Redresor Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 (editat) Adusă în iunie 2018 de Marcel, pe care îl recomand: https://motociclism.ro/topic/746005-testez-cumpar-si-transport-moto-din-ungaria-austria-germania-catre-ro/page/6/ Plăcut impresionat din prima. Am făcut cam 3.000 km imediat după cumpărare, a mers fără cusur: putere, frână de motor bună, dacă vrei să alergi peste 140kmh se simte nevoie de treapta 6. Fără „surging” și „stalling” de care se plâng mai mulți posesori de oilheads. Am fost impresionat de servofrână și ABS. Nu tragi de levier ca ciobanul, iar ABS-ul intră și la 5kmh. În iarnă am început să o pun la punct, deși nu e mare lucru de făcu la ea. Schimburile obișnuite. Ulei, filtre. Cutia de viteze și grupul. Am zis să „spăl” cumva interiorul, deci am cumpărat un ulei obișnuit care este oricum în parametri (hypoid, chiar semisintetic) și o substanță pentru curățat motorul. Mă așteptam să fie un fel de diluant, dar e tot vâscoasă. M-am gândit că o să adauge un plus de detergent, deși s-ar putea să funcționeze la temperaturi mai mari. Am amestecat-o cu un litru de ulei și am mers cam 5km printre blocuri la viteză mică, cât să se încingă motorul. Am dat jos uleiul din cutie și grup, arătau bine. Pentru scurs uleiul se poate folosi un conector de canalizare, diametru 34mm. Cel de la BMW, o țeavă tăiată, costă cam 100 euro. Pus Motul, o sesizare clară este că găsesc imediat punctul mort. Cu uleiul cu care a venit mai trebuia să mestec uneori în cutie sau să debraiez dublu. Bușon magnetic baie ulei. De fapt un moft, intenționez să observ dacă prinde ceva pilitură. Teoretic, filtrul este suficient pentru a le opri. Principalul motiv pentru care nu se folosesc bușoane magnetice: dacă acumulează foarte multă pilitură, e dislocată de circulația uleiului (presiune mare) și dusă în motor sub formă compactă (bucățele). La F650 nu am văzut depuneri semnificative (și avea ungere comuncă cutie-motor). Fișele bujiilor. Am simțit la un moment dat în aglomerație bâlbâieli minore la relanti care s-au rezolvat după ce am accelerat puțin. Am crezut că e parte a fenomenului „stalling” despre care am citit că e specific modelului. Când echilibram corpurile clapetă auzeam din când în când „click-click” ca la un releu anclanșat. Având în vedere că nu prea ar avea sens să pornească un releu din senin (nu avem un venitlator cum au cele de poliție), am desfăcut protecția bujiei de la cilindrul stâng și am văzut conturnarea scânteii la masă. Am verificat și la dreptul și făcea și acolo, dar mult mai rar, când se încingea mai mult motorul. Peste 1.500 rot/min nici semn de scânteie la masă. Cele două fișe aftermarket (Q-Tech) costă cam 400 de lei până ajung la ușă (61 euro + 16 transport): https://q-tech-shop.de/en/p/ignition-cable-set-incl-spark-plug-connector-removal-tool-black-fits-all-single-spark-4-v-bmw Firma este și pe ebay: https://www.ebay.com/itm/Zündleitungen-SILIKON-BMW-R1100-R850-R1150-12121342641-ignition-cable-set/292664515753?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Vin cu DHL din Germania, iar de la Oradea sunt preluate de UrgentCargus, motiv pentru care vă doresc mult succes și răbdare. Să-i spuneți neamțului să va treacă nr de tel pe colet. Fișele originale costă 61 euro bucata sau mai mult. Pe cele aftermarket văd că este o serie BREMI 10206WA1 care se potrivește la ceva auto BMW. Nu am cercetat în plus. Când am căutat variante de fișe, asta a fost singura alternativă la cele originale. Comenzile - motiv mare de nervi. Ca la toate R-urile 1150 sau 850 pe care le-am văzut pe mobile.de, în realitate și ca piese de schimb, au avut o mare problemă cu mantaua firelor de la comenzi. Nu pot să-mi dau seama de ce au folosit așa material prost. La F650 nu aveau semn de crăpătură deși motocicleta avea 20 de ani. Chiar e o mare rușine pentru o firmă mare să folosească așa rebut de material. Nu le-au făcut teste de stres? Ce am avut eu la comenzi se fărâmița. Au fost cârpite țigănește cu bandă, au avut fire înădite (relativ cu simț de răspundere) pentru că s-au rupt după