Sari la conținut

Conducere motociclete/scutere cu permis categoria B


catosp
 Share

Postări Recomandate

Acum 14 minute, bmwclubro a spus:

 

Nu scrie nicaieri sectiune de categoria B...

 

 

Scrie ,

"Interzis autovehiculelor si motocicletelor cu atas"

(mai sunt si ceva semne distinctive)

 

Baga-te pe acolo si spune-ne si noua ce parere a avut organu' 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 98
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, bmwclubro said:

 

As spune ca ma prezint bine. Am facut acum 3 ani cu fiica-mea, si acum vreo 5-6 ani cu sotia. In plus am mai dat si mini-examen acum vreo 10 ani pentru permis suspendat. Nu e vorba de asta, doar ca mi se pare absurd. Legile nu sunt diferite. 

E vorba de agllomeratie, programari la DPRCIV, transpiratie aiurea cu don plutoner, etc. Si nu e totul asa roz ca la bucuresti peste tot in tara. Sunt unele zone groaznice pentru asa ceva. In conditiile in care legea si teoria e aceeasi. Nu scrie nicaieri sectiune de categoria B...

 

banuiesc ca tu esti romulus.

la cum vad eu treaba nu cred ca "motociclistii" de dorobanti iti vor oferi mare ajutor.

"stransa comunitate moto" e doar un mit care apare prin carti.

dupa cum vezi majoritatea sunt mai buni la dat misto decat la dat raspunsuri pentru intrebarile tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, bmwclubro a spus:

Eh, @shui cred ca exagerezi. Apreciez raspunsul tau, dar vorbeam strict de teorie, dupa cum am spus mai sus, e clar ca practic trebuie ore cu un instructor moto, sunt mari diferente. Nu am pretins nici o clipa altceva. Vorbeam strict de cursuri de teorie si examen de teorie. Iar faptul ca nu imi doresc sa schimb viteze, e o alegere personala si nu doar la un scuter. Si daca "unu" ti-a cerut o tura, nu cred ca trebuie sa fie toti conducatorii de B care nu au si A, pusi in aceeasi oala. Am 20km de facut deseori dus-intors, cu mici urcari si coborari, si imi doresc un mijloc de transport ceva mai bun decat o bicicleta, si ceva mai mic decat o masina. Nu sa fac curse sau "bat cu B-eu in pept". Imi cer scuze daca s-a inteles altceva.

 


Instructorul intreaba posesorul de B, candidat pt A: Care sunt cele trei indicatoare de reglementare a prioritatii?

Posesorul de B de ani de zile raspunde: Ala cu triunghiul cu varful in jos, patratul galben si Stop.

 

Acum o saptamana la prima sedinta de trafic. Sa ma trazneasca daca mint. S-a dus acasa sa mai invete legislatie.

Acum 7 ore, bmwclubro a spus:

Nu prea vreau sa schimb viteze, as dori strict moped/scuter automat, dar ocazional cu pasager si mi s-a spus sa uit de 50cc. Probabil împreună la greutate am fi pe la 150kg. Nu as dori sa se simta nimeni ofensat de faptul ca pe moment nu imi doresc motocicleta, dar dupa 30 de ani de condus B, cred ca nu ar trebui sa dau toate teoriile si cursurile de teorie din nou pentru A complet. Pe de alta parte m-am uitat in ce consta proba tehnica de poligon pe motocicleta si oarecum mi-ar placea sa stiu sa fac asta, dar nu si daca trebuie sa incep scoala de sofer ca si la 18 ani. E vreo diferenta fata de B la teorie? Cred ca nu.

 


Ai rabdare sa se publice normele de aplicare ale noii legi despre conducerea scuterelor de 125 cu B-ul si apoi vii, faci cursuri, NU dai examen si, daca corespunzi, iti dam adeverinta.

Acum 3 ore, bmwclubro a spus:

 

As spune ca ma prezint bine. Am facut acum 3 ani cu fiica-mea, si acum vreo 5-6 ani cu sotia. In plus am mai dat si mini-examen acum vreo 10 ani pentru permis suspendat. Nu e vorba de asta, doar ca mi se pare absurd. Legile nu sunt diferite. 

