Admin Smokey Postat Septembrie 22, 2004 Admin Share Postat Septembrie 22, 2004 Vine iarna bine-mi pare Sunt multe teorii si practici referitoare la pregatirea motocicletei pentru pastrarea peste iarna. Ghidul prezentat in continuare este una dintre solutii, poate nu cea mai buna, nici cea mai rea, cert e ca atinge cateva puncte mai putin comentate: coroziunea motorului datorata uleiului uzat, stabilizarea benzinei, comenteaza mitul pornirii motorului regulat pe timpul iernii, etc. Care sunt in mare pasii care trebuie urmati: 1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare 2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina 3) Schimbati uleiul 4) Puneti motocicleta pe stativ 5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii 6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi 7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare 8) Demontati si incarcati bateria 9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta 10) Protejati partile de metal expuse 11) Incuiati motocicleta 12) Acoperiti-o Pregatirea motocicletei pentru iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Septembrie 24, 2004 Share Postat Septembrie 24, 2004 Ce trebuie sa facem inainte de sezonul rece, cum pregatim motocicleta??? Cred ca majoritatea motociclistilor incepatori nu prea au idee cam ce ar trebui facut! "Batranii" sunt invitatzi sa ne invetze cateva lucruri folositoare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 24, 2004 Autor Admin Share Postat Septembrie 24, 2004 Pai in primul rand ar trebui sa citesti tot ce scrie la sectiunea Articole si la Service Pana atunci: Pregatirea motocicletei pentru iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Septembrie 24, 2004 Share Postat Septembrie 24, 2004 (editat) Pai in primul rand ar trebui sa citesti tot ce scrie la sectiunea Articole si la Service Pana atunci: Pregatirea motocicletei pentru iarna But you're welcome sa ne spicuiesti chestiile mai importante!! Noi incepatorii itzi multumim anticipat si te rugam ca data viitoare sa fii mai putzin agresiv in exprimare, ok?? Editat Septembrie 24, 2004 de Wizzie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 24, 2004 Autor Admin Share Postat Septembrie 24, 2004 imi cer scuze, n-am vrut sa fiu agresiv ideea e ca informatia exista deja sumar: 1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare 2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina 3) Schimbati uleiul 4) Puneti motocicleta pe stativ 5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii 6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi 7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare 8) Demontati si incarcati bateria 9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta 10) Protejati partile de metal expuse 11) Incuiati motocicleta 12) Acoperiti-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radupop Postat Septembrie 24, 2004 Share Postat Septembrie 24, 2004 imi cer scuze, n-am vrut sa fiu agresiv ideea e ca informatia exista deja sumar: 1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare 2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina 3) Schimbati uleiul 4) Puneti motocicleta pe stativ 5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii 6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi 7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare 8) Demontati si incarcati bateria 9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta 10) Protejati partile de metal expuse 11) Incuiati motocicleta 12) Acoperiti-o Am si eu o intrebare....de ce trebuie schimbat uleiul inaintea iernii ? Ca sa-l mai schimbi o data in primavara si sa dai banii de doua ori ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 25, 2004 Autor Admin Share Postat Septembrie 25, 2004 citeste tot articolul pentru detalii. ei recomanda schimbul de ulei inaintea iernii, dar cu un ulei ieftin. primavara, binenteles, se pune uleiul scump, super syntetic etc recomandarea asta vine din teoria conform careia in uleiul uzat exista agenti corozivi care dauneaza motorului. detalii aici. binenteles, probabil ca teoria se aplica celor care au motorul nou, si au intentia sa-l pastreze cativa ani buni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Septembrie 26, 2004 Share Postat Septembrie 26, 2004 Da foarte bune sfaturi mai ales cel cu stabilizarea benzinei stabilizez benzina in fiecare iarna si de atunci adio desfacut de carburatoare primavara. Cu uleiul in capul pistoanelor nu prea ma impac mai ales daca este in 4 timpi. Plus ca ar trebui sa demontez jumate de motor de doo ori. Tzin motorul in garaj asa ca nu ii fac nimic´doar il mai invirt uneori fara sa il pornesc. In primavara doar il scot si zzzzanngg zzzzannnggg zzaaaaaaaaaaang. Daca e depozitat afara se impune o conservare mai atenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Septembrie 26, 2004 Share Postat Septembrie 26, 2004 eu ma intreb cum o sa trec iarna si sa uit de el in garaj.................. nu pot........................probabil cand mi-e dor de el, o sa-l scot, pornesc, ascult si dupa aceea-l bag la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Septembrie 26, 2004 Share Postat Septembrie 26, 2004 eu ma intreb cum o sa trec iarna si sa uit de el in garaj.................. nu pot........................probabil cand mi-e dor de el, o sa-l scot, pornesc, ascult si dupa aceea-l bag la loc Eu stau cuminte iarna ca e greu de stapinit magaoaia pe gheatza. Pt iarna ceva mai mic gen ktm si asta in afara pe coclauri. Mie daca sint mai putzin de 10 grade afara nu prea imi arde de motor (de viteza) cu toate ekipamentele posibile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
