Sari la conținut

Începător fără enduro


Ilieraduioan
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

Pana săptămâna asta am avut  un suzuki dr 125 din 1998 și cu excepția a câtorva probleme legate de carburație  a mers ok pentru un enduro forjat la greu prin penți și pietre, adică pentru mine care nu am mai mers pe o motocicleta în viata mea a fost un start reușit. Am considerat ca nu e suficient, pentru ca la noroi și panta se plafona, asa ca lam vândut. Va rog recomandați-mi un model ok de 250 pentru a-mi continua aventura, am un buget foarte strict de 1200E. Am găsit pana acum dr 350 dar cele de 1999 și 2000 care au 118kg dry trec de bugetul meu, cele sub 1998 sunt cam grele 130kg. Este pe olx un klr 250 și un klx 250, ambele la 1200E? Ce ziceți?

Eu citind review-uri pe acest forum am dedus ca cel mai bun model  ca preț performanta greutate și fiabilitate e Honda xr 250 sau 400, dar nu sunt deloc pe net. 

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am găsit un dr 250r. 1000E,  din 96, pornire peda, 29cp 118kg...ar fi ok?  Maine ma duc să-l vad, e ceva ce ar trebui sa verific în special la acest model? Și mai este un model kawasaki klx 250 din 1994 la 1200 E, diferența între cele doua e ca kawasaki are pornirea electrica. Ca greutate și putere sunt la fel, pentru mine e o alegere la întâmplare, îmi puteți da un sfat între cele doua modele? Multumesc

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am fost ieri sa fac proba cu klx 250 din 2006, are o gramada de bube in cap si nu face 1250E cat cere proprietarul , de la schimbator viteze rupt si sudat pe pozitie ceea ce a topit simeringul de la ax, la bendix lipsa, deci pornire numai la peda, cei drept pornirea a fost usoara la rece ( 6 pedale cu motorul rece la 9 dimineata). In fine la intoarcere am facut proba si cu un dr 350 din 1997 122kg si pornirea a fost la fel ca la kawasaki, arata mult mai bine si pare ca trage ok, dar tre sa apesi pe peda nu gluma sa plece 350-ul ala. Intre timp am gasit un suzuki 200 Djebel  (model Japonia -e diferit doar la far de restul din ce am citit, adica are farul rotund)si vad pe net doar lucruri foarte ok despre el, adica 20cp ,18N/m, 108 kg, pornire buton.Hmm nu stiu la care sa ma opresc 6500Ron suzuki DR 350 1997 sau 4500Ron Suzuki 200 Djebel. La kawasaki am renuntat.Voi ce ziceti intre cele doua?

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Screenshot_20200507_075916_com.facebook.katana.thumb.jpg.92f997db103e1e31c125464847f88344.jpgScreenshot_20200507_075916_com.facebook.katana.thumb.jpg.92f997db103e1e31c125464847f88344.jpgScreenshot_20200507_075939_com.facebook.katana.thumb.jpg.f56cc825a7bbc0a6fa3eaa2e4dea8cdd.jpg

Am doar 3 fotografii transmise prin wazapp, nu e listat online, un prieten la găsit în Bucuresti. E vopsit nou, e posibil, nu sunt sigur sa fi fost folosit pentru Școală cât A cea care îl vinde este instructoare auto. 

Screenshot_20200507_075924_com.facebook.katana.jpg

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut.

Intr-un final dintre Suzuki 200 djebel si si Suzuki Dr 350 am luat Honda XR 400r din 2000, Merge ok, porneste la peda foarte usor, arata bine 6800 Ron dar , pentru ca e si un dar, scoate fum mult. Cand esti in sarcina nu este asa de mult si la proba cu motorul nu s-a vazut, dar daca turezi in gol motorul , nu te mai vezi om cu om, e godin.

In fine nu intru in mai multe detalii daca e sau nu teapa, daca da de ce am luato....ideea e ca vreau sa o repar eu, am urmarit ceva tutoriale pe net cum se face , nu e stiinta de racheta si nu mie frica sa umblu in motor, vreau sa comanda setul de garnituri cilindru cu tot cu simeringurile de supape, si segmentii pistonului. Numai ca aici problema nu inteleg cum se ia acea cota la segmenti +1, +2, etc.

Banuiesc ca reprezinta diametrul cilindrului si nu are treaba cu masuratori la piston, nu? Standard e 86mm. Cum se iau aceste cote? le pot eu? este nevoie de honuire clindru? 

Eu am nevoie sa fac motorul sa mearga pentru un regim de exploatare soft, adica ies odata pe saptamana cate 3-4 ore la deal cu el, adica nu vreau sa-l fac ca nou cu toate cotele si tolerantele perfecte, dar vreau sa elimin cat mai mult din fum. O sa incerc azi sa fac si un filmulet cu situatia in cauza.

