Sari la conținut

Probleme cu chinezaria (CFmoto 300sr)


Postări Recomandate

As vrea sa incep cu sarbatori fericite!

 

Am un Cfmoto 300sr, motocicleta pe care am achiziționat-o de la o terță persoană. 

Problemele au inceput cand pornea mai greu si imi aparea eroare pe bobina de inductie pe care am schimbat-o impreuna cu bujie noua, fara rezolvare


La o perioda de timp a inceput sa imi apara si eroarea de senzor MAP. Motorul more la relanti, porneste greu, dar in mers nici un fel de probleme. Mentionez ca pare sa funcționeze  bine de cele mai multe ori odata ce se ridica temperatura 

 

A fost dusa la reprezentanta unde au mentionat probleme cu modulul ECU, au reinstalat softul ( cel putin asa mi au explicat). Motocicleta a mers bine cateva zile si iar aceleași probleme

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare sa fie o problema in zona corpului de clapeta de acceleratie. Dupa cum arata clapeta acolo mai e un senzor de pozitie si un motoras pas cu pas care face relantiul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Eu as paria direct pe IAC (idle air control) - acel motoras pas cu pas pe care-l mentiona si @mobiletron. Relatia dintre el si ECU este "blind", in sensul ca ECU ii da comanda insa nu stie exact daca el o executa.

 

As face doua teste pentru a lamuri problema: 1. deschide foarte putin acceleratia cand o pornesti si vezi daca porneste mai repede asa si 2. dupa ce porneste deconecteaza acel motoras pas cu pas si vezi daca simte ceva.

 

Un IAC blocat pe semi inchis genereaza un relanti scazut ca turatie iar cand e blocat pe inchis genereaza o pornire greoaie.

 

Eroarea de la senzorul MAP (care banuiesc ca are si rol de MAF) poate fi generata tot de IAC defect in sensul ca ECU asteapta anumite valori iar acel senzor nu le returneaza din simplul motiv ca nu primeste suficient "aer".

 

Eroarea de la bobina poate fi generata tot de senzorul IAC care nu furnizeaza suficient flux de aer si motorul vibreaza, ceea ce knock sensor-ul simte. Tu avand monocilindru, ECU suspecteaza direct o bujie defecta sau o bobina care nu lucreaza in parametri. Daca ai fi avut mai multi cilindri ECU ar fi vazut ca vibratiile apar in timingul tuturor pistoanelor, ceea ce ar fi putin probabil sa fie de la bobine.

 

Cam asta gandesc eu la nivelul cunostintelor mele.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

27 minutes ago, EL Ciupacabra said:

Salut.

 

Eu as paria direct pe IAC (idle air control) - acel motoras pas cu pas pe care-l mentiona si @mobiletron. Relatia dintre el si ECU este "blind", in sensul ca ECU ii da comanda insa nu stie exact daca el o executa.

 

As face doua teste pentru a lamuri problema: 1. deschide foarte putin acceleratia cand o pornesti si vezi daca porneste mai repede asa si 2. dupa ce porneste deconecteaza acel motoras pas cu pas si vezi daca simte ceva.

 

Un IAC blocat pe semi inchis genereaza un relanti scazut ca turatie iar cand e blocat pe inchis genereaza o pornire greoaie.

 

Eroarea de la senzorul MAP (care banuiesc ca are si rol de MAF) poate fi generata tot de IAC defect in sensul ca ECU asteapta anumite valori iar acel senzor nu le returneaza din simplul motiv ca nu primeste suficient "aer".

 

Eroarea de la bobina poate fi generata tot de senzorul IAC care nu furnizeaza suficient flux de aer si motorul vibreaza, ceea ce knock sensor-ul simte. Tu avand monocilindru, ECU suspecteaza direct o bujie defecta sau o bobina care nu lucreaza in parametri. Daca ai fi avut mai multi cilindri ECU ar fi vazut ca vibratiile apar in timingul tuturor pistoanelor, ceea ce ar fi putin probabil sa fie de la bobine.

 

Cam asta gandesc eu la nivelul cunostintelor mele.

 

 

 

 

 

Se aplica si in situatia in care rpm-urile nu scad sub 1800 ( valoare corecta specificata in carte) ? 
Nu scar sub 1800 nici atunci cand moare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Cbr1000 said:

Se aplica si in situatia in care rpm-urile nu scad sub 1800?

Nu, in cazul asta nu. Nu moare subit, fara niciun semn, din cauza IAC. Daca este IAC-ul de vina se simte o scadere a rpm la relanti si se opreste. Asta dupa ce porneste greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, EL Ciupacabra a spus:

ECU suspecteaza direct o bujie defecta sau o bobina care nu lucreaza in parametri. Daca ai fi avut mai multi cilindri ECU ar fi vazut ca vibratiile apar in timingul tuturor pistoanelor, ceea ce ar fi putin probabil sa fie de la bobine.

 

Bah, da' ce filozof e ECU asta, cum suspecteaza el chestii. Zici ca-i facut de Confucius sau ceva. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...