Sari la conținut

Tutoriale de mers în off-road


Postări Recomandate

Matei este fiul... nu?


Descopar cum m-am chinuit in primii ani de iesit cu vaca de pe asfalt sa ma prind de multe din chestiile astea riscandu-mi ciolanele.

Ce usor ar fi fost daca mi le-ar fi explicat cineva de la inceput! De-aia trebuie evitat invatatul a ceva dupa ureche. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei curioși, detalii în podcastul ăsta...

 

Pentru că nu stau bine deloc cu engleza, tutorialele în limba română au fost binevenite. Pentru cei ca mine, care avem acest handicap, mai există setul ăsta de tutoriale, chiar dacă In engleză, grafica ajută mult să pricepi ce și cum.

(e o listă cu clipuri care de deschide din dreapta sus)

image.thumb.png.539b312152fee4557a5e5494b1be89e8.png

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.02.2023 la 11:57, vis-a-vis a spus:

 

``Singura frina care te opreste este frina fata `` asa zice nenea in filmulet, insa in minutul 5 se intimpla altceva. Voi care va stiti in off, ce parere aveti ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, si mie mi se pare o minciuna, daca o luam in sens strict al intelesului cuvintelor exprimate. Dar eu cred ca omul vrea sa zica ceva si nu reuseste sa exprime ce trebuie. Sau este pur si simplu o exprimare aiuristica invatata de la maaariii, singuriii, mirobolaaantiii experti benve.

Intr-adevar, din experienta, pe o panta accentuata de macadam daca incerci sa te opresti pe loc la mijlocul ei doar cu spatele, nu poti. Pentru ca se duce taras. Cu fata, desi risti sa o pui jos, mai ales daca n-ai abs, frana duala etc, e singura sansa sa te opresti. Am avut o emotie odata, m-am grabit dupa prostul din fata mea pe o coborare care nu ar fi trebuit sa puna probleme, doar ca prostul a pus mobra jos. Neavand cum sa-l ocolesc am zis ca mai bine pun si fata (desi teoria din capul meu spunea sa nu ma ating de aia in coborare) si o culc si eu, decat sa trec cu mobra peste prostul culcat in tarana. Surpriza, am reusit sa opresc in panta cu mobra la verticala.

La minutul 5 noi vedem roata spate blocata, dar nu vedem cat aplica el frana fata. Si dupa cum vezi spatele se duce taras, dar mobra nu se opreste.

 

Pe asfalt Matei cred ca vrea sa spuna ca fata e singura frana care te opreste REPEDE. Cred. Sper.


Si la intoarcerea prin derapaj, el zice ca spe finalul manevrei controlezi forta de propulsie din abreiaj, dar el o controleaza de fapt din acceleratie, inchizand-o. Mai usor de facut decat de explicat, fireste.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, DIU 46 a spus:

``Singura frina care te opreste este frina fata `` asa zice nenea in filmulet, insa in minutul 5 se intimpla altceva. Voi care va stiti in off, ce parere aveti ? 

Pentru mine e clară treaba. Dacă pui doar spatele și panta e destul de înclinată, vei bloca roata dar motocicleta nu va încetini. Acolo nu face decât să dozeze frâna față și spatele se descarcă, adică are puțină greutate pe el. Corect formulat ar fi că trebuie să mergi cu ambele frâne, dar doar fața te oprește. Ideea e să nu prinzi viteză pe coborâre dar nici să ai o viteză foarte mică, pentru că nu vei avea echilibru și la primul hop te vei opri și vei cădea. 

De asemenea, e foarte bine să știi cu cine ieși în off-road, să eviți pe cei care te împing din spate și nu știu că a păstra distanța e esențial. Sunt mulți care te pistonează și nu au îndemânare și vin tăvălug peste tine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poți afirma că singura frina câte te oprește este frina față mai ales că este in off, dacă ar fi vorba de pistă nu aș zice nimic. Insa se contrazice de unul singur în minutul 5 la coborâre are blocat spatele se vede clar. Adica una zici si cam alta faci. Ori faci un filmuleț din care lumea să înțeleagă ceva, ori nu faci. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, DIU 46 a spus:

Nu poți afirma că singura frina câte te oprește este frina față mai ales că este in off, dacă ar fi vorba de pistă nu aș zice nimic. Insa se contrazice de unul singur în minutul 5 la coborâre are blocat spatele se vede clar. Adica una zici si cam alta faci. Ori faci un filmuleț din care lumea să înțeleagă ceva, ori nu faci. 


