Sari la conținut

Transalp XL650V 2002 - Blue PSY


Ekosekthor
 Share

Postări Recomandate

Bun, a 4-a motocicleta detinuta. O am doar de 3 saptamani si ceva si nu am cumparat-o pentru cum arata ci pentru ce ofera. 

 

 

 

Impresii so far: 

1. Urata cu spume (dar am mai avut un f650 si tot asa impresie proasta aveam despre cum arata). Transalpul mi se pare ca e ca o femeie rujata strident cu farul ala. 

2. Cam lenesa fara de f650 1995 dar nu ma deranjeaza... si-asa e urata. 

3. Inalata si cu roata de 21 pe fata... se simte o diferenta la manevrabilitate fata de ce am mai condus. Imi place. 

4. Greutatea este echilibrata. Nu am facut muschi de cand am mai avut un enduro touring ci pur si simplu este foarte convenabil echilibrata. aproape ca-mi vine sa-mi pun un sticker cu o pana pe rezervor atat de bine m-a surprins :)

5. achizitionata cu crashbar. ceva ce pana acum n-am mai avut si ma bucur ca am acest feature. mi-0am dorit asa ceva si pe f650 dar am picat si l-am vandut inainte sa montez unul. 

6. culoarea este oribila. Motorul are acel luciu care da senzatia de ieftineala si albastrul ala... mi se pare ca la soare nu devine mov... devine LILA (ocum o culoare care e doar in vocabularul femeilor). POsibil a mea sa mai fi fost nu doar trandita dar si revopsita.

 

Acum urmeaza implementarea de  upgrade-uri sau pur si simplu niste functii in plus pe care eu mi le-am dorit sau simtit necesare. 

 

1. Aparatorule alea de manete le-am inlocuit cu ceva cu insertie de aluminiu. N-am poza

2. nu suport cricul... asa ca i-am facut upgrade cum aveam pe f650. acum nu mai trebuie sa-l caut din priviri. il gasesc usor cu calcaiul

3. Am achizitionat si o pereche de faruri de ceata. Bineinteles cu acea idiotenie de functie de strobe si devil eyes... led-u rosu de devil eye l-am lasat dar functia de stroboscop am dezactivat-o. Nu e ceva ce as vrea sa vad din sens opus de la alti motociclisti. e o chestie de safety pentru ceilalti participanti la trafic asa ca am dat disable la ea. Astea urmeaza sa fie montate... soon. 

4. Cauciucuri am luat Metzeler Tourance. urmeaza sa fie montate soon. 

5. priza de 12v urmeaza sa fie montata

6. detector de radar urmeaza sa fie montat. 

7. Ulei si filtru (motul 5100) urmeaza sa fie montate soon. 

 

Ok, acum vin intrebarile mele pentru cei care poate cunosc piata mai bine sau au avut si ei transalp sau pur si simplu poseda informatia asta: 

 

1. Recomandati cumva alt ulei. Eu din review-uri asa random de pe net am ajuns la el dar poate cineva a avut ceva probleme de la el. 

2. Unde gasesc un inlocuitor de far pentru mobra asta? Am gasit unul dar pe ebay. sunt ceva sanse sa gasesc in europa ceva after market cu un design diferit? 

3. De unde gasesc aripa fata de enduro pentru aceasta motocicleta? si-a montat cineva pana acum? este un avantaj? este un moft? 

4. vreau sa-i schimb culoarea cu un Light blue. Am carene fisurate si dupa cum ziceam, e posibil sa mai fi fost vopsit si daca tot ar urma sa-l revopsesc, as incerca un RAL 5012

[image]https://c0.wallpaperflare.com/preview/876/60/983/white-blue-and-orange-honda-cbr-sports-bike.jpg[/image] 

[img]https://pipeburn.com/wp-content/uploads/2019/09/BMW_R80_2169-1.jpg[/img]

[img]https://www.acquiremag.com/.image/c_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Ch_2000%2Cq_auto:good%2Cw_2000/MTU0NjU4NjA0NzkwNTg5MjQ0/angleboard.jpg[/img]

 

Si acum vine si intrebarea legala. Daca in talon scrie albastru... am voie cu gesturi din astea ral 5012 (light blue) sau posibil sa iau o amenda pentru ca nu e nush ce dracu de albastru care nu figureaza niciunde?

