Sari la conținut

BMW R1300GS/ADVENTURE


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 4 minute, Sergio1234 a spus:

 

Vrei sa sti de ce ofera producatorii astea? Pentru ca pot! si pentru ca este competitie intre ei. Daca era dupa tine, toti vindeau acelasi lucru, sau ar fi existat doar un producator universal. Cat despre motoare nefiabile, asta este un mare bullshit, cauta te rog pe google GS-uri, RT-uri si o sa gasesti nenumarate exemplare cu sute de mii de km fara interventii majore. 

Suspensia electronica e iara alt nivel, ce iti ofera aia nu ti-a oferit nicio suspensie conventionala. Sa nu vorbim de ABS, cornering ABS si alte sisteme de sigurata care de bine de rau, poate chiar salveaza vieti.

 

Tu nu ti-ai luat 1200 pentru ca inca ai niste idei care nu alinieaza cu marca asta. Eu nu te condamn pentru asta, dimpotriva, fiecare isi cumpara ce-i place si de ce are nevoie...dar sa trocalesti un produs (pe care nu il deti) doar din auzite, nu-i prea ok. Sti de ce? Pentru ca majoritatea care il trocalesc, sunt hateri. Si-ar luat, dar nu au banii. Ei trocalesc cel mai tare, dar is primi cand organizeaza BMW Drive Test. 

 

 

Din când în când mai am tangență și cu așa ceva, nu-i o placere să lucrez la ele. Trecem peste. Eu vreau fiabilitate. Atât. A, ba nu, oleacă de cuplu tot trebuie acolo, un ABS și TC. E destul, că mai trebuie să conduc și eu. Dacă moto face tot, eu ce mai fac? 

Închei, că nu are rost. Totuși bag bățul prin gard: de ce se rup spițe și cardane chiar și la moto mai noi? Nu la antichități din secolul trecut. Atât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Sergio1234 a spus:

grupuri de facebook Ducati, KTM si Triumph

Am zis eu vreo clipă că astea ar fi miez?!? Eu am 3 japoneze în "flotă", nu mă atrag europenele, oricâte gizmo-uri or avea. Și se zice kktm, că d'ăsta am avut și am înțeles ce e de capul lor.

 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Sergio1234 said:

Vrei sa sti de ce ofera producatorii astea?

Iti pierzi vremea :)  Sunt si hateri simpatici, el nu este printre ei.

 

ENEOS, de exemplu nu e hater, mai arunca el una alta la misto dar cam are dreptate in ce spune. Dar Eneos chiar stie mecanica si multe chestii le-a vazut cu ochii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt hateri sunt reticenți.

 

Si eu sunt reticent in ceea ce priveste fiabilitatea BMW dar, dupa ce am vazut ce inseamna telelever/paralever greu mai treci pe alt tip de suspensie. 

 

Mai adaugi si franele (care sunt printre cele mai bune daca nu cele mai bune) + motoarele care sunt  mai mult decat capabile si ai acoperit practic >90% din ce ar trebui sa însemne motociclitul. 

 

Mai e o singură mobra care are motor, suspensii si frane ca bmw-urile (cel putin din ce am mers eu): Goldwing.

 

Mai adaugam si reteaua de service si de dealeri? Buni, rai cum sunt ei găsești unde sa te duci si te mai descurci, gasesti la test drive motoarele, au evenimente unde te invita sa te duci (pe banii lor)

 

Pai am vrut sa testezi Ninja H2 SX SE, motocicleta de 27 de mii de euro. Raspunsul a fost: Pai da o cumparati si mergeti cu ea. 

 

👍👍👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant topicul!🏆

Mai ales ideea de a schimba lantul la 60.000km ❤️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, LionEl said:

sunt reticenți.

Reticenta se manifesta altfel. SI eu am fost reticent, si probabil mai sunt in unele aspecte, insa reticenta m-a facut sa caut oameni care au mobra respectiva si sa-i intreb pe ei cat mai multe lucruri.

