mobiletron Postat Ianuarie 18 Share Postat Ianuarie 18 Mi-a aterizat in garaj un motor blocat de Ural 650 M67, adica modelul cu alternator 12V. Ce mi-a placut la el in afara de faptul ca voiam un motor de Ural pe 12V a fost faptul ca era nedesfacut si complet iar daca ai noroc poti avea multe piese bune. In general rusoaicele cand sunt blocate problema vine de la faptul ca proprietarii lor le tin in ploaie iar apa intra in motor curgand pe cablurile de acceleratie in carburator si de acolo in motor. La fel s-a intamplat si cu acest motor in care am gasit cam jumatate de litru de apa si care a facut ceva stricaciuni. Mare noroc nu am avut dar partea buna este ca am toate piesele necesare si voi putea reconditiona acest motor. In afara de asta motorul nu a mai fost desfacut niciodata si astfel nu a fost ciobanit de nimeni, am toate cotele si filetele in stare perfecta. In baia de ulei am gasit un mix ciudat de ulei si apa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Ianuarie 18 Share Postat Ianuarie 18 Imi plac topicurile tale de mestereala. Asteptam (si alte) poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Ianuarie 18 Autor Share Postat Ianuarie 18 O sa dureze ceva timp, stau foarte prost cu timpul iar acum sunt intr-un proces de reorganizare in garaj. Sper sa nu dureze mai mult de sase luni reparatia motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 21 Share Postat Ianuarie 21 Îți urez spor! Arată ca de obicei, mai bine așa decât desfăcut de zece ori cu filete compromise și jocuri in cotele de alunecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Ianuarie 21 Autor Share Postat Ianuarie 21 11 hours ago, m72story said: Îți urez spor! Da, din fericire arata foarte bine carterul iar asta ma ajuta enorm. Acum dilema mea este daca sa bag piese NOS (ax cu came, pinioane distributie) pe care le am deja sau daca sa iau ax cu came Swiatek si pinioane Herzog. Ambielaj si set motor am in stare perfecta, eventual schimb pistoanele cu unele Almot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 22 Share Postat Ianuarie 22 Tine de bugetul alocat aici. Îmi pare că am povestit cu tine experiența mea cu pinioanele de distribuție originale....o amintire tristă. Personal la ambele M-uri am distribuție cu pinioane producție proprie Axele cu came sunt decente, in schimb cota de presare, coloborata cu calitatea fontei pinionului axei este deplorabilă. Aceași aplicație la Simson este lifetime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Ianuarie 22 Share Postat Ianuarie 22 (editat) Foarte interesant fierul... Spor la restaurare! Cutia de viteze va fi de vanzare? Editat Ianuarie 22 de Papa_Bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Ianuarie 30 Autor Share Postat Ianuarie 30 On 1/22/2025 at 6:01 PM, Papa_Bear said: Cutia de viteze va fi de vanzare? Putin probabil dar daca e ceva te anunt. Nu e cu marsarier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 9 Autor Share Postat Februarie 9 Prima spalare a carterului, mi-a luat ceva timp dar l-am scos la lumina. Va mai urma o spalare la interior dupa ce termin de pregatit totul pentru montaj si testele aferente. L-am spalat cu motorina, am verificat canalele de presiune de ulei iar dupa aceea l-am spalat cu solutie de spalat motoare si jet de apa (wap). Nu voi sabla carterul ci il las asa cum a iesit din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Arată rezonabil.Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Văd că ai depresat palierul frontal, cum este caseta, are joc sau urme de tasare? In căzut meu la doua dintre M72- urile din dotare am găsit palierul frontal compromis, a trebuit refăcută o noua caseta cu cota exterioara majorată după alezarea blocului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Acum 6 minute, m72story a spus: Văd că ai depresat palierul frontal, cum este caseta, are joc sau urme de tasare? In căzut meu la doua dintre M72- urile din dotare am găsit palierul frontal compromis, a trebuit refăcută o noua caseta cu cota exterioara majorată după