5. crashbar-url il vreau portocaliu :)

 

Cam atat momentan. 

 

 

335125088_1307754836451595_6403036452168236324_n.jpg

337766452_899500031272585_6812996340069451728_n.jpg

339244501_552508743533659_5883294803979191967_n.jpg

338205143_6485680648128898_3724492647794858682_n.jpg

339303587_748151403419586_2262677028763144273_n.jpg

337869542_627202719418336_6119489554833250160_n.jpg

337845435_1177166666263935_7051414584015135886_n.jpg

Editat de Ekosekthor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate și mai urâtă!

Albastru poți face orice nuanță dpdv legal.

Zici că ai dat disable la strobo? Cum? Aveau 3 faze (full, dim și strobe)? Acum ai on/off pe luminozitate maximă?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am dat disable... ish

 

Pe net nu am gasit varianta de PCB ce o aveau fog-urile mele asa ca prin trial and error am pus rezistente pe condensatoare pana am vazut ca nu mai intra stroboscopul daca apas butonul cu delay (numaram pana la 5 intre apasari). 

Deci daca dau on off rapid, functia de stroboscop ramane. Daca dau on/off cu delay de 5 secunde (poate si mai putin dar testul l-am facut numarand 5 secunde) - atunci mi se reseteaza tot timpul si se porneste la prima luminozitate/pozitie. 

 

Daca dau on off repede de 2 ori ajung la a 2-a luminozitate/pozitie. Daca fac pauza si dau iar on off, nu intra stroboscopul/pozitia 3 ci sunt inapoi pe pozitia 1. Am pus 2 rezistente de 100kohm in paralel sa nu se incalzeasca. Condensatorul e unul mare de pe pcb desi (nu stiu de ce) am inceput cu cele mici (SMD) dar evident fara vre-un efect.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea este un visiniu sau asa ceva care la o anmita lumina (crepusculara, neon sau altele) se vede spre mov. A mea e violet in carte, dar una identica, absolut identica, ca sa fac un pleonasm, a unui cunoscut era trecuta rosu. 
Deci daca n-o ai trecuta verde si tu o faci rosie n-ai nicio problema. Nuantele pe aceeasi culoare sunt ultima problema din univers pentru itp-isti, ra4-isti sau polit-isti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, deci teoretic n-as avea probleme cu politia atata timp cat te poti uita la mobra si poti zice: da boss e albastra. :)

 

Azi m-am apucat de carenele din spate.

Fiecare are cate o fisura dar cea din stanga avea o crapatura mai mare si o incercare de lipire de la unul din fostii proprietari. O fi incercat omu cu poxipol sau ceva smecleu bicomponent dar la cum s-a desprins de carena parca a fost adeziv flexibil de exterior pentru placi ceramice. 

 

So, pasul 1: indepartat smecleul vechi si curatat craparura. 

2. degresat zona unde urma sa fie operatia. 

3. Am inserat in plasticul de carena (ABS) un mesh metalic. - Mesh-ul l-am bagat in plastic folosind o statie de lipit si un cap mai mare sa acopar o suprafata mai maricica. Statia data la 500*C si impins treptat de la exterior dintr-o parte in alta plasa pana a intrat in carena

4. Peste acest mesh am topit si intins tot material ABS cu aceeasi statie si am incercat sa amestec cat mai bine plasticele (carena si adaosul) astfel incat sa se omogenizeze intre ele si sa acopar cat de cat plasa aia metalica. Plasticul de adaos il am dintr-o alta carena tot din ABS pe care o folosesc exact pentru lipituri de genul asta. 

5. pe exterior am intrat cu varful de la statia de lipit perpendicular cu fisura apoi am bagat adaos de abs si am amestecat si netezit la fel. 

