Sari la conținut

Kawasaki ZX600A nu porneste


Postări Recomandate

Buna seara

Zilele trecute am intrat in posesia unei Kawasaki ZX600A care nu porneste, cu gandul ca o rezolv si intre timp termin si scoala categoria A.

Am adus-o pe platforma, motorul se roteste energic, am pus bujii noi, bune, dupa manual si am scanteie (am pus fiecare bujie la masa si  am vazut scanteia)

Cum tot nu a pornit am scos blocul celor 4 carburatoare Keihin CVK32 cu gandul ca sigur are mizerie si depuneri care infunda carburatorul.

Am curatat si verificat (cu gura) fiecare cui pontou sa deschida/inchida, tot defectul constatat a fost la 1 din carburatoare o membrana rupta cam 0,5 cm pe margine si tot la acea membrana in locul piesei de plastic care tine jos arcul (cea cu 4 picioare) era o improvizatie dintr-un capac de pix.

Jiglerele si cuiele de reglaj sunt netede la suprafata si nu am vazut denivelari sau adancituri nici cu lupa.

Totusi, ma gandesc ca si in cazul in care tot acest carburator era "offline" motorul trebuia sa porneasca in trei pistoane

Sincer nu mai stiu ce sa-i fac, de asemenea as cumpara membrana noua si acel plastic de la arc dar nu am idee de unde.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu înțeleg cum poți cumpăra o mobră/mașină defectă dacă nu te pricepi! Eu, care mai știu cât de cât, am cumpărat anul trecut o mașină defectă și tot mi-am furat-o, în sensul că m-au costat piesele MULT peste estimarea inițială (am firmă de piese auto și moto + atelier, ceea ce înseamnă discounturi la piese și manoperă proprie)...

Era o zicătoare: dacă ai boală pe unu' îi arunci un ceas stricat în curte! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am manual si e un motor prin aspiratie facut in 1994  (din metal! :) ) nu e chiar o statie spatiala ruseasca la care conductele din manual sunt cabluri in realitate.

Multumesc totusi pentru raspuns.

Editat de bizpenet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici ca ai scanteie si carburatoarele sunt curate ... masoara compresia.

ar fi trebuit sa porneasca chiar si cu membrana iupita si tigania la slider.

 

cuiele pontou nu le verifici sufland pe tiriboanca.. alimentezi carburatoarele pe banc si vezi daca curg.. faci si nivelu cu ocazia asta.

membrana cumpara sh , sau caburatoare cu totul ... inca se mai gasesc membrane noi dar costa mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi dacă ai manual și e din fer de ce zici că nu mai știi ce să-i faci?!? Pe bune întreb.

NIMENI nu ti-l va repara pe forum, ai putea primi eventual niște sugestii și păreri, însă pt a le pune în aplicare cu șanse de reușită trebuie să te pricepi cât de cât. Plus că și dacă va porni s-ar putea să facă (,) "câr-câr-câr-POC" și să aibă N alte bube care nu s-au văzut pt că era "natură moartă". S-au luat țepe cu agregate funcționale care erau "coapte", d'apăi cu una împăiată din start... Sorry man, gheșeft achiziționând un "loz în plic" defect poate face doar cineva care se pricepe, și nici atunci nu sunt 100% șansele de reușită - exemplu: io cu faetonu'. Altfel vei cheltui în final mai mult, și s-ar putea să nici nu te dai vreodată cu mobra asta. Eu măcar mă dau cu tigaia, și am și motor refăcut complet la ea - plecasem de la o distribuție ruptă și am ajuns la cuzineți, segmenți, arbori cu came cu tot cu palier, pompă de ulei 9 și (multe) altele. Cu tot cu discounturi am depășit prețul unei conserve similare perfect funcțională, cele câteva zeci de ore de manoperă nici nu le mai socotesc...

Topicul însă promite! :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regret sincer ca nu exista "Multumesc" aici. MULTUMESC superbec, maine iau furtun transparent si fac si nivelele cu toate ca nu a curs nici un pic de benzina din carburator.

