Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Sunt incepator in cautare primei motociclete si am zis sa cer cateva sfaturi (eventual putin ajutor la verificare agregatului).

 

Bugetul are fi in jurul sumei de 1800 de euro si as dori sa mearga pentru un prim sezon fara prea multe alte investitii. Echipament am deja aproape complet (lipsesc ghetele moto).

 

Scoala am facut-o in toamna pe un Suzuki Bandit GSF600 si, desi nu am avut probleme cu el, am decis sa ma orientez spre ceva mai usor si putin mai domol pentru inceput.Imi plac ca estetica si functionalitate motocicletele mai inalte adventure/enduro (BMW F650,vstrom,versys..) urmate de choppere si naked-uri. As cauta ceva cu destula putere pentru a duce 1-2 sezoane fara sa simt nevoia sa o schimb, insa iertatoare atata timp cat sunt si eu atent si rabdator.

Tot citind in iarna pe diferite siteuri ma gandeam intre urmatoarele modele preferabil nu mai vechi de 200 : BMW F650, Aprilia Pegaso, Suzuki Freewind, Honda CB500 (pe asa ceva m-am dat in aceasta primavara iar cu un parbriz cred ca m-as putea folosi de asa ceva mai mult timp) sau eventual SV650. Daca aveti alte recomandari sunt ochi si urechi.Caut in Bucuresti si imprejurimi pentru moment (60-100km).

 

Pun mai jos 4 anunturi ce mi-au atras atentia:

 

http://olx.ro/oferta/honda-cb-500-n-2003-ID31al9.html

http://olx.ro/oferta/suzuki-xf-650-freewind-ID1Fi7T.html

http://olx.ro/oferta/aprilia-pegaso-650-impecabila-ID2YOx7.html

http://olx.ro/oferta/yamaha-virago-535-ID2trNR.html

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai pui aproximativ 100-200eur si-ti iei Transalp, 2 cilindri in V, bulletproof :) Vstrom nu gasesti sub 2500 cred.

V strom stiu ca nu gasesc am spus doar ca exemplu.

Si transalp am luat in calcul insa poate este prea grea/inalta pentru mine (am 1,80 aprox. 80 kg). din cele enumerate mai sus am mai stat (nu condus) un BMW f650 si ajungeam bine cu picioarele plate jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut Transalp 650 si imi era OK (poate la limita dpdv inaltimea seii). Eu am ~1.70 si 80kg. Tie ti-ar veni perfect Transalp, parerea mea. F650 e mult mai joasa, cu vreo 3-4 cm daca tin bine minte, dar e si monocilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai gandit la ce vrei de la moto? Pt ce fel de plimbari vrei? Asta conteaza cel mai mult. In functie de segmentul pe care vrei sa te axezi, asa iti alegi si mobra, plus dimensiunile tale si dorinta de cai putere.

Ar mai fi si perioada cat vrei s-o pastrezi sau sa treci la altceva.

Toata lumea iti recomanda o anumita marca sau un anumit model, in functie de ce considera ca i se potriveste cel mai bine. Iti recomand sa tii cont in prima faza doar de ceea ce ti-am zis deja, abia apoi sa te orientezi dupa ceea ce ti se spune.

Totusi, ideea de baza este sa incerci sa te dai cu mai multe mobre, pana sa o cumperi pe a ta, in felul asta alegerea fiind mult mai usoara.

Cat despre banuti... ei spun ultimul cuvant. Si eu am salivat destul dupa Tiger si Multistrada iar in final m-am ales cu cAprilia, ca deh, a trebuit sa fac unele compromisuri. Cu toate astea, facand un raport pret/calitate/satisfactie personala, alegerea mea s-a dovedit OK.

 

Sper sa nu fiu luat pestepicior de cei mai experimentati, dar sfaturile astea le-am primit si eu si mie mi se par utile.