Multumesc

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte greu de gasit in buget de 1500 E una cu pornire electrica, dar cum am zis porneste foarte foarte bine, adica eu la rece max 2 pedale cu socul tras si gata. Dar acum trebuie sa incep cu reparatia, inainte de distractie. Poate ma ajuta cineva cu un manual contra cost pentru modelul asta.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Ilieraduioan a spus:

nu inteleg cum se ia acea cota la segmenti +1, +2, etc.

Banuiesc ca reprezinta diametrul cilindrului si nu are treaba cu masuratori la piston, nu? Standard e 86mm. Cum se iau aceste cote? le pot eu? este nevoie de honuire clindru? 

 

De obicei e stantat pe piston cota "A", "B"... si diametrul de ex 85.95, 85.96 ... cilindrul tre sa se potriveasca, adica sa fie de aceasi cota.

Daca cilindrul nu ti-e uzat, zgariat de piston, lasal asa.

Daca pistonul nu are fusta uzata, tot cu zgarieturi, lasal asa si schimba doar segmenti.

Daca e uzat pistonul dar cilindrul e OK, schimba doar pistonul cu unu de aceasi cota.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine o sa desfac acolo, cred ca nu desfac chiuloasa. pun cilindrul sus sa nu cada supapele in motor si scot doar capacul , nu stiu daca e necesar sa desfac axul cu came dar nu cred, probabil tachetii trebuie scosi. Si eu cred ca e foarte posibil sa fie doar din simeringurile supapelor pentru ca pornirea e ok, ma gandesc ca daca nu avea compresie din cauza cilinrului, pistonului segmentilor, pornea mai greu. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul chiuloasesi si am inlocuit simeringurile, a fost o treaba usoara dar fara rezultat, pareau ca merg usor pe tija supapei insa dupa ce am pus noile simeringuri este o diferenta mica, iar consumul de ulei nu a scazut. Am scos si bujia si am inspectat cilindrul si pistonul cu o camera endoscopica insa nu am reusit sa citesc cota pe piston, singura solutie este sa desfac si dupa sa comand, cu toate ca nu pot intelege cum comand acesti segmenti, si cum trebuie ei sa fie la cota. daca pistonul este standard 84.960 eu iau segmenti standard sau cu +1, +2 ? Banuiesc ca a facut ceva uzura in timp si ar trebui sa adaug ceva.Si mai am o nelamurire rezultata din studiul manualului de reparatie: spune acolo ca inainte de montarea noului filtru de aer , se imbiba cu ulei dupa care se stoarce bine si abia dupa se monteaza ????? Eu l-am montat fara sa-l imbib si vad ca merge.

Multumesc

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am si eu un XR  400, am schimbat doar segmentii si nu s-a vazut nici o schimbare. Te sfatuiesc sa treci la cota urmatoare sau sa schimbi segmenti, piston si cilindru, altfel nu vei avea rezultate.

Daca verifici si completezi uleiul mereu, da-te asa pana la iarna si atunci desfa-l si vezi ce probleme are...

Piese gasesti mai repede in State, in Europa e cam rar modelul asta.

 

Bafta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Am înțeles pana aici. Am și început sa ma documentez pentru alezare cilindru dacă o sa fie cazul, am găsit pe net un câteva totoriale în care se remedia aceasta problema și în toate este vb de cei doi segmenți din zona 3 care acoperă segmentul ala ondulat de ulei, care se ovalizeaza, adică se deformează neuniform., într-o parte are o grosime iar la 120 grade diferența pe el este la jumătate grosimea. Eu sper ca și la mine sa fie doar asta, dar revin la nelămurirea mea cum știu ce segmenți trebuie sa cumpăr, am văzut ca se baga segmentul fără piston în cilindru și se măsoară spațiul rămas între cele 2 capete cu lera dar cât trebuie sa fie acel spațiu? Bănuiesc ca asa se ia cota nu? Apropo știe cineva un service sau pe cineva pe forum care repara acesta problema de la a la z? 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

      Salutare tuturor,

Revin cu un update legat de a mea Honda xr 400 din 1998, am rulat pana in weekend cu motorul consumand ulei cam 500ml la 2h de plimbare hard prin paduri si pietre . In iarna aveam de gand sa refac motorul cu tot ce e necesar, numai ca asa cum am precizat in weekend cred ca si-a dat duhul pentru ca acum pur si simplu e furnal in urma lui, are si un rontait in interior iar pornirea e destul de grea la cald. Demontarea si reparatia o voi face eu , e prima data cand desfac motorul la o motocicleta ,dar am experienta de mecanica de la masina personala ( cine are audi stie despre ce vorbesc :)   ) . Am gasit pe net un tutorial destul de explicativ pentru un atv honda 400ex care are acelasi motor , dar ce nu gasesc este un manual de reparatii pentru Honda Xr 400R 1998.

Ma poate ajuta cineva cu un link pentru acest manual? Nu am cunostinte neceare si nici online nu gasesc despre cum se cumpara segmentii sau cum se masoara uzura si cotele pistonului sau cilindrului .

Multumesc

 

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...