"câr-câr-câr-POC" este target acum, am uitat sa precizez ca cu spray de start a pornit imediat

Intre timp am lipit pur si simplu ruptura de 5 mm cu adeziv pentru cauciuc pentru ca materialul membranei nu e imbatranit si sistemul atunci cand functioneaza o face la presiune atmosferica. Daca porneste asa desigur ca voi inlocui membrana. Am impresia ca un mester tare priceput a lucrat inaintea mea la carburatoare si de fapt din cauza asta nu mai are alimentare. Legat de compresie, empiric cu degetul mare in loc de bujie este compresie. Sunt convins ca va fi nevoie de sincronizare, dar asa cum am zis "câr-câr-câr-POC" este target acum. Cine stie, poate vre-un clujan priceput vede ce scriu aici si vrea/poate/stie ce nu reusesc eu.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci ...motocicleta trebuie sa porneasca doar cu circuitul de choke , restul nici nu conteaza.. o fi umblat belbodu' la nivel .. cine stie .

daca zici ca porneste cu spray trebuie sa porneasca si cu carburile ei , chiar cu membrana ciupita.

 

membrana am reparat cu un patch de reparat camera , o motocicleta a facut turul europei asa , eu i-am explicat ca nu stiu cat tine.

 

despre sincronizare .. cu carburile in mana le pui in lumina si reglezi la ochi , e suficient pentru pornit si testat

 

suruburile de benzina la relanti le pui la 2 3/4 out  poti incerca chiar 3 out.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și pune-i naibii niște benzină proaspătă, cu licoare răsuflată care stă în rezervativ de când era bunica (,) copil n-o să pornească în veci! Clasicul "scânteiește, benzinește dar nu pornește". :lol:

Dacă măsori compresia cu deshtul să nu apară vreun topic "cum extrag deștu' din gaura bujiei, I'm stuck!" :crack: Oare la 7 bar cum simte deștu? Tot cam ca la 12-13? Ochii se bulbucă? :huh: Întreb pt un pretin cu dește butucănoase care nu încap în găuri bine și scapă compresia. :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, john17 a spus:

 

Dacă măsori compresia cu deshtul să nu apară vreun topic "cum extrag deștu' din gaura bujiei, I'm stuck!" :crack: Oare la 7 bar cum simte deștu? Tot cam ca la 12-13? Ochii se bulbucă? :huh: Întreb pt un pretin cu dește butucănoase care nu încap în găuri bine și scapă compresia. :P

Am ras cu lacrimi. La propriu :))))))) mai ales la faza cu ochii si cu "pretinul" :)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, am cumpărat motoare și mașini care nu au pornit și îți recomand :

Benzina proaspătă, plus un bidonas de Liqui Moly de curățat carburatoare (8 ml la 5 L de benzen), apoi verificat compresia pe fiecare cilindru, cu compresmetru și doar dacă mai are sens, făcut carburatoarele. Simplu. 

În Cluj, SfMoto, Masterbike, Cocmotors. 

Spor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriu in continuare in acest topic cu gandul ca un caz real poate ajuta pe altii in situatie similara.

Ieri am luat la rand nu mai putin de 28 de locuri unde s-ar gasi un manometru cu retinere (cunoscut ca si compresmetru, tester pentru compresie, etc) in Cluj

Dupa ce am gasit in total 2-3 oferte la triplu pret si asta doar in 1 singur caz pe stoc, am comandat online yt-7301.jpg?itok=KWCJoJ0H

Se pare ca va veni Miercuri, abia astept sa masor stiintific compresia sa nu se mai inflameze nimeni de aici cind vorbesc de metode empirice de diagnostic de pe vremea Daciei 1100 sau a Trabantului. In alta ordine de idei am facut un soclu suport decent pentru blocul de carburatoare si am de gand sa folosesc furtunul transparent sa ma conving ca lucreaza cuiele pontou corespunzator si nivelele din camerele de nivel constant sunt acolo unde trebuie. Multumesc celor care au postat la obiect.

Oare daca e refacuta in solidworks si apoi tiparit 3D acel "spring seat" ar functiona?

Am lucrat azi, va rog sa nu vorbim despre impresia artistica, nu sunt tocmai de meserie.

