Sari la conținut

caut un electrician pentru JAWA 350 din 1993


JAWA 350
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua prieteni,

 

eu sunt fan moto JAWA si recent am cumparat una de 350 cc, model 638 din 1993; am desfacut o bucati, am reconstruit o cu piese originale noi, am revopsit o si am facut si probe cu ea: functiona perfect. Apoi am trecut la fixarea cablajului electric si aici s a intamplat ceva ca nu mai am scanteie la bujii. Am verificat cablajele electrice, "bobina"(este un model VAPE - in locul celor 2 bobine); nu gasesc defectul. Motocicleta are piese originale noi, are aprindere electronica, fara computer - este o "clasica" comunista.

Ma poate ajuta cineva ?20250322_121435.thumb.jpg.da780640f1c0224ebf44158b92b6754c.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci pt raspuns; este aprinderea originala, a pornit dar mai apoi, am umblat la cablaj, am tras de el, l am pozitionat cu soricei si ...MORT! nu ii dau de cap; piese originsale JAWA - ei produc in continuare piese pt toate modelele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o idee :  poate ai un cablu intrerupt si cand l-ai prins cu soricei, aia a fost,  verifica continuitatea cablurilor cu un multimetru, pe pozitia actuala, nu cu cablurile desfacute.

Eventual dai soriceii jos si vezi daca reapare scanteia.

am o astfel de situatie  la becul de pozitie, cu ghidonul drept, becul n\nu merge, dar cand iau viraj si se comprima manunchiul de cabluri face contact si se aprinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci frumos! cu certitudine asta este dar continuitatea trebuie masurata intre puncte care uneori sunt "super impachetate" in protectie cabluri sau chiar in ebonita (la intrarea in senzorul de turatie, la iesirea din generatorul de curent, etc. Am incercat pana la un punct si am hotarat sa las pe cineva care se pricepe si eventual cunoaste marca.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, JAWA 350 a spus:

merci frumos! cu certitudine asta este dar continuitatea trebuie masurata intre puncte care uneori sunt "super impachetate" in protectie cabluri sau chiar in ebonita (la intrarea in senzorul de turatie, la iesirea din generatorul de curent, etc. Am incercat pana la un punct si am hotarat sa las pe cineva care se pricepe si eventual cunoaste marca.

 

Eu nu prea inteleg, ai aprindere pe platina sau electronica? Ai doar bobina de la Vape?

Hai ca m-am prins pana la urma, ai generator de curent cu aprindere integrata, ca la scutere. Bobina de inductie e cu CDI integrat, de aceea nu ai "computer". Tipul asta de aprindere functioneaza si fara baterie (apropo, bateria aia Exide din poza pare a fi cu acid si nu sta in pozitia corecta), deci cel mai probabil ai o problema de conexiuni gresite. Pe site la Vape gasesti schema electrica, probabil tu o ai pe aceasta: https://www.vape.eu/en/jawa-634-and-cz-471-12v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, aste sunt (din imagine). bateria sta in acea pozitie pt ca suportul ei primit de la jawa (identic cu cel vechi crapat) nu permite asezare orizontala a bateriei. cu siguranta am o conexiune gresit / lipsa; de aceea caut/ as dori un electrician pt verificare si remediere. MERCI pt raspuns!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, JAWA 350 a spus:

as dori un electrician pt verificare si remediere

 

Sansele sa gasesti pe cineva dispus sa vina si sa constate/repare tind spre zero, nu se baga nimeni la vechituri. Va trebui sa te documentezi si sa-ti faci singur verificarile. Schema electrica la aprinderea asta este foarte simpla si usor de verificat.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Nguyen a spus:

 

Eu nu prea inteleg, ai aprindere pe platina sau electronica? Ai doar bobina de la Vape?

Hai ca m-am prins pana la urma, ai generator de curent cu aprindere integrata, ca la scutere. Bobina de inductie e cu CDI integrat, de aceea nu ai "computer". Tipul asta de aprindere functioneaza si fara baterie (apropo, bateria aia Exide din poza pare a fi cu acid si nu sta in pozitia corecta), deci cel mai probabil ai o problema de conexiuni gresite. Pe site la Vape gasesti schema electrica, probabil tu o ai pe aceasta: https://www.vape.eu/en/jawa-634-and-cz-471-12v

si inca ceva: merci mult pentru informatia cu schema electrica de pe site la Vape !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, JAWA 350 a spus:

schema electrica de pe site la Vape !!!!