ce au rămas expuse. Comenzile noi costă cât nu merită: 200 euro/buc. Așadar, am cumpărat de pe tme.eu manta cu diametru 10mm stabilizat UV. https://www.tme.eu/ro/details/pvc125-12-bk-10/mansoane-electroizolante/sigi/ Datasheet aici: https://www.tme.eu/Document/2da1743b0fb349c2512f9ba29b572895/PVC125.pdf Cel original are 8mm, dar cu 10mm se lucrează mai ușor, plus că mie îmi trebuia și la un Hoinar. Așa arătau comenzile: O parte din mizeria rămasă... Având în vedere că la un moment dat nu am putut să claxonex (apăsam degeaba), m-am gândit să schimb și întrerupătoarele. Încercarea de a retensiona lamelele respective nu mi-a reușit. Sunt montate de inteligența artificială, nu de o mână tremurândă. Riscam să funcționeze de 10 ori impecabil, iar când mi-ar fi trebuit,nu. Deci întrerupătoarele sunt K12C12.5N. Le găsiți pe Farnell, le pot aduce cei de la ConexElectronic dacă nu aveți cont Farnell. Oricum, prețul final/buc (TVA, transport) este de circa 30 lei. Trebuie 5 buc. https://ro.farnell.com/c-k-components/k12c12-5n/switch-1mm-travel-2-5n-ip67-seal/dp/1908196 Cele noi îmi par chiar mai bune, au protecție mai convingătoare la ploaie. Există mai multe topicuri pe subiect, deci deduc că și aici au gafat-o cumva cei de la BMW. De la cele vechi se păstrează soclul alb. Se dezlipește de întrerupător cu alcool izopropilic (spray contacte), fiind lipit cu un clei. Se sigilează de umiditate cu silicon topit. Totul a fost curățat cu alcool izopropilic și uns cu vaselina siliconică. După arată așa: Detaliat despre demontat și interior: https://rtboxer.wordpress.com/2010/04/05/repair-indicator-turn-signal-switch/ http://forums.pelicanparts.com/bmw-r1100s-r1200s-tech-forum/373418-11s-right-turn-signal-switch-repairable.html https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/103062-Anyone-had-an-indicator-switch-go-on-a-GS-(Solution) https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/216057-Are-the-indicator-cancel-generic?p=2185080#post2185080 Priza de brichetă și încărcător. A venit cu o mufă de brichetă care nu funcționa din cauza siguranței. Am scos siguranța în zona accesibilă a rezervorului pentru a o putea schimba dacă e nevoie. Pus siguranță de 2A, care oricum mi se pare mare pentru consumatorii pe care intenționez să-i folosesc. Legat în paralel un încărcător dedicat, o chinezărie care bruiază frecvența FM pe o rază de 3 metri Reglat supape. Evacuarea era puțin mai strânsă (ceea ce e normal), admisia aproape perfectă. Sincronizat corpuri clapetă. Cu un device gospodăresc, detalii despre construcție, aici: https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y Trebuie răbdare și iese bine până la urmă, în clip e o fază intermediară. Corupurile clapetă nu au joc, ceea ce ajută (evident). Am pus două ventilatoare în dreptul cilindrilor pentru a nu se supraîncălzi. Bujii iridium. NGK BKR7EIX2667. Tot un moft, am zis să încerc, să văd diferență față de cele obișnuite. Nici o diferență sesizabilă la mers, poate la consum se va vedea ceva. Leduri. La număr și poziție. Pentru consum infim la parcarea cu lumina pornită și pentru a nu le mai schimba niciodată. Ledul este tot de la tme, parca 110 grade unghiul de luminare. Pus în soclul becului ars. Cu ocazia asta am reparat și soclul poziției. S-a mâncat șaiba, iar plusul intrase în interior și flencănea pe acolo. Pericol de scurtcircuit. VID_20190328_194134.3gp VID_20190405_211502.3gp Editat Aprilie 20, 2019 de Redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mv11b1 Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 S-o plimbi sanatos! Arata impecabil. La partea cu nevoia de treapta a 6-a, sa inteleg ca ai numai 5 sau nu pricep eu cum trebuie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 20, 2019 Autor Share Postat Aprilie 20, 2019 Mersi. Da, are doar 5 trepte. 