Sari la conținut

Honda NC750XA - Matt Jeans Blue Metallic - MY23


MK_BBB
 Share

Postări Recomandate

Salutare și bine v-am găsit!

 

Săptămâna trecută am ridicat un NC manual, albastru închis, my23.

E prima mea mobră, am luat A-ul acum 2 luni și mi-am dorit ceva pentru ture lungi, dar și cu posibilitatea de a ieși de pe asfalt.

 

După multe nopți de studiu, începusem să mă pun la curent cu ce e în lumea moto (16 ani doar pe 4+ roți își spuseseră cuvântul), apoi am mers în showroom setat pe V-Strom 650. Reușisem cu greu să trec peste faptul că e destul de depășit tehnologic (mai ales după ce am văzut 800DE), dar înălțimea șeii mi-a pus capac, abia atingeam solul cu vârfurile picioarelor (175, picioare scurte). 

Reconfigurare traseu.

M-am mai urcat pe câteva motoare în showroom (pe SV650 și pe Hornet mai mult de curiozitate, apoi pe CB500X și pe NC750X). NC-ul nu era inițial în cărți fiindcă mi se părea destul de scump, dar pe el m-am simțit cel mai bine. Nu am mai făcut niciun test, am căutat un dealer care să aibă culoarea dorită de mine pe stoc, am plătit avansul, tichetul rabla și am așteptat. Deși are o putere relativ mică (59 CP la 6750 rpm), mi-a plăcut că are totuși cuplu mai mare decât V-Strom, la turații mai mici (69 Nm la 4750 rpm vs 62 Nm la 6500 rpm), centrul de greutate mai jos, portbagajul frontal și luminile cu LED.

 

După aproape o lună, am fost chemat să-l iau. Am pus în portbagajul mașinii echipamentul și accesoriile cumpărate între timp (bare de protecție, grilă radiator, protecții mâini, folie pentru ecran, huse chei, extensie talpă cric etc.) și am pornit spre Constanța împreună cu un prieten, tot motociclist și el. Cricul central și portul USB le-am vrut originale, au fost montate la livrare, împreună cu barele de protecție și grila radiatorului aduse de mine. Protecțiile de mâini cică nu s-au potrivit. 

 

În timp ce ei îi montau toate cele, i-am făcut asigurările, ne-am învârtit pe acolo vreo 3 ore, apoi l-am luat în primire. Singura nemulțumire e că mi-au montat un număr întreg/lat, la acel moment chiar credeam că nu există roșii pătrate, aveam să mă înșel ulterior. Am semnat actele, i-am montat suportul de telefon și am avut surpriza să nu-mi pot încărca telefonul. Portul USB original era deja cu USB-C, iar eu aveam USB-A. Când am oprit la benzinărie să-i fac plinul, i-am luat și un cablu și am pornit la drum. 

 

Pe A2 am oprit în primul spațiu de servicii, să schimb impresii cu colegul. Mi se părea că bate vântul foarte tare, dar era doar rezistența mea la înaintare. După vreo 30 de km, am oprit iar, de data asta din cauza zgomotului. Cică merg prea repede, să încerc mai încet. Dar mi se părea horror să merg pe autostradă cu 90. Apoi am realizat că, dacă merg mai aplecat, se face liniște. Ca atare, următorii 200 de km nici nu i-am simțit, am ajuns repede acasă. Urmează un parbriz mai mare, mi-ar fi plăcut un Givi Airflow, dar nu pare disponibil pentru modelul meu... 

 

Anvelopele sunt cum mă așteptam, cu destul de puțină carne. Sper să mă țină sezonul acesta, iar de la anul va primi altele noi. M-a prins și ploaia de vreo două ori, n-am avut surprize de aderență, dar și eu am fost cumpătat, plus că am încercat să evit pe cât posibil băltoacele și șleaurile pline de apă. A trebuit să ung și lanțul după ploile astea, am folosit ce s-a găsit la destinație, un ulei de lanț Stihl, dat în strat subțire cu o lavetă. Următoarea moto sper să aibă cardan. :D 

Depășirile se fac rapid, urcă frumos în ture și nu se simte așa slab cum mă așteptam. Ne împrietenim rapid, mă simt de parcă îl am de mai mult timp. Pe drumuri virajate am fost destul de stângaci la început, până am deprins tainele contravirării. Acum pare totul natural. 

