Jump to content

Ajutor! Ce piesa lipseste la ambreiaj (vezi poza)?


Recommended Posts

Salut,

 

am un motor de Mobra 50 Super pe care vreau sa-l reconditionez. Sunt aproape convins ca lipseste o piesa aici: vezi sageata.

 

Ma poate ajuta cineva cu niste poze cum ar trebui sa fie, poza la piesa, ceva?!

 

Multumesc

ambreiaj.PNG

Edited by marioneta
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, GoodKat said:

Salut! Uita-te pe topicul acesta:

https://motociclism.ro/topic/725481-reconditionare-mobra-tourist/ gasesti niste poze pe prima pagina, ar trebui sa elucideze misterul.

Ai 

Multumesc. Vad piesa si din pacate la mine lipseste. Nu imi dau seama insa din poze cum arata in rest.

Pacat ca Tibi. nu a mai continuat threadul ala.

 

Intrebarea este daca o pot inlocui cu un surub normal? Eventual rotunjit capul?!

Edited by marioneta
Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri.

din pacate, dupa ce am mai deschis un pic cutia de viteze, imi este acum clar ca cineva a umblat la ea si a pus-o o loc gresit si / sau numai de ochii lumii.

lipsea piesa mentionata, in carcasa cutiei de viteze pluteau niste saibe, in caseta de ambreiaj plutesc niste chestii pe care nu le-am identificat inca (pt. ca imi lipseste o cheie de 27).

cred ca o voi deschide doar sa mai vad ce mai e pe acolo, nu imi fac mari sperante ca o voi mai putea folosi, poate eventual pt ceva piese de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Am gasit cheie de 27, am dat jos tot ce am putut sa dau jos. Nu reusesc sa deschid mai departe (fara sa stric). Nu imi dau seama de ce nu se deschide de tot. Pot cracana deschizatura, totul se misca un pic, dar ceva mai tine. 

 

Poate sa imi zica cineva ce mai trebuie sa fac ca sa pot deschide de tot motorul?

IMG_20200620_184212.jpg

IMG_20200620_184124_1.jpg

IMG_20200620_184131_1.jpg

IMG_20200620_184143_1.jpg

Ah da. Si piesa care imi lipsea initial, am gasit-o plutind in spatele cutiei care tinea discurile de ambreiaj, plutin prin ulei mai mult sau mai putin solidificat.

Edited by marioneta
Link to comment
Share on other sites

Daca ai desfacut toate suruburile nu are ce sa mai tina, mai tine doar rulmenti in carter, incearca sa ti de un carter al motorului (partea cu ambreiajul in sus) si salovestii in ambielas cu un dorn insa sa ai grija sa nu dai in filet, ca masura de siguranta poti pune piulita iar dupa cesi da drumu o scoti! Eu asa am facut cand miam desfacut motorul meu!

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Buidos said:

Daca ai desfacut toate suruburile nu are ce sa mai tina, mai tine doar rulmenti in carter, incearca sa ti de un carter al motorului (partea cu ambreiajul in sus) si salovestii in ambielas cu un dorn insa sa ai grija sa nu dai in filet, ca masura de siguranta poti pune piulita iar dupa cesi da drumu o scoti! Eu asa am facut cand miam desfacut motorul meu!

Ceva de genul ma gandeam si eu dar imi e mila sa dau cu ciocanul ;). Am gasit un video (cam pe la minutul 12. https://youtu.be/0IGMmhCmaIM?t=697) al unui tip care desface un motor de Zündapp (in germana dar se intelege ce face). Ala desface cu o presa artizanala.

Link to comment
Share on other sites

Scoate si ambreiajul de pe ax (oala cu dantura), nu mai tin minte, dar este posibil ca sub el sa mai fie ceva suruburi! In rest...spor! Si nu apela la ciocan si surubelnita ca sa "cracanezi" motorul, ca sa nu regreti dupa! O presa simpla, chiar si improvizata, face minuni, pe cand ciocanul si surubelnita fac prapad! ;)

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, ivan pedala said:

Scoate si ambreiajul de pe ax (oala cu dantura), nu mai tin minte, dar este posibil ca sub el sa mai fie ceva suruburi! In rest...spor! Si nu apela la ciocan si surubelnita ca sa "cracanezi" motorul, ca sa nu regreti dupa! O presa simpla, chiar si improvizata, face minuni, pe cand ciocanul si surubelnita fac prapad! ;)

Se scoate asa pur si simplu? Eu am tras asa un pic de "oala" dar nu se misca deloc. E vreo smecherie sau trebuie sa iasa cu putina munca de convingere?

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai scos piulita din capatul axului, verifica sa nu mai fie vreo siguranta pe ax si daca e liber, se extrage cu o presa comuna cu trei craci (se gasesc prese la orice magazin de piese auto, ieftine, vreo 25 lei parca...niste chinezarii utile). Imaginea de mai jos este orientativa...

Presa cu 3 brate pentru rulmenti 100mm QS11181.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dupa verificarea desfacerii tuturor suruburilor care prind caterele, motorul il desfaci cu o presa care se monteaza pe gaurile de la aprindere, iar surubul presei apasa pe axul de la ambielaj

Daca nu exista presa se desface cu doua surubelnite introduse si batute usor cand in una cand in alta in zonele de carter unde se prinde motorul pe cadru si in fata (asa cum ati incercat)

NU incercati sa desfaceti in aceasta faza oala de la ambreiaj. In mod normal exista o siguranta (inel seeger) pe interior care blocheaza iesirea oalei de pe ax.