6 are doar R11150 (din câte știu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mv11b1 Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 Al meu harb R850R Comfort 2004 are 6. De asta ma miram. Ajungi pe la salon? Tare as vrea sa schimbam 2 vorbe in jurul mobrelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 20, 2019 Autor Share Postat Aprilie 20, 2019 S-ar putea sa vin, cred că miercuri, nu știu exact. În specificații am văzut că toate R850 au 5 trepte... https://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_r850r con 03.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 Lichidul de frână nu l-ai schimbat? Cică ar avea treabă cu defecțiunile sistemului abs. Să înțeleg că 3000km i-ai făcut fără să schimbi fluidele? Gosh, e primul lucru pe care îl fac la orice fier achiziționat sh... Salonul se închide duminică! Miercuri e cam târziu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 Da! Asa e cu lichidele. Dar grabeste.te si cu lichidul de frana, sa nu apuce sa gelifieze in centrala ABS. Referitor la cutia in 5, Bucura.te! Cea in 6 e mult mai plapanda si deci posibil defectuoasa, tot asa mai bine ABS.ul la generatia 1100 decat 1150 cu servofrana. Plimbari placute! Ah si intretinere si in continuare cu aceeaai reaponsabilitate! Anul viitor implinesc al 10-lea an cu acelasi clasic motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Aprilie 20, 2019 Share Postat Aprilie 20, 2019 Am vazut ca ai schimbat ledurile de pozitie . Ce led ai pus? doresc sa fac si eu o treaba din asta si ma intereseaza ceva super-super bright. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 20, 2019 Autor Share Postat Aprilie 20, 2019 Corect, fluidele trebuiau schimbate. La momentul respectiv nu estimam să am timp de călătorit, plus că fostul proprietar mi s-a părut om serios, ce a spus că a făcut, așa a fost. Marcel a verificat-o, a vorbit cu omul și i-a lăsat impresie bună. Până una-alta s-au strâns cam 3.000km. La momentul respectiv uleiul era puțin peste mijloc și mi-am zis că o să merg până scade sub mijloc. Nu a consumat nimic, deși pe forumuri majoritatea spun de consum măricel. Urmează și lichidul de frână. Nu am led la faza de drum, am pe becul de poziție, cel care oricum nu se vede când ai farul aprins, deci nu mi-ar trebui strălucitor. Luminează mai mult decât becul de 4W și consumă doar 50mA, față de 500mA becul. Am adaptat un led de 8mm cu lumină caldă la soclul de bec, după cum se vede în pozele de mai sus. Nu am auzit multe de bine despre leduri în faruri cu oglindă pentru bec. Majoritatea care și-au pus încearcă să se consoleze după ce au cheltuit mult. Cu ce nu sunt împăcat deocamdată: cu postura de condus. Mă cam obosește naked-ul comparativ cu F650 pe care stăteam ca pe fotoliu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mv11b1 Postat Septembrie 26, 2019 Share Postat Septembrie 26, 2019 Salut! Ceva noutati/upgrade-uri? Referitor la postura, pe mine ma oboseste la drum lung pozitia picioarelor, mi se pare ca am genunchii prea flexati fata de fostul Transalp. In rest mi se pare comoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 5, 2021 Autor Share Postat Martie 5, 2021 Mă pregătesc de revizia pentru 2021, pe cea din martie 2020 nu am apucat să o postez :) 1. Aerisit ABS + circuite față-spate + spălat etrieri + schimbat plăcuțe față (pe spate sunt OK). Tutoriale sunt pe YouTube. Am îmbinat un dop de cauciuc cu o pâlnie mică. [url=https://postimg.cc/67cPYyST][img]https://i.postimg.cc/67cPYyST/IMG-20200225-190732.jpg[/img][/url] [url=https://postimg.cc/wtgPXhwS][img]https://i.postimg.cc/wtgPXhwS/IMG-20200225-194145.jpg[/img][/url] Lichidul vechi avea culoare ok (nu maro sau negru de la umidiate) și l-am aspirat cu pistol pt aerisit. [url=https://postimg.cc/y3gr1nNS][img]https://i.postimg.cc/y3gr1nNS/IMG-20200226-183133.jpg[/img][/url] Circuitele le-am aerisit clasic, cu furtun în sticlă. [url=https://postimg.cc/CRy91ykM][img]https://i.postimg.cc/CRy91ykM/IMG-20200225-220539.jpg[/img][/url] Am confecționat cale din PAL pentru a le pune în locul plăcuțelor. Spre sfârșitul procedurii de aerisire, una dintre ele a fost fărâmată de pistoane Mă pregătesc de revizia pentru 2021, pe cea din martie 2020 nu am apucat să o postez :) 1. Aerisit ABS + circuite față-spate + spălat etrieri + schimbat plăcuțe față (pe spate sunt OK). Tutoriale sunt pe YouTube. Am îmbinat un dop de cauciuc cu o pâlnie mică. Lichidul vechi avea culoare ok (nu maro sau negru de la umidiate) și l-am aspirat cu pistol pt aerisit. Circuitele le-am aerisit clasic, cu furtun în sticlă. Am confecționat cale din PAL pentru a le pune în locul plăcuțelor. Spre sfârșitul procedurii de aerisire, una dintre ele a fost fărâmată de pistoane Etrierii spălați de negreală cu spray, apoi la perie cu apă și detergent. Plăcuțe GoldFren. S-au păsuit imediat cu discurile. Frânează impecabil. 