Jump to content

Gilera dna fierbe lichidul de răcire, nimeni nu știe de ce


Recommended Posts

Acum 18 ore, David.Cristian a spus:

 

 

Acum 18 ore, David.Cristian a spus:

Pai avea doar un termostat (...) pe care i l-am dat jos,

Nu cumva termostatul e unul dublu? 🤔 Adică să aibă o "pălărie" care să închidă circuitul mic atunci când deschide și lasă lichidul să circule prin radiator? În cazul ăsta scoțându-l e normal să fiarbă pt că lichidul e mai dornic să se învârtă prin circuitul mic (pompă - cilindru - chiulasă și iar pompă) fără să ocolească prin radiator. Prăjeau doreii chiulase de bmw (auto) în draci eliminând termostate! 🤦‍♂️

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, john17 a spus:

 

Nu cumva termostatul e unul dublu? 🤔 Adică să aibă o "pălărie" care să închidă circuitul mic atunci când deschide și lasă lichidul să circule prin radiator? În cazul ăsta scoțându-l e normal să fiarbă pt că lichidul e mai dornic să se învârtă prin circuitul mic (pompă - cilindru - chiulasă și iar pompă) fără să ocolească prin radiator. Prăjeau doreii chiulase de bmw (auto) în draci eliminând termostate! 🤦‍♂️

Termostatul e ca acesta https://imgur.com/a/iclUJpp nu cred ca e atat de avansata incat sa aiba asa ''tehnologie'', vine si prin radiator ca se incinge si el, pe toate partile, si furtunele toate se incing. Mi-e frica sa nu aiba vreo fisura vreun carter, ca pompa e intre doua cartere si sa intre aer pe circuit, cu toate ca nu scoate bule in vasul de expansiune doar pe la 95 de grade cand deja vrea sa fiarba. Comandai o presa de scos volanta ca nu reusesc sa o scot altfel, daca nu reusesc sa o fac pana la urma renunt la ideea de racire pe lichid...

Link to post
Share on other sites

Nu văd nimic pe link-ul cu termostat. Poţi pune o poză?

Aşa arată? th.jpg.42beeb79f65d86f12ca24d2c03a186d4.jpg

Mai este posibil să ai o "clapă" ("trapă") care se desprinde din material în vreun furtun, "clapă" care la cald se înmoaie şi astupă circuitul de apă. Mai ales dacă furtunele nu sunt noi şi se exfoliază.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, e fix ca acela, sa se desprinda pe la 60 70 de grade nu stiu daca e posibil, dar chiar suna logic ce ați spus, o sa pun alte furtune cand o sa o asamblez, la varianta asta chiar nu m-am gandit :D

Revin cu noutati când imi ajunge presa de volanta si scot pompa de apa

Edited by David.Cristian
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A venit presa si am desfacut tot, inclusiv pompa de apa, care era ok, paleta avea o ''aripioara'' cam dusa si am comandat alta, e ieftina, in rest era ok pompa. Intre cartere n-a fost gasket aparent, au fost puse fier pe fier, fara garnitura sau gasket intre ele, e posibil sa fi intrat aer la pompa de apa si apoi pe circuit? @easy ride on!dvs ce parere aveti? Am mai desfacut un scuter al unui prieten si intre cartere avea gasket, chiar daca racirea era pe aer

Edited by David.Cristian
Link to post
Share on other sites
Acum 49 minute, David.Cristian a spus:

A venit presa si am desfacut tot, inclusiv pompa de apa, care era ok, paleta avea o ''aripioara'' cam dusa si am comandat alta, e ieftina, in rest era ok pompa. Intre cartere n-a fost gasket aparent, au fost puse fier pe fier, fara garnitura sau gasket intre ele, e posibil sa fi intrat aer la pompa de apa si apoi pe circuit? @easy ride on!dvs ce parere aveti? Am mai desfacut un scuter al unui prieten si intre cartere avea gasket, chiar daca racirea era pe aer

Este foarte posibil. Carterele se dilata la caldura, se deformeaza putin datorita grosimii diferite a aluminiului si in lipsa unei garnituri cat de cat "elastice" care sa preia modificarile dimensionale dar sa mentina etansarea - poate intra aer.

Eu am patit asta la un motor 2T, racit cu aer, care ... cand se incalzea tragea aer "fals" direct in carter astfel incat nu mai puteam depasi turatia de relanti dupa ce se incalzea. Enervant. Cu toate ca am pus rasina siliconica de etansare (nu exista aici rasina Victor Reinz) intre cartere - nu clinghelit. Asta pentru ca imi lipsea setul de saibe calibrate pe dimensiunea clinghelitului care sa compenseze / fixeze pozitia rulmentilor de ambielaj cu centrarea corecta a acestora.

 

Am gasit locul "poros" doar stropind tintit cu apa rece pe contur, centimetru cu centimetru. Punctul "nevralgic" era exact sub cotul galeriei de evacuare, intre cartere, la 2-3 cm de cilindru.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

Este foarte posibil. Carterele se dilata la caldura, se deformeaza putin datorita grosimii diferite a aluminiului si in lipsa unei garnituri cat de cat "elastice" care sa preia modificarile dimensionale dar sa mentina etansarea - poate intra aer.

Eu am patit asta la un motor 2T, racit cu aer, care ... cand se incalzea tragea aer "fals" direct in carter astfel incat nu mai puteam depasi turatia de relanti dupa ce se incalzea. Enervant. Cu toate ca am pus rasina siliconica de etansare (nu exista aici rasina Victor Reinz) intre cartere - nu clinghelit. Asta pentru ca imi lipsea setul de saibe calibrate pe dimensiunea clinghelitului care sa compenseze / fixeze pozitia rulmentilor de ambielaj cu centrarea corecta a acestora.

 

Am gasit locul "poros" doar stropind tintit cu apa rece pe contur, centimetru cu centimetru. Punctul "nevralgic" era exact sub cotul galeriei de evacuare, intre cartere, la 2-3 cm de cilindru.

Si nimereala cred ca a fost sa intre aer doar la pompa, ca motorul mergea perfect, vine azi pompa si o montez, sa vedem care sunt rezultatele. Sa mai pun termostatul? 

Edited by David.Cristian
Link to post
Share on other sites

Da, pune-l, daca functioneaza corect. Altfel o sa mergi cu motor "rece" tot timpul si nu e bine.

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, David.Cristian a spus:

Si nimereala cred ca a fost sa intre aer doar la pompa, ca motorul mergea perfect, vine azi pompa si o montez, sa vedem care sunt rezultatele. Sa mai pun termostatul? 

Legea lui Murphy: Dacă ceva poate merge prost, va merge. 

Pune termostatul după ce îl verifici separat în apă pusă la fiert.

Link to post
Share on other sites

L-am pus acum mai mult timp si deschide, am montat tot, n-am scanteie momentan, nu e de la bujie ca pe motosapa merge, cred ca maine o pornesc in sfârșit

Avea scânteie dar era motorul inecat, am pornit-o, acum la relantiu baga apa cum baga inainte cand o turam pe la 10k, merge perfect, mersi tuturor de ajutor, in special lui @easy ride on! ❤️

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...