» Post actualizat in 23 Apr 2015 16:02

P.S. Ca de ex., eu am inceput cu un Kawa KLE500, care mi s-a parut super pt inceput. Facea tot ce imi doream cu el, adica mergeam pe toate categoriile de drumuri, mai putin off. L-am schimbat numai dupa ce am simtit nevoia de mai multa putere si frane mai bune, dar pastrand clasa enduro-stradale/touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kapo, exact asa am ajuns la deciziile acestea. Vreau sa pot sa merg la munca cu ea, însă dorinta mea adevarata e sa reziste la drumurile noastre ca sa pot face plimbari mai lungi. De schimbat as vrea dupa cam 2 sezoane cel mai devreme datorita drumului prin oras mă gândeam la un naked. Insa pt ce vreau eu cred ca s-ar preta mai bine un adventure/enduro

 

care ar fi dezavantajele unui monocilindru, înafara de vibratiile mai pronuntate

Editat de menseph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V strom stiu ca nu gasesc am spus doar ca exemplu.

Si transalp am luat in calcul insa poate este prea grea/inalta pentru mine (am 1,80 aprox. 80 kg). din cele enumerate mai sus am mai stat (nu condus) un BMW f650 si ajungeam bine cu picioarele plate jos.

 

Transalpul e bicicleta, iar la fizicul tau nu ai probleme cu absolut nici o categorie de motociclete. Motoreta asta nu e inalta deloc pentru tine si nici grea, e numai buna, si foarte manevrabila.

Editat de George M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, poate pe viitor nu obsa am probleme. Dar când m-am suit pe un bmw f1000 desi ajungeam jos cu vf picioarelor pt început nu as vrea sa am si grija asta. Daca transalpul nu e cu mult mai mare decât bmw f659 o sa ii dau obsansa saca pot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste si asta, multumita colegului TAZ (Adrian Berescu), care nu mai este...

 

In primul rind te sfatuiesc sa faci o foarte atenta verificare a actelor si a corespondentei intre seria cadrului/motorului cu cele inscrise pe certificat si pe cartea de identitate.

Atentie la anul real al modelului,se intimpla des ca vinzatorul sa iti spuna de ex.ca este un model '91 si sa descoperi dupa cumparare ca e iscrisa ca model'89.

Starea generala
Dupa aceea poti trece la verificarea starii generale a motocicletei;curatenie,zgirieturi,lovituri.

Semne de cazaturi
Primele semne de cazaturi pot fi reperate la
-pedale
-capete ghidon
-leviere
-interior carenaj "aranjat"(daca e cazul)etc.

Nr real de km
Incearca sa-ti dai seama de corespondenta dintre numarul pretins de chilometri si anumite amanunte care pot demasca o eventula minimalizare a acestei valori:
-rosaturi exagerate a cauciucului de pe pedale
-a minerelor de ghidon
-a vopselei de pe leviere
-in general a tuturor locurilor care intra in contact frecvent cu motociclistul in cadrul unei utilizari normale.

Daca unele din aceste elemente sunt noi,intreaba de ce.

Urme de maltratare
Vei verifica atent deasemenea eventualele urme de maltratare cm ar fi
-leviere rupte
-leviere indoite
-cauciuc topit in pasajul rotii de tractiune
-discuri de frina albastrite(semn de supraincalzire),etc.

Daca pina aici nu sunt probleme,poti trece la verificarea cadrului.

Cadrul
Se verifica aspectul general,aliniamentele. Atentie la
-vopsea sarita(daca e cazul),
-suduri neoriginale,
-urme de soc!

Acestea de obicei indica un accident.

Se verifica atent cadrul in jurul coloanei de directie,unde trebuie sa lipseasca orice fel de torsiuni,umflaturi,suduri,sarituri de vopsea sau vopsea proaspata.

Daca cadrul a fost revopsit,(de ce?)se poate vedea usor pt.ca de obicei cadrele la motocicletele mai moderne intii se vopsesc si apoi se stanteaza,deci seria trebuie sa fie vizibila in culoarea metalului,acolo unde nu sunt placute cu seria.

