Sari la conținut

In Sfarsit


Marius Mihasan
 Share

Postări Recomandate

Salutare baieti,

M-am gandit ca, daca tot nu mai pot dormi, sa va spun si eu povestea mea, poate aveti rabdare sa cititi.

Dupa ce inca din liceu intorceam capul dupa orice care suna ca motocicleta, in 2005 s-a ivit posiblitatea de a imi putea achizitiona una. Am primit o bursa de cercetare in Freiburg, Germania iar salariul mi-a permis sa pun un ban deoparte pentru a achizitiona un motor. Daca pana atunci ma gandeam la un IJ "din ala rosu", acum am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca imi pot permite altceva. Asa au inceput cautarile, care, ce model. Un an si 4 luni mi-au trebuit sa strang banii si sa ma hotarasc. Am trecut de la GS500( urmand sugestiile de pe forum) la NTV revere, apoi la visul meu African Twin. Mult prea mare insa pentru gabaritul meu, asa ca m-am orientat spre Transalp, care s-a dovedit ca e la fel c-am mult pentru mine.

Dupa cautari si cautari, pe la jumatatea perioadei de 1 an si 4 luni cat a durat sederea in Schwarzwald m-am hotarat. Mi-au placut mult nemtii asa ca va fi un bavarez. In septembrie 2006 m-am intors in Iasi si am inceput ca caut F-ul meu. Nu a durat mult si l-am gasit in Cernavoda. L-am vazut, mi-a placut de motor si de proprietar si l-am luat. Proprietarul , Madalin (multam frumos inca o data Madalin) a fost de treaba si l-a adus pana in Iasi in noiembrie parca, pentru ca am uita sa mentionz nu aveam nici permis.

Ceva chin cu inamtricularea a fost, ca nu sunt din Iasi ci din Botosani si a trebuit sa il duc la identificare, asa ca am apelat la alt Madalin. O calatorie fantastica de la Iasi la BT in decembrie, a fost c-am frig dar a mers. Atunci am invatat ce importanta e o casca buna. Casca mea, proaspat achizitionata pentru scoala a purat-o conducatorul, Madalin, iar eu am avut casca instructorului meu moto (multam frumos domn instructor), care era de enduro cu cozoroc si fara viziera. Dupa ce pe la 90-100 km/h mi-a dat capul pe spate de vreo doua ori din cauza curentului, si nu mai puteam de durere ca trebuia sa tin cozorocul importiva vantului, i-am cerut lui Madalin sa traga pe dreapta. Sparg cozorocul asta afurisit, imi spun in gandul meu, daca nu pot sa il scot. Am avut noroc ca era prins in suruburi si l-am scos. Alta viata. Dupa un alt incident, Madalin 2 stie prea bine :crack: am ajuns in BT si am garat motoru la sora-mea. Chiar la destinatie s-a intamplat ceva ciudat, tragi de ghidon dreapta si moare motorul. Pui drept si revine , tragi iara dreapta si iar moare. E, vreun contact imperfect imi spun, o rezolv.

Am dus-o cu platforma la inmatriculare ca ii expirasera numerele rosii intre timp si am reusit ca inainte de revelion sa fac si formalitatile necesare inmatricularii. Intre timp am terminat si cele 6 ore cat au constat pregatirea pentru poligon asa ca pe 18 ianuarie m-am prezentat la examen in BT. Sala nu a fost problema, dar la poligon surpriza. Instructorul nu avea Tula, motor pe care am facut eu in Iasi, ci un cb. Nu e mare branza zic eu. Dar din lipsa de spatiu, poligonul din Botosani e putin diferit fata de cel din Iasi. In ora dinainte de examen i-am dat zor si am invatat sa pornesc motorul la kick (instructorul o pornise tot timpul, acum mi s-a cerut sa o pornesc eu) si noua aranjare a poligonului. Am reusit si am luat si poligonul, bucurie mare ce sa zic.

M-am dup ace am luat si plasticul m-am dus curajos la sora-mea sa ma dau o tura. Surpriza din nou. Motorul e mort, nu are curent de loc. E, contactul imperfect. Desfac partea din fata si o rezolv. Am desfacut dar nimic. Cablurile aranjate nemteste, nici un loc pentru greseli. Am plecat cu inima stransa din nou la Iasi cu gandul ca intr-un alt week-end am sa vin sa o iau tot pe platforma. Intre timp m-am pus putin pe studiat. Si Bingo, firul verde care intra in contactse se desprinde destul de frecvent din locasul lui. Vineri mi-am spus sa mai incerc o data. Inarmat pana in dinti cu scule, letcon si paginile printate de pe http://faq.f650.com/FAQs/IgnitionSwitchFAQ.htm am mers la sora-mea. In doi timpi si trei miscari am desfacut partea inferioara de la contact si hopa firul desfacut. L-am lipit frumos si am pus contactul. Nimic. Mi s-a facut parul maciuca in cap. Iara platforma imi venea in minte. Insa in acelasi timp mi-a mai trecut prin tartacuta ceva : ba, da current la baterie este? Ei, va puteti imagina ca dupa o cateva luni de stat degeaba bacteria era moarta. Am incarcat-o si a inceput vraja. Beculetele s-au aprins si cand am apasat butonul s-a trezit nemtul la viata.Mi-am facut curaj si m-am suit pentru prima data pe el. Am stat vreo juma de ora numai in viteza intai ca imi era c-am frica sa schimb mai sus, dar am facut si asta. Din pacate am scapat-o de vreo doua trei ori (scuze Madalin, scuze, da e greu si inca nu sunt invat sa il tin prea bine) dintre care o data cu motorul pornit. Nu pe asfalt, pe drum de pamant, asa ca nu a patit nimic. Incetul cu incetul mi-am facut curaj si am iesit sip e strada, si in oras. Sunt mandru sa spun ca aseara intre 5 si 6 am facut primii 20 de km.

