Jump to content
Sign in to follow this  
lebada

Pinion ideal pentru forta nu viteza

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutare , am un ktm 450 sx-f care are pinionul spate  de 51 dinti si fata  de14. As vrea sa ii reduc viteza dar sa ii maresc forta,  care ar fi combinatia ideala la pinioane? Vreau sa schimb chitul si as face si modificarea aceasta daca este posibil. Multumesc de sugestii? Zile cu soare :)

Edited by lebada

Share this post


Link to post
Share on other sites

desigur, un dinte rezolva problema😉.

Unul mai putin pe fata.

Sau doi mai mult pe spate, varianta asta a doua ti.as recomanda.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dacă exagerezi, ceva de genul 13 - 10  la pinionul faţă vei observa că treapta 5 merge cum era treapta 4 înainte dar treapta 1 e ceva ce utilizezi foarte rar pentru că abia mai mişcă.

Idealul e greu de găsit, e nevoie de tatonări.       Recomand răbdare şi modificări în paşi mici,  reţine că un pinion spate mai mare va cere un lanţ mai lung deci ai nevoie de scule ca să modifici  lanţul pe parcurs.

Edited by Penetru

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc, ma gandesc sa incep doar cu un dinte in plus pe spate...sa trec la 52. o sa cumpar kit nou complet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 1 oră, TeDy 'M a spus:

Unul mai putin pe fata.

Sau doi mai mult pe spate, varianta asta a doua ti.as recomanda.o

La raportul "original" 51/14 (3,64/1), un dinte mai puţin pe faţă (3,92/1) echivalează cu patru dinţi mai mult pe spate (3,93/1), nu cu doi dinţi. Cam 7-8% în plus forţă. Suficient.

 

Acum 39 minute, lebada a spus:

sa incep doar cu un dinte in plus pe spate...sa trec la 52

Un dinte plus pe spate înseamnă  + 2% , o diferenţă insesizabilă.

Când se uzează guma pe spate este cam tot acelaşi lucru.

Edited by easy ride on!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, easy ride on! a spus:

La raportul "original" 51/14 (3,64/1), un dinte mai puţin pe faţă (3,92/1) echivalează cu patru dinţi mai mult pe spate (3,93/1), nu cu doi dinţi. Cam 7-8% în plus forţă. Suficient.

 

mersi, sugerezi ca ar fi mai indicat sa cumpar doar de 13 dinti pinion fata si sa raman la 51 pe spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu reiese ca sugereaza colegul sa iei 13 fata. Poate ca din motive de buget ar fi cel mai convenabil, dar ca rapoarte la ce soliciti cutia eu cred ca ne da cu virgula.../ durere pe termen lung. Eu iti zic sa iei pinionul spate cu 2-3 dinti mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, lebada a spus:

mersi, sugerezi ca ar fi mai indicat sa cumpar doar de 13 dinti pinion fata si sa raman la 51 pe spate?

Este cea mai ieftină versiune şi păstrezi acelaşi număr de perechi de zale de lanţ.

Dacă măreşti pinionul spate cu 2-4 dinţi (4-8% forţă mai mare) la 53-55 de dinţi, va creşte durabilitatea transmisiei (suprafaţă de contact mai mare între lanţ şi roţile dinţate, cu solicitare mecanică mai redusă) dar îţi va trebui un lanţ nou, mai lung cu 2-4 perechi de zale şi un nou pinion de atac de 14 dinţi (cel mai solicitat la forţă şi vibraţii).

Pe XR-ul meu (450) am preferat combinaţia 16/50 dinţi faţă de originalul 15/45. Problema este că nu are un ghidaj de lanţ pe partea superioară (doar inferior) care să amortizeze oscilaţiile laterale ale lanţului, oscilaţii care apar la anumite turaţii şi tind să deterioreze repede lanţul, slăbind niturile. Studiez adaptarea unui ghidaj amortizor de lanţ din cauciuc rigid (cum există la MZ). 

Acum 2 ore, TeDy 'M a spus:

Eu iti zic sa iei pinionul spate cu 2-3 dinti mai mare.

Rezonabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in general(la moto de strada) se pun -1 +2 si ar merge cu lantul stock si intinzatoarele la capat , o sa se simta ghini di tat .

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, superbec a spus:

in general(la moto de strada) se pun -1 +2 si ar merge cu lantul stock si intinzatoarele la capat , o sa se simta ghini di tat .

 

 

 

 

mersi, ma intereseaza sa schimb la un ktm 450 de offroad

 

Acum 7 ore, easy ride on! a spus:

Este cea mai ieftină versiune şi păstrezi acelaşi număr de perechi de zale de lanţ.

Dacă măreşti pinionul spate cu 2-4 dinţi (4-8% forţă mai mare) la 53-55 de dinţi, va creşte durabilitatea transmisiei (suprafaţă de contact mai mare între lanţ şi roţile dinţate, cu solicitare mecanică mai redusă) dar îţi va trebui un lanţ nou, mai lung cu 2-4 perechi de zale şi un nou pinion de atac de 14 dinţi (cel mai solicitat la forţă şi vibraţii).

Pe XR-ul meu (450) am preferat combinaţia 16/50 dinţi faţă de originalul 15/45. Problema este că nu are un ghidaj de lanţ pe partea superioară (doar inferior) care să amortizeze oscilaţiile laterale ale lanţului, oscilaţii care apar la anumite turaţii şi tind să deterioreze repede lanţul, slăbind niturile. Studiez adaptarea unui ghidaj amortizor de lanţ din cauciuc rigid (cum există la MZ). 

Rezonabil.

ok , o sa merg azi la magazin moto. mersi mult

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, lebada a spus:

mersi mult

Cu plăcere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor , am luat doar un pinion mai mare, de 52 ,  sa vad daca este o diferenta, la urmatorul schimb o sa fac si alte modificari daca consider necesar. zile cu soare sa fie! in special in weekend:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai luat...

dar din pacate e prea putin pt a te bucura de ceea ce ai fi vrut, nici nu stiu daca si cat vei simti diferenta; prea putin cred...

prin comparatie, probeaza o bicicleta si vezi ca exista diferenta de 3-4 dinti pt putere, iar de 1-2 la pinioanele mici de viteza

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La 17.04.2019 la 22:49, easy ride on! a spus:

Un dinte plus pe spate înseamnă  + 2% , o diferenţă insesizabilă.

 

Acum 7 ore, lebada a spus:

am luat doar un pinion mai mare, de 52 ,  sa vad daca este o diferenta

 

La 17.04.2019 la 18:31, lebada a spus:

are pinionul spate  de 51 dinti

 

Dar măcar ai un pinion nou şi compensezi alungirea unui lanţ uzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.04.2019 la 3:42, easy ride on! a spus:

 

 

 

 

Dar măcar ai un pinion nou şi compensezi alungirea unui lanţ uzat.

Am schimbat ambele pinioane și lanțul. 

Sa știi ca doar un dinte in plus pe spate a făcut diferența ! Am ieșit ieri și chiar se simțea diferența de la 51 la 52 ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Daca te multumeste, asta e cel mai important.

Iar daca ai pus tot setul nou, ai liniste multi km de.acum inainte. Intretinere si.apai multa distractie!

Eu nu m.as fi multumit cu un dinte ci doi, macar 4% +power😊

Edited by TeDy 'M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, lebada a spus:

Am schimbat ambele pinioane și lanțul. 

Sa știi ca doar un dinte in plus pe spate a făcut diferența ! Am ieșit ieri și chiar se simțea diferența de la 51 la 52 ! 

Este corectă schimbarea ambelor pinioane cu tot cu lanţ. O mică diferenţă de forţă există şi cu + 2% (un dinte plus pe spate).

Depinde pe ce coclauri sălbatice vrei să urci cu "mobra".

Multă distracţie!

Acum 2 ore, TeDy 'M a spus:

Eu nu m.as fi multumit cu un dinte ci doi, macar 4% +power😊

Şi eu. Dar poate că şi aşa are destul power.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa știi ca are ! Pentru mine este o diferența semnificativă :) nu sunt avansat ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...