Sari la conținut

Anatomia unui ambielaj


m72story
 Share

Postări Recomandate

A fost la origine un NJ205, rectifucat in anii 2000 la Turbomecanica pentdu a intra pe biela, boltul unul original si  refacuta cota de roatogolire in una de presare pentru a fi asezat inelul rumentului.

In final a mers 800km, a cedat colivia, restul a scapat.

Morala este: nu rezista colivia din tabla otel .

O alta solutie este sa cumperi kit Duells si te uiti ca nu ai cota de presare, cota bolt Duells este 25.05.

 D'aia la Calarasi a fost un singur Simson

IMG-20230820-WA0024.jpeg

IMG-20230820-WA0057.jpeg

IMG-20230820-WA0026.jpeg

Ramane sa caut role dd 7,5x9 si sa le montez fara colivie precum.la 2T, 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Morala e ca se adevereste ce scrie in specificatiile tehnice ale acestor rulmenti, si anume ca nu rezista la miscari de oscilatie. Materialul nu e problema, ci designul. Si coliviile pt maneton sunt din otel placat cu argint sau cupru, dar sunt ghidate de suprafata ochiului bielei.

In alta ordine de idei, poti confirma ca (virgula) cota de presare la manetoanele noi e 25.05? Eu parca 25.005 retin. 25.05 rezolva problema strangerii in majoritatea cazurilor, dar 25.005 nicidecum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca daca acest rulment ar fi avut colivia din bronz sau aluminiu isi facea cu succes treaba.

Dovada este ca dupa ce si-a mestecat propria colivie si a vomitat-o in baie, cu niste role care se rostogoleau anapoda pe circumferinta boltului a mai facut inca 60km pana acasa.

Inca caut role de 7,5x9mm, este foarre posibil sa fac donatori de organe alti doi rulmenti pentru a le monta rolele fara vreo colivie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate pune și colivie din titan de șurub implant stomatologic,daca n-ai balamaua aia in toleranta C3.In regim(temp) de operare-dilatare termica-se foarfeca filmul de oloj...cat vrei sa tina...nici vioara lui Stradivarius nu merge fara sacâz;rupe corzile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am modificat un ambielaj de Jawa TS638, stiu, e altceva, dar poate va inspira....Deci, biela, i-am rectificat alezajul ptr a fi bucsata cu o camasa de rulment, am marit astfel diferenta intre cota boltului si diametrul alezajului din biela la 8 mm in loc de 7 cat era in original. Apoi am facut o colivie din bronz (SAE240) cu o zecime mai mica, 3,9mm grosime in carne, am frezat cu divizorul 12 canale in colivie, fiecare de 4 mm, canale pentru ace/role de rulment de 4 mm. Am obtinut cam 500rpm in plus la ture, dar mai ales niste reprize mai bune, urca si revenea mult mai repede in ture si la relanti, s-au redus frecarile considerabil. In timp, apar totusi ceva urme de uzura pe colivia de rulment, cauzate de colivie de bronz, dar fiind ceva rulmenti comun, era mult mai ieftin si mai usor sa schimb cu o camasa noua de rulment decat sa refac boltul. Colivia nu prezenta urme de uzura. Am avut solutia asta pe Jawa trei ani de zile, apoi am vandut-o, i-am pierdut urma... Am apucat doar sa o desfac dupa doi ani de functionare, dar mai mult de curiozitate decat de necesitate, am inlocuit camasile de rulment la biele pentru ca desfacusem oricum motorul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Lup69 a spus:

Salutare,

Am modificat un ambielaj de Jawa TS638, stiu, e altceva, dar poate va inspira....Deci, biela, i-am rectificat alezajul ptr a fi bucsata cu o camasa de rulment, am marit astfel diferenta intre cota boltului si diametrul alezajului din biela la 8 mm in loc de 7 cat era in original. Apoi am facut o colivie din bronz (SAE240) cu o zecime mai mica, 3,9mm grosime in carne, am frezat cu divizorul 12 canale in colivie, fiecare de 4 mm, canale pentru ace/role de rulment de 4 mm. Am obtinut cam 500rpm in plus la ture, dar mai ales niste reprize mai bune, urca si revenea mult mai repede in ture si la relanti, s-au redus frecarile considerabil. In timp, apar totusi ceva urme de uzura pe colivia de rulment, cauzate de colivie de bronz, dar fiind ceva rulmenti comun, era mult mai ieftin si mai usor sa schimb cu o camasa noua de rulment decat sa refac boltul. Colivia nu prezenta urme de uzura. Am avut solutia asta pe Jawa trei ani de zile, apoi am vandut-o, i-am pierdut urma... Am apucat doar sa o desfac dupa doi ani de functionare, dar mai mult de curiozitate decat de necesitate, am inlocuit camasile de rulment la biele pentru ca desfacusem oricum motorul ...

Frumoasa lucrare! 

Cu boltul cum a ramas?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boltul/bolturile, au ramas mereu la cota originala, chiar daca le-am mai refacut de cateva ori...pe vremea aia lucram in Sidex, aveam multe la indemana, de la masini unelte la tratamente termice, plus "artisti" in prelucrari mecanice, plus materiale pe alese, deci ne jucam si noi cu ce aveam la indemana, plus ca aveam si ceva cunostinte/trucuri de la cei mai in varsta ca noi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 24.08.2023 la 14:05, m72story a spus:

Masurat cu micrometrul pe cota de presare boltul are 5 sutimi peste 25.

Micronetrul digital, marca Mitutoyo. 

Nu de carcotas zic, ci doar de curios, pt ca m-ar interesa si pe mine solutia, dar pozele tale cu micrometrul clasic arata 25.01 pe ambele capete.

 

Si precum vezi, si colivia de bronz mentionata de Lup69 era ghidata de ochiul mare al bielei, ceea ce a fost cheia succesului (si a uzurii). Poate fi ghidata si de maneton, dar la rulmentii pe ace/role colivia e ghidata doar de role in general. Seria NA e totusi una care a fost folosita cu succes de multi Simsonari, inclusiv eu pt vreo 10000km, dar si acolo in final tot colivia cedeaza in general. 

IMG-20230710-WA0042.jpeg.d498fdbb0e4c324516b1a898da9ba624.jpeg

IMG-20230710-WA0044.jpeg.82e820b71afe5b534f74916d7e8e84ce.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ignora micrometrul asta, nu.l-am putut cala, d-aia am mentionat de Mitu, a fost masuratoarea corecta.

Daca ar fi avut un filtru de ulei instalat pentru a fi usor de curatat/ schimbat poate aveau alta soarta.

Sa desfaci bucati tot motorul ca sa schimbi filtrul...de cacao.

Oricat de bune zici tu ca au fost  solutiille lor, din momentul obturarii gauri de lubrifiere din bolt ii incepea sfarsitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...