Se verifica atent prinderile motorului si a cutiei pe cadru!

Se verifica starea bratului oscilant spate,in special lipsa jocului rulmentilor de ghidaj.

Atentie la urmele de prindere a cadrului cu menghine sau alte instalatii posibila indreptare!

Aliniamentul rotilor
Se incearca verificarea aliniamentului rotilor prin ingenuncherea in spatele motorului,cineva trebuind sa tina motorul drept si roata fata dreapta.

Metoda este empirice,dar permite depistarea unor dezaliniamente grave.

Carenajul
Se verifica punctele de prindere ale carenajului pe cadru(daca e cazul)si eventualele perforatii.

Carenajul nu trebuie sa stea tensionat pe prinderi(posibila torsionare a cadrului): se desfac 2-3 prinderi din puncte vitale si se remonteaza pt. verificare.

Alte semne posibile de accidente serioase pot fi un radiator de apa strimbat (atentie!) sau un suport de instrumente de bord deformat/rupt/sudat(!).

Coloana de directie
Se verifica atent rulmentii coloanei de directie,cu roata din fata ridicata; se depisteaza eventualul joc in coloana sau eventualele puncte dure la invirtire.

Coloana nu trebuie sa aiba joc sau zgomote si ghidonul trebuie sa se invirta usor sub efectul propriei greutati a trenului fata.

In final se face un test de tinuta de drum si se incearca depistarea comportamentelor "curioase" cum ar fi instabilitate pe linii drepte bine asfaltate fara vint lateral sau tendinta motocicletei de a "trage" intr-o parte sau alta.

Motorul
Motorul de preferinta,acesta trebuie sa fie curat,dar nu sters chiar atunci,pe loc,ca tu sa poti verifica eventuale scurgeri de ulei la rece.

Daca s-a sters nu-i bai,vei putea verifica la cald,dupa o testare mai prelungita aceste scurgeri.

Pornirea la rece
Este obligatoriu sa asisti la prima pornire a motorului la rece(verifica cu mina!). Aici vei vedea in cazul demarorului electric starea bateriei, electromotorului de pornire, a dispozitivului de roata libera care scoate demarorul din tractiune dupa pornirea motorului.

Vei asculta la relanti si la acceleratie usoara eventualele batai sau clantanituri la rece(cele mai evidente)ale: cuzinetilor de biela si palier, bolturilor de piston(nasol!), si in cazul motoarelor de 4 timpi, zgomotul supapelor(posibil reglaj incorect al supapelor) si al lantului de distributie (daca nu cumva distr. este cu tren de pinioane). Acesta din urma in caz de uzura emite un zgomot metalic de fierarie asemanator cu un suierat.

Fum
Exista motoare de 4 timpi ca de ex.multicilindricele japoneze in stare perfecta,care nu au voie sa scoata fum chiar din prima secunda.

Altele precum boxerele mari BMW au voie in primele secunde sa emita o cantitate minuscula de fum pina la refacerea jocurilor normale intre piesele componente.

In orice caz(bineinteles regula nu se aplica la 2 timpi), la foarte putin timp dupa demaraj, fumul trebuie sa dispara.

Daca nu:
- Aburul e normal pe timp rece si umed, a nu se confunda!
- Fumul albastru = consum de ulei(segmenti sau ghiduri de supapa uzate);
- Fum alb = posibila prezenta a lichidului de racire (daca e cazul racirii cu lichid) in camerele de combustie, adica garnitura de chilasa terminata,sau,mai rau,bloc motor fisurat.

Cu motorul cald,dupa 2 minute de relanti se accelereaza brusc intii in punctul mort,dupa care dupa ale 2 min.se repeta procedeul in sarcina.(se evita totusi expunerea exagerata la relanti mai ales in cazul motoarelor racite cu aer).

- Fum albastru=motor uzat
- Fum negru=amestec prea bogat in benzina(posibile probleme de calamina)

Toate acestea (repet)referitoare la fum =numai pt. 4 timpi.