alezarea blocului Pff...Ural cu jocuri... Astea chair sunt observatii de cîrcotaș.. Ural fara jocuri inseamna Ural gripat...Doar atunci dispar jocurile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Adevărat îți spun că-i mare lucru sa ai un înțelept pe lângă tine, daca mai este și din Dej apoi este și înțelept și ardelean. Îmi retrag cele menționate mai sus cu privire la jocuri, uzuri și tolerante și recunosc că este un oximoron profund sa fie alăturate conceptului de moto rusesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 10 Autor Share Postat Februarie 10 (editat) 10 hours ago, m72story said: Văd că ai depresat palierul frontal, cum este caseta, are joc sau urme de tasare? In căzut meu la doua dintre M72- urile din dotare am găsit palierul frontal compromis, a trebuit refăcută o noua caseta cu cota exterioara majorată după alezarea blocului Este in regula, nu are joc si avea presare pe toate partile. 10 hours ago, ubord said: Pff...Ural cu jocuri... Astea chair sunt observatii de cîrcotaș.. Ural fara jocuri inseamna Ural gripat...Doar atunci dispar jocurile! Da, am gasit un pic de joc la o biela iar bucsile de bolt de piston nu au fost corect alezate, erau conice. Joc mare am gasit si la piesa rotativa de la epurator care e cu cel putin 1mm sub cota fata de capacul de distributie. Editat Februarie 10 de mobiletron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 ...este un fel de dialectica pe invers.. Se pleaca de premisa ca, toate jocurile , uzurile , prelucrarile, proiectarea, sunt normale , si , se purcede la refacerea lor in domeniul 'anormale'... Dupa ce se reuseste anormalizarea pe ici-colo prin punctele esentiale , motorul va incepe sa functioneze intr-o normalitate pe care o vor intelege doar cei care .... ...am gasit cilindrii la care axa de honuire\alezare nu era perpendiculara nici pe suprafata de asezare a cilindrului in bloc , nici pe cota de etansare in chiulosa...Au trebuit prelucrati intre varfuri, altfel bielele terminau ambielajul si pistoanele ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 1 oră în urmă, ubord a spus: ...este un fel de dialectica pe invers.. Se pleaca de premisa ca, toate jocurile , uzurile , prelucrarile, proiectarea, sunt normale , si , se purcede la refacerea lor in domeniul 'anormale'... Dupa ce se reuseste anormalizarea pe ici-colo prin punctele esentiale , motorul va incepe sa functioneze intr-o normalitate pe care o vor intelege doar cei care .... ...am gasit cilindrii la care axa de honuire\alezare nu era perpendiculara nici pe suprafata de asezare a cilindrului in bloc , nici pe cota de etansare in chiulosa...Au trebuit prelucrati intre varfuri, altfel bielele terminau ambielajul si pistoanele ... Conform manualului de reparatii anii 50, se montează pistonul fara segmenți și cu leră pe circumferința se verifică luftul. Unde este cazul se baga pe biela dornul adecvat și cu un prelungitor se îndoaie pt a se menține jocul/ planul corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 11 Autor Share Postat Februarie 11 9 hours ago, ubord said: ...am gasit cilindrii la care axa de honuire\alezare nu era perpendiculara nici pe suprafata de asezare a cilindrului in bloc , nici pe cota de etansare in chiulosa...Au trebuit prelucrati intre varfuri, altfel bielele terminau ambielajul si pistoanele ... Da, cunosc problema. 8 hours ago, m72story said: Conform manualului de reparatii anii 50, se montează pistonul fara segmenți și cu leră pe circumferința se verifică luftul. Unde este cazul se baga pe biela dornul adecvat și cu un prelungitor se îndoaie pt a se menține jocul/ planul corect La toate motoarele care mi-au trecut prin mana am facut aceasta verificare, ideea mi-a venit de la forma bielelor care nu-mi inspirau incredere. Ulterior am vazut schema intr-un manual de BMW, deci problema exista si la case mai mari. Pagina 47: https://www.bmwclassicmotorcycles.com/parts/wp-content/uploads/2014/10/Workshop-Manual-R51-3-and-R67-including-tools.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.