Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Acum 23 minute, Bigfoot a spus:

un motor termic racit pe aer nu poate depasi 100cai putere pe litru, asta e o limita maxima care nu poate fi depasita

Și m-am oprit din citit. De ce? Pt că erau motoare de mobră modificate care ajungeau la 7 c.p. din 49 cmc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 111
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

singurul avantaj al cardanului fata de curea ar fi sansele mai mici sa te lase in drum, dar multumita BMW nu prea e asa. 

Cam de porc ca apare asa ceva la o motoicleta scumpa, dar nu toate au probleme la transmisia finala. Eu ma uitam si faceam paralela la motocicleta luata noua si problemele aparute, cutie 23.000km in garantie, grup 27.000km tocmai ce a iesit din garantie atunci VS auto aceeasi marca luata SH alergata fara mila(dar intretinuta la sange ca si motocicleta) zero probleme zero zero zero, impozitul un pic cam mare dar zero probleme tehnice, pardon am schimbat 1 sg data EGR-ul 1000ron plus manopera in 120.000km de cand merg eu cu ea. In rest consumabile. Aici mie imi da cu eroare grav de tot 🤔

Acum 9 minute, john17 a spus:

Și m-am oprit din citit. De ce? Pt că erau motoare de mobră modificate care ajungeau la 7 c.p. din 49 cmc. 

Probabil ca te referi la mobra tu. In mod normal nu poti scoate mai mult de 100de cai pe litru la un motor racit pe aer si sa ai si o anume fiabilitate. 

Nu stiu cat de relevant e 7cp la 49cmc racit pe aer daca din punct de vedere termodinamic el nu rezista 5000km la acest tip de utilizare.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, john17 a spus:

Și m-am oprit din citit. De ce? Pt că erau motoare de mobră modificate care ajungeau la 7 c.p. din 49 cmc. 

Poate face referire la motoarele aspirate, fara supraaliimentare? Ca sa mai ramana ceva din ele dupa cateva drumrui 🤣

 

@Bigfoot  daca ai avea treaba cu industria automotive ai vedea de ce fiarele vechi merg si rezista mult mai bine decat cele noi. Foamea de profit e mare rau de tot.

Si din pacate nu doar in industria automotive se intampla asta, ci peste tot.

E o vorba pe care au interzis-o in cursurile MBA:  Gratis nu exista, ieftin nu rezista.

 

Si exista si o cardasie mare intre patronii cu foamea de bani si aparatul administrativ/legislativ. Gen nu mai este buna masina Euro4, trebuie musai Euro6.

In rest poluarea maxima in tarile lumii a 3-a (numite bombastic ''economii emergente'') ca deh, e la ei nu este la noi. Si ne mai intrebam de ce a luat-o vremea razna la nivel global.

 

1 oră în urmă, ilarionciobanu a spus:

Ok, intre mototr si roata. El stie ce poate motorul si masoara cat are la roata.

Ce nu stiu / nu inteleg eu este daca o masurare la acelasi arbore in 3 situatii diferite (arbore liber; arbore cuplat la pinion si lant; arbore cuplat la cardan) va avea aceleasi rezultate. Daca valorile masurate sunt identice sau diferentele absolut irelevante, atunci toata pierderea e prin transmisie. 

O masuratoare de acest gen nu isi are rostul. Daca pui motorul termic la turatia nominala sau la puterea maxima, nu conteaza,  in gol, cand cuplezi ceva la iesire o sa ii scada turatia. Si poti sa stii cat consuma ce i-ai agatat pe iesire.

Acelasi lucru apare si la motoarele electrice asincrone, creste ceea ce se numeste alunecarea.