Se verifica buloneria motorului:un motor bun nu are nevoie de demontare profunda!

Uleiul
Tot pt.4 timpi:Se verifica cantitatea si calitatea uleiului(culoare,consistenta), se intreaba de filtru, frecventa schimbului de ulei si filtre.

In anumite cazuri (motoare de mare performanta cu uleiuri inalt aditivate) culoarea aproape neagra este normala.

Se verifica numai consistenta si "grasimea acestuia. Se poate scurge putin ulei la cald si se verifica dupa "asezare"prezenta de eventuale particole metalice:a se evita!

Se verifica functionarea corecta a cablurilor de acceleratie si de soc (integritate, tensiune corecta, ungere). Acceleratia trebuie sa revina singura!

Transmisia secundara
Cardan
Daca totul e bine; transmisia secundara:in cazul cardanului se verifica eventualele zgomote, puncte dure de invirtire, starea buna a cardanului, daca e vizibil (axialitate, lipsa de lovituri,marcaje,starea amortizorului de transmisie,daca exista)si prezenta uleiului in cantitate si consistenta corecte.

De asemenea se poate verifica prezenta de particol metalice in ulei(dupa o minima invirtire).

Curea
Daca ar fi fost cazul curelei(Harley):starea curelei si a coroanelor de transmisie.

Lant
In cazul lantului:vezi aspectul general, lipsa de rugina, ungerea corecta (un lant poate ascunde rugina si sub un strat nou de ulei), curatenia, prezenta tuturor rolelor, lipsa totala a jocurilor de orice natura.

Atentie la elemente gripate: ele se demasca prin "sarituri" ale lantului la invirtirea in relanti cu roata din spate libera, pe cricul central.

Zgomotele de tip "clac" indica de asemenea de obicei un lant uzat.

Vezi tensiunea corecta a lantului (un lant incorect tensionat se uzeaza f. repede, ca si coroana si pinionul).

Verifici starea pinionului primar si a coroanei de transmisie: uzuri, prezenta tuturor dintilor, fixare, lipsa de batai laterale.

La pinion, daca poti, vezi sa nu curga ulei pe linga simeringul axului acestuia.

Daca exista amortizor de transmisie de cauciuc in roata din spate, verifica lipsa jocului, sau macar acesta sa fie foarte mic: invirte coroana fate de roata din spate si vezi ce se intimpla.

Cutia de viteze
Acum, cutia de viteze: aceasta trabuie sa nu prezinte zgomote anormale, trebuie sa fie cit mai precisa si rapida, mai ales la motoarele sport.

Punctele moarte trebuie sa fie usor de gasit si cele false trebuie sa lipseasca.

Atentie la sariturile din viteza, mai ales prima si a 2-a (pinioane uzate sau furci de ghidaj torsionate) :se accelereaza puternic in toate treptele corect cuplate si se verifica de citeva ori acest lucru.

Daca cutia este unsa separat, aceeasi verificare a uleiului.

Suspensiile
Suspensiile fata-spate:se verifica lipsa zgomotelor de culisare, infundarea trebuie sa fie progresiva si revenirea libera si neta, dupa un mic recul.

La spate:starea amortizorului, scurgeri, functionarea reglajelor (daca e cazul), aspect general.

La fata: aspect general, curatenie, urme de ulei, lovituri.

Tuburile trebuie sa nu prezinte nici o zgirietura sau alte marcaje.

Se verifica paralelismul prin compararea la ochi a reflectiilor tuburilor de furca.

Se fac pompaje repetate si se verifica daca a aparut ulei pe tuburi (simeringuri terminate).

Vezi starea simeringurilor de praf, daca sunt terminate, nici cele de ulei nu mai duc mult!

Vezi comportamentul furcii la revenire, nu trebuie sa faca zgomote.