6. Dupa ce s-a intarit exteriorul am folosit smirghel de 80 ca sa indrept suprafata si sa iau mai adanc din vopsea, apoi 240 cu apa. 

7. degresat zona si aplicat un strat de chit poliesteric.

8. now we wait. 

 

Mai departe trebuie sa mai comand chit si intaritor, primer pentru plastic, filler fin si vopsea. 

Acum urmeaza intrebarile pentru cei care au mai mesterit asa ceva in ultima vreme. Este ceva descoperire noua in domeniul vopsitului de carene? Ma refer daca stiti vre-un produs bun in materie de filler/primer care e mai cu motz decat ceva universa/clasic...

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

337555875_525807373079934_1625288411354789980_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So.... aventurile continua. 

 

Asa in mare... ma pregatesc sa schimb cauciucurile la motocicleta. Bineinteles neavand multe optiuni ca si vulcanizari deschise sambata sau dupa 5, sunt fortat din cauza job-ului sa gasesc o ora sau 2 in timpul programului cand ar trebui sa fug sa le schimb. 

Asa am schimbat cauciucurile si la F650 si la GSX400e. Ambele aveau cric central. Transalpul are cric central (cel putin asta al meu are). Ce putea sa mearga rau cand deja existau 2 proof of concept-uri ca poti lasa o motocicleta pe cricul central fara cauciucuri?!

 

Vorbesc cu un prieten, ii zic ce intentii am asa ca sa se pregateasca in caz ca e vreme faina in week-end sa iesim la o tura sa-mi dau si eu stratul de protectie jos de pe cauciucuri. Macar o tura de 75km fara pasager. 

Asta zice: ba man, da du-te cu motoru la vulcanizare ce cacao te chinui asa? 

Eu: Pai bun si cauciucurile ce plm fac cu ele mi le pun de gat? le pun pe Poo*a? 

El: pai duci cauciucurile inainte si dup-aia te duci cu motoru sa le schimbi. 

Eu: Da, cacao, am mai schimbat. proof of concept exista... what the fuck. 

 

Na, si ma apuc sa dau cauciucul jos de pe roata din fata. Toate astea se intamplau prin garajul dezordonat... Garajul era dezordonat deoarece schimbasem recent uleiul si era scutul pe langa motocicleta, vase cu ulei in ele (clasicele jumatati de bidoane de apa taiate), scule... tubulare... deci deja cam trebuia mers pe varfuri. Si ca totul sa fie mai dificil, era si o masa prin mijloc deoarece intre casa si carport a fost lasat un spatiu de cateva degete si pe acolo mi-a plouat. asa ca dupa ce ca era dezordine de la schimbatul uleiului, am mai si tras de unele chestii prin garaj pana am scos apa afara si am inchis acel spatiu. 

 

Asa, si incerc sa scot roata de pe fata, vat ca iese greu... si zic: ok, trebuie sa dau jos un etrier... am uitat... silly me. Dau jos etrierul, vad ca poate sa iasa roata, ridic putin de motor, scot roata si... buf. 

Cricu central s-a pliat si m-am trezit cu motoru pe burta stand pe crashbar si in furcile de pe fata. 😐

 

Ok, macar n-a picat pe-o parte. Si incerc sa-l ridic inapoi pe cric... silly me. Nu reusesc evident. Ma gandesc... lasa ca vine sotia acasa si amandoi reusim sa-l tragem inapoi pe crick. Ba da sotia vine tarziu... daca vine un vecin mai in varsta sa ma ajute? Am stat 3 secunde am rumegat scenariul, mi l-am imaginat cum pica motorul peste el si ma blastama ca el statea cuminte la televizor si din dorinta de a ajuta a picat motoru pe el. Ok, am dat delete si la planul asta. Cricu meu hidraulic era la pariniti... in alt oras. Deci aveam doar cricu de la masina... ca la dacie dar cu o tija in capat. horror de ridicat. M-am uitat pe emag repede sa vad cat costa un stand moto pentru cross-uri sau service. Am vazut ca e 500 lei, m-am resemnat si cu planul asta. 