Link to comment
Share on other sites

La 22.06.2020 la 9:48, ivan pedala a spus:

Scoate si ambreiajul de pe ax (oala cu dantura), nu mai tin minte, dar este posibil ca sub el sa mai fie ceva suruburi! In rest...spor! Si nu apela la ciocan si surubelnita ca sa "cracanezi" motorul, ca sa nu regreti dupa! O presa simpla, chiar si improvizata, face minuni, pe cand ciocanul si surubelnita fac prapad! ;)

Oala de la ambreiaj nu ai traba cu ea decat dupa ce desfaci motorul in doua pentru ca are o siguranta pe interior! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Buidos a spus:

Oala de la ambreiaj nu ai traba cu ea decat dupa ce desfaci motorul in doua pentru ca are o siguranta pe interior! 

Nu mai tineam minte, am zis...daca se desface sau nu, fiindca nu am mai atins motor de Mobra de peste 30 ani. Ideea era sa nu ramana suruburi pe cartere nedesfacute! La fel si cu presa...daca omul nu a mai desfacut motoare, bine ar fi sa aiba si pentru cartere o presa simpla, sau pe cineva care stie cum se face...ca sa nu rezulte dupa desfacere doua cartere inutilizabile. ;) Sper ca a prins ideea!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, multumesc la toti pt contributie. Ma bucur de orice sfat primesc.

 

Am incercat sa confectionez o presa dintr-o bucata de lemn mai gros. Fara prea mare succes. Cu presa nu se misca nici un micron. Am incercat, cu grija, cu ciocanul si s-a departat cam 1mm. Inca nu am stricat nimic si m-am oprit.

Ma ocup cum am si eu timp. Mai revin cu noutati.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai, foloseste cu mai multa siguranta, un ciocan din plastic, sau cauciuc. Este mai iertator cu atingerile nedorite si eviti pagube iremediabile.

Uite o presa improvizata pentru cracanat cartere, in clip e folosita la altceva...dar ca idee!

Sau asa...

-extractor-volanta-ducati-suzuki-5491.jpg

Link to comment
Share on other sites

Doamnelor si domnilor, am biruit. L-am desfacut fara sa stric nimic. Ca sa fiu fair, punctul merge la johnny_awj :). am modificat presa pe care am facut-o dupa youtube in loc sa prinda de gaurile de langa aprindere sa prinda chiar in locul suruburilor de la aprindere. Cred ca inginerii care au copiat motorul de zündapp nu s-au prins ca gaurile alea tre sa aiba filet pe partea cu aprinderea. Filetul de 4 de la aprindere mi se pare cam filigran pt asa o manevra. Dar cine sunt io sa-mi dau cu parerea?!

Hai multam la toti. Am senzatia ca o sa mai am nevoie de sfaturi ;) Acum incepe distractia.

IMG_20200625_182238.jpg

IMG_20200625_182256.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

As mai avea o intrebare - in continuare aici sau mai bine topic nou?

Arborele cu gauri pt schimbat vitezele (nu stiu exact cum ii zice) nu arta optim - vezi poze.

IMG_20200629_202230.thumb.jpg.f6c1d04d60a8d56926e6e62d55f194c3.jpgIMG_20200629_202219_1.thumb.jpg.8c2520150702c8da5388147a40697156.jpg

Sa il mai folosesc sau sa il schimb. Daca mail bine sa-l schimb, are cineva unul in stare buna?

Link to comment
Share on other sites

De unde ești? 

Cred ca am eu niște piese din motorul de 50 super. Parca am și colivia pt viteze și din câte îmi aduc aminte arata mai bine treapta întâi. Ți le donez cu drag dar trebuie sa ajungi la mine după ele

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, theogs said:

De unde ești? 

Cred ca am eu niște piese din motorul de 50 super. Parca am și colivia pt viteze și din câte îmi aduc aminte arata mai bine treapta întâi. Ți le donez cu drag dar trebuie sa ajungi la mine după ele

 

Multumesc. Nu sunt in ro. Dar platesc bineinteles si transportul daca mi le-ai putea trimite cu posta in Timisoara. De acolo ajung cumva la mine.

 

P.S. nu contenesc sa ma mir ce lume faina pe aici

Link to comment
Share on other sites

Ok. Am înțeles. Îmi fac timp săptămâna asta și le strâng pe toate. Te anunț când sunt gata și îmi dai în privat adresa unde sa le trimit. Ramai dator cu poze la mobra când e gata... 

Link to comment
Share on other sites

Piesele din subsolul meu zac de vre o 20 de ani... Nu le am curățat. Am avut alte mobreturi între timp. Chiar ma uitam după o mobra din 75 în ideea unui proiect... Atașat pozele la piesele promise 

Săptămâna viitoare pe vineri, cred ca, le pun la poștă 

Am și piesa de la care ai început topicul 😂

IMG_20200705_190712.jpg

IMG_20200705_190720.jpg

IMG_20200705_190725.jpg

IMG_20200705_190730.jpg

IMG_20200705_190748.jpg

IMG_20200705_191005.jpg

IMG_20200705_191028.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...