Primele impresii. Acceleratia imi face problem. Trebuie sa fiu tare atent cu ea, ca daca trag prea tare raman in urma. Pleaca ca o ghiulea de sub mine. Foarte comod, se apleaca singur in curbe si la deal trage neobosit.

Am oprit motorul de vreo doua ori in traffic, dintre care o data asa de bine ca nu mai pornea la buton. Inca nu stiu ce s-a intamplat. Poate o imi spune cineva cum se ineaca motorul si care sunt simptomele. Mai am de asemenea o intrebare cu schimbare vitezelor. Cand trag de ambreaj pentru a schimba in treapta superioara se tureaza foarte tare. Eu sunt invatat ca inainte de schimarea vitezei trebuie sa iti faci putin avant, si accelerezi putin, dupa care schimbi treapta. Insa daca fac asta se tureaza teribil de tare. E din cauza acceleratiei sau nu strang eu bine ambreajul. Intreb si eu, poate imi poate da cineva vreo sugestie privind succesiunea corecta a operatiilor ce trebuie executate.

C-am atat deocamdata, azi ma mai plimb putin prin Botosani si plec la Iasi. Vreau sa o fac schimbul de ulei si eventual sa schimb partea inferiaoara a contactului. S-au macar sa merg la un electrician care sa o lipeasca mai bine. Tineti-mi pumnii.

Am atasat cateva poze cu mine si cu neamtul in timp ce operam contactul. Vor fi sper mai multe cat de curand.

PS:

Madalin nu am uitat, sper sa reusesc sa ma tin de cuvant si ajung in Cernavoda sa revezi bijuteria.

Pa Pa, Bafta si cum se spune pe aici Asfalt uscat

post-3876-1173593127_thumb.jpg

post-3876-1173593141_thumb.jpg

post-3876-1173593152_thumb.jpg

post-3876-1173593160_thumb.jpg

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos fier sa aveti grija unul de altul.Asfalt uscat :wave:

 

Apropo de acceleratie :ori uiti tu mana pe ea si o turezi in draci cand schimbi (pana te obisnuiesti :crack: )<ori iti ramane blocata acceleratia (dar din ce zici tu isi revine inapoi),mare lucru nu poate sa fie ,studiazal un pic <ungel> sa nu mai faca fig.(vezi cablul ),oricum BAFTA :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata am ajuns si in Iasi. S-a rezolvat cu schimbarea vitezelor. O turam eu din greseala. Secretul e putin turata, si cand strangi ambreajul revii cu acceleratia la pozitia initiala.Inca mai gresesc din cand in cand, dar destul de rar. In rest ebine. S-au adunat 160 de km :crack: .

Bafta si asfalt uscat

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumos motor.

sa ai griaj de el si fa multe exercitii.

fa multe exercitii sa te oisnuiesti cu comenzile, cu acceleratia si amreiajul, ca sa nu ai surprize in trafic. si sa exercitii de franare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e c-am aglomerat Iasul. Se circula c-am haotic, si nu prea nimeresc neutrul, asa ca mai am probleme. Maine insa am programata o iesire cu prietena, pe malul prutului, spre Trusesti. Sosele mai linistite, mai libere sper eu. E si o manastire in drum asa ca va fi un drum placut, numai bun de invatat.

Asfalt uscat si duminca placuta la toata lumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu ca ar trebuii sa mai astept. Dar totusi am incercat. Oricum, degeaba stai si inveti singur pe motor, e cu totul altceva cand sunt doua persoane. Altfel trage, altfel franeaza, altfel se tine la drum, e alta motocicleta. Am ajuns cu bine si inapoi, fara incidente prea mari, numai o pana de benzina. Noroc ca mai era rezerva si am ajuns in primul Peco astfel. Manastirea nu am gasit-o, dar ne-am oprit la cules de flori :D .

Soseaua a fost foarte libera si a fost foarte bine, am avut unde sa ma desfasor, desi am mers destul de incet, 100 de km in 2 ore si jumatate, sunt totusi foarte multumit.