 

Intr-un final, scot tot ce e in portbagaj la masina si siau cricul de la masina. Incet incet am zis ca voi ridica motocicleta si reusesc sa o pun singur pe cric. Incep sa ridic cate 3 cm si bag cate o polita de pal sub motor. Lucram cu ce avem... blana. functioneaza. In 20 de minute mi se gata politele si nu mai am curaj sa ridic motocicleta deoarece incepe sa se incline spre stanga si dreapta. Treaba devine riscanta. 

 

Si ma uit in sus, si in jos si-n lateral sa imi dau seama ce dracu pot face in situatia asta de unul singur?! 

Si la 4m inaltime am o grinda. Evident n-am scara asa mare. Da imi bag picioarele eu fac o macara din 2 chingi! Trebuie sa incerc! Si ma duc in casa, iau 2 chingi care stiam ca-s mai ok si usor de manevrat, ma uit la ele si zic: ba astea sigur tin 200kg + ca daca il ridic numa de ghidon nu mai sunt atatea kg. Trebe sa mearga. 

ok, si ma uit in sus din nou, nu pot sa arunc cu partea metalica de la chinga pentru ca odata nu nimerescu spatiu ala de 30cm dintre grinda si acoperis, si daca pica, imi pica pe parbriz, comenzi, oglinzi, bord, rezervor... not ok. Iau o teava de pvc si prin aripioarele de la cremaliera pe acea teava de pvc de 3m. Reusesc sa pun cremaliera pe grinda! Fuck yeah! Nu reusesc in schimb sa o trec pe cealalta parte. No problem. Iau o tzava de 3m de metal si ii prind un magnet de sudura in capat. De ghidon leg chinga, in caz ca reusesc sa trec peste grinda, sa nu vad cu celalalt capat flutura pe langa mine si trece si el. 

 

339561347_622482395891497_1069738989472476353_n.thumb.jpg.a8fb18a6cdf8c833e8c21fce865314fa.jpg

 

Ridic incet magnetul cu tzava de metal si success. prind cremaliera si reusesc sa o aduc in palma mainii strangi. Na si de-acolo tzac pac, 2 chingi click click si am ridicat inapoi motorul pe cricul central. Chiar daca din cauza mea a picat, m-am simtit foarte mandru dupa ce am reusit sa-l suspend si sa-mi dovedesc ca am macara in garaj. 

 

338150476_741067777802332_5308701157516318037_n.thumb.jpg.ef627cc31c474e3de7fcd4361d6fcbce.jpg     338178098_1164394241625066_6179406634417623534_n.thumb.jpg.c6fcfc6d95bee6eabfd87ca075b18345.jpg

Asa, acum mai pe scurt, urmeaza cauciucurile schimbate, urmeaza sa aerisesc franele deoarece in agitatia aia cu ridicatul motorului am tras frama de fata si s-a golit jumate din pompa... asa ca ma pregatesc de o aerisire de frane care e ok ca va fi facuta. Si la schimbul de ulei am observat ca nu aveam nici garnitura de cupru la surubul de drenare a uleiului asa ca mai bina dau un ochi si la frane ca nu stiu cine a umblat inainte si cat si-a dat interesul. 

 

Am mai vopsit masca din jurul ceasurilor, care parea obosita... nu cred ca a fost o motocicleta tinuta in garaj cetiva ani. Se vede ca a cam fost batuta de soare... asa ca l-am facut fekete mat. Si mai aveam un bec ars in bord. Am crezut ca-s 5 becuri minim arse. Asa ca am luat 7 (ultimele 7 mai exact). Evident alt model, alta temperatura de culoare si le-am schimbat. In total sunt 3 pe tot bordul si lumina e mai calda. Dar mi s-a parut dragut asa mai calda. 

