa aiba cartea. Folia RAR este exact asta. O folie aplicata pe carte de identitate si are rolul de a preveni falsificarea. Daca nu are folia desi este putin probabil te sfatuiesc sa nu cumperi scuterul pana cand actualul proprietar nu merge la RAR sa rezolve problema asta. 

10. Ai nevoie de cartea de identitate a scuterului pt a incheia o asigurare. Prima de asigurare difera de la un asigurator la altul. Polita se poate incheia pe minim o luna, maxim un an. In intervalul asta pe ce perioada vrei tu. 

11. Teoretic da, desi nu toata lumea face asa. Aceasta se trece pe toate exemplarele contractului de vânzare cumpărare (trebuie sa-l faci de la bun început in 5 exemplare) 

Edited by MirceaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

In momentul cumpararii unui scuter, toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ? De ce contractul de vanzare-cumparare trebuie facut in 5 exemplare ? Cum gasesc un birou care face contract de vanzare-cumparare scuter? Sunt magazinele acelea cu xerox si acte auto? Sau contractul de vanzare-cumparare se poate face si la notar ? Daca un contract de vanzare-cumparare se face in 5 exemplare, trebuie completat de 5 ori?

Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat cred ca se face inainte de contractul de vanzare-cumparare, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Moonlight a spus:

In momentul cumpararii unui scuter, toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ? De ce contractul de vanzare-cumparare trebuie facut in 5 exemplare ? Cum gasesc un birou care face contract de vanzare-cumparare scuter? Sunt magazinele acelea cu xerox si acte auto? Sau contractul de vanzare-cumparare se poate face si la notar ? Daca un contract de vanzare-cumparare se face in 5 exemplare, trebuie completat de 5 ori?

Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat cred ca se face inainte de contractul de vanzare-cumparare, nu ?

CVCul se poate face de mana(nu notar,birou de CVC,etc) si dupa se stampileaza la primaria unde are el inregistrat scuterul asta in cazul in care il poate scoate de la fiscal. Nu ai nimic de pierdut daca faci 5xCVC, cred ca minimul de 3 e de ajuns (primarie,tu,el).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Moonlight a spus:

In momentul cumpararii unui scuter, toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ? De ce contractul de vanzare-cumparare trebuie facut in 5 exemplare ? Cum gasesc un birou care face contract de vanzare-cumparare scuter? Sunt magazinele acelea cu xerox si acte auto? Sau contractul de vanzare-cumparare se poate face si la notar ? Daca un contract de vanzare-cumparare se face in 5 exemplare, trebuie completat de 5 ori?

Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat cred ca se face inainte de contractul de vanzare-cumparare, nu ?

Am eu impresia sau tu pui unele intrebari in bataie de joc? Pe ce lume traiesti?

Cum gasesc un birou care face contract? Simplu, cautandu-l ! Adica mergi pe strada, te interesezi pe net, intrebi un prieten care a mai trecut prin etapele astea, etc.

Da, sunt si acele magazine cu xerox si acte auto.

Contractul de vanzare cumparare nu trebuie facut la notar.

Daca un contract de vanzare-cumparare se face in 5 exemplare, trebuie completat de 5 ori? Fie ca ai nevoie in trei exemplare, fie ca ia nevoie in 5 exemplare, unul in mod sigur trebuie completat. Restul asteapta sa vezi daca se completeaza singure. WTF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Sunt foarte nou in ale motociclismului, atat de nou incat din lipsa de timp pentru a face scoala anul acesta pt A vreau sa cumpar o Yamaha TZR (in acte 49, are kit 90) sa vad daca e de mine sau nu motorul. Mopedul are provenienta Italia, s-a circulat cu el in RO pana i-a expirat asigurarea din Italia. Avand in vedere ca trebuie mers cu el la RAR, va fi vreo problema acolo daca are pe el kit-ul de 90?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze daca pun mai multe intrebari. Nu am cumparat un scuter niciodata. Deci toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ? Toate actele de mai sus, inafara de contractul de vanzare-cumparare, se inmaneaza sau trebuie facuta vreo succesiune?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, Moonlight a spus:

Toate actele de mai sus, inafara de contractul de vanzare-cumparare, se inmaneaza sau trebuie facuta vreo succesiune?

Sigur ca nu se inmaneaza, se trimit cu porumbelul voiajor intr-un plic sigilat de catre primaria de care apartine vanzatorul. Scuza-ma ca-ti spun, dar esti fara speranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am mai spus, nu am mai cumparat un scuter niciodata. Nu stiu cum trebuie sa procedez si am intrebat.

Deci toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 12.04.2019 la 14:50, Dany-SJ a spus:

Salutare! Sunt foarte nou in ale motociclismului, atat de nou incat din lipsa de timp pentru a face scoala anul acesta pt A vreau sa cumpar o Yamaha TZR (in acte 49, are kit 90) sa vad daca e de mine sau nu motorul. Mopedul are provenienta Italia, s-a circulat cu el in RO pana i-a expirat asigurarea din Italia. Avand in vedere ca trebuie mers cu el la RAR, va fi vreo problema acolo daca are pe el kit-ul de 90?

Raspunsul e simplu: DA, risti sa ai probleme de non-conformitate.

In plus, avand in vedere ca e adus din Italia, pentru RAR trebuie sa aduci o caruta de acte, inclusiv dovada intrarii in tara. 

Personal nu m-as baga intr-o asemenea aventura.

Succes!

Acum 8 ore, Moonlight a spus:

Dupa cum am mai spus, nu am mai cumparat un scuter niciodata. Nu stiu cum trebuie sa procedez si am intrebat.

Deci toate actele pe care trebuie sa iau de la vanzator sunt contractul de vanzare-cumparare, cartea de identitate a vehiculului cu folie RAR in original, dovada in original a radierii din administratia publica unde a fost inregistrat ? Mai trebuie sa iau si dovada ITP sau asigurare in original ?

Sunt aceleasi acte ca cele de vanzare-cumparare vehicul.: contract, carte RAR, radierea de la administratie (stampilele de pe contract), asigurare.

Daca ITP-ul nu a expirat, nu iti trebuie dovada, este trecut in talonul mopedului. Daca a trebuit sa-l faci, vii cu hartia de la ITP.

Asigurare iti trebuie in vederea inmatricularii.

In mod normal toate aceste informatii sunt on-line.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat reprezinta doar niste stampile pe contractul de vanzare-cumparare ?

 

In cazul in care scuterul va fi din import, in afara de contract de vanzare-cumparare, dovada intrarii in tara, cred ca mai am nevoie si de cartea de identitate a vehiculului. Mai sunt si alte acte de care voi avea nevoie ? Sunt suficiente aceste acte pentru a lua de la RAR folie pe cartea de intentitate a vehiculului si pentru a face ITP, sau daca este cazul a face carte RAR ?

 

Din cate am inteles, daca scuterul este din import, mergand prima data cu el la RAR, se plateste mai mult. Este adevarat? Daca da, despre ce suma de bani este vorba ?

 

In cazului unui scuter din import, mai sunt si alte taxe care tebuie platite, sau alte taxe care sunt mai mari fata de un scuter din Romania ? Daca da, care sunt acestea si cat despre ce suma de bani este vorba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datele problemei sunt urmatoarele:

Scuter 49 cc(moped) cu carte RAR ,fiscal si toate in regula ,vreau sa-l INMATRICULEZ (la Politie) nu sa-l INREGISTREZ (la primarie), deoarece vreau sa circul si in vacante in afara tarii..

Apreciez raspunsuri pertinente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...