Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Admin

winter.jpg

Vine iarna bine-mi pare B)

 

Sunt multe teorii si practici referitoare la pregatirea motocicletei pentru pastrarea peste iarna. Ghidul prezentat in continuare este una dintre solutii, poate nu cea mai buna, nici cea mai rea, cert e ca atinge cateva puncte mai putin comentate: coroziunea motorului datorata uleiului uzat, stabilizarea benzinei, comenteaza mitul pornirii motorului regulat pe timpul iernii, etc.

 

Care sunt in mare pasii care trebuie urmati:

1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3) Schimbati uleiul

4) Puneti motocicleta pe stativ

5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8) Demontati si incarcati bateria

9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

 

Pregatirea motocicletei pentru iarna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator Hairy Poker

Ce trebuie sa facem inainte de sezonul rece, cum pregatim motocicleta???

Cred ca majoritatea motociclistilor incepatori nu prea au idee cam ce ar trebui facut!

"Batranii" sunt invitatzi sa ne invetze cateva lucruri folositoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker
Pai in primul rand ar trebui sa citesti tot ce scrie la sectiunea Articole si la Service

 

:laugh:

 

Pana atunci: Pregatirea motocicletei pentru iarna

B)

But you're welcome sa ne spicuiesti chestiile mai importante!!

Noi incepatorii itzi multumim anticipat si te rugam ca data viitoare sa fii mai putzin agresiv in exprimare, ok??

:what:

Editat de Wizzie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

imi cer scuze, n-am vrut sa fiu agresiv B)

 

ideea e ca informatia exista deja

 

sumar:

 

1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3) Schimbati uleiul

4) Puneti motocicleta pe stativ

5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8) Demontati si incarcati bateria

9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze, n-am vrut sa fiu agresiv B)

 

ideea e ca informatia exista deja

 

sumar:

 

1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3) Schimbati uleiul

4) Puneti motocicleta pe stativ

5) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8) Demontati si incarcati bateria

9) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

Am si eu o intrebare....de ce trebuie schimbat uleiul inaintea iernii ? :what:

Ca sa-l mai schimbi o data in primavara si sa dai banii de doua ori ? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

citeste tot articolul pentru detalii.

 

ei recomanda schimbul de ulei inaintea iernii, dar cu un ulei ieftin. primavara, binenteles, se pune uleiul scump, super syntetic etc

 

recomandarea asta vine din teoria conform careia in uleiul uzat exista agenti corozivi care dauneaza motorului. detalii aici.

 

binenteles, probabil ca teoria se aplica celor care au motorul nou, si au intentia sa-l pastreze cativa ani buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da foarte bune sfaturi mai ales cel cu stabilizarea benzinei stabilizez benzina in fiecare iarna si de atunci adio desfacut de carburatoare primavara. Cu uleiul in capul pistoanelor nu prea ma impac mai ales daca este in 4 timpi. Plus ca ar trebui sa demontez jumate de motor de doo ori. Tzin motorul in garaj asa ca nu ii fac nimic´doar il mai invirt uneori fara sa il pornesc. In primavara doar il scot si zzzzanngg zzzzannnggg zzaaaaaaaaaaang. Daca e depozitat afara se impune o conservare mai atenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma intreb cum o sa trec iarna si sa uit de el in garaj.................. nu pot........................probabil cand mi-e dor de el, o sa-l scot, pornesc, ascult si dupa aceea-l bag la loc B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma intreb cum o sa trec iarna si sa uit de el in garaj.................. nu pot........................probabil cand mi-e dor de el, o sa-l scot, pornesc, ascult si dupa aceea-l bag la loc :lool:

Eu stau cuminte iarna ca e greu de stapinit magaoaia pe gheatza. :laugh: Pt iarna ceva mai mic gen ktm si asta in afara pe coclauri. :laugh:

Mie daca sint mai putzin de 10 grade afara nu prea imi arde de motor (de viteza) cu toate ekipamentele posibile. B) :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar trebui deschisa si pentru noi o clinica de dezmotorizare partiala (doar pe timpul iernii). E primul an in care am motor, prima iarna bate la usa.

 

chestia cu schimbatul uleiului............ daca o tin in garaj e necesara? B) Uleiul din ea e de 1 luna jumate si nu l-as prea schimba...

 

toate cele bune

santy

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa vezi daca e in 2 timpi demontezi cilindrii si ii cercetezi bine. Daca au gauri laterale in ei e motor 2T. Montezi tot la loc si pulverizezi ulei in ei sau pt mai multa sigurantza ii vopsesti dupa o grunduire riguroasa in prealabil. :laugh: :lool: :lol:

 

 

Am glumit :laugh: B) :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reprezentantzii firmei de la care am motorul au spus ca nu are rost conservarea peste iarna daca pornesti motorul saptamanal. De asemenea sustzin ca conservarea "omoara motoru'" Ce parere avetzi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Reprezentantzii firmei de la care am motorul au spus ca nu are rost conservarea peste iarna daca pornesti motorul saptamanal. De asemenea sustzin ca conservarea "omoara motoru'" Ce parere avetzi?

cum arata un motor "mort" B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a se conserva mult mai bine atat cilindrii cat si pistoanele, dar mai ales segmentii, turnati pe la gaura bujiei (scoase) putin nisip, dar cernut sa fie cat mai fin. Astfel, dupa o incercare de rotire motor (ca nu se va mai roti deloc) o sa constatati ca tocmai ati reusit sa conservati MULT mai bine motorul. Particulele fine de nisip au propietatea de a opri orice incercare a vecinilor / prietenilor / logodnicei / parintilor / copiilor da a porni motorul in lipsa voastra, sau a voastra in lipsa lor, sau a tuturor. Astfel conservat, nimeni nu va putea sa va foloseasca motorul si sa-l strice. De asemena, cilindrii nu vor mai rugini niciodata, pentru ca o sa-i aruncati, evitand astfel neplacerile conservarii de iarna si scoaterii de la conservare primavara.

Aviz celor care nu stiu aceste manevre. Nu incercati acasa, decat la sefu', si numai daca tanara lui nevasta va va ajuta............, eventual sa conservati prin lubrifiere alt gen de cilindri cu un alt gen de piston. Daca aveti curaj, chiar si fara segmenti, poate contribuiti la cresterea numarului de sefi mititei. Aceasta este tipul de conservare pe care vi-o recomand cu caldura si iarna si vara, ori de cate ori situatia o cere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Si intrebarea mea a fost la fel de serioasa. Motor "mort"?! Poate fi cu uleiul mai mazgos sau decantat, cu pistoanele si cilindrii cu inceput de rugina, etc. Dar va porni fara probleme.

 

Binenteles, depinde si unde depozitezi motorul peste iarna. Intr-un garaj incalzit probabil ca nu va avea nimic.

 

Mie mi se pare de bun simt ideea din articol: motorul pornit iarna (rece) nu face decat condens, deci mai mult rau decat bine. Bateria se incarca oricum separat de motor.

 

Faza cu uleiul e discutabila, dar teoria e plauzibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...