 

339443952_1214164656130735_8932618044606102863_n.thumb.jpg.dc0b7c31bb411d4e2bda079bf2a69ed8.jpg339541436_758762879037075_8289002471307328230_n.thumb.jpg.e41990c765f818ae5ee9f7523242f8c5.jpg

 

Urmatoarele modificari programate ar fi:

image.thumb.png.7b20b05a081aeb2a7f53f6fdb56b6ed2.png

 

Modificarile pe care vreau sa le aduc sunt  la:

1. Instalatia electrica. Am terminat de citit manualul si am vazut ca alternatorul e pentru 10A. Ceea ce mi se pare putin avand in vedere ca kktu ala de H4 are 55/60w si un LED are 17w. Deci ar fi o idee buna sa reduc consumul daca incep sa adaug prize de 12v, fog-uri etc. 

2. Chestiile ce fac parte dintr-o revizie de oameni normali... au ramas franele, filtrul de aer si o evaluare de scurgeri la motor sub rezervor. + un visual check la bujii. 

3. Chestiile care fac parte dintr-un fine tuning... sincronizat carburatoare poate (momentan merg ok), inlocuit ulei din furca (doar pentru ca nu cunosc istoricul). 

4. Alte accesorii cum ar fi un set de genti laterale care am vazut ca-s scumpe ca dracu 2000 lei sistem complet cu prinderi (si asta e un pret rezonabil ca am vazut si la 4000). 

5. Reparatii carene si vopsit. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

🤦‍♂️ De ce n-oi fi spânzurat-o din start?!? Eu am garaj dotat, elevator, standere, cric hidraulic moto rtc. (Am și un stand din ăla pt cros nou, în cutie, de vânzare la 1/2 din cât zici că e la emag) și pt intervenții la roți față,  furci și altele prefer să ridic 🏍 cu palanul cu lanț. Mult mai simplu și mai sigur.

20230130_145235.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am gandit ca o sa pice de pe cricul central. Dupa cum ziceam mai sus, am mai facut manevra asta cu 2 motociclete si niciuna nu si-a pliat cricul central. Asa ca n-am avut niciun motiv sa ma gandesc la o solutie preventiva din moment ce n-a existat acest precedent :) 

 

Acum, dupa patzanie sa sti ca m-am gandit sa pun ceva acolo si sa gasesc o forma de ajustare (mini troliu or some shit).

Inca n-am avut ocazia sau oportunitatea sa lucrez cu acest tip de "scule"/device-uri (trolii palam etc...).

 

Trebuie sa studiez mai mult inainte sa gasesc o solutie permanenta pentru astfel de situatii dar momentan inca nu inteleg in intregime conceptele astea de ridicat greutati de o grinda etc. :)

+ ca o perioada n-o sa mai fie nevoie (sper) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Lucian_M a spus:

Îți dai seama ce ieșea dacă ar fi picat asta de pe cricul central?

Aia nu cade dacă o ridici cum trebuie, de sub evacuări. 

 

Acum 40 minute, Lucian_M a spus:

Durează prea mult cu lanțul.

2 min cu tot cu legat chinga de ghidon sau jug superior? :huh:

Palanul e pe poziție mereu, culisează înainte - înapoi pe o grindă,  lanțul stă agățat într-un cuier în lateral să nu încurce când nu-l folosesc. Ridică 1t, am scos motoare auto cu tot cu cutii de viteză cu el, am ridicat mașină complet de bot etc. Am și un palan electric de 600kg (300 direct, 600 cu cablul în 2 pe scripete la cârlig) dar îl folosesc să ridic elevatorul pe tavan și să bag mașină dedesubt,  inițial l-am montat ca să ridic platforma cu 2 axe cu care îmi transportam cotețul la curse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ia bagati voi niste poze cu setup-uri daca tot suntem la capitolul asta. 

 

M-am uitat acum pe net si am gasit palan cu cablu la sub 200 ron . Si as putea sa gasesc o solutie in garaj sa nu dau cu capul in carlige sau lanturi.

Pana acum, daca as fi avut tavan din placa de beton m-as fi gandit la o macara electrica, sa ma murdaresc dar avand doar o grinda, voi fi nevoit sa folosesc altceva (si nu pot sa dau gauri in grinda aia sa fiu eu cauza la puncte slabe in structura de rezistenta). 