 

ODO 600 km.

 

1276649617_SLgfaTm-Imgur.thumb.jpg.126101ef7275533f17c46ea446a5820c.jpg 1817395204_FQLTEEI-Imgur.thumb.jpg.32e47148f944b97bbf2d186062fea630.jpg 1271232925_qTzdFol-Imgur.thumb.jpg.362713185ed957557215d74d3bab62f1.jpg

Editat de MK_BBB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica putina carne pe anvelope noi, pe o moto noua???

Daca s noi au destula carne. Ca s de strada, nu de offroad, sa aiba caneluri pronuntate.

Legat de parbriz, intrii pe site ul givi, alegi model moto, vezi ce parbriz au.

La fel, te poti uita si la PUIG/Ermax/MRA.

Sa te bucuri de ea, fara incidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc! 

 

On 6/20/2023 at 4:55 PM, Adrian M. said:

Cum adica putina carne pe anvelope noi, pe o moto noua???

Daca s noi au destula carne. Ca s de strada, nu de offroad, sa aiba caneluri pronuntate.

Legat de parbriz, intrii pe site ul givi, alegi model moto, vezi ce parbriz au.

La fel, te poti uita si la PUIG/Ermax/MRA.

Sa te bucuri de ea, fara incidente.

 

Se vede în poze, eventual fac altele mai de aproape.

Și e cunoscută treaba asta:

 

 

Am văzut alternativele pentru parbriz, cel mai probabil voi lua ceva de la Givi (spuneam că nu există modelul Airflow dedicat, nu că n-ar avea deloc).

E în vizor modelul D1192ST. 

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.06.2023 la 17:55, MK_BBB a spus:

Mulțumesc! 

 

 

Se vede în poze, eventual fac altele mai de aproape.

Și e cunoscută treaba asta:

 

Salut,

interesant. Ce model sunt? ia masoara , cati mm de profil au? si ce cod complet de model ? apoi sa ne uitam la modelul aftermarket, la specificatii.

Ca sa probam speta,  asa cum o cum o prezinta si Ryan F9 :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.06.2023 la 17:55, MK_BBB a spus:

... Givi (spuneam că nu există modelul Airflow dedicat, nu că n-ar avea deloc).

Pacat ca nu au givi Airflow dedicat ... e cel mai bun parbriz de touring (am avut acest model pe mai multe modele moto, de fiecare data se comporta exemplar....linisteee!!!)

 

Acum am pe motor cel mai mare parbriz de la Givi (Givi 2122dt  69 x 50cm H x W)  și nu se compara cu Airflow  :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am fost prins cu munca și n-am mai apucat să-l pedalez. În seara asta chiar am vrut să ies, ploaia a zis nu. :laugh: 

 

Mâine am programare la drpciv, să scap de numărul de camion. :) 

Iar săptămâna viitoare mergem la Brebu, pentru prima revizie. 

 

Le-am scris celor de la Givi, cică Airflow nu-i în cărți pentru NC:

 

Quote

there are currently no plans for an Airflow series windshield partly because this system is not adaptable to any motorcycle since the original glass must have minimum width measurements that not all motorcycles have



 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Numere negre avem, revizia a fost efectuată la 1011 km (ulei, filtru de ulei, uns și întins lanțul), între timp am comandat parbrizul de la Givi și un sistem de comunicație Cardo Spirit. 
 

Îmi place parbrizul, elimină undeva la 90% din turbulențe. Se mai simte ceva pe “creștet”, deci cu un deflector adițional probabil aș fi la 100%.

 

C0E878FA-1DF2-4CE7-87E8-07A3109A26AC.thumb.jpeg.4cfeb0f9427a0ae1ba82ec45a172a0fa.jpeg

 

Intercomul e “ciudat”. La probele din casă, microfonul funcționa cu intermitențe. Din 15 secunde, mă auzeam doar 3. Ambele microfoane din cutie făceau la fel. Aveam

totuși o bănuială, așa că proba din traseu a fost definitorie, pare că trebuie să vorbești TARE ca să nu se mai întrerupă… în casă nu făcusem asta. :) 
 

Însă mai ciudată mi se pare casca (HJC C70), nu am găsit loc pentru difuzoare. Am desfăcut tot ce era de desfăcut. În dreptul urechilor am curelușele de prindere. Dacă le pun pe lângă ele, nu-mi mai încape capul în cască (un difuzor are cam un centimetru grosime). Le-am pus în spatele lor, dar volumul s-a redus drastic...

