CarolAlexandru Postat Iunie 4 Share Postat Iunie 4 Salutare baieti, Pentru cei care au mai montat genul acesta de priza, v-ati legat direct pe baterie, la borne, sau recomandati alta varianta? Priza are un buton on/off si o siguranta fuzibila din sticla, preinstalata pe cablu. Mufa cu care a venit este cea de jos, dar nu cred ca se potriveste si trebuie pus un papuc sertizat ca sa pot pune pe borna. Stiu ca mai este varianta cu plusul de la pozitie/claxon, asta cum vi se pare? Mersi frumos, Carol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Iunie 4 Share Postat Iunie 4 Salut Modul corect de instalare este prin panoul de sigurante cu + de la contact. Eu personal imi montez prizele pe direct din cauza ca de multe ori am preferat sa am curent pe priza chiar daca nu am contactul pus. Siguranta pe fir e musai. In rest faci cum crezi ca iti convine. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CarolAlexandru Postat Iunie 4 Autor Share Postat Iunie 4 (editat) Acum 4 ore, zo10000 a spus: Salut Modul corect de instalare este prin panoul de sigurante cu + de la contact. Eu personal imi montez prizele pe direct din cauza ca de multe ori am preferat sa am curent pe priza chiar daca nu am contactul pus. Siguranta pe fir e musai. In rest faci cum crezi ca iti convine. Spor Mersi de info, probabil pe direct voi merge si eu. Zice ca are 2 porturi pe care baga cate 3.6 A, deci 7.2 A total. Sa incerc cu o siguranta extra de 7.5A? Cea de pe fir cu care a venit nu stiu de cat e. Editat Iunie 4 de CarolAlexandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Iunie 5 Share Postat Iunie 5 Cred ca de obicei vin cu siguranta de 10A. Daca o scoti scrie pe ea, pe una din capete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 5 Share Postat Iunie 5 te poti lega direct la baterie dar printr-un releu care e actionat doar cand pui contractul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CarolAlexandru Postat Iunie 5 Autor Share Postat Iunie 5 Acum 24 minute, zo10000 a spus: Cred ca de obicei vin cu siguranta de 10A. Daca o scoti scrie pe ea, pe una din capete. 10A are, m-am uitat acum. Am pus o siguranta pe plus si am prelungit firele dupa ce am taiat mufa cu care a venit. Am prins cu papuci iar pentru borne am pus tot papuci circulari, cam asa a iesit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Iunie 6 Share Postat Iunie 6 On 6/5/2024 at 11:24 AM, Cavaleru said: te poti lega direct la baterie dar printr-un releu care e actionat doar cand pui contractul sunt surprins de cat de multa lume ignora partea cu releul si se leaga direct de la baterie. unii prefera sa isi mai puna un intrerupator ascuns pe undeva in loc sa puna releu. On 6/4/2024 at 1:57 PM, CarolAlexandru said: Modul corect de instalare este prin panoul de sigurante cu + de la contact. nu este recomandat deloc sa faci asa ceva. mai ales daca nu stii exact ce fel de fire au ajuns in panoul de sigurante. cel mai probabil firele care ajung acolo sunt dimensionate doar pentru ce a intentionat producatorul, nu sa duca si consumatorii pe care ii pui tu. On 6/5/2024 at 11:31 AM, CarolAlexandru said: ai putea sa pui niste banda izolatoare peste rigleta aia, sa nu lasi suruburile expuse pentru ca ele sunt cu plus si daca cumva se ating de ceva de la cadru o sa iti faca scurt circuit. cam asa ar trebui instalate accesoriile pe o motocicleta. din instalatia motocicletei "furi" curent doar pentru declansarea releului. Alimentarea se face direct de pe baterie, prin sigurante. daca ai de pus un singur accesoriu, poti sa nu mai pui siguranta de dupa releu, dar inainte de releu, cat mai aproape de borna pozitiva trebuie musai sa fie o siguranta. Un singur releu auto e suficient pentru toata instalatia de accesorii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Iunie 6 Share Postat Iunie 6 Salut! Despre cum se leagă corect, s-a spus deja. Am același device. Voiam doar sa îți zic ca, dacă intr-o zi nu mai merge, trebuie sa cureți nițel siguranță aia de fir. Acolo oxidează. Nu se vede nimic dar, de la ploaie / spalat oxidează și nu mai merge. Despre precizie... termometrul e destul de bun dar doar la pornire. După un timp (scurt) începe sa fie i fluenta de căldură motorului când stai pe loc și de vânt când mergi. Voltmetru (meu) are o abatere de 0,3V (ceea ce e cam mult) dar o