 

Cat despre lanturi care ating motocicleta nu mi-as face probleme pentru ca sigur gasim pe piata tot felul de carlige cauciucate care sa nu ne zgarie mobrele - nici eu nu vreau sa arate garajul ca otelaria din terminator 2. + ca vorbim de o motocicleta... ridicam cat 200-300kg max. Eu cel putin nu cred ca am sa scot motorul din masina... in urmatorii 10 ani :) ca sa am nevoie de lanturi groase si stalpi imensi. 

 

Acum ca tot a aparut discutia ma gandeam la o varianta de brat pivotant 2m Inaltime cu 1m pivot cat sa ajung in mijlocul motocicletei. si ca sa ma pot plimba in jurul ei si-n stanga si in dreapta ar trebui sa o orientez pe diagonala garajului (ar fi arhisuficient pe mine/hobby). :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Functia de stroboscop este foarte utila cand depasesti pe contrasens sau aproape de linia mediana a drumului coloane de masini stationare sau cu 5km/h viteza pentru regrupare, eu am folosit functia pe 10km de coloana inainte de Busteni dinspre Brasov (a fost prima si ultima data in 2 ani de cand le folosesc, in vestul tarii nu am prins asa nebunie, nu inca) si iti garantez ca toata lumea imi facea loc si trageau de volan dreapta, dar cred ca mi-am luat la carne dupa ce treceam de ei si vedeau la cine fac loc. Ca ex, inainte sa pornesc stroboscopul era unul din B care a venit cu masina calcand linia mediana sa vada el cat e coada de lunga, raspunsul meu a fost sa nu se grabeasca ca ii pana la Bucuresti, iar cred ca mi-am umplut frigiderul.

 

PS: eu am buton de pornit-oprit proiectoare, deci trebuie sa apas de 3 ori ca sa intre functia de stroboscop

Garantat imi luam amenda daca ma inatalneam sau depaseam un echipaj de politie, deci ii un risc asumat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cauciucele is montate. 120RON montajul si echilibratul pt amandoua. Cauciucul de pe spate era din 2012 si cel de pe fata 2014. Am senzatia ca inca mai vobleaza putin ghidonul deci e posibil sa trebuiasca sa mai strang jugul. Rulmentul nu bate.

In rest, altfel o simt pe curbe si sub buci. Much better.

 338406477_155677870470926_8441971197356719556_n.thumb.jpg.5a4370d18c7b34c9212df40a7f547776.jpg339723031_726622602444371_8355497123173190501_n.thumb.jpg.d75d3679ef7e5e290db222baeeca8658.jpg

 

2. Acum ca am dat disable la chingi, am putut sa montez bordul si masca la loc. Am facut un test dupa asamblare si am uitat sa ma uit la kilometraj sa vad daca merge... 

339734019_212650608046771_5103669351815398397_n.thumb.jpg.abdf8ac6aa6cd31e1ce4961c55222818.jpg338420801_3354126604837798_2226002766647552276_n.thumb.jpg.8cfb7e6bffb98d3409d55353e117a841.jpg

 

 

3. Nu stiu cum am atins o semnalizare dar a picat plasticul galben. Ma gandesc ca ori a mai dat careva peste semnalizare de s-a rupt asa (si eu am venit cu cireasa de pe tort - este pe partea cu carena spate fisurata) ori motocicleta asta chiar a stat in soare la un proprietar fara garaj. 

Dar ok, am zis ca avand aceasta unica ocazie pe ziua de azi... de care aveam nevoie, as putea sa ma mai ocup de un topic legat de partea electrica si anume masuratul becurilor si sa inteleg cat consuma o semnalizare. 

Aparent ia 17.3W!!! 1.4Amp. Mult 😐

Adica mult... e ok daca nu mai adaugi cacaturi dar daca mai pui fog-uri, prize de 12v la care conectezi telegfon/gps, detector de radar... posibil sa conteze orice incarcare in plus si sa fortez instalatia electrica. Asa ca, in caz ca voi schimba semnalizarile pe spate, musai LED!