 

Am dat și o fugă pe Transbucegi, dacă tot am fost la Brebu.

 

0F10B7DE-C739-4E60-9D5A-A6C1268C20A8.thumb.jpeg.d4cdaee4cd9770e15a17e2c363bcc43e.jpeg

 

ODO 1500.

 

On 6/26/2023 at 10:00 AM, Adrian M. said:

Salut,

interesant. Ce model sunt? ia masoara , cati mm de profil au? si ce cod complet de model ? apoi sa ne uitam la modelul aftermarket, la specificatii.

Ca sa probam speta,  asa cum o cum o prezinta si Ryan F9 :)

 


Scuze, am omis reply-ul tău. Sunt Dunlop D609, ca profil au undeva la 4 mm (ochiometric). Când ajung la țară, pun un șubler pe el.

Editat de MK_BBB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu așa se pune?! 
 

AC4AFE43-8E7E-40D5-8091-C9E3A3B4E58E.thumb.jpeg.c577b51a543056091af1bc691e716150.jpeg

 

Lăsând gluma deoparte, am decapsat bureții laterali din interior (de probă, cum zice manualul) iar în dreptul urechilor am găurile prin care ies curelele din carcasa de poliuretan (sau ce o fi). 

 

Poate fac eu ceva greșit, mâine revin cu poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din descrierea căștii:

 

"Pe interior, in laterale, nu gasim in dreptul urechilor acele decupaje speciale facute pentru a ne permite sa montam difuzoarele de la un sistem de comunicare de timp intercom. Asta nu inseamna ca nu se pot monta, dar s-ar putea sa simti anumite difuzoare mai masive de la sisteme de comunicare cum ar fi Sena sau Cardo usor presate pe zona urechilor. "

 

Ghinion!

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tardiv (intre timp vad c-ati gasit descrierea), dar confirm lipsa locului  pt difuzoare.  Din ce mi-am bagat putin degetele prin casca aia.

 

 

1 oră în urmă, MK_BBB a spus:

 Le-am pus în spatele lor, dar volumul s-a redus drastic...

Cumva pe pometi nu merg ?

Volumul mai tare ?  La chinezaria mea de intercom nu pot sa-l las la maxim.  Iar muzica pot asculta la ea lasand casca pe masa.

 

Mea culpa (in calitate de consultant), da' si tu mi-ai zis ''Mi-am luat casca'', nu ''Ma duc sa-mi iau casca''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi am fost intr-o zi de marti, cand erau si niste ploi in prognoza meteo (ne-au prins si pe noi cateva reprize, dar soft).  In weekend, da, nu cred ca-i cazul sa te duci, dar asa a fost OK.

Recunosc, asteptarile erau un pic mai mari (prima data pe Transbucegi), nu mi s-a parut asa spectaculos cum pare citind pe net, daca traversam tara ca sa merg pe TB si sa mai dau si de aglomeratie probabil c-as fi fost dezamagit, dar asta nu inseamna ca a fost rau... pt o tura de-o zi, pt cine e la distanta respectiva sau in trecere prin zona, e o plimbare de facut.

Editat de Barbosul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
La 21.06.2023 la 17:55, MK_BBB a spus:

Am văzut alternativele pentru parbriz, cel mai probabil voi lua ceva de la Givi (spuneam că nu există modelul Airflow dedicat, nu că n-ar avea deloc).

E în vizor modelul D1192ST. 

Nu stiu ce ti-ai luat pana la urma, dar face treaba buna !   :ok:

 

Doar in butoanele alea trebuie sa-ti faci putina ordine, sa nu mai semnalizez depasirea din claxon.   :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum sper că o să înlocuiești și tu Kawa cu un NC. Sau mai aștepți până la anu' și ți-l dau pe al meu. :D 

 

În altă ordine de idei, s-au întâmplat multe de când n-am mai scris pe-aici.