In rest asfalt uscat la toata lumea

Marius

post-3876-1174238572_thumb.jpg

post-3876-1174238588_thumb.jpg

post-3876-1174238605_thumb.jpg

post-3876-1174238676_thumb.jpg

post-3876-1174238694_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

Nu mi-ai spus de problema cu contactul. Imi pare rau ca te-ai speriat :D . Trebuia sa ma suni. Eu nu am avut problema asta. O singura data m-a speriat si pe mine :D . Am fost cu ea la spalatorie si au dat baietii cu apa peste tot(nu am stat langa ei) si surpriza.... a doua zi nu a mai pornit! Era moarta nu vroia deloc, am scos contactul de la cric , am verificat daca are curent ... era ok, inebuneam.

Ghici ce a fost? Contactul de la butolul ROSU s-a oxidat si ii "taia" alimentarea.

Am dat cu W40 si gata a plecat din prima! S-a suparat ca am lasat pe altu sa o spele!!!

Dar de fir desfacut nici pomeneala! Nu stiam ca este frecvent, nici nu am mai auzit.

Bateria e normal sa moara, daca nu a fost pornita.

Pozele cu coburile sunt de nota 10.

Sa ai grija si sa vii la vara sa o vad!!! Numai bine si asfalt uscat!

 

PS Am fost si eu cu ea la manastiri :lol: , poate cam des se cam plictisise :D "lumea" de mine!

post-1730-1174381342_thumb.jpg

post-1730-1174381397_thumb.jpg

post-1730-1174381460_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto sa o stapanesti sanatos iar cat despre aglomeratia din oras gandeste-te ca nu esti cu o masina :crack:

 

Da, teoretic asa e. Cand sunt singur e chiar si practic asa. Ma misc destul de repede. Dar cand pun cutiile si se mai suie si prietena in spate e microbuz.

Mersi de urari

Numai Bine,

Marius

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos! Si eu mi-am luat tot BMW F 650, tot rosu din Germania anul trecut. Si eu sunt incepator dar am reusit sa fac 1300km deja. Nu ne-ai spus anul, km, pret? Motocicleta ii f buna. O sa vezi. Consum mic, confortabila, totusi te-as sfatui sa-ti iei un parbriz mai inalt sa vezi atunci diferenta. Drum bun si fara evenimente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos! Si eu mi-am luat tot BMW F 650, tot rosu din Germania anul trecut. Si eu sunt incepator dar am reusit sa fac 1300km deja. Nu ne-ai spus anul, km, pret? Motocicleta ii f buna. O sa vezi. Consum mic, confortabila, totusi te-as sfatui sa-ti iei un parbriz mai inalt sa vezi atunci diferenta. Drum bun si fara evenimente.

Motocicleta nu e buna, e aproape perfecta pentru mine. Doar ca e un pic c-am grea pentru statura mea, insa incep sa ma invat cu ea. E din 98, modelul ST. Mai multe detalii iti poate da Madalin, ca e fostul lui motor. Intradevar un parbriz ar fi util, dar am alte prioritati acum. Oricum e trecut pe lista, numai ca mai la urma.

Eu nu ma pot lauda inca cu prea multi km, dar oricum in 3 saptamani sau adunat aproape 700. Mai prin oras, mai prin afara, se invarte acul si cand ma uit la el nu imi vine sa cred ce indica.

Mersi de urari

Numai bine,

Marius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are acum aprox 29000 km , cumparata din Germania in 2005, eu am luat BMW-ul de la un domn din Bistrita. Cand am luat motoru avea aprox 21000, am schimbat consumabilele de 2 ori si la 25000 kitul+uleiul de furca, etc. Nu am avut probleme cu motorul asta, am mai spus o singura data m-a speriat. Am facut cu ea mai mult de 7000 km in 4 luni. E super , foarte fiabil , si piesele sunt accesibile la pret.

Sunt fan BMW, sper din tot sufletul sa am bani si sa-mi cumpar unu cu injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Motocicleta are acum aprox 29000 km , cumparata din Germania in 2005, eu am luat BMW-ul de la un domn din Bistrita. Cand am luat motoru avea aprox 21000, am schimbat consumabilele de 2 ori si la 25000 kitul+uleiul de furca, etc. Nu am avut probleme cu motorul asta, am mai spus o singura data m-a speriat. Am facut cu ea mai mult de 7000 km in 4 luni. E super , foarte fiabil , si piesele sunt accesibile la pret.

Sunt fan BMW, sper din tot sufletul sa am bani si sa-mi cumpar unu cu injectie.

Corectie Madalin, avea 29000, acum are 31000 :cheers: :crack: :crack: . Merge ceas, de-abia acum il simt si eu cat de cat si am curaj sa mai misc turometrul pana la 5500 de ture :ok: . Inca mai am probleme cu virajele, mi se pare ca franez c-am mult si intru c-am incet. In rest merge ceas, o placere. Mai pun 2-3 poze facute week-endul asta in drum spre casa:

post-3876-1176213495_thumb.jpg

post-3876-1176213550_thumb.jpg

post-3876-1176213665_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...