știu și socotesc tensiunea reala Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CarolAlexandru Postat Iunie 7 Autor Share Postat Iunie 7 Acum 6 ore, bursyllac a spus: sunt surprins de cat de multa lume ignora partea cu releul si se leaga direct de la baterie. unii prefera sa isi mai puna un intrerupator ascuns pe undeva in loc sa puna releu. nu este recomandat deloc sa faci asa ceva. mai ales daca nu stii exact ce fel de fire au ajuns in panoul de sigurante. cel mai probabil firele care ajung acolo sunt dimensionate doar pentru ce a intentionat producatorul, nu sa duca si consumatorii pe care ii pui tu. ai putea sa pui niste banda izolatoare peste rigleta aia, sa nu lasi suruburile expuse pentru ca ele sunt cu plus si daca cumva se ating de ceva de la cadru o sa iti faca scurt circuit. cam asa ar trebui instalate accesoriile pe o motocicleta. din instalatia motocicletei "furi" curent doar pentru declansarea releului. Alimentarea se face direct de pe baterie, prin sigurante. daca ai de pus un singur accesoriu, poti sa nu mai pui siguranta de dupa releu, dar inainte de releu, cat mai aproape de borna pozitiva trebuie musai sa fie o siguranta. Un singur releu auto e suficient pentru toata instalatia de accesorii. Hello, mersi de feedback, nu am pus releu pentru ca priza are deja un intrerupator pe ea, plus ca era mai simplu pentru mine :)). Am izolat rigleta cu banda, inclusiv soclul de la siguranta, si am lasat doar siguranta descoperita. Deocamdata am doar priza, daca fac upgrade la mansoane/proiectoare, clar o sa merg pe varianta de releu sa fie a la carte. Acum 5 ore, anpetre a spus: Salut! Despre cum se leagă corect, s-a spus deja. Am același device. Voiam doar sa îți zic ca, dacă intr-o zi nu mai merge, trebuie sa cureți nițel siguranță aia de fir. Acolo oxidează. Nu se vede nimic dar, de la ploaie / spalat oxidează și nu mai merge. Despre precizie... termometrul e destul de bun dar doar la pornire. După un timp (scurt) începe sa fie i fluenta de căldură motorului când stai pe loc și de vânt când mergi. Voltmetru (meu) are o abatere de 0,3V (ceea ce e cam mult) dar o știu și socotesc tensiunea reala Bafta Salut, pana acum foloseam varianta asta de incarcare, cu voltmetru inclus. O sa compar cu ea sa vad ce diferenta am, ulterior o sa compar cu un multimetru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Iunie 10 Share Postat Iunie 10 La 07.06.2024 la 1:58, bursyllac a spus: nu este recomandat deloc sa faci asa ceva. mai ales daca nu stii exact ce fel de fire au ajuns in panoul de sigurante. cel mai probabil firele care ajung acolo sunt dimensionate doar pentru ce a intentionat producatorul, nu sa duca si consumatorii pe care ii pui tu. Intr-adevar am omis si releul. De obicei din fabrica vin cu pozitie de rezerva pt siguranta si releu. La Honda NC700X asa arata schema de montaj pt priza 12V, aftermarket, ca din fabrica nu o monteaza, dar lasa loc pt montajul ulterior: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 10 Share Postat Iunie 10 850ul nu are asa ceva, fiind in alta era fabrica, cand nu aveai optionale chiar la toate motoretele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Iunie 10 Share Postat Iunie 10 La KTM 990 Adventure am doua mufe lasate libere ACC1 si ACC2 pentru accesorii: ACC1 cu curent disponibil tot timpul, ACC2 curent disponibil doar cand e contactul pus. Problema este ca atat ACC1 cat si ACC2 trec prin sigurante de 10A, dar firele sunt foarte subtiri si nu cred ca ar duce 10A. Prin urmare, m-am folosit de mufa de ACC2 pentru a declansa releul, iar toate accesoriile mele sunt montate pe un circuit ca cel din poza de am pus-o mai sus. O alta chestie care ar trebui facuta este sa te interesezi de puterea statorului si sa afli cam cata din ea e consumata de motocicleta, fara accesorii. S-ar putea sa fie pana in 100W, ceea ce ar insemna ca nu e ok sa mergi si cu manere incalzite la maxim si cu proiectoare. Daca iti faci instalatia ca in poza de mai sus, poti pune siguranta de dinainte de releu in functie de cata putere nefolosita ai de la stator (daca ai rezerva de 100W, asta inseamna undeva la maxim 8A, si atunci pui siguranta de 7.5A). In caz ca te ia valul si dai drumul la toti consumatorii posibili, se arde siguranta si nu statorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.