Daca tuburile sunt curate dar nu amortizeaza de loc (oscilatii repetate) atunci s-ar putea sa nu ai decit putin ulei in tuburi sau chiar deloc! Intrebi daca s-a schimbat uleiul in tuburi si cind anume (maximum pt. Romania este de 10-12.000 km)

Reglaje, daca sunt: functionarea corecta.

Franele
Eficienta la apasare: daca sunt cu tamburi se verifica lipsa ovalizarii fata si spate separat (frineaza neregulat la o apasare constanta a levierului sau pedalei.)

Uzura tamburului, reglaj incorect.

Daca sunt actionate prin cablu se verifica integritatea, lipsa griparii, ungerea corecta, starea camelor de actionare.

Daca sunt hidraulice: Lichidul trebuie sa fie proaspat, transparent si la nivelul corect. Daca este brun, oxidat este vechi si are o posibila prezenta de apa (se schimba la max.2 ani-20.000 km)

Verifica etanşeitatea garniturilor de pompa centrala, etriere conductele (stare generala)

Cursa comenzilor trebuie sa fie ferma si sa nu atinga capetele(ex.minerul dreapta al ghidonului):aer in instalaţie!

Se verifica funcţionarea becului de stop fata si spate.

In cazul discurilor se verifica starea si tipul plăcutelor.

Starea generala a discurilor: Lipsa adanciturilor in sensul pistei exagerate (max.0,2-0,3 mm), grosimea minima de siguranţa (de obicei inscrisa pe disc) se măsoară măcar cu un şubler.

Se verifica cu rotile suspendate foarte atent lipsa absoluta a oricarei batai laterale a discurilor. Culoarea albăstrita a acestora este un semn de supraincalzire si posibila deformare a pistei.

Uzura discurilor in functie de nr.total de km.sau de nr.de km de cind au fost schimbate este un indiciu asupra felului de utilizare la care a fost supusa motocicleta. Ex.disc de sub 20.000 km. cu plăcute standard si grosimea minima atinsa = utilizare supersportiva intensiva. Exista plăcute de mare perf. care uzeaza mai rapid discurile, ex. metal sinterizat. Intreabă!

Ambreiaj
Se verifica lipsa patinarii la acceleratii f. puternice in treapta a 2-a-a 3-a (depinde de putere, poate chiar a 4-a in cazul motoarelor de mare putere): daca cauciucul nu patinează, dar turaţia motorului creste fara ca viteza sa faca acelasi lucru in mod proporţional, ambreiajul trebuie refăcut.

O cursa activa exagerat de mica, chiar fără patinare inseamnă ca ambreiajul va trebui refacut curand.

Hidraulica ambreiajului se verifică exact la fel ca la capitolul frine anterior.(lichid,etanseitate,etc.)

Roti, jenţi, pneuri
Se Ⲵe fiecare roata pe liber pt. verificarea axialitatii si a lipsei jocului din rulmenţi.

In cazul franelor disc e posibil ca rotile sa fe foarte uşor franate din Ⲵirea lor libera(nu prea mult!): e normal.

Daca exista suspiciuni cu privire la starea rulmenţilor, se demontează plăcutele si se invirt rotile pe liber.

Se examinează jantele: urme şocuri, etanşeitate la tubeless (modul de schimbare a cauciucului).

Se verifica valvele.

Se verifica starea cauciucurilor.

Se inreabă acum citi km. au fost schimbate pneurile si in functie de raspuns(sincer!?) si de tipul cauciucurilor se poate evalua din nou modul de utilizare a motocicletei.

Eşapamente
Stare generala, lovituri, zgirieturi, rugina ascunsa; la motoarele in 4 timpi: culoarea interna trebuie sa fie apropiata de cea a betonului; se baga un deget in evacuai: urmele grase, negre+ motor cu carburatia dereglata sau uzat.

Se verifica starea galeriilor: etanşare (zgomote ascuţite rapide "ps-ps-ps-ps" tip compresor de aer, sau motor care "ticaie" la frine de motor puternice), oxidare, integritate generala, etc.

