Sari la conținut

Regulator Alternator


Postări Recomandate

:ph34r: Salut!Este printre voi un electronist?M-ar interesa o schema de regulator-rectificator pentru un alternator cu 2 faze(magnet permanent).Caut cam de 2 saptamini si nu gasesc nimic.Sau daca este cineva sa imi explice schema de mai jos(este pt un trifazic dar functionarea este aceeasi).Multumesc! http://www.electrexusa.com/electrex_tech_charging.html
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, releul lucreaza in curent continuu, iar puntea ar putea fi tot una normala, doar ca folosesti numai 2 perechi de diode din ea si o perehe ramane de rezerva :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am mai studiat un pic problema si nu e chiar asa simplu cum pare la inceput. Generatorul ala de curent nu poate fi "regulat" :( de un releu normal, pentru ca nu ii poti regla excitatia,ala scoate cat poate el la anumita turatie iar regulatorul din sistem "scurge" eventualul surplus la masa.Nu stiu exact daca nu cumva e sistemul de la Minsk, la ala am vazut un releu-regulator cu aripioare de racire :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alternator cu 2 faze(magnet permanent)

Luckily there is also a regulator-part inside a regulator-rectifier. The regulator looks at the DC-voltage across the battery-terminals and short-circuits a certain amount of power that is produced by the stator to ground. This is regulated constantly, so the output-voltage of the regulator-rectifier (which ideallyis the same as the voltage across the battery-terminals) stays at 14.4 Vdc all the time.

 

Deci da. Asta e alternator cu magnet permanent, deci e mai aproape de magnetou decat de alternator. Releul de dacie nu are nici o legatura, prin ala trece un curent mic, de comanda a excitarii. Cu cat creste turatzia, cu atat scade curentul care trece prin releu. In cazul de fatza, releul regulator este o piesa de fortza, care disipeaza excesul de curent. Tot de asta, trebuie montat undeva unde sa fie in calea aerului sau adaugat un cooler de calculator. Acuma... schema pentru asa ceva este jumatatea din dreapta din schema unu stabilizator de tensiune obisnuit, de la un redresor sa zicem. Practic, mergi la un magazin de reparatzii TV, ii zici aluia sa-tzi faca o "sursa de tensiune stabilizata la 14.4 Voltzi", cu dioda zenner si in final va avea un tranzistor maaare si gras - pe care trebuie sa vina radiatorul. Grija mare insa - prin tranzistor trebuie sa treaca surplusul de curent, nu curentul de baza care merge la consumatori. hm... ce sa mai.. eu as putea sa incropesc o schema, dar nu as publica-o inainte de a o testa pe pielea mea. Riscul principal in caz ca se prajeste releul este un salt de tensiune - poate ajune la 100 de Voltzi care va arde toate becurile. Bobina de inductzie scapa.

Releul de la Minsk nu stiu cum functioneaza... stiu ca are multe fire, dar daca e tot cu magnet permanent, tot trebuie sa aiba un circuit de scurgere a surplusului de energie. Acum, insa, ghinion... daca minsku e calculat sa "scurga" curent pana la turatzia maxima a minskului, iar tu pe motorul tau te duci pana la dublul turatziei... iarasi... poate sa cedeze, daca nu ii faci disipare de caldura pe masura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Ai dreptate,releul se incalzeste foarte tare.La Kawa 440 este pozitionat sub niste plastice.Cu puntea redresoare am incercat si am o tensiune de 20 v in baterie.La releul de dacie m-am gindit dar nu stiu daca poate suporta tot consumul de curent al motocicletei.Am vazut pe schema ca regulatorul nu transforma surplusul de curent in caldura ci il intrerupe.Intrebarea este:Ce piesa se foloseste pt intreruperea celor 2 faze cind curentul trece de 14,7 V?Am cautat f mult pe internet si nu am gasit nimik,desi sint foarte multi care au problema asta.Acum un an am cumparat un releu nou care nu a functionat deloc(180 euro).A fost defect din fabrica.Salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit aici o schema este de la un alternator cu trei faze.Eu nu am inteles nimic.

Este un releu regulator de tensiune electronic.De legat eu cred ca Black vine la masa (pe cadru) Green e la alternator,dar nu sunt sigur brown unde vine...la baterie,banuiesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un regulator dar nu stiu daca este ca cel de la masina sau este din ala care intra in scurtcircuit cind are curent mai mare de 14,8 V.Chiar nu este nimeni care a mai avut problema asta???Eu am sa incerc sa bag un releu de dacie mecanic intre firul de la contact si regulatorul original sa vad ce se intimpla.Promit ca va tin la curent cu experimentul.Salut! :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista si regulatoare electronice, gasest la magazinele de pe la lizeanu. Ceri un stabilizator de tensiune pentru volti cat iti trebuie si amperi tot la fel.

Scopul celor electronice nu este de a scurge surplusul la masa si de a genera caldura. Ele chopeaza tensiunea astfel incat sa ai ca medie tensiunea de care ai tu nevoie. Tranzistorul este comandat on sau off cu frecventa mare pentru a obtine efectul dorit si la iesire se filtreaza . Acelasi lucru se poate face si cu un releu mecanic, dar cu precizie mult mai mica.

