m72story Postat Ianuarie 7, 2020 Share Postat Ianuarie 7, 2020 (editat) Salutam cu respect, Dupa o cercetare a proiectelor din arealul forumurilor rusesti, m-am hotarat sa ma apuc de un proiect care presupune instalarra unui disc de ambreiaj auto pe n M72. Beneficiile: -eliminarea placii intermediare de presiune care uzeaza prematur ghidurile volantei; -.existenta in componenta placii a arcurilor, ceea ce face ca socul si incarcarea fortei sa fie progresiva. Dezavantaje: -reducerea cu 1/2 a suprafetei ee frictiune. Am folosit miezul unui disc de Moskvich 412, se potriveste la nuturi perfect, este compatibil si modelul de 408. Am confectionat doua placi de frictiune conform detaliilor de la fata locului si le-am lipit pe placa de otel a discului, folosind un bicomponent LOCTITE. Este necesara aftuirea pe placa de presiune a unui disc intermediar pentru a evita frecarea arcurilor discului de placa de presiune. Pana in acest moment nu am avut ocazia de a testa discul, voi reveni cu noi detalii privind calibrarea arcurilor placii de presiune conform datelor din teren. Un 2020 sanatos! restul de la sine Editat Ianuarie 7, 2020 de m72story Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Ianuarie 7, 2020 Share Postat Ianuarie 7, 2020 Si BMW-urile au ambreiaj uscat. Nu se poate adapta mai usor decat cel de masina? Numa intreb. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 7, 2020 Share Postat Ianuarie 7, 2020 Ceva trebuie sa se uzeze , altfel se transforma in japoneza! ...de regula se fuck si discurile de presiune , si bolturile de pe volanta.Bolturile se pot schimba cu ceva 'di pi stoc' sau http://bendkopp.ro/shop/product.aspx?id=1086&pr=STIFT+CILINDRIC+CALIT. Sunt foarte dure si tenace....Am reusit sa prelucrez un set , cu mare dificultate , dupa ceva tratament de revenire in soba de teracota.In felul acesta sper sa ramana doar discurile de presiune (de mutat gaurile la ele in alte pozitii) Cu ambreiajul de masina , ar putea merge ok , dar trebuie alte arcuri de presiune(care sa compensese injumatatirea suprafetei), si niste discuri mai groase.Discurile originale se deformeaza chiar si cu arcurile de doi bani cu care vine echipat ambreiajul... ...iar la cutia de nipru ochiurile in care se sprijina parghia de ambreiaj , sunt din aluminiu de mamaliga , direct pe capacul cutiei.Niste arcuri de presiune mai tari , s-ar putea sa le , puncte, puncte... dileme, dileme ...nu ma pot abtine sa nu bag de vina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Ianuarie 7, 2020 Share Postat Ianuarie 7, 2020 Eu as si nitui segmentul de frictiune, datorita temperaturii sa nu cedeze bicomponentul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 7, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2020 (editat) Acum 3 ani am facut discuri de ambreiaj si saboti de frana cu Loctite 3430 . De atunci am facut Transfagarasanul, Transalpina, Transbucegi, niciodata nu a dat semne de oboseala, nici ambreiajul pe urcare si nici sabotii la coborare. Initial am fost circumspect insa practica mi-a dovedit fiabilitatea. In fisa tehnica este descris faptul ca isi pastreaza caractetisticile pana la aproape de 200 grade. Cum materialele de frictiune sunt foarte bune izolatoare termice rezulta si faptul ca niciodata portsabotul sau discul suport al ambreiajului nu va ajunge la acele valori. Editat Ianuarie 7, 2020 de m72story Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Mai 28, 2020 Autor Share Postat Mai 28, 2020 Pana in prezent s-au parcurs 250 km cu ambreiajul. Initial au fost ceva probleme in viteza a patra insa dupa pasuire nu a mai dat semne de rupere a aderentei, a fost folosit in toate regimele de turatie, cu atasul incarcat sau gol. Testul decisiv este in iulie pe Transalpina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 28, 2020 Share Postat Mai 28, 2020 La 08.01.2020 la 9:33, einstein1984 a spus: o frana de la 12à si s-ar putea sa sari lejer de temperatura aia... Dacă ar fi frână pe disc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Mai 29, 2020 Autor Share Postat Mai 29, 2020 (editat) Referitor la lipirea sabotilor. Din intamplare mi-a cazut din mana un sabot cumparat din sțocurile actuale de la domnul G. La contactul cu solul materialul de frictiune a cazut de pe suportul de aluminiu, era lipit in doua puncte. Oricat de prost l-as lipi, mai rau de atat nu aveam cum sa il fac. Subliniez ca merg de cativa ani cu acel adeziv in special prin munti, niciodata nu am avut probleme. Si pentru putin folclor tehnic, cu ce lipeau inaintasii sabotii la ARO? Se pare ca topeau dresurile doamnelor si cu acel clei mergeau linistiti. Editat Mai 29, 2020 de m72story Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 29, 2020 Share Postat Mai 29, 2020 Nu știu Aro, dar Fiat avea saboți lipiți (850 de ex). Și tot cu ștrampi se lipeau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Mai 30, 2020 Share Postat Mai 30, 2020 Nahhh...asta e bună,am mai învățat ceva. Unii spun că dacă se rupe cureaua la alternator,o poți înlocui provizoriu,tot cu ștrampi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Mai 30, 2020 Autor Share Postat Mai 30, 2020 (editat) Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele. Editat Mai 30, 2020 de m72story Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Mai 30, 2020 Share Postat Mai 30, 2020 In fabrici si uzine erau fel si fel de cuptoare.Se punea strampul intre piese si...la cuptor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat Iunie 4, 2020 Share Postat Iunie 4, 2020 (editat) La 30.05.2020 la 9:17, m72story a spus: Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele. Chiar ar fi bun! In panDILitatea atât de restrictivă, mulți am avut atâta timp disponibil pe lângă casă /garaj/sopru. Dar nu crezi ca și pe topicul respectiv, acolo vor veni "mâncătorii de semințe" păreri-ologi la ichiu? Editat Iunie 4, 2020 de TeDy 'M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Iunie 4, 2020 Autor Share Postat Iunie 4, 2020 Pai si acum ce sa facem, ne inchidem in casa si aruncam cheia de teama ca este vreun prost pe strada? De cand e lumea si pamantul aerul si fraierul exista. Tine de cititor sa cearna. neghina de samanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Iunie 4, 2020 Share Postat Iunie 4, 2020 Acum 2 ore, Cyka a spus: Buceagu V8 lua 120 usor Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii Confirm,tata a fost sofer pe Buceag,v8, mergea lejer peste 100.De multe ori o pornea la manivelă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.