Sari la conținut

Gilera dna fierbe lichidul de răcire, nimeni nu știe de ce


Postări Recomandate

Salutare, am și eu o Gilera dna cu set de 70, pornește, totul frumos, până când merg 4-5km și fierbe lichidul de răcire, nu îmi dau seama care ar fi explicația, am schimbat garniturile la chiuloasă pentru că dispărea lichidul de răcire din vas, chiuloasa e strânsă cum trebuie, radiatorul e desfundat, cu mr. musculo l-am curățat azi, chit că nu era înfundat, acum e perfect curat, pompa de apă nouă, furtunele ok, nu e înfundată nicăieri... dar fierbe lichidul de răcire, am încercat să îi pun și antigel cu apă și apă simplă, ajunge la 100 și ceva de grade, face presiune, îl dă afară din vas și dacă îl las mai mult pe loc fierbe. Nici de la termostat nu e, merge că l-am testat, a venit cineva cu o idee azi să-l dau jos definitiv, l-am dat și tot fierbe apa, chiar dacă circuitul ei se desfășoară perfect. Are cineva vreo idee?

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de apa cred ca merge pentru ca baga apa in vasul de expansiune, ii pusei alt set pentru ca mai aveam unul nou, ma gandesc ca avea ala chiuloasa fisurata, ca totul e ok, acum sa vad cum se comporta cu asta, dar nu am plecat cu ea la drum deocamdată

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sună logic :)))))

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Altfel s-ar fi numit vas de pompaj  :lol:

Dar cand o turez vine cu viteza mare, si cand nu e turata nu vine, cred ca lucreaza pompa de apa, observai ca radiatorul sta ud sus si cand e incins, asta cred ca e semn ca e fisurat si trebuie sa iau altul, chiar daca nu pierde lichid, cred ca intra aer pe instalatia de racire (cred) si se de aia fierbe :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, easy ride on! a spus:

 

Dacă bagi aer comprimat în circuitul de răcire (1,5-2 bar) şi constaţi că nu ai pierderi de presiune, ai lucrat bine ...

Dacă nu ...

Asta e complicat:), să fac rost de un compresor prima data

Aș cumpăra radiator, în afară de radiator nu mai are ce să fie, dacă tot stă umed și când e încins, cred că-i fisurat, nu mai pierd lichid, pornește bine cu setul nou, dar tot se încinge, am lăsat-o la relantiu pe loc să-i fac rodajul și a ajuns pe la 95 de grade și mă avertiza că arde, cred că apa intră fierbinte în radiator și iese tot fierbinte, e de prin 2004, mă gândesc că și-a pierdut proprietățile și nu mai răcește, dacă-i spart cu atât mai rău, oare e posibil?...:) 

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, easy ride on! a spus:

Cine ştie ce reacţie are la aluminiu. Ăsta este pentru desfundat canalizări cu grăsimi, nu pentru calcar de radiatoare.

Conţine probabil sodă caustică ... în timp ce calcarul cedează la acizi.

Taman invers.

Asa mi-a zis un mecanic, care chiar e mecanic, dar așa e, cine știe ce reacții o avea 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat un radiator de pe un gilera runner, putin mai gros ca al meu, a incins apa mai greu dar tot a incins-o, problema e ca atunci cand e motorul rece baga apa cu presiune mare in vasul de expansiune, vine foarte rapid, si cand se încălzește motorul abia abia mai vine cate o picatura, deci pompa de apa e ce a ramas, ma pun pe desfacut... :) @easy ride on!

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti un geniu atehnic un motociclist fara talent un habarnist atotstiutor esti pe aici cel ce le stie pe toate de pe goagal sal citez pe vanghelie, dar cati ani ai fost motociclist? de unde sti mecanica? DA UN TERMOSTAT PE DOS si daca maine i mi sus penda contul vei ra mane geniu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, Doru1900 said:

esti un geniu atehnic un motociclist fara talent un habarnist atotstiutor esti pe aici cel ce le stie pe toate de pe goagal sal citez pe vanghelie, dar cati ani ai fost motociclist? de unde sti mecanica? DA UN TERMOSTAT PE DOS si daca maine i mi sus penda contul vei ra mane geniu

 

Dorele, tu ești? Lasă, bre, omul în pace!

Lăsând la o parte faptul că ești agramat, de unde știi că @easy ride on! este motociclist fără talent și habarnist? E adevărat, poate postează prea mult, prea des, sau sare calul câteodată, dar măcar a dovedit că a fost pe la școală. Matale ai trecut de clasa întâi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Nu cumva ai montat si un termostat pe dos, in sens ca deschide la rece si inchide la cald?

Pai avea doar un termostat, pe chiuloasa, pe care i l-am dat jos, altundeva nu mai are unde sa aiba alt termostat cred. 