E vorba de agllomeratie, programari la DPRCIV, transpiratie aiurea cu don plutoner, etc. Si nu e totul asa roz ca la bucuresti peste tot in tara. Sunt unele zone groaznice pentru asa ceva. In conditiile in care legea si teoria e aceeasi. Nu scrie nicaieri sectiune de categoria B...

 


Diferenta e ca daca nu vezi un cedeaza la ora 9 in Bucuresti cu conserva, sifonezi conserva, la cum se merge. Daca faci acelasi lucru pe doua roti ajungi la spital minim.

Sau, gata, ai permis de conserva de 20 de ani, poti sa te sui pe gixer si da-i bataie?!

Legea e asa cum ti-am scris in primul meu post. Si e bine ca e macar asa. 
 

De dezbatut asta, n-ai decat sa dezbati cu cine vrei tu. Eu ma rog sa se mareasca diferentele si sa se inaspreasca examenele pt A, A2 si A1. 
 

Daca nu intelegi de ce, vino intr-o zi la poligon, iti dau o mobra de AM si vedem daca poti face 10 jaloane si o oprire de urgenta, macar...

Nu te costa nimic.

Decat reparatia mobrei, pentru ca o s-o dai pe jos.

Acum 2 ore, benilika a spus:

banuiesc ca tu esti romulus.

la cum vad eu treaba nu cred ca "motociclistii" de dorobanti iti vor oferi mare ajutor.

"stransa comunitate moto" e doar un mit care apare prin carti.

dupa cum vezi majoritatea sunt mai buni la dat misto decat la dat raspunsuri pentru intrebarile tale.


A primit toate raspunsurile de mult. Dar insista ca nu e corect si ca lui nu-i trebuie scoala si examen.

 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, Speedy.K said:

Daca nu intelegi de ce, vino intr-o zi la poligon, iti dau o mobra de AM si vedem daca poti face 10 jaloane si o oprire de urgenta, macar...

 

Si am spus eu undeva ca nu sunt utile orele de poligon si examenul practic? OK, si daca vin si dau jos AM-ul... Dar daca nu-l dau jos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, Speedy.K a spus:


Instructorul intreaba posesorul de B, candidat pt A: Care sunt cele trei indicatoare de reglementare a prioritatii?

Posesorul de B de ani de zile raspunde: Ala cu triunghiul cu varful in jos, patratul galben si Stop.

 

Acum o saptamana la prima sedinta de trafic. Sa ma trazneasca daca mint. S-a dus acasa sa mai invete legislatie.


Ai rabdare sa se publice normele de aplicare ale noii legi despre conducerea scuterelor de 125 cu B-ul si apoi vii, faci cursuri, NU dai examen si, daca corespunzi, iti dam adeverinta.


Diferenta e ca daca nu vezi un cedeaza la ora 9 in Bucuresti cu conserva, sifonezi conserva, la cum se merge. Daca faci acelasi lucru pe doua roti ajungi la spital minim.

Sau, gata, ai permis de conserva de 20 de ani, poti sa te sui pe gixer si da-i bataie?!

Legea e asa cum ti-am scris in primul meu post. Si e bine ca e macar asa. 
 

De dezbatut asta, n-ai decat sa dezbati cu cine vrei tu. Eu ma rog sa se mareasca diferentele si sa se inaspreasca examenele pt A, A2 si A1. 
 

Daca nu intelegi de ce, vino intr-o zi la poligon, iti dau o mobra de AM si vedem daca poti face 10 jaloane si o oprire de urgenta, macar...

Nu te costa nimic.

Decat reparatia mobrei, pentru ca o s-o dai pe jos.


A primit toate raspunsurile de mult. Dar insista ca nu e corect si ca lui nu-i trebuie scoala si examen.

 

 

As veni si eu sa fac traseul si oprire daca ma primiti 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Escanor a spus:

 

As veni si eu sa fac traseul si oprire daca ma primiti 


😜🤣😝

Acum 10 minute, bmwclubro a spus:

 

Si am spus eu undeva ca nu sunt utile orele de poligon si examenul practic? OK, si daca vin si dau jos AM-ul... Dar daca nu-l dau jos?


Daca nu-l dai jos se numeste ca esti un real talent si iti vom recomanda cu mare caldura scoala pentru categoria A.

