Jump to content

Motocicleta cu mulți kilometri


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Acum 2 ore, ALEX-CRUISER a spus:

 

Eh....ai dat km inainte 🤪

Nu, ca bordul arata vreo 50 si ceva de mii. Atunci s-a stricat. Tin evidenta intr-un excel de vreo 10 ani.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

Cateva sfaturi.

In primul rand, orienteaza-te la o anumita categorie. WR125X e un supermoto, e o motocicleta inalta, de hooligan. Inveti foarte multe pe ea, probabil pe un supermoto inveti cel mai repede cum e cu ridicatul pe o roata sau cu mersul un pic la derapaj, ceea ce nu prinzi atat de rapid pe alte modele.. Insa are saua ingusta, nu e tocmai comoda. Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Ploiesti, probabil nu o sa-ti placa atat de mult. Te bate vantul in fata, nu ai aceeasi stabilitate la viteze mari pe care o ai cu o vitezana sau cu un chopper. Cat despre pasager (sau pasagera, la varsta ta), e si pentru el destul de incomod sa stea pe o astfel de capra.

Asta nu inseamna ca nu-mi plac mie supermotard-urile, insa ele sunt pentru o anumita categorie de oameni: cei ce se dau mai mult singuri, care se dau mai mult prin oras si mai putin pe afara, cei ce vor sa faca diverse "giumbuslucuri".

 

In al 2-lea rand, cand te uiti la un motor, cauta un pic si pe forumurile dedicate acelui motor. O sa vezi acolo ce probleme specifice au respectivele modele, Unele au probleme cu ungerea, altele cu cutia de viteze (auzeam eu de niste vitezane la care viteza a 2-a era problematica, sau de niste monocilindrice la care ungerea era problematica si se ducea axul cu came, etc). Si, cel putin, stii la ce sa te uiti, ce sa probezi cand ajungi la fata locului. 

Eu, unul, nu stiu de probleme majore la supermoto-urile 125X, chiar stiu ca Yamaha face niste capre laudate pentru  fiabilitate (enduro si supermoto), insa nu e rau sa mai verifici si tu pe forumurile lor.

 

In al 3-lea rand, daca chiar ai gasit o motocicleta buna, chiar daca e in celalalt colt al tarii, merita sa te duci sa o iei. E mult mai ieftin decat sa treci cu vederea bube ale motocicletelor care sunt aproape de casa. Rezolvarea acelor bube, de obicei, costa multe sute de euro. Pe cand o remorca moto de inchiriat costa de la 50 lei/24 ore. Masina cu carlig sa faci rost, si ai rezolvat situatia.

 

In al 4-lea rand, asa cum ti-au spus si cativa colegi mai sus, intreaba-te la un motor de 13.000 km de ce i s-au schimbat anumite componente. Placutele de frana nu se schimba asa usor la un motor de strada, de exemplu. Placutele de frana nu "rugunesc", cum ai spus tu mai sus, ele sunt de fapt ferodou care se consuma cate putin de fiecare data cand franezi. O explicatie ca asta, din partea unui vanzator, mie unul mi s-ar parea ciudata si as ocoli acel vanzator.

 

In al 5-lea rand, preferabil sa iei un motor care a fost prima data inmatriculat in Romania. Povestile cu "romanii nu au grija de motoare pe cand vesticii au" sunt doar povesti. Si, cel putin, la un motor din Ro poti verifica direct pe site-ul RARAOM, dupa VIN, ce kilometraj avea motorul al fiecare ITP. Daca e unul de 10 ani si vezi ca la fiecare 2 ani, la ITP, kilometrajul a crescut cu 3-4000 km, ala e un motor cinstit, cu care s-a mers constant. Pe cand la unul adus din afara nu stii.

 

 

 

Later Edit: la pct 4 voiam sa spun ca "discurile de frana nu se schimba asa usor la un motor de strada". La 13.000 km, poate nici la 50.000 nu schimbi asa ceva. Placutele le schimbi.... doar ca nu sta in picioare teoria cu ruginirea placutelor.

Link to comment
Share on other sites

Mircea, cu tot respectul, un supermoto de 125 (in 4 timpi) nu are nimic de-a face cu un supermotard "adevarat" e doar un enduro cu roti de strada sau un naked inaltat, cu titirisca aia de 125 nu poti face huliganisme, fiindca nu poate saraca.

