Sari la conținut

HD Sportster 883-1200


easybiker
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Gromovnik, vezi ca cineva se lauda mai in spate cum a facut cu ''o statie de autobuz'' un GSX-R 750 cu un Sportster...

 

 

Da, ma, eu ma laudam, pentru ca asta este adevarul.

...

Intrasei pe aici ca un baiat care vrea sa invete, sa cunoasca despre Sportster, iar eu chiar te-am crezut. Am avut grija sa nu te las in nestiinta si sa-ti explic cum Sportsterul are cutia de viteze separata de motor, ca exista acolo un sertar pe care-l tragi afara impreuna cu toata transmisia, nemaifiind nevoie sa desfaci tot motorul, cum se intampla in cazul altor motociclete. Iti mai aduci aminte ca ai fost foarte interesat de subiect, pentru ca nu stiai lucrul asta?

Acum vii si ne dai lectii despre cum Harley-ul nu are frane, nu are suspensii, nu are ciclistica si cum nu poate fi imbunatatit motorul mai mult decat in cazul japonezelor.

...

Numai ca eu, cu multa bunavointa, voi mai face o incercare si in cazul tau. Doar sa vad cum sa ma fac mai usor inteles, pentru ca este clar ca si tu esti plin de prejudecati in ceea ce priveste Harley.

Cum spuneam...

 

Biela trebuie sa reziste la solicitari intense, pentru ca ea preia, impreuna cu pistonul, fortele rezultate in urma presiunii din cilindru, forte pe care le transmite mai departe arborelui cotit. La majoritatea japonezelor si culmea, chiar si la cele in V de cilindree mare, biela se prinde de arborele cotit prin intermediul cuzinetilor. Cuzinetul se monteaza in capul bielei, intre biela si arborele cotit. Cuzinetul este de fapt un strat metalic subtire, acoperit de un strat antifrictiune, care vine in contact cu manetonul. De fapt, intre cuzinet si arborele cotit trebuie sa existe un joc pentru a putea sa se formeze o pelicula de ulei care sa reduca frecarea. Adica, daca in timpul functionarii motorului nu ai o presiune suficienta a uleiului, pelicula de ulei nu se mai formeaza si apare uzura cuzinetilor.

Deci, unde vreau sa ajung... Japonezele, fiind pe cuzineti si duse deja de producator spre maxim de performante, nu prea mai ai ce le face. Orice joaca de-a noastra (micsorat camera de ardere, marit cilindreea, axe cu came mai agresive...) nu fac altceva decat sa distruga motorul.

La Harley este altceva, pentru ca inauntru nu gasesti decat rulmenti, inclusiv biela este prinsa de arbore prin rulment. Acum, te intreb: Ce ti se pare mai rezistent, un RULMENT sau un CUZINET? Ce crezi ca rezista mai bine la socurile rezultate in urma exploziei amestecului aer-combustibil din camera de ardere, un rulment sau un cuzinet? Daca ramai fara presiune la ulei, ce crezi ca rezista mai mult fara ungere?

Tocmai de aceea, un Harley, fiind atat de robust construit, poate fi si foarte mult imbunatatit. Poti sa micsorezi camera de ardere, poti sa pui came agresive, poti sa faci din Sportster 883 un 1600, poti sa faci aproape orice iti trece prin cap. Si DA, dupa toate aceste modificari, un Harley poate ajunge sa bata o japoneza SS de top la performante.

...

Este exact ca in situatia de mai jos, cand multi vad o mizerie, o vechitura de Harley, iar altii vad acolo un motor EVO nu prea vechi, care probabil ca nu mai are 1340cc, ci 1700cc, care nu stim ce alte modificari mai are in interior, care are un ambreiaj uscat (adica nu va avea nici cea mai mica scapare, cum se mai intampla in cazul ambreiajelor umede), adica o motocicleta cu care n-ar trebui sa te bagi usor la o liniuta. DAR ASTA PRESUPUNE SA NU FII UN INGAMFAT CA AI JAPONEZA SS 1000.

 

 

 

Mentionez ca mai sus am scris o parere pur personala si ca este doar viziunea mea asupra lucrurilor.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate,in noul format al forum-ului,moderatorii nu mai au drept de moderare posturi,deci dati report catre Admini...care,nu prea ne baga in sema,decit selectiv...

 

am gasit solutia asa ca,tot ce e nelalocul lui,va fi sters....urmeaza warn si suspendare.

 

Black.

Editat de Blackrider
explicatie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, transilvania72, lasa-ne cu prostiile din capul tau. Las relantiul unui EVO la 600rot/min... Si nu doar asta, dar mai si deschid gazul blana la turatia aia si nu pateste nimic.

O japoneza, daca-si ia socurile alea in vilbrochen, poti sa-ti iei adio de la ea.

Uite un motor care nu vrea sa crape...

 

 

 

 

Nici n-ar avea cum, decat in mintea ta.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la HD daca ai dai relanti potato l-ai cardit....

 

Sa inteleg ca tre' sa-mi fac griji ! Am un evo 1340 , carburator S&S ,ralanti-ul il tin foarte jos si are exact ce trebuie : "galagia" emblematica .

A implinit de foarte curand 85.000km , fara nici-o reparatie la motor si nici nu da semne ca ar avea nevoie ; nici macar ambreiajul .

Daca asta e un motor "cardit" , atunci va doresc din suflet tuturor motoare la fel de "cardite" ca al meu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pompa de ulei pe motoarele carburate necesita o turatie optima de functionare la relanti? Manualul ce recomanda de ex, la 883?