 

Uita-te cu atentie la culori si la conexiunile lor. Firul galben este semnalul de la senzor pt CDI-ul din bobina de inductie, se conecteaza tot la firul galben. Din releul din schema pleaca un fir albastru care este plusul pe contact pentru bobina de inductie sau CDI din bobina. Tot pentru bobina sau CDI ai un fir cu rosu care pleaca din generatorul de curent, in interiorul generatorului se afla o bobina care produce curent alternativ pentru aprindere (CDI si/sau bobina). La prima vedere te baga un pic in ceata dar cu atentie poti verifica daca conexiunile sunt corecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am identificat firul de senzor la intrarea in VAPE; am gasit 2 fire la iesirea din generator dar in schema pe care mi ai indocat o de la VAPE imi apar 3 fire si eu nu am decat 2. am desfacut cablajul si nu pare sa fie nimic smuls sau rupt. Pe de alta parte culorile cablajului ma pot insela ca au mai fost taiate si inlocuite cu ce a avut la indemana; in plus, la intrarea in VAPE este 1 fir maro care este in aer!!! culmea este ca motocicleta pornea cu acel fir in aer! am cumparat o la Brasov si am venit pe ea in Bucuresti - motorul pornea. Cand am inceput sa o desmembrez am gasit acest fir, am lipit pe el un biletel in ideea ca voi gasi unde vine: n am reusit dar motorul a pornit si asa pana am inceput eu sa trag de fire pt a le pozitiona si GATA - de atunci este MORT!  am curent la contact pe borna 30 (curent permanent), pe borna 15 (curent cand pun contactul) dat nu am scanteie la bujii. Schema este simpla, imi dau seama, dar ma dispera si as vrea pe cineva care se pricepe. Nu se poate sa nu existe!  In tot cazul, iti multumesc pt timpul consumat cu mine!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, JAWA 350 a spus:

Schema este simpla

 

La iesirea din generator conform schema ai patru fire:

 

1. Rosu, curentul produs de bobina pentru aprindere

2. Alb, se leaga la masa

3. Doua fire negre care ar trebui sa fie fazele de curent si se leaga la releul de incarcare.

 

Ce mi se pare dubios este ca tu ai plus permanent pe borna 30, conform schemei ar trebui sa ai plus la borna 30 doar cand pui contactul. Verifica daca conexiunile releului sunt conform schemei.

LE: la cum vad eu schema releul functioneaza asa, borna 85 are plus cand pui contactul si trimite plus spre bobina prin borna 30. Cand opresti motorul din contact ramai fara plus si pe borna 30 vine minus de la borna 87a care are rol de kill switch pt a opri motorul. Verifica daca ai firele conectate corect pe bornele acestea:

 

-borna 85 plus pe contact

-borna 30 plus pe contact

-borna 87a masa

-Cu motorul oprit din contact ar trebui sa ai minus pe borna 30.

La borna 86 dupa cum vezi ai tot minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, thvlad a spus:

Salut! Unde se afla motocicleta?

salut, in Otopeni dar deocamdata anuntul a dat roade! am primit o propunere de reparatie si am dus o acum 1 h undeva in sectorul 3.   Merci frumos !!

Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

La iesirea din generator conform schema ai patru fire:

 

1. Rosu, curentul produs de bobina pentru aprindere

2. Alb, se leaga la masa

3. Doua fire negre care ar trebui sa fie fazele de curent si se leaga la releul de incarcare.

 

Ce mi se pare dubios este ca tu ai plus permanent pe borna 30, conform schemei ar trebui sa ai plus la borna 30 doar cand pui contactul. Verifica daca conexiunile releului sunt conform schemei.

LE: la cum vad eu schema releul functioneaza asa, borna 85 are plus cand pui contactul si trimite plus spre bobina prin borna 30. Cand opresti motorul din contact ramai fara plus si pe borna 30 vine minus de la borna 87a care are rol de kill switch pt a opri motorul. Verifica daca ai firele conectate corect pe bornele acestea:

 

-borna 85 plus pe contact

-borna 30 plus pe contact

-borna 87a masa

-Cu motorul oprit din contact ar trebui sa ai minus pe borna 30.

La borna 86 dupa cum vezi ai tot minus.

MERCI !!! esti un dragut!  acum o ora am dus o in sectorul 3 la un specialist care a vazut anuntul; sper sa o faca si revininca odata ITI MULTUMESC !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...