Instalaţia electrica
Instalaţia electrica trebuie sa fie ne-"facuta", integra, fara urme de arsuri, topituri, dezizolari, etc.

Se verifica funcţionarea tuturor echipamentelor electrice si a bordului (ex.aprinderea becului roşu de ulei la punerea contactului, si, apropo, stingerea lui imediat dupa pornirea motorului, adică presiune corecta la ulei!!)

Bateria
Se verifica starea bateriei si,daca e posibil incarcarea corecta(alternator!).

Contacte baterie oxidate = intreţinere necorespunzătoare.

Test de drum
Acestea fiind făcute, faci un test de drum cu proprietarul la ghidon: vei vedea cum se poarta acesta cu motocicleta, daca respecta timpii de incalzire a motorului, daca manuieşte corect cutia, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

l-am citit in decursul cautarilor o sa reimprospatez.RIP TAZ

Cam care ar fi diferentele dintre bmw f650 si honda transalp?

Ma gandeam sa dau o incercare saptamana viitoare la una sau ambele dintre urmatoarele motociclete:

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-honda-transalp-din-2002-601087.html

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-bmw-f650gs-din-2000-597724.html

Editat de menseph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp e v2, f650 e mono, cum s-a zis mai sus. Vibratii mult mai putine, se simte diferenta la drumuri lungi.

Transalpul e ceva mai inalt (vreo 3-4 cm) decat f650 (s-ar putea sa-ti vina mai bine la inaltimea ta).

Transalp are cativa cai in plus fata de BMW, nu stiu cat s-ar simti.

Consum mai mic pe F650 pe injectie fata de carburatie pe Transalp.

Vorbind strict personal, Transalp-ul a fost super OK dpdv mentenanta (in afara de diverse extra-uri am bagat bani doar in benzina si consumabile). Nu stiu cum e BMW-ul din punctul asta de vedere.

Transalp are doua discuri de frana pe fata, fata de BMW care are doar unul. N-am avut cum sa compar franele la amandoua, dar tind sa cred ca sunt ceva mai bune pe Transalp.

 

S-a mai zis, pana la urma conteaza sa le incerci pe amandoua, daca la astea doua ai ramas, si care te atinge la corazon, pe aia s-o iei. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Salut ! Pentru ca am auzit atit de multe lucruri minunate despre Transalp , la un moment dat mi-a trecut prin cap sa cumpar una . Pentru mine o achizitie fara o testare mai lunga decit obisnuitul 5-10 minute pe strada pe care te intilnesti cu vinzatoru ,este o prostie. In consecinta , cind am vazut ca nu gasesc pe nimeni cu care sa fac un schimb de o ora - doua cum mi-as fi dorit , am inchiriat una pentru 24 de ore. Am fost dezamagit total probabil si pentru ca mi-a fost atit de laudata dar si dupa ce a trecut monentul initial am ramas cu parea ca este un motor ca un tank care face ce ii spui dar inca astepti sa te faca sa zimbesti si astepti degeaba. Mi se pare o alegere total neinspirata daca pe linga consum si costuri de intretinere ai pe lista de interese si " fun factor" . Este o impresie generala care nu are nimic deaface cu puterea sau pozitia sau alte chestii de acest gen. Pentru mine a fost taiata de pe lista pentru totdeauna si ma bucur ca am cheltuit acei 45-50 euro(nu mai stiu exact) pe inchiriere decit sa fi dat 2000 pe un motor care a doua zi l-as fi scos la vinzare pentru ca nu ma distreaza destul. Este doar o parere personala ca atunci cind esti interesat de un anumit model care este usor de gasit la inchirieri sa faci cheltuiala pentru ca te ajuta sa fi cu adevarat in cunostinta de cauza cind vine momentul deciziei. Multa bafta!

