Jump to content

Hayabusa bataie la plecarea de pe loc


Recommended Posts

Salut si bine v.am gasit

Am o problema de ceva vreme la o Motocicleta Suzuki Hayabusa din 2008 are pe undeva la 52000km.

Problema este in felul urmator: La plecarea de pe loc are o bataie ca si cum ar fi de la lant dar nu este de la lant pentru ca lantul l.am schimbat pana acum de doua ori si intins dupa manual.

Imi face de multa vreme si deja ma deranjeaza.

A Se poate sa fie de la cutia de viteze sau de la ambreiaj? Ambreiajul este nou am schimbat placutele si discurile de ambreiaj am comandat si o oala de ambreiaj crezand ca poate este de la acele arcuri din oala de ambreiaj dar am observat ca si oala originala are acel joc la arcuri si am trimis.o inapoi.Nu stiu de la ce ar mai putea fi.

A mai intalnit cineva aceasta Problema?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut! Ti-am trimis PM.

Link to post
Share on other sites

 

 

Se pare că piesa de cuplaj îşi face joc pe caneluri după o vreme (cu "knocking") şi există ca "upgrade" o şaibă care îi schimbă poziţia spre un joc mai mic.

Acum 3 ore, alexyzf75093 a spus:

sa fie de la cutia de viteze sau de la ambreiaj?

 

Link to post
Share on other sites

Am comandat si saiba aia din America tot la fel facea dupa am comandat de la Brocks piesa dintr.o bucata sa nu mai fie jocul acela .pleaca mai tare de pe loc dar bataia aia tot o am. 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, alexyzf75093 a spus:

Am comandat si saiba aia din America tot la fel facea dupa am comandat de la Brocks piesa dintr.o bucata sa nu mai fie jocul acela .pleaca mai tare de pe loc dar bataia aia tot o am. 

La ăia aproape 200 de cai nu s-a slăbit (strivit în timp) şi vreo şaibă de cauciuc de la cuplajul transmisiei din spate?

Dacă ai aşa ceva pe acolo

R9bd81133b29b665a78b7a5e8c0808312.thumb.jpg.e07704f8925d2443c8cd65515c6e325c.jpg

Link to post
Share on other sites

Da am asa ceva dar nu as crede sa fie de acolo cand am schimbat lantul acum 2 saptamani a controlat si gumele alea sa nu fie rupte sau sparte mi se pare totul ok acolo..problema e ca este socul prea mare bataia aia.. am observat ca daca ma joc cu ambreiajul cand dau sa plec de pe loc si dau drumu la ambreijaj si il calc ia si iar dau drumul si tot asa de fiecare data cand fac asta imi bate.am sa fac si un video sa se vada mai exact ce si cum.ms

Link to post
Share on other sites

Pe vremea cand aveam un xx m-am trezit ca vreu sa-i dau "cel mai bun ulei din univers" si am pus botu la miracolul 300v . Schimb uleiu si pun miracolul ...si imediat dupa ce pornesc motorul incepe sa-mi bata abreiajul ceva de speriat. Zic hai sa las macar sa se ridice temperatura la operare normala.Nu se schimba nimic .

Scot uleiul miracol si pun din nou banalul 10w40 7100 si totul revine la normal .Happy end.

 

Poate a coincis problema cu trecere la un alt ulei?...

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, goe 75 a spus:

Scot uleiul miracol si pun din nou banalul 10w40 7100 si totul revine la normal .Happy end.


Daca puneai alta marca ziceam ca te-au platit sa faci (anti) reclama dar asa, numai tu stii ce ai facut acolo. Pari suficient de inteligent... ca sa fii periculos. 
 

Ontopic, cand ai schimbat discurile ai verificat uzura la oala? 

Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, yo4hgx a spus:


 Pari suficient de inteligent... ca sa fii periculos. 
 

 

stai cuminte, mai jos se discuta sudarea de macarale de catre necalificati cu echipamente de pe aliexpress si instructiuni de pe youtube

Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, yo4hgx said:


Daca puneai alta marca ziceam ca te-au platit sa faci (anti) reclama dar asa, numai tu stii ce ai facut acolo. Pari suficient de inteligent... ca sa fii periculos. 
 