 

Nu stiu ce scrie la Sportster ,dar stiu ca la Softail scrie ca presiunea minima la ralanti este de 0.8 bar ; ralanti-ul este la 900tr/min .

Presiunea maxima este 2.4 bar la 2000 tr/min . Nu exista "turatie optima" , ptr ca pompa de ulei este angrenata direct de catre ambielaj prin pinioane si suruburi"melc" ; pentru cei ce cunosc , e cam acelasi sistem ca la SIMSON ,putin mai evoluat .

Asadar , atata vreme cat motorul se invarte , ai presiunea minima de ulei care asigura lubrifierea motorului , fara pericolul de a-l "cardi".

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai.... dezvolta presiunea aia la turatia minima( ralanti) de 900tr/min ! Nu poti sa scazi turatia sub pragul ala , ptr ca , nu vei mai avea ralanti ci un motor oprit .*

 

* Date tehnice valabile doar ptr motoarele standard cum este si al meu .

Chiar acum plec la o tura de control , restul am sa citesc mai pe seara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele EVO nu au fost niciodata montate pe Sportstere. Asa ca daca vrei sa stii cum functioneaza pompa de ulei la Sportster, lasa deoparte EVO-ul. E altceva.

 

Aici gasesti ceva date tehnice comparate dupa anul de fabricatie. Nu stiu daca te ajuta dar e ceva in plus. Bafta!

 

http://mmi.darladog.com/Temp/HDTech.pdf

 

PS: Daca te descurci cu engleza iti sugerez un cont pe http://www.hdforums.com si sa intrebi acolo. Sunt mult mai multi "deshtepti" decat aici. :hug: :peace:

Editat de RENEGADE
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele Evo big twin si Evo Sportster nu-s comparabile... sunt doua motoare cum nu se poate mai diferite.

 

Relantiul il dai jos de la surubul de relanti. Dar... eu in viata mea nu m-am jucat cu faza asta!!! Dupa ce reglezi un carbi ca la carte, ramai cu exact ce trebuie la motorul tau... si BASTA! Nu vad dece sa te apuci sa il dereglezi la loc numai pentru aburi.

 

Asta-i un forum care m-o ajutat mult cand aveam Sportsterul:

 

http://xlforum.net/vbportal/modules/Jig/index.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele EVO nu au fost niciodata montate pe Sportstere. Asa ca daca vrei sa stii cum functioneaza pompa de ulei la Sportster, lasa deoparte EVO-ul. E altceva.

 

 

Eu stiam ca motoarele EVO au fost montate pe Sportstere inca din 1986. Si mai stiam si ca, desi nu pare, motorul EVO Big Twin si EVO Sportster chiar impart cate ceva, adica unele piese chiar sunt interschimbabile (in functie si de anii de fabricatie).

Poate ca stiu eu gresit?!

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele EVO nu au fost niciodata montate pe Sportstere. Asa ca daca vrei sa stii cum functioneaza pompa de ulei la Sportster, lasa deoparte EVO-ul. E altceva.

 

Aici gasesti ceva date tehnice comparate dupa anul de fabricatie. Nu stiu daca te ajuta dar e ceva in plus. Bafta!

 

http://mmi.darladog.com/Temp/HDTech.pdf

 

PS: Daca te descurci cu engleza iti sugerez un cont pe http://www.hdforums.com si sa intrebi acolo. Sunt mult mai multi "deshtepti" decat aici. :hug: :peace:

 

 

 

 

Unlike almost any other engine in production today, the Sportster Evolution uses one cam per engine overhead valve, resulting in four individual, single-lobe, gear-driven camshafts. The cam lobes are thus all located one behind another, and pushrods are arrayed in parallel fashion as a result.

 

Sa fie sursa necredibila?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai sunt piese interschimbabile nu spun ca nu... de la carburator la hydrolic lifters si altele... dar ca si conceptie sunt motoare complet diferite... se comporta cum nu se poate mai diferit si au performante cum nu se poate mai diferite. De unde si diferentele de turatie.

Primul lucru pe care mi l-a spus un om care manca si respira sportstere, inainte sa ies la prima tura, a fost sa nu ma prinda in viteza a 4-a cu 80 (era un Evo vechi numai cu 4 viteze)... Adevarul e ca nu sunt motoare de turatie mica (in comparatie cu restul HD-urilor, nu ma refer la 10000 de ture) si daca le schimbi una alta pot linistite sa fuga chiar pana in 8000 de ture

 

da, multe lucruri:

ceva greu de schimbat - e mic. Ca sa combat asta l-am facut f gras - rezervor de 7 galoane stretched, roata de 16 de 140 pe fata, ghidon dragbar lat de un metru daca nu mai mult, si wide glide

restul sunt chestii pe care le-am vazut doar ca ocazii de customizat: frane(pus japoneze), performantele de stock(prea multe ca sa incapa pe pagina asta), suspensiile moi in fatza (si numai daca pui ulei Screamin Eagle simti diferente uimitoare, ce sa mai zic de arcuri progresive)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, eu vreau sa ajung cu discutia la faptul ca Sportsterul este un Big Twin.

In alta ordine de idei, eu tineam 883-ul la 750-800rot/min, iar 1200S-ul la 850-900rot/min. Si nu s-au stricat si nici nu se vor strica, pentru caaa... (nu spun, pentru ca afla GoodKat si nu merita, ca-i obraznic).

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...