Dar atentie, am zis mobra de AM, nu scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, bmwclubro a spus:

@Speedy.K nu vreau sa conduc motociclete, deci daca scoala A e singura optiune, nu o voi face. Prietenul meu cel mai bun e chirug ortoped si nu ma lasa. 😇

Vreau doar un moped cu motor mic, automat si sub 125cc.

 

Atunci aștepți să se modifice legislația, faci 10 ore de poligon și gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, Speedy.K said:

Despre asta ti-am detaliat mai devreme. Ai citit? 
 

PS Prietenul tau nu prea se pricepe la dinamica accidentelor moto vs dinamica accidentelor de scutere.

 

Ba dimpotriva, el spune ca la scutere sunt si mai oribile fracturile. Eu aleg sa-l ignor din motive utilitare cand e vorba de un scuter cu 50-60 km/h. 🙃

21 minutes ago, Geologu said:

Atunci aștepți să se modifice legislația, faci 10 ore de poligon și gata.

 

Da, dar atunci conduci acel scuter strict in RO. In Franta, Spania, Germania sau Grecia, nup. Probabil nu mi-e scris si o sa raman la mai multe roti. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, bmwclubro a spus:

 

Ba dimpotriva, el spune ca la scutere sunt si mai oribile fracturile. Eu aleg sa-l ignor din motive utilitare cand e vorba de un scuter cu 50-60 km/h. 🙃

 

Da, dar atunci conduci acel scuter strict in RO. In Franta, Spania, Germania sau Grecia, nup. Probabil nu mi-e scris si o sa raman la mai multe roti. 

 

Daca nu e cu supărare ce vârstă ai? 

 

Acum 53 minute, Speedy.K a spus:


😜🤣😝

 

Nu glumeam, nu ar fi rău să testez "abilitățile" sau lipsa lor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'Aidi, bre, Escanoare, e o Dytona Hobby 50...

 

 

 

Acum 14 minute, bmwclubro a spus:

 

Ba dimpotriva, el spune ca la scutere sunt si mai oribile fracturile. Eu aleg sa-l ignor din motive utilitare cand e vorba de un scuter cu 50-60 km/h. 🙃

 

Da, dar atunci conduci acel scuter strict in RO. In Franta, Spania, Germania sau Grecia, nup. Probabil nu mi-e scris si o sa raman la mai multe roti. 

 


Deci il ignori in legatura cu scuterele, dar nu si cu mobrele. Aaa.... OK, atunci...

 

Cred ca maibine ramai la mai multe roti. E mai bine pentru toata lumea.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, bmwclubro a spus:

 

25 pe fiecare picior.

 

Atunci mai înțeleg lipsa de chef pentru a da de A. Daca erau 25 in total atunci aș fi zis direct -> examen de A și gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, bmwclubro a spus:

 

25 pe fiecare picior.

 

 

Am luat A-ul pe la 32ani, prima moto a fost un 125 .... nu-i foarte ok nici in oras. As da de A si la virsta asta.

Dezavantajul la astea foarte mici (nu conteaza ca-i scuter/moto) este ca te depasesc toti gibonii dupa citiva metrii, la centimetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, bmwclubro a spus:

Da, dar atunci conduci acel scuter strict in RO. In Franta, Spania, Germania sau Grecia, nup. Probabil nu mi-e scris si o sa raman la mai multe roti. 

 

Cum așa? Eu știu că permisul e european și, după ce faci dovada că îndeplinești toate condițiile pentru A1, o să ți se adauge categoria pe permis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, Geologu said:

Cum așa? Eu știu că permisul e european și, după ce faci dovada că îndeplinești toate condițiile pentru A1, o să ți se adauge categoria pe permis.

 

aici e buba. Eu cred ca va fi fix ca in germania. NU iti vor da A1, ci doar vor mentiona pe dos la categoria B ca indeplinesti conditiile pentru scuter automat de pana la 125cc si care nu depaseste o anumita greutate pe CP (practic un anumit cod in casuta la B de pe spatele permisului). Din pacate aici e buba prin Europa, partea asta NU este armonizata deloc. Deci fiecare in tara lui, nu se echivaleaza nimic. Chiar daca vor da voie asa cu B cu cod de mentiuni pe dos-ul permisului, alte tari cel mai probabil NU vor recunoaste asta, din cauza acelor cursuri care trebuie facute pentru asa mentiune si in fiecare tara acele cursuri si cerinte sunt diferite. 99.99% nu iti vor adauga A1 in carnet din simplul motiv ca legea prevede "doar transmisie automata" nu orice transmisie. Si din cunostintele mele si in Germania si in Franta e fix la fel.

