JAWA 350 Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Buna ziua prieteni, eu sunt fan moto JAWA si recent am cumparat una de 350 cc, model 638 din 1993; am desfacut o bucati, am reconstruit o cu piese originale noi, am revopsit o si am facut si probe cu ea: functiona perfect. Apoi am trecut la fixarea cablajului electric si aici s a intamplat ceva ca nu mai am scanteie la bujii. Am verificat cablajele electrice, "bobina"(este un model VAPE - in locul celor 2 bobine); nu gasesc defectul. Motocicleta are piese originale noi, are aprindere electronica, fara computer - este o "clasica" comunista. Ma poate ajuta cineva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banditbiker82 Postat 13 ore în urmă Share Postat 13 ore în urmă Urmaresc ! Am un prieten cu o Jawa identica si in momentul in care a montat aprinderea electronica a avut aceleasi probleme. Pana nu a montat la loc aprinderea originala nu i-a dat de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 13 ore în urmă Autor Share Postat 13 ore în urmă merci pt raspuns; este aprinderea originala, a pornit dar mai apoi, am umblat la cablaj, am tras de el, l am pozitionat cu soricei si ...MORT! nu ii dau de cap; piese originsale JAWA - ei produc in continuare piese pt toate modelele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ulei_moto Postat 12 ore în urmă Share Postat 12 ore în urmă o idee : poate ai un cablu intrerupt si cand l-ai prins cu soricei, aia a fost, verifica continuitatea cablurilor cu un multimetru, pe pozitia actuala, nu cu cablurile desfacute. Eventual dai soriceii jos si vezi daca reapare scanteia. am o astfel de situatie la becul de pozitie, cu ghidonul drept, becul n\nu merge, dar cand iau viraj si se comprima manunchiul de cabluri face contact si se aprinde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 12 ore în urmă Autor Share Postat 12 ore în urmă merci frumos! cu certitudine asta este dar continuitatea trebuie masurata intre puncte care uneori sunt "super impachetate" in protectie cabluri sau chiar in ebonita (la intrarea in senzorul de turatie, la iesirea din generatorul de curent, etc. Am incercat pana la un punct si am hotarat sa las pe cineva care se pricepe si eventual cunoaste marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 12 ore în urmă Share Postat 12 ore în urmă Acum 24 minute, JAWA 350 a spus: merci frumos! cu certitudine asta este dar continuitatea trebuie masurata intre puncte care uneori sunt "super impachetate" in protectie cabluri sau chiar in ebonita (la intrarea in senzorul de turatie, la iesirea din generatorul de curent, etc. Am incercat pana la un punct si am hotarat sa las pe cineva care se pricepe si eventual cunoaste marca. Eu nu prea inteleg, ai aprindere pe platina sau electronica? Ai doar bobina de la Vape? Hai ca m-am prins pana la urma, ai generator de curent cu aprindere integrata, ca la scutere. Bobina de inductie e cu CDI integrat, de aceea nu ai "computer". Tipul asta de aprindere functioneaza si fara baterie (apropo, bateria aia Exide din poza pare a fi cu acid si nu sta in pozitia corecta), deci cel mai probabil ai o problema de conexiuni gresite. Pe site la Vape gasesti schema electrica, probabil tu o ai pe aceasta: https://www.vape.eu/en/jawa-634-and-cz-471-12v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 11 ore în urmă Autor Share Postat 11 ore în urmă da, aste sunt (din imagine). bateria sta in acea pozitie pt ca suportul ei primit de la jawa (identic cu cel vechi crapat) nu permite asezare orizontala a bateriei. cu siguranta am o conexiune gresit / lipsa; de aceea caut/ as dori un electrician pt verificare si remediere. MERCI pt raspuns!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă (editat) Acum 14 minute, JAWA 350 a spus: as dori un electrician pt verificare si remediere Sansele sa gasesti pe cineva dispus sa vina si sa constate/repare tind spre zero, nu se baga nimeni la vechituri. Va trebui sa te documentezi si sa-ti faci singur verificarile. Schema electrica la aprinderea asta este foarte simpla si usor de verificat. Editat 11 ore în urmă de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 11 ore în urmă Autor Share Postat 11 ore în urmă Acum 52 minute, Nguyen a spus: Eu nu prea inteleg, ai aprindere pe platina sau electronica? Ai doar bobina de la Vape? Hai ca m-am prins pana la urma, ai generator de curent cu aprindere integrata, ca la scutere. Bobina de inductie e cu CDI integrat, de aceea nu ai "computer". Tipul asta de aprindere functioneaza si fara baterie (apropo, bateria aia Exide din poza pare a fi cu acid si nu sta in pozitia corecta), deci cel mai probabil ai o problema de conexiuni gresite. Pe site la Vape gasesti schema electrica, probabil tu o ai pe aceasta: https://www.vape.eu/en/jawa-634-and-cz-471-12v si inca ceva: merci mult pentru informatia cu schema electrica de pe site la Vape !