 

338296410_174904592143759_858568697622908956_n.thumb.jpg.ed8a45de3d6e9c84b8c2b141bcdd7498.jpg339405364_533450878948211_8952146526802000393_n.thumb.jpg.994821667cb3d055ae482440b5cfb660.jpg

 

4. Legat de stroboscop si lumini aditionale....

Cu stroboscopul nu sunt de-acord sa-l folosesc in trafic. Nu mi teama de carnea pe care mi-o baga in gura alti participanti dar nu vreau sa pateasca altcineva ceva (ca isi pierde atentia la volan, ca face o criza de epilepsie) sau sa iau vreo amenda... motiv pt care i-am dat disable rapid. Nu vreau nici din greseala sa pornesc strobe-ul ala... poate chiar noaptea. 

 

Dar... de cativa ani m-am gandit ca ar fi fain sa am avarii pe un motor... Si desi mi se pare mai complicat de implementat si nu as vrea sa intervin peste sistemul electric al motocicletei, ma gandeam la ceva auxiliar. Care, evident consuma putin :) . Evident nu cred ca este legala o astfel de lumina dar mi se pare o alternativa ok ca si vizibilitate in caz de ceva....

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NIce. ma roade invidia ca ai grinda asa jos si iti permiti un setup din asta :) . Eu cred ca voi ajunge la varianta palan pentru ca pot sa-l cobor pana la 2-2.5m si de-acolo cu lantul care oricum atarna inca 1m as putea sa manevrez usor 200kg. Si cred ca e mai sigur cum zicea si @ENEOS. Dar intr-adevar cum zici tu, traaagi de lantul ala pana ridici 30 cm mult si bine.

 

Acum, legat de semnalizari. Am reusit sa citesc pe becul de semnalizare codul... W16W. Nu stiu cat este de comun acest bec si pe alte motociclete, dar sunt curios daca a incercat cineva sa inlocuiasca un bec de 16w cu un led de 5W.

Am gasit pe emag cu 23 lei setul si ma gandeam ca ar putea fi o alternativa ok pentru semnalizari fata-spate. Cele de pe fata presupun ca au acelasi tip de bec, si acolo chiar n-am nicio sansa sa inlocuiesc bumerangul ala de plastic. cu ceva pe led. 

 

image.thumb.png.a215a3eef677537bd51d1073c26d0cbb.png

 

Deci, a incercat cineva o alternativa pe led cu wati mai putini? Lumineaza la fel de puternic sau ca si luminozitate comparam wati cu wati si gata? Fac referinta la comparatiile astea ca la becurile din casa exista becuri de 25w led care lumineaza la fel de puternic ca unul de 100w incandescent. 

Am luxmetru, as putea face teste, dar mi-ar prinde bine niste pareri inainte de achizitie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poa să fi ridicat și Raba, cablul trebuie întins când îl bobinezi și fără sarcină, așa perucă și cu spire încălecate se fwte. Și poate fi distractiv când scapă o buclă din aia sub greutate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, dacă eu îl folosesc așa de aproape 3 ani, de ce n-ai treabă și spui că nu-i ok? Ce vezi acolo e surplusul de șufă, care a fost tras pe afară pentru blocaj. Hai să nu-i phootem topicul omului cu cvasi-inutilități și căutat noduri in papură, avem totuși o vârstă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU phooteti nimic, stati linistiti :)

 

Eu incep sa fiu dezamagit si nu stiu in ce directie sa-mi indrept "dezamageala"... spre calitatea honda sau spre unul din fostii proprietari. 

Azi cand am incercat sa pun la loc becul de la semnalizare, s-a sfaramat soclu ca o bomboana veche.... ca o bucata de silicon acrilic intarit... ca batonu de ciocolata alb... ca o caramea intarita... 

 

 

338428784_1191085538063212_476865729536976730_n.thumb.jpg.d7b8e0e5df12db50bd6d051706e24d2a.jpg

 

Acum nu mai e optionala schimbarea semnalizarilor. Trec pe led-uri.

 

Si daca tot veni vorba, are cineva un manual de service de transalp? :)

Editat de Ekosekthor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...