 

Pe la inceputul verii am cunoscut niste baieti cu Tenere si m-au bagat in grupul lor de whatsapp. Am iesit de-acolo pentru ca in permanenta puneau pe grup chestii negative despre  Transalp. Nu exista filmulet sau stire cu o chestie negativa despre Tenere care sa nu apara pe grup. Le cautau pur si simplu. Eu numesc aia hatereala :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi se cumpara esecurile astea de gs/gsa.Au aparut Triumph Tiger, KTM 1290 adevnture, Ducati MS Rally V4, si altele, toate mai puternice, toate mai bune probabil si totusi nu au rupt gura targului, nu au furat multi clienti ai gs/gsa-ului. De ce? Cred ca manopera si piesele au cam aceleasi preturi la toate, poate o idee mai ieftin la unele, sigur mai scump la Ducati, manopera la service-urile lor fiind probabil tot pe acolo. Poate o chestie importanta este ca BMW are o retea vasta de service-uri prin Europa cel putin, poate revizia se face mult mai usor la mobrele astea (schimbul de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, bujii) si o poti face chiar tu daca ai niste scule si te pricepi un pic sa desfaci si sa strangi niste suruburi.Probabil de asta multi aleg gs/gsa in locul altor mobre, chiar daca alea sunt mai puternice sau mai bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, adimotor a spus:

Si totusi se cumpara esecurile astea de gs/gsa.Au aparut Triumph Tiger, KTM 1290 adevnture, Ducati MS Rally V4, si altele, toate mai puternice, toate mai bune probabil si totusi nu au rupt gura targului, nu au furat multi clienti ai gs/gsa-ului. De ce? Cred ca manopera si piesele au cam aceleasi preturi la toate, poate o idee mai ieftin la unele, sigur mai scump la Ducati, manopera la service-urile lor fiind probabil tot pe acolo. Poate o chestie importanta este ca BMW are o retea vasta de service-uri prin Europa cel putin, poate revizia se face mult mai usor la mobrele astea (schimbul de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, bujii) si o poti face chiar tu daca ai niste scule si te pricepi un pic sa desfaci si sa strangi niste suruburi.Probabil de asta multi aleg gs/gsa in locul altor mobre, chiar daca alea sunt mai puternice sau mai bune.

Cred ca la asta se adauga si programele pe leasing si rulate pe care le au foarte bine puse la punct. La fel se intampla si in cazul masinilor. 

Iar treaba cu motocicletele de la test, iar dau clasa celorlalti de pe piata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Lucian_M a spus:

Din când în când mai am tangență și cu așa ceva, nu-i o placere să lucrez la ele. Trecem peste. Eu vreau fiabilitate. Atât. A, ba nu, oleacă de cuplu tot trebuie acolo, un ABS și TC. E destul, că mai trebuie să conduc și eu. Dacă moto face tot, eu ce mai fac? 

Închei, că nu are rost. Totuși bag bățul prin gard: de ce se rup spițe și cardane chiar și la moto mai noi? Nu la antichități din secolul trecut. Atât.

 

Am fost in aceasi barca ca tine...nu vedeam rostul lor. Si mai rau, cand spuneau pietenii "o sa-ti cumperi GS, o sa vezi", o luam ca pe o tachinare, ca pe o bataie de joc la adresa mea, si culmea chiar daca nu "uram" motocicleta/marca, crestea un sentiment de repulsie. 

Nu stiu cum am ajuns sa-mi iau totusi GS, a fost un cumul de triggere intr-un timp foarte scurt care m-au facut sa fac pasul acesta. Si da, unul important au fost sistemele de siguranta, suspensia, franele etc. 

 

Legat de spite si cardane...nu stiu detalii, cardane stiu ca s-au rupt extrem de putine si deobicei in offroad la aterizari. Spite se rup rar si deobiei o fac "dentistii" care isi iau GSA, apoi pun 50kg de Wunderlich pe ele, apoi bagaje peste bagaje si nevasta in spate. Dupa toate astea, ei cred ca au motoreta lui Evan McGregor si pot merge cu 120km/h pe drumuri pline de gropi. 1+1=2...spitele alea nu is facute sa reziste tone. Ca idee, GS-ul meu are grad maxim de incarcare 216kg, nu stiu daca GSA are cumva mai mult, poate ne spun colegii care au GSA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, Sergio1234 said:

cardane stiu ca s-au rupt extrem de putine si deobicei in offroad la aterizari

Din ce vad in jurul meu la posesorii de 1200, 1250 si 1300, lasand la o parte problema evidenta la cardane, BMW mai are vina de a marketa mobrele astea ca fiind o mari offroaderite. Nu sunt. Sunt ca un tourer cu aptitudini de offroad minim si, daca ai skill suficient, de offroad moderat. Nu e un rock crawler. Ok, ca un profesionist face multe lucruri cu ele in offroad e alta discutie.