 

Practic nu e A1, e doar un B+.

 

Editat de bmwclubro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică un soi de AM adăugat automat când iei B-ul. Întrebarea e ce fac nemții în plus față de cele zece ore de practică de n-ar recunoaște A1 românesc. Știu că pentru A prin vest se face școală temeinică, nu ca la noi, și nu se pune problema să nu recunoască această categorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B cu imbunatatiri.

2 minutes ago, Geologu said:

Adică un soi de AM adăugat automat când iei B-ul. Întrebarea e ce fac nemții în plus față de cele zece ore de practică de n-ar recunoaște A1 românesc. Știu că pentru A prin vest se face școală temeinică, nu ca la noi, și nu se pune problema să nu recunoască această categorie.

 

Pai nu va fi nici un A1. A1 ramane la fel cum e acum. E un B cu imbunatatiri. Exista o casuta in spate unde se adauga un cod.

Parliamentary question | Light (under-125cc) motorcycles in the EU | E-011160/2015 | European Parliament (europa.eu)

cauta mai departe dupa acesti termeni de aici si o sa vezi ca nu e rezolvata situatia.

 

Directiva Europeana

E doar o interpelare in parlament pentru ca au ramas in aer cu directivele, care oricum se implementeaza de fiecare cum doreste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, Geologu a spus:

Cum așa? Eu știu că permisul e european și, după ce faci dovada că îndeplinești toate condițiile pentru A1, o să ți se adauge categoria pe permis.


Nu e chiar asa. Daca vorbesti de legea noua, o sa fie un A1 cu un cod care o sa indice ca n-ai voie decat pe automata. E un pic mai complicat la nivel european. De-aia dureaza atat normele de aplicare. Sunt mai complicate decat legea in sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Speedy.K said:

Nu e chiar asa. Daca vorbesti de legea noua, o sa fie un A1 cu un cod care o sa indice ca n-ai voie decat pe automata. E un pic mai complicat la nivel european. De-aia dureaza atat normele de aplicare. Sunt mai complicate decat legea in sine.

 

Eu sunt aproape sigur ca nu va aparea A1 in permis, ci doar subcategorie la B. Posibil sa ma insel, dar in Germania asa pare sa fie.

 

Editat de bmwclubro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, bmwclubro a spus:

 

aici e buba. Eu cred ca va fi fix ca in germania. NU iti vor da A1, ci doar vor mentiona pe dos la categoria B ca indeplinesti conditiile pentru scuter automat de pana la 125cc si care nu depaseste o anumita greutate pe CP (practic un anumit cod in casuta la B de pe spatele permisului). Din pacate aici e buba prin Europa, partea asta NU este armonizata deloc. Deci fiecare in tara lui, nu se echivaleaza nimic. Chiar daca vor da voie asa cu B cu cod de mentiuni pe dos-ul permisului, alte tari cel mai probabil NU vor recunoaste asta, din cauza acelor cursuri care trebuie facute pentru asa mentiune si in fiecare tara acele cursuri si cerinte sunt diferite. 99.99% nu iti vor adauga A1 in carnet din simplul motiv ca legea prevede "doar transmisie automata" nu orice transmisie. Si din cunostintele mele si in Germania si in Franta e fix la fel.

 

Practic nu e A1, e doar un B+.

 


Normal. O sa fie cum am zis mai sus. Vin si la noi cu permis european cu A cu restrictii sa faca scoala de A ca sa aiba drepturi full pe mobre in Romania.

Chiar acum, bmwclubro a spus:

 

Eu sunt aproape sigur ca nu va aparea A1 in permis, ci doar subcategorie la B.

 


Ai tu ceva informatii din interior? Nici scolile moto, nici aia de la permise sau altcineva nu stie cum o sa fie. Stai sa apara normele de aplicare si vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...