 

Pe 22 iulie am fost la întâlnirea grupului Honda NC, unde am făcut test ride cu Hornet și Transalp, și am plecat acasă cu unul dintre premiile puse în joc la tombolă - un pachet cu 3 spray-uri Honda (Chain Cleaner, Helmet&Visor Cleaner și Instant Tyre Repair). Au încăput lejer în frunk. Evenimentul a fost bine organizat, mi-a plăcut, mai mergem. :) 

 

La finalul zilei, deși eram destul de obosit, am ales să mai dau o tură spre Poiană cu @Barbosul. Vremea era prea frumoasă să mă retrag. Când am zis că luăm o pauză de la serpentine, semnalizăm, ne retragem într-o parcare de pe sensul opus, drumul în pantă, la oprire n-am simțit asfaltul când mă așteptam eu și... l-am scăpat. Ca să nu-mi prindă piciorul, m-am aruncat de pe el și am aterizat pe spate. Am căzut pe moale, protecția de spate face toții banii! 

 

vlN3A3q.jpg

 

Bine că nu l-am scăpat în prăpastie! :o 

 

Jfv3Zgs.jpg

 

Capătul de ghidon, crashbarul și ornamentul de tobă s-au zgâriat, iar mânerul de frână s-a rupt. Am mai rămas cu un ciot care mi-a permis să mă întorc la cazare, și ulterior acasă, unde a rămas parcat până la sosirea pieselor de schimb.

Neavând alte daune, n-am vrut să apelez la casco. Iar cum mânerul mi s-a părut destul de scump la noi și nici nu-l găseam pe stoc, am ales să fac o comandă direct în Japonia, iar în aceiași bani am inclus și elementele zgâriate (capătul de ghidon și ornamentul de tobă). După vreo două săptămâni au sosit:

 

e07jEvr.jpg

 

Momentan, am montat doar mânerul:

 

vGPAFaa.jpg

 

Apoi lucrurile au decurs normal, am văzut cu alți ochi toate recomandările legate de condiția fizică și psihică. Am realizat că e mult mai solicitant mersul pe moto și m-am bucurat că am avut o lecție ușoară de învățat. Am ieșit de câte ori am avut ocazia, din păcate doar în ture scurte (de maxim 2-300 km), astfel că ieri tocmai am depășit borna celor 3000 km.

 

sYbyDvG.jpg

 

Am început să mă împac bine și cu intercomul - de vină pentru "sincopele în transmisiuni" erau setările pentru microfon, l-am setat mai sensibil și nu am mai avut probleme.

Pentru lanț am descoperit Yacco Chain Lube (și Off Road Lube). Foloseam ulei de la ei în motorul mașinii și am zis să încerc și spray-urile lor de lanț - sunt bestiale. Bineînțeles, prin comparație cu ce am mai folosit până acum (Repsol spray, respectiv Motul 300 75W90... uleiul ăla Stihl nu se pune, l-am folosit incidental). 

 

Lăuda lumea niște huse de șa, tip plasă (mesh), mi-am comandat și eu un set, l-am montat zilele trecute - sunt mai confortabile, dar mai mișto e senzația de ventilare a șezutului în mers. :)  

 

7kTv6KV.jpg DXSTth9.jpg

 

ODO 3050

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, MK_BBB a spus:

Acum sper că o să înlocuiești și tu Kawa cu un NC. Sau mai aștepți până la anu' și ți-l dau pe al meu. :D 

Nici chiar asa de mult nu-mi place.   :D

Dar stii cui i-l dam...  ;)

 

 

Acum 1 oră, MK_BBB a spus:

l-am scăpat. 

Asa cum ti-am zis si-atunci, acum ai si tu o cazatura de motor, ca noi toti.   :D

 

Asta e... e frustrant, fiind un incident destul de stupid, dar bine ca nu v-ati tavalit (tu si motorul) la viteza.  Ori sa fi tinut drept in vreo curba.  Sau, cum ai zis tu, sa-l fi scapat in rapa, ca mai aveai doar vreo juma' de metru.  :)

 

 

P.S.   Misto e ala albastru deschis !...   :D

Editat de Barbosul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Un nou episod din ciclul "a mers 2-3 mii de km şi a pus-o la iernat". :laugh: 

 

Am ajuns vinerea trecută la Brebu cu nici 4400 km pentru revizia de 1 an.