2. Capace transparente la cutia de viteze și grup (bineînțeles schimbat și ulei). Capacul de la grup e inutil. Nu se vede nimic prin el. Cel de la cutie este bun. Vezi nivelul și culoarea uleiului. 3. Reglat joc supape Chiulasele sunt curate. 4. Schimbat ulei motor + filtru. Am găsit foarte puțină pilitură pe bușonul magnetic instalat în 2019. Cred că am făcut 7.000km 5. Anvelopa spate Bridgestone BT023 6. Am găsit loc pentru bec semnalizare, frână, far și siguranțe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 5, 2021 Share Postat Martie 5, 2021 N-ai făcut scurtă la mână cu pistolul ăla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 5, 2021 Autor Share Postat Martie 5, 2021 Acum 1 oră, john17 a spus: N-ai făcut scurtă la mână cu pistolul ăla? Nu pt că am ținut capatul furtunului strangulat cu degetul, am dat la pistol, iar vacuumul creat a tras destul de repede. Uitasem să iau seringă și nu aveam de unde să iau. 1 oră în urmă, easy ride on! a spus: Ai ceva răbdare ... Admirabil! Dar ... cea mai faină e faza cu quadroleria (dacă alea sunt lere). D'astea încă nu am încercat, doar cu quadrophonia. Va trebui să iau alte lere, mai profesioniste. Cele cu plastic la un capăt de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 5, 2021 Autor Share Postat Martie 5, 2021 Acum 8 minute, easy ride on! a spus: Nu de alta ... dar ... dacă ai joc 0 la o supapă ai tot aşa (0) şi la cealaltă supapă (cu sau fără leră la ea). Teoretic asa e, dar in practică s-a observat că dacă ajustezi o admisie o afectează și pe cealaltă. E mai safe să fie toate patru la un loc. În cartea tehnică nu știu ce scrie, am folosit un ghid după care au reglat și alții: http://bmwmcindy.org/wp-content/uploads/2012/04/Valve-Adjust-Oilhead.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 5, 2021 Autor Share Postat Martie 5, 2021 Acum 1 oră, easy ride on! a spus: Totuşi, procedura asta poate strivi accidental lerele cu ceva sutimi (când strângi piuliţa) şi tot iese treaba cu alt joc (şi cu lere decalibrate prin strivire). Da, așa este. Am încercat să țin cât mai ferm imbusul, astfel încât să nu se miște odată cu inelara. Da, trebuie și următoarea leră pentru a verifica dacă intră în luft. Trebuie să intre greu (evident). Am găsit la un prieten jocuri mai mari decât la mine și nu se plângea de consum sau stalling și surging. Am circulat cu motocicleta respectivă și nu mi s-a părut diferită de a mea. Sper ca nu a fost gândită de niște absurzi. Dacă te străduiești să reglezi cu abateri cât mai mici, funcționarea e în parametri, fără probleme. S-or fi gândit că e omenește să nu pot regla cu lere ca și cum aș schimba o șaibă calibrată. Cel puțin eu sper că au rămas în reflex cu toleranțele de la R71-Ural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drujbex Postat Aprilie 27, 2021 Share Postat Aprilie 27, 2021 (editat) foarte misto topicul tau si o buna resursa de materiale pt DIY si mie mi-a adus tot Marcel un R1150R, tot in stare foarte buna si tot argintiu. dupa o experienta nu deosebit de placuta cu service-urile din bucuresti, cred ca pt urmatoarele lucrari voi incerca si eu calea DIY (cu exceptia schimbului lichidului de frana la care nu ma bag si care consider ca se face la un cost rezonabil la motohub, mai ales in afara sezonului) e un "can of worms" toata treaba asta cu "stalling", "surging", ce vibratii sunt "caracter, ca e boxer", ce vibratii chiar nu sunt normale samd Editat Aprilie 27, 2021 de drujbex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.