Jump to content
Sign in to follow this  
Ilieraduioan

Începător fără enduro

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutare tuturor,

Pana săptămâna asta am avut  un suzuki dr 125 din 1998 și cu excepția a câtorva probleme legate de carburație  a mers ok pentru un enduro forjat la greu prin penți și pietre, adică pentru mine care nu am mai mers pe o motocicleta în viata mea a fost un start reușit. Am considerat ca nu e suficient, pentru ca la noroi și panta se plafona, asa ca lam vândut. Va rog recomandați-mi un model ok de 250 pentru a-mi continua aventura, am un buget foarte strict de 1200E. Am găsit pana acum dr 350 dar cele de 1999 și 2000 care au 118kg dry trec de bugetul meu, cele sub 1998 sunt cam grele 130kg. Este pe olx un klr 250 și un klx 250, ambele la 1200E? Ce ziceți?

Eu citind review-uri pe acest forum am dedus ca cel mai bun model  ca preț performanta greutate și fiabilitate e Honda xr 250 sau 400, dar nu sunt deloc pe net. 

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de pante,nu penti.

Daca vrei un DR 350,ia-ti Beta Alp 4.0 ce are acelasi motor si electronica si se fabrica si azi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un dr350 perfect macar pe parte mecanica daca ai reusii sa gasesti ar fii ideal , honda xr400 is scumpe la 1200 euro eventual ptr dezmembrat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Christian 1 a spus:

E vorba de pante,nu penti.

Daca vrei un DR 350,ia-ti Beta Alp 4.0 ce are acelasi motor si electronica si se fabrica si azi. :)

Iaca un link cu modelul si specificatiile:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_alp4 08.htm

 

Un Suzuki DR 350 in mintile lui e greu de gasit,unul cu starter electric si mai greu.Cu mult noroc,poate... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am găsit un dr 250r. 1000E,  din 96, pornire peda, 29cp 118kg...ar fi ok?  Maine ma duc să-l vad, e ceva ce ar trebui sa verific în special la acest model? Și mai este un model kawasaki klx 250 din 1994 la 1200 E, diferența între cele doua e ca kawasaki are pornirea electrica. Ca greutate și putere sunt la fel, pentru mine e o alegere la întâmplare, îmi puteți da un sfat între cele doua modele? Multumesc

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca tre' sa fie cu starter electric,eventual electric si pedala,nu doar pedala.In teren,dupa ce te vei varsa repetat,vei obosi teribil sa dai la pedala sa o pornesti.Unde mai pui ca iti pisa bujia cu benzina cand te versi...

In rest alege tu ce marca/model doresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Salut.

Am fost ieri sa fac proba cu klx 250 din 2006, are o gramada de bube in cap si nu face 1250E cat cere proprietarul , de la schimbator viteze rupt si sudat pe pozitie ceea ce a topit simeringul de la ax, la bendix lipsa, deci pornire numai la peda, cei drept pornirea a fost usoara la rece ( 6 pedale cu motorul rece la 9 dimineata). In fine la intoarcere am facut proba si cu un dr 350 din 1997 122kg si pornirea a fost la fel ca la kawasaki, arata mult mai bine si pare ca trage ok, dar tre sa apesi pe peda nu gluma sa plece 350-ul ala. Intre timp am gasit un suzuki 200 Djebel  (model Japonia -e diferit doar la far de restul din ce am citit, adica are farul rotund)si vad pe net doar lucruri foarte ok despre el, adica 20cp ,18N/m, 108 kg, pornire buton.Hmm nu stiu la care sa ma opresc 6500Ron suzuki DR 350 1997 sau 4500Ron Suzuki 200 Djebel. La kawasaki am renuntat.Voi ce ziceti intre cele doua?

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un Djebel 200,si are pornire la buton si pedala din fabrica.Am destule filmulete facute cu el pe canalul meu de Youtube,aici:

https://www.youtube.com/user/cristianstrt1/featured?disable_polymer=true

Ai un link cu el? :)

Personal,nu am decat de laudat Djebel-ul,la ce abuzuri l-am supus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Screenshot_20200507_075916_com.facebook.katana.thumb.jpg.92f997db103e1e31c125464847f88344.jpgScreenshot_20200507_075916_com.facebook.katana.thumb.jpg.92f997db103e1e31c125464847f88344.jpgScreenshot_20200507_075939_com.facebook.katana.thumb.jpg.f56cc825a7bbc0a6fa3eaa2e4dea8cdd.jpg

Am doar 3 fotografii transmise prin wazapp, nu e listat online, un prieten la găsit în Bucuresti. E vopsit nou, e posibil, nu sunt sigur sa fi fost folosit pentru Școală cât A cea care îl vinde este instructoare auto. 

Screenshot_20200507_075924_com.facebook.katana.jpg

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vopsit un Suzuki in culoarea Kawasaki-ului?Pfff...

Asta a fost al meu:

 

 

20170316_164835.jpg

20170316_164848.jpg

20170316_164857.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Salut.

Intr-un final dintre Suzuki 200 djebel si si Suzuki Dr 350 am luat Honda XR 400r din 2000, Merge ok, porneste la peda foarte usor, arata bine 6800 Ron dar , pentru ca e si un dar, scoate fum mult. Cand esti in sarcina nu este asa de mult si la proba cu motorul nu s-a vazut, dar daca turezi in gol motorul , nu te mai vezi om cu om, e godin.

In fine nu intru in mai multe detalii daca e sau nu teapa, daca da de ce am luato....ideea e ca vreau sa o repar eu, am urmarit ceva tutoriale pe net cum se face , nu e stiinta de racheta si nu mie frica sa umblu in motor, vreau sa comanda setul de garnituri cilindru cu tot cu simeringurile de supape, si segmentii pistonului. Numai ca aici problema nu inteleg cum se ia acea cota la segmenti +1, +2, etc.