 

 

Este doar problema ta ca nu ai auzit de probleme cu abreiajul...imediad dupa schimb de ulei  , la mai multe modele , in mai multe circustante...din mai multe motive , inclusiv calitatea uleiului ( falsificat sau nu).Pana in momentul ala nu mai auzisem nici eu , dar de atunci am mai auzit.

La cate motorete am avut si cate uleiuri am schimbat , am stiut sa o fac si atunci bine. Si din moment ce problema nu a mai reaparut e clar ca nu avea legatura cu partea mecanica.  

O remarca asa nesimtita nu o compenseze pentru lipsa ta de experienta directa sau indirecta cu mai multe fiare. Am povestit ceva care s-a intamplat .

 

 

La am meu Gsxr 1000 k6 am avut exact problema specifica ambreiajelor k5-k8 + Busa. 

La inceput am cumparat si eu kit-ul de la Brocks Performance si l-am instalat . Mie mi s-a parut ca mi-a rezolvat problema...dar la scurt timp am decis ca vreu  slipper functional din nou si am comandat tot ambreiajul pe original , l-am schimbat si de atunci sunt ani de zile fara nici macar o problema .

 

Bafta!

 

 

 

Link to post
Share on other sites

De auzit, am auzit multe... diferenta e ca eu mai si filtrez informatiile. Cand arunci cate o "informatie" dintr-asta, normal vii si cu explicatiile, motivul stiintific ca sa spun asa, de ce cu 300v ambreajul e varza pe cand cu 7100 merge ca unsa (cutia). Si ce te aprinzi asa, pari om dintr-o bucata, spun ce am de spus, spui ce ai de spus... daca nu suntem de acord, aia e! Mergem mai departe.

 

Mie imi pare a uzura la oala.

Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, yo4hgx said:

De auzit, am auzit multe... diferenta e ca eu mai si filtrez informatiile. Cand arunci cate o "informatie" dintr-asta, normal vii si cu explicatiile, motivul stiintific ca sa spun asa, de ce cu 300v ambreajul e varza pe cand cu 7100 merge ca unsa (cutia). Si ce te aprinzi asa, pari om dintr-o bucata, spun ce am de spus, spui ce ai de spus... daca nu suntem de acord, aia e! Mergem mai departe.

 

Mie imi pare a uzura la oala.

 

Uneori nu am timp si chef de consumat energie pentru epuizat explicatii .Exact asa a fost si atunci . Instinctul meu initial a fost ca nu prea are sens ce se intampla ...dar  1 . Nu am facut ambsolut nimic altceva decat schimbul de ulei .

2 Pentru ca am observat o diferenta enorma  de vascozitate intre cele doua  am presupus ca fierul ala nu se intelege bine cu ulei asa vascos .

3 Daca era problema mecanica ar fi reaparut mai tarziu .

4 Problema fiind rezolvata ,dupa ce am vazut cu ochii mei si auzit cu urechile mele si am simtit pe pielea mea , ma  doare la basca de explicatiile stiintifice 

 

 

 

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Cu aceasta atitudine pseudo-stiintifica esti predispus la a crede si, mai rau, a propaga miturile urbane. De pamant ce zici... e plat?

 

Hai sa-ti dau un exemplu, inainte de aglomeratia din Decembrie ‘89 lumea avea doua optiuni pentru Dacia din dotare, ulei de vara si ulei de iarna. Fara aditivi, fara multi-grad si alte gogorite din astea. Motoarele mergeau cum mergeau, in principal datorita segmentarilor facute in fata scarii blocului... dar asta e alta poveste. Dupa aceea lumea s-a 

emancipat, au aparut uleiurile capitaliste multigrad, cu aditivi, detergenti, etc. moment in care au inceput calarile pe banda rulanta. Evident, toti au dat vina imediat pe uleiul “capitalist”... si mai putin pe faptul ca motoarele alea vechi produceau o gramada de produse post-combustie, calamina, care in decursul anilor au format depuneri, nefiind stingherite de uleiul simplu, monograd. Noul ulei insa, de fapt detergentul din noul ulei capitalist a incercat sa dizolve aceste depuneri care insa la randul lor, fiind in cantitate mult prea mare au blocat filtrele de ulei si blocat supapele de bypass si distrus motoarele. Era uleiul “modern” vinovat? Depinde cu cine tii, ambele raspunsuri sunt tehnic corecte. 