Altfel privind lucrurile, consider ca un supermoto de 125 e cea mai buna motocicleta de inceput, pozitia inalta iti permite sa ai vizibilitate, iar manevrabilitatea superioara a acestei familii de motociclete e iar un plus pentru un incepator.

Cu saua ai dreptate, dar numai cu faptul ca chinui pasagerul (ma rog, n-as prea recomanda ca un incepator sa ia pasager, dar viata e complexa 😀), iar nu vorbim despre un supermoto adevarat, cu saua scindura.

 

Cit despre subiectul topicului, or fi multi 45kkm in 12 Ani? la o impartire elementara rezulta sub 4kkm/an, deci insemna pur si simplu o motocicleta folosita (nimic nu ucide o motocicleta mai rau decit statul pe loc), ceea ce e un lucru bun. E drept, la 125cm oricine e tentat sa-l tina in ture, ca sa simti ca te deplasezi, plus inerentele gafe de incepator (in utilizare si intretinere); asa ca cel mai bine ar fi colegul nostru sa incerce sa ia pe cineva priceput care sa evalueze starea agregatului, poate avea surprize placute.

 

Nu m-am prins in ce oras e minunea, daca e la Oradea e cam riscant (financiar vorbind) un astfel de demers, daca masinaria nu e in stare buna. Un plus ar fi ca vinzatorul are si toba stoc la pachet cu mobra, pentru a evita eventualele probleme cu RAR-ul, pare o persoana grijulie.

Edited by FLEX
Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, mircea.cazachevici a spus:

Later Edit: la pct 4 voiam sa spun ca "discurile de frana nu se schimba asa usor la un motor de strada". La 13.000 km, poate nici la 50.000 nu schimbi asa ceva. Placutele le schimbi.... doar ca nu sta in picioare teoria cu ruginirea placutelor.

La 13.000 km sigur nu schimbi discuri, dar in functie de ce placute folosesti s-ar putea sa schimbi discurile la 25.000. 

 

Ca idee, eu am avut placute pe care le-am schimbat dupa 2500 km (niste placute foarte moi, pe Honda CBF 600), dar si placute schimbate la 12.000 (la o tura de 8000km prin Europa, majoritatea in afara orasului la drumuri line, in care nu am avut de franat) si discuri la 31.000km - mai tineau vreo 5-10.000km, dar tocmai plecam in tura de 8.000 nu aveam chef sa merg cu ele uzate. Cu discurile alea mersesem cam mult prin oras si cu placute dure, de-aia s-au mancat asa repede. La 45.000 km, 14.000 dupa inlocuire, arata ca noi, dar am mers foarte putin prin oras cu ele.

In schimb kiturile de lant tin 50.000 si chiar mai mult daca sunt cat de cat intretinute si nu au fost forjate pe un SS sau pe un enduro.

 

125cc in 4 timpi si mers cu pasager? Cum pleaca de pe loc, impinsa?

Edited by AdrianB1
Link to comment
Share on other sites

Că tot ați zis de plăcuțe, am pus Brembo roșii pe spate la motoretă și m-am trezit că în 10-15000 km discul e numai bun de aruncat, iar plăcuțele erau și ele pe ducă. In plus, și-au schimbat culoarea, erau negre de la căldură. Cele albastre în schimb sunt chiar ok.

Deci da, poți buli discurile din cauza plăcuțelor. Și iese scumpă distracția.

Link to comment
Share on other sites

Pentru colegu' Rares:

Ia un motor si da-i inainte, nu te mai lega de cap cu tot felu si iti fa probleme, ele oricum vin pe doua roti mai mult decat ti-ai dori..
Mai alege si cu ochiul (aka sufletul), daca te prinde motociclsimul si tot universul asta, ai sa ai tot timpul sa le incerci pe toate.

Si nu inghitii ca pelicanu tot ce se scrie pe un forum, de prea multe ori e populat de cetatenii care o ard mai mult pe tastatura decat pe sa.. na.. 

Link to comment
Share on other sites

La 18.04.2021 la 10:57, mircea.cazachevici a spus:

Cateva sfaturi.

In primul rand, orienteaza-te la o anumita categorie. WR125X e un supermoto, e o motocicleta inalta, de hooligan. Inveti foarte multe pe ea, probabil pe un supermoto inveti cel mai repede cum e cu ridicatul pe o roata sau cu mersul un pic la derapaj, ceea ce nu prinzi atat de rapid pe alte modele.. Insa are saua ingusta, nu e tocmai comoda. Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Ploiesti, probabil nu o sa-ti placa atat de mult. Te bate vantul in fata, nu ai aceeasi stabilitate la viteze mari pe care o ai cu o vitezana sau cu un chopper. Cat despre pasager (sau pasagera, la varsta ta), e si pentru el destul de incomod sa stea pe o astfel de capra.