De fapt o chestie care ti se poate intampla si tie: daca mergi pe jos fara sa tragi un carut dupa tine poti merge cu o anumita viteza, daca agati carutul de tine scade viteza ta cu cat it ''mananca'' caruciorul. Daca caruciorul are roti, adica pierderi mici, nu e grava situatia,  daca ceea ce tragi dupa tine nu are roti, posibil ca pierderile sa fie mai mari decat poti tu produce, adica nu poti sa il tragi dupa tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, Bigfoot a spus:

termodinamic el nu rezista 5000km

Văd că îți place cuvântul "termodinamic", dar tot nu pricep ce legătură are cu fiabilitatea. :huh:

Bref, dacă s-ar pierde 25% din energie intr-o transmisie cardanică + grup conic, lăsând la o parte șodourile și alte bestii <50 cp, ai prăji oo pe transmisie la orice oră! Ceea ce, cu sau fără vânturile lui einstein, să-mi trag una dacă se întâmplă! Are sobaru senzor de temperatură pe diferențial dacă vreți. 

Iar cardanul și grupul ăla de bmw grele cât un kit de lanț - poate de aia or fi și așa f(r)iabile 😈- stau într-o carcasă care probabil nu s-a înlocuit și care mai atârnă și aia la cântar. Nu mai zic că o (mare) parte din ansamblu se zbenguie împreună cu roata, adică, repet, masă nesuspendată, ceea ce nu bun. Mai e și treaba cealaltă cu reglajul grupului conic, pe care 90% dintre mecanici nu o stăpânesc (și nu includ doreii în categoria mecanici), nu știu cum ar putea maeștrii de la bavaria să bunghească o astfel de operație. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, john17 a spus:

Văd că îți place cuvântul "termodinamic", dar tot nu pricep ce legătură are cu fiabilitatea. :huh:

 

Este foarte simplu cu cat ai un motor mai stresat raportat la o cilindree anume fixa X cmc, cu cat este mai puternic cu atat este mai incins. Una e sa ai 306de cai din 3.0t 6cil in linie, pierde multa caldura, multi cilindrii si capacitate cilindrica mare. Alta e sa ai 1.6t 4cil in linie 275de cai (Peugeot 308 gti sau RCZ R) sigur randamentul este mai bun mai eficient, pierdere mai putina caldura dar o concentreaza toata in motor, motor  care este 1/2 din primul exemplu deci implicit care se "topeste" daca il tii in blana tot timpul.

 

Cu cat un motor este mai mare si mai slab ca putere (raportat la altele din aceeasi clasa) cu atat este mai fiabil si mai putin stresat/topit pierde caldura mai multa sau este setat din soft sa nu fie stresat termic. 

Nu stiu cat de fericiti sunt 3cilindrii 1.0 de Ford 155de cai fata de 1.0 3 cilindrii SCE de Renault/Dacia.

Puterea mare sau dubla din aceeasi cilindree vine cu pretul fiabilitatii fiabilitate influentata de stresul termic.

Mobra 50cmc racit pe aer exemplul tau nu este relevant pt ca acolo discutam de 2timpi adica lucru mecanic la o singura rotatie de arbore cotit. Alt principiu de functionare.

Da-mi te rog exemplu de 50cmc 4t racit pe aer cu 7 cai putere?

 

Ma rog iarasi off topic scuze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, einstein1984 a spus:

eu n-am zis de 75%pierderi, aia e stupid. Dar sigur mai amri ca la un lant uns corect sigur sunt. 

"By this time the original 4.5-litre engine, which had produced around 520 bhp in 1969, had been enlarged through 4.9-litres (600 bhp) to 5-litres and produced a maximum of 630 bhp.  " Sa le zica cineva si lu poesche, ca in 69 incalcau legile temodinamicii cu 917. sau 993 turbo  3.6 bi-turbo cu 450 cai, ca sa fie si un motor durabil. 

Mai ce exemplu dai tu? Aia e o masina de curse. Aia trebuie sa tina in cursa mai departe fuck it. Are o caroserie care directioneaza tot aerul la viteze mari catre motor care sigur are si un radiator de ulei si asa mai departe. Nu este un exemplu relevant, cu tot respectul.

Poftim Porsche cum iti place tie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_(classic) uite-te la engines nici unul nu sare de 100de cai pe litru, motoare racite pe aer destinate uzului civil nu racing, adica destinate unui uz in care trebuie sa fie si fiabile, nu sa schimbi motorul 1 data pe luna.