Link to post
Share on other sites

Vorbesti sa nu adormi. Ce (cuvant urat) legatura are ce am zis eu cu detergenti si efecte vazute in timp? . Eu am zis de ceva observat de la prima cheie si care s-a rezolvat instant si s-a auzit tot de la prima cheie. Ti-am dat si explicatia foarte simpla si clara ca diferenta de vascozitate este destul de mare ca poate afecta anumite ambreiaje( sunet -bataie , la mine ...la atii patinare).

Nu-ti mai raspund ca n-are rost .

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Iar te-ai aprins? Cine stie ce rahat contrafacut ai avut... nu ma mai apuc sa-ti arat fisele tehnice si respectiv vascozitatea 300v vs 7100 pentru ca am obervat ca ti-ai capitonat casca cu folie de aluminiu!...

Link to post
Share on other sites

Baieti nu va mai certati 😅 

Nu cred ca este de la ulei am avut si 7100 si tot asa face. 

Problema asta o am c.am de ceva timp si cum am zis nu este un zgomot motorul merge ca uns nu bate nu nimic doar la plecarea de pe loc are un soc o bataie o pauza sa zic asa.

Vum as putea sa imi dau seama daca e de la oala?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

"Hayabusa bataie la plecarea de pe loc"

 

 

Nu am citit decât titlul, dar mi-a trezit amintiri...

 

Exact la fel pățeam și eu cu Jawa mea...

 

Bătaie la plecarea de pe loc, când nu reușeam să reglez platinele cum trebuie și nu pornea sărăcia din prima...

 

 

 

Luam bătaie de mă (cenzurat) pe mine!

Link to post
Share on other sites
La 06.04.2021 la 13:52, alexyzf75093 a spus:

as putea sa imi dau seama daca e de la oala?

Simplu: în linişte, cu motorul ne pornit (oprit) cuplezi treapta I-a şi împingi "mobra" înainte şi înapoi în timp ce asculţi (tu sau altul) de unde se aude clong-clong. Eventual cu un "stetoscop" (o scândurică din lemn de brad cu un capăt pe urechea ta şi cu celălalt capăt ca "detector").

Sau aşa:

th.jpg.1e8d658fff690a954f4a591f61662af1.jpg

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, alexyzf75093 a spus:

Aici sunt videourile cum face mai exact mobra cand las ambreiajul

VID-20210421-WA0008.mp4 VID-20210421-WA0009.mp4

Din ce văd pe video-uri este că laşi maneta de ambreiaj destul de brusc de la început (nu progresiv), moment în care se tensionează lanţul şi el produce sunetul (de "plici-clang") care te deranjează.

Posibil să ai o "săgeată" (un joc de lanţ) mai mare decât normalul (de +/- 2 cm?), cu lăbărţare prin uzură progresiva şi acum a devenit "clopoţel".

Verifică asta!

La 03.04.2021 la 15:55, alexyzf75093 a spus:

ca si cum ar fi de la lant dar nu este de la lant pentru ca lantul l.am schimbat pana acum de doua ori si intins dupa manual.

Da, dar bănuiesc că este pe aceleaşi pinioane, nu?

Posibl să fi apărut şi un joc suplimentar între axul danturat şi pinionul de atac, nu doar între rolele lanţului şi alveolele dinţate, cu efectul de zornăit la cuplarea bruscă a ambreiajului.

Link to post
Share on other sites
Acum 25 minute, alexyzf75093 a spus:

Nu conteaza cum lasi ambreiajul tot asa face 

Înseamna că asta este (zornăit de lanţ/pinioane în transmisia secundară).

Posibil şi să se fi format "valuri" (de uzură) pe canelurile de la oala de ambreiaj în care glisează urechile discurilor (dacă "mobra" are multe zeci de mii de Km), situaţie în care ambreiajul începe să cupleze brusc (neliniar) când urechile plăcilor sunt împinse de "dealuri" în "văi" în sensul cuplării. Adică o formă de agăţare în care ambreiajul nu mai funcţionează liniar din cauza "valurilor" formate pe porţiunile rectilinii.

Materialul oalei (caneluri) se striveşte formând adâncituri în zona de repaos (cea cuplată).

Se pot îndrepta denivelările, cu simţ, cu o pilă lată.

OIP.jpg.a462027dbeebca272cc65b76796500c7.jpg

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...