 

- nu va mai luati de easy ride on, eu il apreciez 🙃

Cred ca pana la urma ii bag o racire pe aer si rezolv toată problema 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 - asta e la rece, pompeaza foarte  bine

 

 - si asta la cald, abia mai pompeaza apa, ii pun apa doar de test, cand o repar pun amestec normal

Am rupt-o in doua practic, mai am de dat jos volanta sa ajung la pompa de apa, ca are niste suruburi sub ea prin care sunt prinse carterele, dar nu reusesc sa o scot, i-am desfacut piulita dar nu se depreseaza, am improvizat o presa si s-a rupt, o sa mai incerc maine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, David.Cristian a spus:

 

 

Acum 18 ore, David.Cristian a spus:

Pai avea doar un termostat (...) pe care i l-am dat jos,

Nu cumva termostatul e unul dublu? 🤔 Adică să aibă o "pălărie" care să închidă circuitul mic atunci când deschide și lasă lichidul să circule prin radiator? În cazul ăsta scoțându-l e normal să fiarbă pt că lichidul e mai dornic să se învârtă prin circuitul mic (pompă - cilindru - chiulasă și iar pompă) fără să ocolească prin radiator. Prăjeau doreii chiulase de bmw (auto) în draci eliminând termostate! 🤦‍♂️

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

 

Nu cumva termostatul e unul dublu? 🤔 Adică să aibă o "pălărie" care să închidă circuitul mic atunci când deschide și lasă lichidul să circule prin radiator? În cazul ăsta scoțându-l e normal să fiarbă pt că lichidul e mai dornic să se învârtă prin circuitul mic (pompă - cilindru - chiulasă și iar pompă) fără să ocolească prin radiator. Prăjeau doreii chiulase de bmw (auto) în draci eliminând termostate! 🤦‍♂️

Termostatul e ca acesta https://imgur.com/a/iclUJpp nu cred ca e atat de avansata incat sa aiba asa ''tehnologie'', vine si prin radiator ca se incinge si el, pe toate partile, si furtunele toate se incing. Mi-e frica sa nu aiba vreo fisura vreun carter, ca pompa e intre doua cartere si sa intre aer pe circuit, cu toate ca nu scoate bule in vasul de expansiune doar pe la 95 de grade cand deja vrea sa fiarba. Comandai o presa de scos volanta ca nu reusesc sa o scot altfel, daca nu reusesc sa o fac pana la urma renunt la ideea de racire pe lichid...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e fix ca acela, sa se desprinda pe la 60 70 de grade nu stiu daca e posibil, dar chiar suna logic ce ați spus, o sa pun alte furtune cand o sa o asamblez, la varianta asta chiar nu m-am gandit :D

Revin cu noutati când imi ajunge presa de volanta si scot pompa de apa

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A venit presa si am desfacut tot, inclusiv pompa de apa, care era ok, paleta avea o ''aripioara'' cam dusa si am comandat alta, e ieftina, in rest era ok pompa. Intre cartere n-a fost gasket aparent, au fost puse fier pe fier, fara garnitura sau gasket intre ele, e posibil sa fi intrat aer la pompa de apa si apoi pe circuit? @easy ride on!dvs ce parere aveti? Am mai desfacut un scuter al unui prieten si intre cartere avea gasket, chiar daca racirea era pe aer

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

Este foarte posibil. Carterele se dilata la caldura, se deformeaza putin datorita grosimii diferite a aluminiului si in lipsa unei garnituri cat de cat "elastice" care sa preia modificarile dimensionale dar sa mentina etansarea - poate intra aer.

Eu am patit asta la un motor 2T, racit cu aer, care ... cand se incalzea tragea aer "fals" direct in carter astfel incat nu mai puteam depasi turatia de relanti dupa ce se incalzea. Enervant. Cu toate ca am pus rasina siliconica de etansare (nu exista aici rasina Victor Reinz) intre cartere - nu clinghelit. Asta pentru ca imi lipsea setul de saibe calibrate pe dimensiunea clinghelitului care sa compenseze / fixeze pozitia rulmentilor de ambielaj cu centrarea corecta a acestora.

 

Am gasit locul "poros" doar stropind tintit cu apa rece pe contur, centimetru cu centimetru. Punctul "nevralgic" era exact sub cotul galeriei de evacuare, intre cartere, la 2-3 cm de cilindru.

Si nimereala cred ca a fost sa intre aer doar la pompa, ca motorul mergea perfect, vine azi pompa si o montez, sa vedem care sunt rezultatele. Sa mai pun termostatul? 

Editat de David.Cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pune-l, daca functioneaza corect. Altfel o sa mergi cu motor "rece" tot timpul si nu e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am pus acum mai mult timp si deschide, am montat tot, n-am scanteie momentan, nu e de la bujie ca pe motosapa merge, cred ca maine o pornesc in sfârșit

Avea scânteie dar era motorul inecat, am pornit-o, acum la relantiu baga apa cum baga inainte cand o turam pe la 10k, merge perfect, mersi tuturor de ajutor, in special lui @easy ride on! ❤️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...