Legat de greutatea ei, unul dintre cele mai bune sfaturi primite a fost de la @MotoS Garage : "motocicleta se conduce cu cap, nu cu muschi". Si daca in capul unora geesul e o mare mobra de offroad, well, cam aici e raspunsul. Nu mai zic ca multi intra in offroad cu modul de condus "road", la prima patinare serioasa le taie gazul si cad ca mustele la 10km/h

 

47 minutes ago, Sergio1234 said:

Spite se rup rar

Jantele cu spite nu-s "fara mentenanta" ca cele de aliaj. Nu-s pentru oricine. "Trebuie creier", din nou vorba lui Silviu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum câțiva ani la MAN am făcut ride test cu K1600GT și m-a tot îmbiat Daniel Ghilință de la Motohub să iau și gs dar nu mi-a trebuit. Unde mă încadrez? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

Acum câțiva ani la MAN am făcut ride test cu K1600GT și m-a tot îmbiat Daniel Ghilință de la Motohub să iau și gs dar nu mi-a trebuit. Unde mă încadrez? :huh:

Daca nu ti-a placut K1600 - la hateri 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K1600 mi-a plăcut! Mai ales claxonul și marșarierul, altfel în afară de gizmo-urile care mă lasă rece nu făcea nimic spectaculos față de Napoleon al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Sergio1234 a spus:

Ca idee, GS-ul meu are grad maxim de incarcare 216kg, nu stiu daca GSA are cumva mai mult, poate ne spun colegii care au GSA.

1250 GSA are 217 kg gradul maxim de încărcare, greutatea mobrei cu 90% rezervor și toate fluidele este 268 kg, iar greutatea maxim admisibilă este de 485 kg.

Revizia de 1000 km este 950 lei, din care manopera = 404 lei. Se schimbă ulei motor + filtru, ulei grup, garnituri bușoane, se pune pe tester etc. Referitor la preț, l-am mai întâlnit și la altă marcă, cu mențiunea că acolo nu se schimba ulei grup, fiind fără cardan. 

Axul cardanic este trecut în manual că se înlocuiește la 60.000 km, aceasta fiind probabil cea mai scumpă revizie până în 100.000 km. Dacă te pui să calculezi lanțurile schimbate în 60 mii, plus N spray-uri/soluții de curățare, lubrifiere, probabil tot pe acolo ieși. Iar la drumuri mai lungi, trebuie să faci loc în bagaj și pentru spray-urile și accesoriile de curățare.

Cu toată cârcoteala, dacă comparăm prețurile globale la întreținere pe mobre din clase similare, diferențele între mărci nu sunt semnificative. Dacă mai pui și 5 ani garanție....în perioada asta teoretic poți rupe orice piesă, ideea este să mergi și să te bucuri de ea.

 

Editat de ingineru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, ingineru said:

Cu toată cârcoteala, dacă comparăm prețurile globale la întreținere pe mobre din clase similare,

Daca discutam despre mobre noi, in garantie, da, preturile sunt cam pe-acolo la toti indiferent de marca, poate putin mai scazute la Honda AT - aici Lionel ne poate spune ce si cum.

 

37 minutes ago, ingineru said:

Axul cardanic este trecut în manual că se înlocuiește la 60.000 km

Orice ai spune, 60k e putin pentru un cardan. Da, e mai comod cu cardan ca nu mai stai sa cureti/ungi/lingi lantul dar tine putin. Da, de acord ca e un pret decent la cardan, adica nu-ti vinzi rinichii insa tot tine putin :)  Unii ar prefera sa coste un cardan dublu dar sa tina dublu.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, adimotor a spus:

Ingineru, unde iti faci reviziile? Mersi.