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Acum 5 minute, JAWA 350 a spus: schema electrica de pe site la Vape !!!! Uita-te cu atentie la culori si la conexiunile lor. Firul galben este semnalul de la senzor pt CDI-ul din bobina de inductie, se conecteaza tot la firul galben. Din releul din schema pleaca un fir albastru care este plusul pe contact pentru bobina de inductie sau CDI din bobina. Tot pentru bobina sau CDI ai un fir cu rosu care pleaca din generatorul de curent, in interiorul generatorului se afla o bobina care produce curent alternativ pentru aprindere (CDI si/sau bobina). La prima vedere te baga un pic in ceata dar cu atentie poti verifica daca conexiunile sunt corecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 10 ore în urmă Autor Share Postat 10 ore în urmă am identificat firul de senzor la intrarea in VAPE; am gasit 2 fire la iesirea din generator dar in schema pe care mi ai indocat o de la VAPE imi apar 3 fire si eu nu am decat 2. am desfacut cablajul si nu pare sa fie nimic smuls sau rupt. Pe de alta parte culorile cablajului ma pot insela ca au mai fost taiate si inlocuite cu ce a avut la indemana; in plus, la intrarea in VAPE este 1 fir maro care este in aer!!! culmea este ca motocicleta pornea cu acel fir in aer! am cumparat o la Brasov si am venit pe ea in Bucuresti - motorul pornea. Cand am inceput sa o desmembrez am gasit acest fir, am lipit pe el un biletel in ideea ca voi gasi unde vine: n am reusit dar motorul a pornit si asa pana am inceput eu sa trag de fire pt a le pozitiona si GATA - de atunci este MORT! am curent la contact pe borna 30 (curent permanent), pe borna 15 (curent cand pun contactul) dat nu am scanteie la bujii. Schema este simpla, imi dau seama, dar ma dispera si as vrea pe cineva care se pricepe. Nu se poate sa nu existe! In tot cazul, iti multumesc pt timpul consumat cu mine!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thvlad Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Salut! Unde se afla motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă Acum 36 minute, JAWA 350 a spus: Schema este simpla La iesirea din generator conform schema ai patru fire: 1. Rosu, curentul produs de bobina pentru aprindere 2. Alb, se leaga la masa 3. Doua fire negre care ar trebui sa fie fazele de curent si se leaga la releul de incarcare. Ce mi se pare dubios este ca tu ai plus permanent pe borna 30, conform schemei ar trebui sa ai plus la borna 30 doar cand pui contactul. Verifica daca conexiunile releului sunt conform schemei. LE: la cum vad eu schema releul functioneaza asa, borna 85 are plus cand pui contactul si trimite plus spre bobina prin borna 30. Cand opresti motorul din contact ramai fara plus si pe borna 30 vine minus de la borna 87a care are rol de kill switch pt a opri motorul. Verifica daca ai firele conectate corect pe bornele acestea: -borna 85 plus pe contact -borna 30 plus pe contact -borna 87a masa -Cu motorul oprit din contact ar trebui sa ai minus pe borna 30. La borna 86 dupa cum vezi ai tot minus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAWA 350 Postat 6 ore în urmă Autor Share Postat 6 ore în urmă Acum 4 ore, thvlad a spus: Salut! Unde se afla motocicleta? salut, in Otopeni dar deocamdata anuntul a dat roade! am primit o propunere de reparatie si am dus o acum 1 h undeva in sectorul 3. Merci frumos !! Acum 3 ore, Nguyen a spus: La iesirea din generator conform schema ai patru fire: 1. Rosu, curentul produs de bobina pentru aprindere 2. Alb, se leaga la masa 3. Doua fire negre care ar trebui sa fie fazele de curent si se leaga la releul de incarcare. Ce mi se pare dubios este ca tu ai plus permanent pe borna 30, conform schemei ar trebui sa ai plus la borna 30 doar cand pui contactul. Verifica daca conexiunile releului sunt conform schemei. LE: la cum vad eu schema releul functioneaza asa, borna 85 are plus cand pui contactul si trimite plus spre bobina prin borna 30. Cand opresti motorul din contact ramai fara plus si pe borna 30 vine minus de la borna 87a care are rol de kill switch pt a opri motorul. Verifica daca ai firele conectate corect pe bornele acestea: -borna 85 plus pe contact -borna 30 plus pe contact -borna 87a masa -Cu motorul oprit din contact ar trebui sa ai minus pe borna 30. La borna 86 dupa cum vezi ai tot minus. MERCI !!! esti un dragut! acum o ora am dus o in sectorul 3 la un specialist care a vazut anuntul; sper sa o faca si revin; inca odata ITI MULTUMESC !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.