lebada Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 (edited) Salutare , am un ktm 450 sx-f care are pinionul spate de 51 dinti si fata de14. As vrea sa ii reduc viteza dar sa ii maresc forta, care ar fi combinatia ideala la pinioane? Vreau sa schimb chitul si as face si modificarea aceasta daca este posibil. Multumesc de sugestii? Zile cu soare Edited April 17, 2019 by lebada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeDy 'M Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 desigur, un dinte rezolva problema. Unul mai putin pe fata. Sau doi mai mult pe spate, varianta asta a doua ti.as recomanda.o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 (edited) Dacă exagerezi, ceva de genul 13 - 10 la pinionul faţă vei observa că treapta 5 merge cum era treapta 4 înainte dar treapta 1 e ceva ce utilizezi foarte rar pentru că abia mai mişcă. Idealul e greu de găsit, e nevoie de tatonări. Recomand răbdare şi modificări în paşi mici, reţine că un pinion spate mai mare va cere un lanţ mai lung deci ai nevoie de scule ca să modifici lanţul pe parcurs. Edited April 17, 2019 by Penetru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 multumesc, ma gandesc sa incep doar cu un dinte in plus pe spate...sa trec la 52. o sa cumpar kit nou complet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 Acum 7 minute, easy ride on! a spus: La raportul "original" 51/14 (3,64/1), un dinte mai puţin pe faţă (3,92/1) echivalează cu patru dinţi mai mult pe spate (3,93/1), nu cu doi dinţi. Cam 7-8% în plus forţă. Suficient. mersi, sugerezi ca ar fi mai indicat sa cumpar doar de 13 dinti pinion fata si sa raman la 51 pe spate? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeDy 'M Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 nu reiese ca sugereaza colegul sa iei 13 fata. Poate ca din motive de buget ar fi cel mai convenabil, dar ca rapoarte la ce soliciti cutia eu cred ca ne da cu virgula.../ durere pe termen lung. Eu iti zic sa iei pinionul spate cu 2-3 dinti mai mare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 in general(la moto de strada) se pun -1 +2 si ar merge cu lantul stock si intinzatoarele la capat , o sa se simta ghini di tat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 Acum 16 minute, superbec a spus: in general(la moto de strada) se pun -1 +2 si ar merge cu lantul stock si intinzatoarele la capat , o sa se simta ghini di tat . mersi, ma intereseaza sa schimb la un ktm 450 de offroad Acum 7 ore, easy ride on! a spus: Este cea mai ieftină versiune şi păstrezi acelaşi număr de perechi de zale de lanţ. Dacă măreşti pinionul spate cu 2-4 dinţi (4-8% forţă mai mare) la 53-55 de dinţi, va creşte durabilitatea transmisiei (suprafaţă de contact mai mare între lanţ şi roţile dinţate, cu solicitare mecanică mai redusă) dar îţi va trebui un lanţ nou, mai lung cu 2-4 perechi de zale şi un nou pinion de atac de 14 dinţi (cel mai solicitat la forţă şi vibraţii). Pe XR-ul meu (450) am preferat combinaţia 16/50 dinţi faţă de originalul 15/45. Problema este că nu are un ghidaj de lanţ pe partea superioară (doar inferior) care să amortizeze oscilaţiile laterale ale lanţului, oscilaţii care apar la anumite turaţii şi tind să deterioreze repede lanţul, slăbind niturile. Studiez adaptarea unui ghidaj amortizor de lanţ din cauciuc rigid (cum există la MZ). Rezonabil. ok , o sa merg azi la magazin moto. mersi mult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zo10000 Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 https://www.gearingcommander.com/ poate te lumineaza mai bine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad.alin Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Acum 2 ore, zo10000 a spus: https://www.gearingcommander.com/ poate te lumineaza mai bine +1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 multumesc tuturor , am luat doar un pinion mai mare, de 52 , sa vad daca este o diferenta, la urmatorul schimb o sa fac si alte modificari daca consider necesar. zile cu soare sa fie! in special in weekend:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeDy 'M Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 ai luat... dar din pacate e prea putin pt a te bucura de ceea ce ai fi vrut, nici nu stiu daca si cat vei simti diferenta; prea putin cred... prin comparatie, probeaza o bicicleta si vezi ca exista diferenta de 3-4 dinti pt putere, iar de 1-2 la pinioanele mici de viteza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted April 21, 2019 Author Share Posted April 21, 2019 La 20.04.2019 la 3:42, easy ride on! a spus: Dar măcar ai un pinion nou şi compensezi alungirea unui lanţ uzat. Am schimbat ambele pinioane și lanțul. Sa știi ca doar un dinte in plus pe spate a făcut diferența ! Am ieșit ieri și chiar se simțea diferența de la 51 la 52 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeDy 'M Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 (edited) Daca te multumeste, asta e cel mai important. Iar daca ai pus tot setul nou, ai liniste multi km de.acum inainte. Intretinere si.apai multa distractie! Eu nu m.as fi multumit cu un dinte ci doi, macar 4% +power Edited April 21, 2019 by TeDy 'M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebada Posted May 1, 2019 Author Share Posted May 1, 2019 Sa știi ca are ! Pentru mine este o diferența semnificativă :) nu sunt avansat ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.