Asta nu inseamna ca nu-mi plac mie supermotard-urile, insa ele sunt pentru o anumita categorie de oameni: cei ce se dau mai mult singuri, care se dau mai mult prin oras si mai putin pe afara, cei ce vor sa faca diverse "giumbuslucuri".

 

In al 2-lea rand, cand te uiti la un motor, cauta un pic si pe forumurile dedicate acelui motor. O sa vezi acolo ce probleme specifice au respectivele modele, Unele au probleme cu ungerea, altele cu cutia de viteze (auzeam eu de niste vitezane la care viteza a 2-a era problematica, sau de niste monocilindrice la care ungerea era problematica si se ducea axul cu came, etc). Si, cel putin, stii la ce sa te uiti, ce sa probezi cand ajungi la fata locului. 

Eu, unul, nu stiu de probleme majore la supermoto-urile 125X, chiar stiu ca Yamaha face niste capre laudate pentru  fiabilitate (enduro si supermoto), insa nu e rau sa mai verifici si tu pe forumurile lor.

 

In al 3-lea rand, daca chiar ai gasit o motocicleta buna, chiar daca e in celalalt colt al tarii, merita sa te duci sa o iei. E mult mai ieftin decat sa treci cu vederea bube ale motocicletelor care sunt aproape de casa. Rezolvarea acelor bube, de obicei, costa multe sute de euro. Pe cand o remorca moto de inchiriat costa de la 50 lei/24 ore. Masina cu carlig sa faci rost, si ai rezolvat situatia.

 

In al 4-lea rand, asa cum ti-au spus si cativa colegi mai sus, intreaba-te la un motor de 13.000 km de ce i s-au schimbat anumite componente. Placutele de frana nu se schimba asa usor la un motor de strada, de exemplu. Placutele de frana nu "rugunesc", cum ai spus tu mai sus, ele sunt de fapt ferodou care se consuma cate putin de fiecare data cand franezi. O explicatie ca asta, din partea unui vanzator, mie unul mi s-ar parea ciudata si as ocoli acel vanzator.

 

In al 5-lea rand, preferabil sa iei un motor care a fost prima data inmatriculat in Romania. Povestile cu "romanii nu au grija de motoare pe cand vesticii au" sunt doar povesti. Si, cel putin, la un motor din Ro poti verifica direct pe site-ul RARAOM, dupa VIN, ce kilometraj avea motorul al fiecare ITP. Daca e unul de 10 ani si vezi ca la fiecare 2 ani, la ITP, kilometrajul a crescut cu 3-4000 km, ala e un motor cinstit, cu care s-a mers constant. Pe cand la unul adus din afara nu stii.

 

 

 

Later Edit: la pct 4 voiam sa spun ca "discurile de frana nu se schimba asa usor la un motor de strada". La 13.000 km, poate nici la 50.000 nu schimbi asa ceva. Placutele le schimbi.... doar ca nu sta in picioare teoria cu ruginirea placutelor.

Okay, multumesc mult pentru comentariu. Eu o sa merg mai mult cu supermotoul asta prin oras, pe distante scurte. Oricum , e un motor de 125 , prinde maxim 120 - 125 km/h, adica nu cred ca vantul la viteze mai "mari" ar fi o problema. Mai ales ca daca am A1, viteza maxima cu care pot sa merg pe drumurile publice este de 90 km/h, adica pe autostrazi. Cand o sa am A2 ul, sigur nu o sa mai imi iau un supermoto, pentru ca stiu ca nu sunt confortabile si multe dintre ele din cate am auzit vibreaza foarte mult

La 18.04.2021 la 16:17, hora09 a spus:

Pentru colegu' Rares:

Ia un motor si da-i inainte, nu te mai lega de cap cu tot felu si iti fa probleme, ele oricum vin pe doua roti mai mult decat ti-ai dori..
Mai alege si cu ochiul (aka sufletul), daca te prinde motociclsimul si tot universul asta, ai sa ai tot timpul sa le incerci pe toate.

Si nu inghitii ca pelicanu tot ce se scrie pe un forum, de prea multe ori e populat de cetatenii care o ard mai mult pe tastatura decat pe sa.. na.. 

Mersi pentru comentariu :) O sa tin cont de el

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...