santy Postat Septembrie 27, 2004 Share Postat Septembrie 27, 2004 ar trebui deschisa si pentru noi o clinica de dezmotorizare partiala (doar pe timpul iernii). E primul an in care am motor, prima iarna bate la usa. chestia cu schimbatul uleiului............ daca o tin in garaj e necesara? Uleiul din ea e de 1 luna jumate si nu l-as prea schimba... toate cele bune santy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Septembrie 28, 2004 Share Postat Septembrie 28, 2004 Eu schimb uleiul la 6000 sau o data pe an fie ca e iarna sau vara. De obicei la inceputurl sezonului. Si apoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fester Postat Septembrie 29, 2004 Share Postat Septembrie 29, 2004 (editat) Fac si eu o intrebare: Cum se stabilizeaza benzina???!!!! Am gasit gata, se gasesc stabilizatori de benzina pe la benzinarii? Editat Septembrie 29, 2004 de Fester Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 29, 2004 Autor Admin Share Postat Septembrie 29, 2004 Fac si eu o intrebare: Cum se stabilizeaza benzina???!!!!Am gasit gata, se gasesc stabilizatori de benzina pe la benzinarii? Da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 Da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii n00b question > pe unde se pulverizeaza ? desfac chiulasa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 Desfaci bujiile si pulverizezi pe acolo la 2T. Daca e motor in 4 timpi nu pulverizezi nimic il lasi asa ca nu are nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 Ca sa vezi daca e in 2 timpi demontezi cilindrii si ii cercetezi bine. Daca au gauri laterale in ei e motor 2T. Montezi tot la loc si pulverizezi ulei in ei sau pt mai multa sigurantza ii vopsesti dupa o grunduire riguroasa in prealabil. Am glumit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 Nu merge cu vopsea, ca are coeficientu' de frecare prea mare si nu e bine... mai bine dau pe dinauntru cu niste KY Jelly, aluneca mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Octombrie 5, 2004 Share Postat Octombrie 5, 2004 Reprezentantzii firmei de la care am motorul au spus ca nu are rost conservarea peste iarna daca pornesti motorul saptamanal. De asemenea sustzin ca conservarea "omoara motoru'" Ce parere avetzi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Octombrie 5, 2004 Autor Admin Share Postat Octombrie 5, 2004 Reprezentantzii firmei de la care am motorul au spus ca nu are rost conservarea peste iarna daca pornesti motorul saptamanal. De asemenea sustzin ca conservarea "omoara motoru'" Ce parere avetzi? cum arata un motor "mort" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Octombrie 6, 2004 Share Postat Octombrie 6, 2004 cum arata un motor "mort" buna intrebare. oare cum arata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Octombrie 6, 2004 Share Postat Octombrie 6, 2004 pentru a se conserva mult mai bine atat cilindrii cat si pistoanele, dar mai ales segmentii, turnati pe la gaura bujiei (scoase) putin nisip, dar cernut sa fie cat mai fin. Astfel, dupa o incercare de rotire motor (ca nu se va mai roti deloc) o sa constatati ca tocmai ati reusit sa conservati MULT mai bine motorul. Particulele fine de nisip au propietatea de a opri orice incercare a vecinilor / prietenilor / logodnicei / parintilor / copiilor da a porni motorul in lipsa voastra, sau a voastra in lipsa lor, sau a tuturor. Astfel conservat, nimeni nu va putea sa va foloseasca motorul si sa-l strice. De asemena, cilindrii nu vor mai rugini niciodata, pentru ca o sa-i aruncati, evitand astfel neplacerile conservarii de iarna si scoaterii de la conservare primavara. Aviz celor care nu stiu aceste manevre. Nu incercati acasa, decat la sefu', si numai daca tanara lui nevasta va va ajuta............, eventual sa conservati prin lubrifiere alt gen de cilindri cu un alt gen de piston. Daca aveti curaj, chiar si fara segmenti, poate contribuiti la cresterea numarului de sefi mititei. Aceasta este tipul de conservare pe care vi-o recomand cu caldura si iarna si vara, ori de cate ori situatia o cere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Octombrie 6, 2004 Share Postat Octombrie 6, 2004 cum arata un motor "mort" Foarte constructiv. Ce sa zic? Intrebarea a fost serioasa si astept respunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Octombrie 6, 2004 Autor Admin Share Postat Octombrie 6, 2004 Si intrebarea mea a fost la fel de serioasa. Motor "mort"?! Poate fi cu uleiul mai mazgos sau decantat, cu pistoanele si cilindrii cu inceput de rugina, etc. Dar va porni fara probleme. Binenteles, depinde si unde depozitezi motorul peste iarna. Intr-un garaj incalzit probabil ca nu va avea nimic. Mie mi se pare de bun simt ideea din articol: motorul pornit iarna (rece) nu face decat condens, deci mai mult rau decat bine. Bateria se incarca oricum separat de motor. Faza cu uleiul e discutabila, dar teoria e plauzibila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.