 

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Poate face referire la motoarele aspirate, fara supraaliimentare? Ca sa mai ramana ceva din ele dupa cateva drumrui 🤣

 

@Bigfoot  daca ai avea treaba cu industria automotive ai vedea de ce fiarele vechi merg si rezista mult mai bine decat cele noi. Foamea de profit e mare rau de tot.

Si din pacate nu doar in industria automotive se intampla asta, ci peste tot.

E o vorba pe care au interzis-o in cursurile MBA:  Gratis nu exista, ieftin nu rezista.

 

Si exista si o cardasie mare intre patronii cu foamea de bani si aparatul administrativ/legislativ. Gen nu mai este buna masina Euro4, trebuie musai Euro6.

In rest poluarea maxima in tarile lumii a 3-a (numite bombastic ''economii emergente'') ca deh, e la ei nu este la noi. Si ne mai intrebam de ce a luat-o vremea razna la nivel global.

 

 

Aia cu gratis nu exista, ieftin nu exista. Chapeau.

 

Am lucrat si in automotive ceva timp, atentia mai ridicata se ofera la motorizari mai puternice si vehicule cu destinatii sportive sau utilitare, in rest la pocnitori,  mai mult de 50% din studii se fac pe computer, ceva teste fizice si apoi tu clientul final validezi conceptul, si te si "te bucuri" pt ca producatorul recomanda schimbarea uleiului la 30.000km, asta da afacere si evolutie, pt unul din afara domeniului. Pervers.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 2 ore, Bigfoot a spus:

Probabil ca te referi la mobra tu. In mod normal nu poti scoate mai mult de 100de cai pe litru la un motor racit pe aer si sa ai si o anume fiabilitate. 

Discutia e oricum gresita pentru ca ceea ce se discuta e puterea maxima la motoare de motocicleta unde rareori se merge la puterea maxima. In schimb stiu motoare racite cu aer cu putere de vreo 80CP/litru care merg la turatie constanta la 75% din puterea maxima cam 90% din durata lor de functionare si fiabilitatea e excelenta. Motoarele ar putea functiona permanent si la 90% din putere, doar ca randamentul economic ar fi mai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.07.2020 la 9:58, Bigfoot a spus:

Salutare,

 

Dupa ce am stat 25min cu un prieten sa isi curete, unga si intinda transmisia finala pe lant la o motocicleta de strada pe care o utilizeaza zilnic, m-am gandit sa fac o lista/un sondaj cu ce motociclete gasim astazi noi sau vechi SH care au transmisie finala pe cardan.

 

O sa pun aici o lista si daca voi stiti mai multe va rog frumos sa adaugati daca imi scapa ceva.

 

Ural - orice model

 

Moto Guzzi - orice model

 

BMW:

Seria K 

Seria R 

HP2 Megamoto

HP2 Enduro

R9T+ alte hipstereli scoase pe baza boxerului racit cu aer si ulei de 1200cmc.

 

Yamaha: 

BT1100 Bulldog

Venture 1200

Vmax 1200

Vmax 1700

FJR 1300

XT1200Z Tenere

Dragstar 650 

Dragstar 1100

Virago 535 

Virago 1100

Diversion 900

T80 

XJ 550/650/750/900/1000 (vechi)

 

Honda: 

Goldwing

Walkyrie

F6C

ST1300 Pan European

VFR 1200

Crosstourer 1200

NTV 650

Deauville 650

Deauville 700

VTX 1300

VTX 1800

Shadow 750

Magna 

Pacific Coast

 

Kawasaki: 

GTR 1400

VN 1500

VN 1600

Z1100 (veche)

ZL600 Eliminator (veche)

 

Suzuki: 

M1800R

C800

VX800

Intruder 1500

GS850 (veche)

 

Triumph: 

Rocket 3

1200 Tiger Explorer

Trophy 1200

 

Simson Awo 250 (foarte veche)

 

La 01.07.2020 la 9:58, Bigfoot a spus:

 

Am actualizat lista motocicletelor in baza adaugarilor voastre + ce am mai gasit si eu pe net, in mare larte nu am mentionat motociclete vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O comparatie in care ei discuta si despre viraje, surpriza fiind cine pe viraje?........aia cu grup, cardan si "multe reactii adverse"" cum zic unii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...