Totusi, am certitudinea ca in fiecare din cele 4 carburatoare plutitoarele si cuiele pontou lucreaza corect, nivelele in camerele de nivel constant sunt cele corecte.

Am montat carburatoarele dar era deja seara si rabdarea mea terminata asa ca un furtun de sub cutia filtrului de aer pur si simplu nu am mai reusit sa-l pun in stutul de pe motor (carter cred) si am lasat pe maine dupamasa finalizarea montajului si o noua incercare de pornire.

Din rezervor am scos 4 sticle de plastic cu o benzina uleioasa, roscata si ciudata. Am spalat rezervorul cu 2 l MOL de 95 si am pus apoi 5 l mol 95 din care poate, maine sper sa consum macar un pic :)

O noapte frumoasa!

verificare.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu a pornit.

Benzina am schimbat-o si am si clatit rezervorul inainte de a pune benzina noua ca era tare ciudat ce am scos din rezervor.

La montaj m-a chinuit cateva ore pana am vazut montata cutia filtrului de aer corect pe carburator (am reusit montajul corect abia cu blocul de carburatoare demontat de pe galeriile de admisie). Totusi acum e fiecare cauciuc la locul lui.

Nu prea inteleg ce rol pot avea cele 2 furtune galbene scurte cu capatul in aer. Pun o poza - precizez ca e identic cu ce am eu nu blocul de carburatoare de pe acest motor.

image-5ff3f.jpg

 

SI

Oare daca e refacuta in solidworks si apoi tiparit 3D acel "spring seat" ar functiona?

 

 

Maine verific din nou alimentarea si abia astept sa ajunga manometrul cu retinere sa vad ce valori am la compresie.

Teoretic acum are benzina, scanteie si in conditii normale ar fi scos macar un pic de fum.

Editat de bizpenet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.06.2019 la 22:27, john17 a spus:

Clasicul "scânteiește, benzinește dar nu pornește". :lol:

Q.E.D.! Stai să vezi ceață dacă o fi și compresia măsurată cu dispozitivul analog la fel de bună ca indicația digitală! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YATO YT-7301 s-a dovedit a fi un mare fas pentru ca diametrul 14 e ok dar pasul filetului este diferit. Asadar nu se poate infileta in chiuloasa.

Ma gandesc tot mai serios ca am nevoie de un mecanic priceput  la motoare aspirate cu carburator sa o porneasca dar nu as vrea sa dau de mesteri care cer sa schimb cauciucul pe spate ca e cam sters si din cauza asta nu porneste.

Rectificare de ultim moment, YATO YT-7301 merge pana la chiuloase cu gaura de fi 14 mmm iar bujia la Kawasaki ZX600A marca NGK DR8ES este cu fi 12 mmm

Sa vedem ce strungar gasesc sa-mi faca un adaptor.

Update 26 Iunie 2019:

-  benzina proaspata

- carburator ne infundat

- nivel benzina corect

- fiecare bujie (noua) pusa la masa are scanteie

- presiunea la rece invartit cu demarorul, in fiecare clilindru, masurata cu YATO YT-7301, este in jurul a 6.5 Bar adica 85-95 Psi

Practic am epuizat Kawasaki_GPZ_600_R_GPX_600_R_Ninja_600_R_RX_GPX_750_R_Ninja_750_R_1985_1997.pdf si tot nu porneste.

Orice idee e bine venita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Am inteles ca ai gasit mizerii in rezervor. Esti sigur ca nu este robinetul de la rezervor infundat? Nu am manualul la indemana insa este un furtun care vine din robinet in carburator si pe el cand faci vaccum trebuie sa deschida supapa din robinet si din rezervor sa curga benzina (cu robinetul pus pe rezerva). 

Poate te ajuta daca nu ai rezolvat pana acum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut motoreta asta acum vreo 15 ani. Motoreta mai nenorocita si mai pretentioasa la carburatoare nu am vazut. 

du-le sa le sincronizeze cineva care se pricepe. 

schimba si membrana aia. Nu o sa porneasca cu aia carpita si nici in 3. Alte motorete or porni, satana asta nu.

eu mai aveam putin si ii dadeam foc

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...