Pai tocmai, are spatele blocat si? Il vezi oprindu-se? Nu, desi are spatele blocat continua sa inainteze. Pana pune si fata cat trebuie.

Ce vroiai, sa-ti arate cu blocheaza fata?!

 

Apropos, am auzit ca de anul asta normele europene nu mai permit dezactivarea ABS nici macar pe spate la mobrele inmatriculabile. Asta inseamna ca adio mobre on-off adevarate, tot ce se va vinde de nou se va vinde cu ABS permanent fata-spate. Nu sunt sigur de stire, diar am auzit o vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, DIU 46 a spus:

``Singura frina care te opreste este frina fata `` asa zice nenea in filmulet, insa in minutul 5 se intimpla altceva. Voi care va stiti in off, ce parere aveti ? 

Tu ai înțeles că frânezi doar cu fața? Ai fost atent aici? https://youtube.com/clip/UgkxJsSRtlcLOKvg7Euriwjyxh9dYiQeNieW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Speedy.K a spus:


Pai tocmai, are spatele blocat si? Il vezi oprindu-se? Nu, desi are spatele blocat continua sa inainteze. Pana pune si fata cat trebuie.

Ce vroiai, sa-ti arate cu blocheaza fata?!

 

Apropos, am auzit ca de anul asta normele europene nu mai permit dezactivarea ABS nici macar pe spate la mobrele inmatriculabile. Asta inseamna ca adio mobre on-off adevarate, tot ce se va vinde de nou se va vinde cu ABS permanent fata-spate. Nu sunt sigur de stire, diar am auzit o vorba.

Nu era vorba nicaieri de frina spate, doar fata, sau ambele roti. Deci daca nu stii sa explici, nu faci pe profesorul. Asa este nu se vor mai face mobre cu ABS care sa se poata dezactiva.

Acum 17 minute, vis-a-vis a spus:

Tu ai înțeles că frânezi doar cu fața? Ai fost atent aici? https://youtube.com/clip/UgkxJsSRtlcLOKvg7Euriwjyxh9dYiQeNieW

Eu am inteles tot ceea ce reda filmuletul, insa explicatia domnului lasa de dorit, eu stiu ca stie sa se dea, insa nu stie sa explice ar trebui sa te uiti la filmulet fara sunet, cred ca ar fi mai ok ai intelege mai multe, mai ales daca ai fi incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 2 minute, DIU 46 a spus:

Nu era vorba nicaieri de frina spate, doar fata, sau ambele roti. Deci daca nu stii sa explici, nu faci pe profesorul. Asa este nu se vor mai face mobre cu ABS care sa se poata dezactiva.

Eu am inteles tot ceea ce reda filmuletul, insa explicatia domnului lasa de dorit, eu stiu ca stie sa se dea, insa nu stie sa explice ar trebui sa te uiti la filmulet fara sunet, cred ca ar fi mai ok ai intelege mai multe, mai ales daca ai fi incepator.


Omul spune ca fara frana fata nu poti sa te opresti. 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minutul 3,56 singura frina care te opreste, ca si pe strada, este frina fata, nu eu am zis o, compara mersul in off cu cel pe strada, o mare gresala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, DIU 46 said:

explicatia domnului lasa de dorit

e adevarat,si panta aia e simbolica,dar e mai bun decit deloc.

Frina fata in mare parte  opreste dar niciodata nu se foloseste fara cea spate care stabilizeaza traiectoria

Mult mai bune materialele lui Chris Birch.Imi plac si astia: https://www.youtube.com/@crosstrainingenduro/videos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, DIU 46 a spus:

Minutul 3,56 singura frina care te opreste, ca si pe strada, este frina fata, nu eu am zis o, compara mersul in off cu cel pe strada, o mare gresala.