» Post actualizat in 25 Apr 2015 08:20

Lua-ti Transalpul ca un exemplu ca se putea foarte bine sa mi se fi intimplat aceeasi experienta cu un alt model.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Pentru ca am auzit atit de multe lucruri minunate despre Transalp , la un moment dat mi-a trecut prin cap sa cumpar una . Pentru mine o achizitie fara o testare mai lunga decit obisnuitul 5-10 minute pe strada pe care te intilnesti cu vinzatoru ,este o prostie. In consecinta , cind am vazut ca nu gasesc pe nimeni cu care sa fac un schimb de o ora - doua cum mi-as fi dorit , am inchiriat una pentru 24 de ore. Am fost dezamagit total probabil si pentru ca mi-a fost atit de laudata dar si dupa ce a trecut monentul initial am ramas cu parea ca este un motor ca un tank care face ce ii spui dar inca astepti sa te faca sa zimbesti si astepti degeaba. Mi se pare o alegere total neinspirata daca pe linga consum si costuri de intretinere ai pe lista de interese si " fun factor" . Este o impresie generala care nu are nimic deaface cu puterea sau pozitia sau alte chestii de acest gen. Pentru mine a fost taiata de pe lista pentru totdeauna si ma bucur ca am cheltuit acei 45-50 euro(nu mai stiu exact) pe inchiriere decit sa fi dat 2000 pe un motor care a doua zi l-as fi scos la vinzare pentru ca nu ma distreaza destul. Este doar o parere personala ca atunci cind esti interesat de un anumit model care este usor de gasit la inchirieri sa faci cheltuiala pentru ca te ajuta sa fi cu adevarat in cunostinta de cauza cind vine momentul deciziei. Multa bafta! » Post actualizat in 25 Apr 2015 08:20

Lua-ti Transalpul ca un exemplu ca se putea foarte bine sa mi se fi intimplat aceeasi experienta cu un alt model.

Desi am laudat Transalpul, exact aceeasi senzatie am avut si eu cand m-am dat cu el: iti faci treaba dar.... no fun. Plus banii mai multi, care se justifica doar prin fiabilitatea mobrei.

Totusi, ca prima motocicleta, te poate ajuta mult sa iti dai seama ce vrei mai departe.

Sa nu uitam ca sunt foarte multi care au ramas la Transalp si au motive foarte bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa vedem: consum destul de mare pentru ce ofera (5-6 litri la suta la 50 de caluti), greutate mare si centrul de greutate ridicat, cai putini care se simt pe autostrada (nu ii place la peste 6000 de ture, care sunt deja vreo120-130km/h, deci este pe acolo cu viteza legala :) ), protectie la vant slaba pentru oameni peste 1,70 m

astea ca minusuri.

Ca plusuri: fiabila in draci, merge si tot merge, capacitate de trecere ca o tancheta (am cauciucuri stradale dar ma bag cam pe oriunde, doar sa nu fie noroi sau padure deasa), foarte confortabila, poti sa o incarci cu bagaje si nu ii strici aspectul (nu ai prea mult de stricat din start, ca nu e o miss), suspensii cu cursa lunga, foarte bune pe drumurile patriei, motor si cutie de viteze foarte elastice, nu tot mesteci cu schimbatorul, extraordinar de manevrabila, merge pe viraje stranse si medii foarte bine, preturi bune (la 2000-2500 de euro iei un 650 bun).

E motorul la care ii dai cheie si merge, un catar de povara nepretentios, motiv pentru care am decis sa mai raman cu el mult si bine, dupa tentative de vanzare si schimb nereusite (relativa lipsa de putere ma suparase).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsurile de pana acum. O sa incerc sa vad/testez ambele modele daca am cand.

Despre aceste 2 anunturi ce abia am vazut ca au aparut ati avea ceva pareri de impartasit?

http://bikeshop.ro/handler.php?tip=am&act=view&src=db&ID=602018&selpic=1&zoom=1#foto

http://www.motomus.ro/motociclete/motociclete-second-hand/k2462 (desi este tocmai la cluj sa zicem ca as putea sa fac un drum sa vad cateva modele din ce au) Kapo, cam in cat timp ai schimbat KLE-ul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...