Banuiesc ca reprezinta diametrul cilindrului si nu are treaba cu masuratori la piston, nu? Standard e 86mm. Cum se iau aceste cote? le pot eu? este nevoie de honuire clindru? 

Eu am nevoie sa fac motorul sa mearga pentru un regim de exploatare soft, adica ies odata pe saptamana cate 3-4 ore la deal cu el, adica nu vreau sa-l fac ca nou cu toate cotele si tolerantele perfecte, dar vreau sa elimin cat mai mult din fum. O sa incerc azi sa fac si un filmulet cu situatia in cauza.

Multumesc

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca ai doar pedala de pornire,o sa iti cam manance energia din teren,dupa ce te vei varsa de cateva ori si vei dori s-o pornesti.Electric era ok,electric si pedala si mai ok.Si asta,mai ales ca esti incepator. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte greu de gasit in buget de 1500 E una cu pornire electrica, dar cum am zis porneste foarte foarte bine, adica eu la rece max 2 pedale cu socul tras si gata. Dar acum trebuie sa incep cu reparatia, inainte de distractie. Poate ma ajuta cineva cu un manual contra cost pentru modelul asta.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-ti merge bine ...completeaza oloiu papat si vezi de treaba anul asta .

Faci un plan de bataie , strangi pese ...si iarnai-i dai in freza . 

Pana atunci , ai timp sa aflii mai multe despre modelul respectiv 

Have fun !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Ilieraduioan a spus:

nu inteleg cum se ia acea cota la segmenti +1, +2, etc.

Banuiesc ca reprezinta diametrul cilindrului si nu are treaba cu masuratori la piston, nu? Standard e 86mm. Cum se iau aceste cote? le pot eu? este nevoie de honuire clindru? 

 

De obicei e stantat pe piston cota "A", "B"... si diametrul de ex 85.95, 85.96 ... cilindrul tre sa se potriveasca, adica sa fie de aceasi cota.

Daca cilindrul nu ti-e uzat, zgariat de piston, lasal asa.

Daca pistonul nu are fusta uzata, tot cu zgarieturi, lasal asa si schimba doar segmenti.

Daca e uzat pistonul dar cilindrul e OK, schimba doar pistonul cu unu de aceasi cota.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate fum negru sau albastru? 

 

Daca nu bate, lasă-l așa si distrează-te cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa ajungi la cilindru,verifica simering-urile supapelor,s-ar putea ca nu de la segmenti sa ai consum de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine o sa desfac acolo, cred ca nu desfac chiuloasa. pun cilindrul sus sa nu cada supapele in motor si scot doar capacul , nu stiu daca e necesar sa desfac axul cu came dar nu cred, probabil tachetii trebuie scosi. Si eu cred ca e foarte posibil sa fie doar din simeringurile supapelor pentru ca pornirea e ok, ma gandesc ca daca nu avea compresie din cauza cilinrului, pistonului segmentilor, pornea mai greu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am desfacut capacul chiuloasesi si am inlocuit simeringurile, a fost o treaba usoara dar fara rezultat, pareau ca merg usor pe tija supapei insa dupa ce am pus noile simeringuri este o diferenta mica, iar consumul de ulei nu a scazut. Am scos si bujia si am inspectat cilindrul si pistonul cu o camera endoscopica insa nu am reusit sa citesc cota pe piston, singura solutie este sa desfac si dupa sa comand, cu toate ca nu pot intelege cum comand acesti segmenti, si cum trebuie ei sa fie la cota. daca pistonul este standard 84.960 eu iau segmenti standard sau cu +1, +2 ? Banuiesc ca a facut ceva uzura in timp si ar trebui sa adaug ceva.Si mai am o nelamurire rezultata din studiul manualului de reparatie: spune acolo ca inainte de montarea noului filtru de aer , se imbiba cu ulei dupa care se stoarce bine si abia dupa se monteaza ????? Eu l-am montat fara sa-l imbib si vad ca merge.

Multumesc

Edited by Ilieraduioan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, Ilieraduioan a spus:

 Eu l-am montat fara sa-l imbib si vad ca merge.

 

Normal ca merge ...dar nu retine toata mizeria , adica exista sansa sa-ti papi mototul mai repede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu un XR  400, am schimbat doar segmentii si nu s-a vazut nici o schimbare. Te sfatuiesc sa treci la cota urmatoare sau sa schimbi segmenti, piston si cilindru, altfel nu vei avea rezultate.

Daca verifici si completezi uleiul mereu, da-te asa pana la iarna si atunci desfa-l si vezi ce probleme are...

Piese gasesti mai repede in State, in Europa e cam rar modelul asta.

 

Bafta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am înțeles pana aici. Am și început sa ma documentez pentru alezare cilindru dacă o sa fie cazul, am găsit pe net un câteva totoriale în care se remedia aceasta problema și în toate este vb de cei doi segmenți din zona 3 care acoperă segmentul ala ondulat de ulei, care se ovalizeaza, adică se deformează neuniform., într-o parte are o grosime iar la 120 grade diferența pe el este la jumătate grosimea. Eu sper ca și la mine sa fie doar asta, dar revin la nelămurirea mea cum știu ce segmenți trebuie sa cumpăr, am văzut ca se baga segmentul fără piston în cilindru și se măsoară spațiul rămas între cele 2 capete cu lera dar cât trebuie sa fie acel spațiu? Bănuiesc ca asa se ia cota nu? Apropo știe cineva un service sau pe cineva pe forum care repara acesta problema de la a la z? 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Ilieraduioan a spus:

Eu l-am montat fara sa-l imbib si vad ca merge.

Dar de stors l-ai stors? :crack:

Merge, decât că nu reține praful! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...