E exprimarea de vina. Corect era "frana spate este cea care doar te incetineste, frana fata e cea care te opreste". Asta-i tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, DIU 46 a spus:

Asa este nu se vor mai face mobre cu ABS care sa se poata dezactiva

Oricând se va putea scoate o siguranță, o mufă, ceva. :wink:

Făcusem pe vremuri la o conservă cu care m-am dat la niște competiții de amatori switch pe siguranța abs-ului - o siguranță întreruptă cu 2 fire cositorite pe ea în panou, siguranță de valoarea potrivită + întrerupător pe fir. Simplu. Și poți reveni oricând la configurația stock dacă îți faci probleme pt garanție & co. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Speedy.K a spus:


E exprimarea de vina. Corect era "frana spate este cea care doar te incetineste, frana fata e cea care te opreste". Asta-i tot.

Da, exprimarea este de vina, asta e.

Acum 11 ore, ENEOS a spus:

Oricând se va putea scoate o siguranță, o mufă, ceva. :wink:

Făcusem pe vremuri la o conservă cu care m-am dat la niște competiții de amatori switch pe siguranța abs-ului - o siguranță întreruptă cu 2 fire cositorite pe ea în panou, siguranță de valoarea potrivită + întrerupător pe fir. Simplu. Și poți reveni oricând la configurația stock dacă îți faci probleme pt garanție & co. 

Asta i adevarat numai ca parca nu iti convine sa cumperi o moto noua si sa te apuci sa faci modificari la una alta pt. ca asa au gindit o cei care vreau sa te protejeze, vezi doamne.

Acum 9 ore, vis-a-vis a spus:

La KTM e deja mod pentru ABS off-road, cică e miez. 

Alta gaselnita, ca sa vezi tu ca cumparator cam ce imbunatatiri are mobra. Se pare ca imbunatatirile astea care nu te ajuta la aproape nimic dar care costa citiva bani si nu putini, vor fi prezente in viitorul apropiat, de fapt asa sa intimplat si la auto, au devenit masinile un fel de gadgeturi pe roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DIU-le, se pare că ești Gică Contra la absolut orice zic. Nu pricepi limba română, confunzi "singura" cu "doar",ok, te-aș putea înțelege, că te văd din județ preponderent maghiar, însă să te piși și pe ce-a făcut KTM cu ABS-ul, adică a făcut ca roata să frâneze totuși agresiv fară însă a se bloca și asta e numai în avantajul motociclistului, ca să nu mai scape mobra ca nătărăul când dă-n frâne ca surdu-n tobe. Bașca a făcut-o înainte de a fi reglementat ceva la nivel de UE. Vii tu și arunci cu vorbe fără să ai habar, doar pentru că așa crezi tu, că totu-i rău și o ocultă mondială. Vino și cu exemple, contraexemple, argumente valabile, nu doar cu texte de duzină preluate de pe feisbuc. 

Omul ăla a spus destul de clar, mobra o oprești cu frâna față, aia-i baza, dar trebuie frânat cu ambele întotdeauna, nu doar cu spatele, nu doar cu față... Grele, frate!

 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place ca electronica sa ajute, nu sa preia controlul si sa faca totul. Desi apreciez si mi se pare foarte fain modul de ABS offroad, as prefera sa pot dezactiva de tot ABS-ul la 890 pentru ca mi-ar placea sa pot exersa si partea de tehnica atunci cand vreau sa fac asta.

 

Pentru mine e important sa invat geometria motocicletei si cata aderenta am pe roata fata pe sectiunile mai tehnice, de exemplu, in diverse conditii de aderenta, ca sa stiu cat pot impinge limitele (fara sa dau ca surdu-n nimic, ca asta nu e mentalitate ok pentru doua roti), iar asta e o lectie pe care nu o inveti ok daca iti intra ABS-ul magic care te salveaza si cand nu vrei sa fii salvat.

 

Dupa aia, cand vreau sa ma dau ca berbecul si vreau sa imi salveze electronica aia poponeata de prostiile de care-s in stare, ok, pornesc toate jucariile ca deh imi place si sa ma intorc acasa la familie intr-o bucata.

 

Ideea e sa poti alege, ca e viata ta si daca vrei neaparat ar tb sa poti decide sa faci si tampenii.

Editat de botezu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...