Bavaria. 

 

Acum 4 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Orice ai spune, 60k e putin pentru un cardan. Da, e mai comod cu cardan ca nu mai stai sa cureti/ungi/lingi lantul dar tine putin. Da, de acord ca e un pret decent la cardan, adica nu-ti vinzi rinichii insa tot tine putin :)  Unii ar prefera sa coste un cardan dublu dar sa tina dublu.

Așa este, mai ales dacă ne gândim că la mașinile pe cardan, cel de fabrică poate să înghită sute de mii de kilometri fără probleme. Cei 60 mii sunt puțini prin comparație, dar cine știe ce țeavă subțire sau cu ce compoziție folosesc ei ca material :). Probabil cu oțel plin sau alt material se mai adaugă niște kg și dă prost în specificații. Și nu în ultimul rând service-urile de marcă trebuie să trăiască și ele bine. Faptul că la 1300 GS se schimbă la 90.000 km cum se spunea anterior arată că se poate dacă vrei să îmbunătățești ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, ingineru a spus:

Faptul că la 1300 GS se schimbă la 90.000 km cum se spunea anterior arată că se poate dacă vrei să îmbunătățești ceva.

Iei ceva ce n-a mai auzit nimeni ca ar fi o piesa consumabila, ii reduci toti coeficientii de siguranta pana ajunge sa se rupa pe la 60k km, iti asumi pierderea pentru mobrele pe care deja le-ai vandut, scoti o noua iteratie a aceleiasi componente, dar nu reproiectata ca sa tina pe toata durata de viata a motocicletei, ci sa se schimbe dăcât dupa 90k km. Noaptea mintii, fie ea si minte de contabil pus pe facut profit. 

 

Ma astept sa iasa BMW acum si sa spuna ca un mare pro pentru trecerea de la 1250 la 1300 este cresterea cu 50% a numarului de km care pot fi parcursi cu acelasi cardan. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Daca discutam despre mobre noi, in garantie, da, preturile sunt cam pe-acolo la toti indiferent de marca, poate putin mai scazute la Honda AT - aici Lionel ne poate spune ce si cum.

 

 

 

 

La Honda sunt aceleași prețuri, și la Nord și la Motorteam. 

 

2468 de lei a fost revizia de 20 de mii la ATAS cu tot cu înlocuit anvelope, plăcute de frana.

Cica ar mai contribui la preț și faptul că ai crashbar superior și trebuie dat jos și pus la loc. 

 

La K1600 revizia de 20 de mii a fost 1900 de lei. 

 

La RT revizia de 1000 a fost 945 lei.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topicul, de la 1250vs 1300 s-a ajuns la altele, e bine😁.

Bune, rele cum sunt gs, fiecare isi asuma si eventualele defecte ce pot aparea la ele, cand si le iau.

Daca ne uitam pe topicurile cu posesorii de alte marci, mai gasesti si pe acolo ca se discuta de unele probleme.

Putine probleme la gs raportat la cate se spun pe aici😁, mai mult povesti citite despre altii, de prin alte tari, in Romania nu prea s-au intamplat😄.

 

 

 

Nu apar emoticoanele puse in ultima fraza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, adimotor a spus:

Bun topicul, de la 1250vs 1300 s-a ajuns la altele, e bine😁.

Bune, rele cum sunt gs, fiecare isi asuma si eventualele defecte ce pot aparea la ele, cand si le iau.

Daca ne uitam pe topicurile cu posesorii de alte marci, mai gasesti si pe acolo ca se discuta de unele probleme.

Putine probleme la gs raportat la cate se spun pe aici😁, mai mult povesti citite despre altii, de prin alte tari, in Romania nu prea s-au intamplat😄.

 

pe grupurile de facebook gasesti mai multe info, asta pe cine intereseaza. 

Dar nu cred ca profiul cumparatorului de GS1300 nou se va uita mult la forumuri si pareri. Aia merg la dealer direct, fac un drive test si daca place iar cifrere is atractive, cumpara. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...