Au schimbat uleiul şi filtrul aferent, lanţul nu a necesitat întindere (tot ei l-au întins anul trecut, la revizia de 1000 km). Pentru lanţ folosesc mai nou Ipone.

 

IMG_2876.thumb.JPEG.2c4d9193c64439911f2d896ca7cde457.JPEG

 

Am dat o fugă până la Zărneşti pentru masa de prânz, apoi m-am întors la Sinaia, unde am stat până duminică. 

Drumul înapoi spre casă a fost alungit fiindcă am vrut să vizitez Siriul, aşa că am pornit spre centura Braşovului şi apoi spre Teliu. M-am destins puţin pe curbe. Ne înţelegem din ce în ce mai bine, se apropie momentul acela la 2-3 ani când ajungi să prinzi prea multă încredere şi te împrăştii cu el.:burnout:

 

IMG_2924.thumb.JPEG.6961c54fc4cd7cbcb07d269ad5f7267d.JPEG IMG_2919.thumb.JPEG.7d529fa25437b7281024bdacfaab2697.JPEG IMG_2926.thumb.JPEG.677ee1affb310c9acca6aec038079823.JPEG

 

În altă ordine de idei, mă bate un gând să îl echipez cu top case. Aş face plimbări mai lungi de o zi dacă aş avea tot ce îmi trebuie la mine. E bun şi frunk-ul, dar se umple repede cu mărunţişuri. Am văzut ce îmi trebuie, suport Givi 1192FZ, o placă pe care o voi alege în funcţie de cutie şi mai rămâne să mă hotărăsc la cea din urmă.

 

ODO 4900

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, MK_BBB a spus:

M-am destins puţin pe curbe. Ne înţelegem din ce în ce mai bine, se apropie momentul acela la 2-3 ani când ajungi să prinzi prea multă încredere şi te împrăştii cu el.:burnout:

Vezi ca momentul ala (2-3 ani) e real... Cred ca si eu tot atunci m-am imprastiat (acum multi ani, probabil vreo 17-18).

Acum 20 minute, MK_BBB a spus:

În altă ordine de idei, mă bate un gând să îl echipez cu top case. Aş face plimbări mai lungi de o zi dacă aş avea tot ce îmi trebuie la mine. E bun şi frunk-ul, dar se umple repede cu mărunţişuri. Am văzut ce îmi trebuie, suport Givi 1192FZ, o placă pe care o voi alege în funcţie de cutie şi mai rămâne să mă hotărăsc la cea din urmă.

Daca te intereseaza un topcase mare Givi monokey, da-mi un semn (are vreo 56 litri si incap 2 casti in orice pozitie vrei + alte chestii pe langa). Il luasem pentru unul dintre motoare, dar nu l-am mai pus.

Si ca idee, in caz ca nu te pricepi, topcaseurile monokey sunt ceva mai mari si mai solide decat cele cu prindere monolock (desi in ultima vreme au mai marit si aici volumul) care sunt in special pentru scutere si vitezane (si conform producatorului au capacitatea maxima de 5kg, fata de monokey care au 10kg)...sunt mai usoare/subtiri si deci ceva mai fragile (am avut unul la care am reusit sa rup piciorusele care intra in placa monolock). Daca poti, ia monokey, indiferent de capacitatea topcaseului, prinderea este peste monolock (fiind mult mai rezistenta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulţumesc, dar cred că de 56 e cam mare. Dă-mi totuşi mai multe detalii cu model şi preţ în PM, te rog.

 

33 minutes ago, Leon said:

Vezi ca momentul ala (2-3 ani) e real... Cred ca si eu tot atunci m-am imprastiat (acum multi ani, probabil vreo 17-18).

Sunt convins, chiar nu eram ironic. Încerc să nu mă las dus de val, dar vreau să şi progresez.

Am încercat să ies mai des în afara şoselei, n-am avut (şi nici nu cred că mai am) ocazia să fac enduro, dar mersul pe macadam sunt sigur că ajută.

La început aveam multe momente cu target fixation în cele mai nepotrivite momente - în curbe, din fericire fără evenimente, încă mă lupt cu asta şi sunt din ce în ce mai rare acum. Eram prea atent unde urma să calc şi pierdeam din vedere esenţialul - unde vreau să ajung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...