La cele electronice este necesar radiatorul datorita caderii de tensiune pe piesele semiconductoare. Nici unul nu da la masa surplusul de energie, ala e scurtcircuit pe fata si e inutil. e mult mai usor sa intrerupi la nevoie. Desigur, e preferabil sa o faci pe excitatie, dar daca regulatorul rezista se poate face fara probleme pe circuitul principal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 13 years later...

salut, am o problema cu regulatorul la un sm125 2t, regulatorul are 4 fire, doua de la stator, doua +-. la accelerare scade tensiunea pe consumatori la 4v de la 7 cat e la relanti. schimbat regulator (aftermarket), si acum imi creste la accelerare usoara peste 20v. care e problema? multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, nu gasesc schema electrica nicaieri, e o husqvarna sm125 2004. m am uitat pe traseul conductorilor. pare simpla, doua faze de la stator trec prin regulator, iar doua fire +,- unul la cadru celalalt trece printr o siguranta, apoi se imparte in doua, unul catre baterie +, celalalt catre instalatia din bord. am masuat diodele din regulatorul original (cel care imi scade tensiunea la acceleratie) si nu sunt in scurt, dau valori apr. egale. Pe langa asta, am avut prin magazie un rectificator de la o moto mai veche cu trei faze, l am pus, dar acelas lucru ca cele aftermarket, creste tensiunea peste 20v la accelerare usoara. n am insistat ca mi a ars ceva becuri din bord. ce e de facut? pot pune un stabilizator dupa regulator? care i parerea dvs?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Alternatoarele in doua faze nu sunt o solutie standard. Exista cateva implementari complet diferite, in functie de ce a gandit producatorul.

Da un google search dupa "husqvarna sm125 2004 service manual" si da jos un manual de service de pe acolo. Ne lamurim imediat ce si cum. Nu te mai juca la motoreta prin incercari oarbe ca ai sanse sa prajesti mai mult decat becuri si o sa te doara buzunarul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 2004 s-a schimbat modelul. Daca al tau e modelul care a fost introdus in 2004 si pentru care se aplica manualul atunci:

 

Ai un alternator cu doua faze si infasurari separate pentru aprindere si incarcare. Firele relevante pentru incarcare sunt firele galbene.

Primul pas ar fi sa masori ce obtii pe cele doua fire (ai in carte metoda de masura - pagina 238)

al 2-lea pas ar fi sa verifici releul regulator (ai in carte metoda la pagina 240. Ai grija sa folosesti o baterie incarcata si sa faci masuratoarea la 6000rpm)

In cazul in care releul se dovedeste a fi intr-adevar busit (aproape sigur din ce ai spus pana acum) ar fi bine sa iei unul original sau de la o motoreta cu instalatie asemenatoare. Releele pentru alternatoare trifazate au sanse destul de mici sa te ajute (depinde cum sunt construite; nu stiu nici un model care sa mearga bine in doua faze si nu e bine sa faci asta daca nu vrei sa te expui la ramas pe undeva)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am incercat prima varianta. masuat ce iese din stator. la relanti o faza are 7v cealalta 12v (ac). la accelerare cea de 7 este sub 20 iar cea de 12 in jur de 24. foarte putin tinand cont ca trebuie sa fie intre 20 si 50v.

» Post actualizat in 02 Oct 2017 16:25

am masurat si regulatorul separat, diodele par a fi bune, l am pus pe moto, pornita, pe bornele bateriei apr. 13.5-14v cand accelerez, dar daca scot bateria si masor doar firele nu imi da nimic, ca si cum nu ar incarca. pe langa asta, daca pornesc luminile imi scade tensiunea la 2v. posibil sa am un scurt pe instalatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti complet pe dinafara adica cum sa scoti bateria TOATE MASURATORILE dupa regulator se fac cu bateria pusa, este elementul stabilizator si totodata un tampon de energie. Cat ai pe baterie la ralanti cu farul aprins? Daca ai mai putin de 12,8V e bai daca nu e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam ca daca o scot si masor, vad daca da ceva tensiune de la regulator, dar e zero. cu farul oprit am 13.5, cu el pornit am 2v. cand accelerez ii scade de tot intensitatea luminoasa.

Ma repet cand ai cei 2v cu baterie?

Fa masuratorile cu bateria pusa si mai vorbim.

Posteaza fila cu schema ca nu am chef eu sa o descarc, asta daca vrei ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masurand in gol intre firele galbene trebuie sa ai intre 20 si 50v la 3500 rpm. Pe langa asta trebuie sa mai faci masuratori intre fiecare fir si masa iar tensiunile trebuie sa fie aproximativ egale. Daca nu ai asta opresti motorul si treci aparatul pe ohmi. Masori intre fiecare fir si masa - ar trebui sa nu existe continuitate.

La cum arata la tine ai un stator bulit.

 

Absolut toate masuratorile cu regulatorul in circuit se fac cu bateria conectata. Daca citesti paragraful respectiv ai sa vezi ca spune de stricaciune permanenta a releului daca deconectezi in timpul mersului. Nu ai cum sa iti dai seama daca e ok sau nu pana nu rezolvi cu statorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Derutezi omul.

"masurand in gol intre firele galbene trebuie sa ai intre 20 si 50v la 3500 rpm" - corect

"intre fiecare fir si masa iar tensiunile trebuie sa fie aproximativ egale" aici daca statorul e ok culegi o tensiune prin "simpatie"(a se citi cuplaj capacitiv) masuratoarea nu este relevanta, practic e inutila nu-ti da niciun fel de informatie

"Masori intre fiecare fir si masa - ar trebui sa nu existe continuitate" corect cu erata ca daca ai verificat continuitatea bobinei si a fost ok e suficient sa faci masuratoarea pe un singur fir

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, toate masuratorile indicate de mine sunt relevante. Astea sunt recomandarile din carte. Da jos manualul ala, am scris mai sus pagina la care se gaseste informatia. (238)

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...