Sari la conținut

Stramosii


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multa lume poate nu stie dar batrana Mobra are origini vestice.iata mai jos cateva poze ptr. edificare.

Pai din cate stiu eu mobra este furata sau copiata dupa zundapp.... :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa fie Mobra, atunci e dupa cum urmeaza:

- ghidonul e de la Mobra 50, Mobra 50 Super

- rezervorul de de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar)

- motorul e de la Mobra Hoinar (mai putin demarorul)

- suspensiile fata sunt de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar)

- Suspensiile spate sunt de la toate modelele de Mobra.

- Doar farul nu e de Mobra, care il avea patrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa fie Mobra, atunci e dupa cum urmeaza:

- ghidonul e de la Mobra 50, Mobra 50 Super

- rezervorul de de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar)

- motorul e de la Mobra Hoinar (mai putin demarorul)

- suspensiile fata sunt de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar)

- Suspensiile spate sunt de la toate modelele de Mobra.

- Doar farul nu e de Mobra, care il avea patrat.

Cam asa!! :baldy:

Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!!

Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul

nou....in rest jaf :baldy:

Asfalt uscat!!! :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut parca vara trecuta intr+un Paris Match o motoreta Honda de 50cc care semana foarte bine cu Hoinarul,dar din pacate nu mai stiu cum se numeste modelul respectiv de honda,am sa caut sa ma uit,dar nu prea mai stiu udne e revista.Honda aia semana mai bine cu Mobra decat Zundapp :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut parca vara trecuta intr+un Paris Match o motoreta Honda de 50cc care semana foarte bine cu Hoinarul,dar din pacate nu mai stiu cum se numeste modelul respectiv de honda,am sa caut sa ma uit,dar nu prea mai stiu udne e revista.Honda aia semana mai bine cu Mobra decat Zundapp :baldy:

Se poate sa semene cu honda.... :wave:

dar am mai aflat ca hoinaru a fost proectat de kawasaki, iar proectu a fost cumparat de romania(un mos mi-a zis) :nono:

Cred ca au lasato japonezii k era rau proectu :baldy:

aici e o mica istorie a mobrei....si si a bicicletelor romanesti...toate de tohan made'

Ultima motoreta brasoveana, un „Hoinar“, s-a vandut la sfarsitul lunii martie cu 11,7 milioane lei. La lansare pretul unui exemplar (omologat in 1976) a fost de 11.000 lei. Prima Mobra s-a vandut cu 6.325 lei, apoi s-a scumpit la 7.800. Mini-Mobra se vindea in 1981 cu 4.900 de lei. La fabrica de la Zarnesti a mai ramas doar un exponat de muzeu.

 

„Cu mare regret executia motoretei Hoinar a fost oprita deoarece motorul furnizat de intreprinderea METROM Brasov nu corespundea normativelor europene“, spune Mircea Babes seful colectivului cercetare-proiectare de la Tohan SA. Inadvertentele fatale au fost mai ales cele privind poluarea.

 

Altadata se produceau 3.000 de motorete pe luna si uneori se vindeau tot atatea. Mobra era idealul de independenta al adolescentilor anilor ’70-’80, dar asta se intampla in secolul trecut. Acum, la Zarnesti se asambleaza motorete sub licenta austriaca, dar cu componente din India.

1954 – Actuala Tohan SA, descendenta al fabricii construite aici de Malaxa in 1937, se produce Victoria, prima bicicleta, pentru adulti.

1959 – prima motoreta, Carpati, urmata de varianta Carpati Super.

1967 – prima bicicleta pentru copii, Pionier; incepe seria marcii Tohan

1968 – primele biciclete pentru adolescenti, Junior si Pegas

1971 – omologarea motoretei Mobra 50

1972 – incepe seria Pegas pentru adulti

1975 – prima bicicleta Pegas pentru copii sub 10 ani; primele biciclete de camera

1976 – omologarea Mini-Mobra si a motoretei Hoinar.

In anii ’80, seria Pegas se diversifica, apar bicicletele cu mai multe viteze. Pegas 1027 Campion avea cinci viteze.

In anii ’90 este produsa bicicleta de munte si cea pentru cros. Bicicleta de munte are 18 viteze si frane Cantilever. Bicicletele de camera sunt dotate cu bord electronic.

1994 – sistarea productiei motoretei Hoinar.

Poate va e de ajutor :baldy: :baldy:

sau

Dupa aproape 40 de ani de cand pe inceputurile oricarei "cariere" de motociclist scria Mobra, fabrica brasoveana de la poalele Masivului Piatra Craiului a spus STOP. Nu de buna voie si nesilita de nimeni, ci silita de altii. De normele europene, in speta, iar nivelul de poluare al micutei Mobra s-a dovedit a-i fi cel mai mare dusman. "Cu mare regret, executia motoretei Hoinar a fost oprita deoarece motorul furnizat de catre intreprinderea METROM Brasov nu corespundea normativelor europene", spunea cu ceva timp in urma Mircea Babes, directorul departamentului de cercetare-proiectare de la Tohan SA." Din momentul de fata, singura motoreta Mobra care va mai iesi vreodata pe portile fabricii de la Zarnesti va fi poate doar pe la diverse expozitii, bine conservata pentru a se intoarce intreaga in muzeul fabricii.

Editat de axi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa!! :baldy:

Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!!

Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul

nou....in rest jaf :wave:

Asfalt uscat!!! :baldy: :nono:

daca ai vrut sa zici singurul motor copiat de romani[si asta foarte prost]atunci sunt de acord.dupa cum se vede din poze Zundapp producea "Mobra"inca din 1966,cu mult inainte sa se trezeasca romanasii.initial,speriati de eventualele repercursiuni care ar fi aparut daca ar fi copiat pur si simplu modelul cei de la Metrom au introdus cateva modificari:vezi furca Earles pe fata[ca la MZ ES],rezervor nou,cadru tubular in loc de profile laminate[ca la Zundapp]etc.dar nemtii nu sunt prosti si la amenintarile lor romanasii au ajuns la concluzia ca mai bine ajung la un fel de intelegere cu ei astfel ca,un pic mai relax,au decis ca nu mai are rost sa se ascunda dupa deget si au scos modelul 50 Sport,copie aproape identica cu ceea ce vedeti in poze:furca telescopica,rezervor.alte solutii[ex. protectii lant]au fost copiate dupa alti producatori.sistemul combinat de schimbare a vitezelor si pornire folosind o unica pedala este inspirat de Jawa.carburatorul e Bing cu sigla Carfil.ce vreti ,atunci,ca si acum,ne descurcam si noi cum puteam.ceva cu doua roti si baraind sub poponeata sa fie.hai :baldy: :baldy:

post-10713-1174716915_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tampenie cu normele astea de poluare! Cat dreq poa' sa polueze cateva mii de motorase de 50ccm? Bine ca Roman-Dieselurile au Euro 5 si taranii are incendiaza miristi si gunoaie sunt conform direcivelor UE!

Cateodata am impresia ca locuiesc intr-o tara de slugoi retardati si de contabili cu 2 neuroni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Carpati a fost inspirat de Simsoneta parca.........

DA :baldy:

aI DEREPTATE...INTR-E ele nu exista mari diferente doar rezervorul, si sistemul de suspensie pe spate..in rest ...e mai mic in dimensiuni motorul, dar cea mai mare diferenta e ca un simson merge multtt mai bine de cat un carpATI!!! :baldy:

post-7368-1174745457_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul de hoinar este productie proprie nu ??

da.cum sa nu!de ce crezi ca nu s-a mai produs dupa `90.legea drepturilor de autor avea in sfarsit[sau cel putin trebuia sa aiba]ceva putere si prin partile astea asa ca au decis ca decat sa plateasca cine stie ce sume cuiva mai bine inchid pravalia.nu ca Hoinarul era cine stie ce realizare oricum.nu va faceti sperante.ceva 100% original nu mai exista de vreo 50 de ani. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.cum sa nu!de ce crezi ca nu s-a mai produs dupa `90.legea drepturilor de autor avea in sfarsit[sau cel putin trebuia sa aiba]ceva putere si prin partile astea asa ca au decis ca decat sa plateasca cine stie ce sume cuiva mai bine inchid pravalia.nu ca Hoinarul era cine stie ce realizare oricum.nu va faceti sperante.ceva 100% original nu mai exista de vreo 50 de ani. :baldy:

:baldy: :hurt: :baldy: :baldy:

Da si mie imi place mai mult...e mai sexsi' :wave: si mai mare, se uita mai repede o fata la tine :nono: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa!! :baldy:

Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!!

Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul

nou....in rest jaf :baldy:

Asfalt uscat!!! :baldy: :baldy:

daca cumva nu stii mobra nu este deloc un jaf

este o motoreta foarte buna

 

daca habar nu ai nu mai vorbi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca cumva nu stii mobra nu este deloc un jaf

este o motoreta foarte buna

 

daca habar nu ai nu mai vorbi

Da omule dar problema e sa ai piese bune in ea :baldy:

daca nu nu va merge ok niciodata!! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da omule dar problema e sa ai piese bune in ea :baldy:

daca nu nu va merge ok niciodata!! :baldy:

uite o Mobra care sigur merge.aaaaa...dar din pacate e Zundapp,125,17CP,5 trepte,125km/h.fainut,nu?

post-10713-1174847257_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, foarte buna pentru scoala de mecanic moto. Faci cursuri practice aproape zilnic pe ea.

ai avut tu mobra vreodata/

daca da, reparai in fiecare zi la ea?

 

ca io daca as avea una si sa fac asa, in a 4-a zi deja ar fi arsa si aruncata in dunare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, foarte buna pentru scoala de mecanic moto. Faci cursuri practice aproape zilnic pe ea.

D sa stii ca ai foarte mare dreptate!!!

Daca as face un sondaj de opinie 1 din 10 mobre merge bine :baldy:

asta datorita faptului ca nu sunt intretinute :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai avut tu mobra vreodata/

daca da, reparai in fiecare zi la ea?

 

ca io daca as avea una si sa fac asa, in a 4-a zi deja ar fi arsa si aruncata in dunare.

Am avut nu una, ci toate modelele (impreuna cu tata, ca eram prea mic sa le am eu pe toate). Zau ca am invatat ceva mecanica pe ele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut nu una, ci toate modelele (impreuna cu tata, ca eram prea mic sa le am eu pe toate). Zau ca am invatat ceva mecanica pe ele!

 

atunci inseamna ca eu am fost norocos...

 

am avut una si am reparat-o (nu capital) de 2-3 ori intr-un an

 

 

 

parca nu-mi vine sa cred..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci inseamna ca eu am fost norocos...

 

am avut una si am reparat-o (nu capital) de 2-3 ori intr-un an

 

 

 

parca nu-mi vine sa cred..

nici mie :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum e treaba si cu mobra asta... bagi piese noi, merge...

Bine ...hai ca iti spun cum sta treeaba cu mobra.

daca ai piese noi in ea merge..sa zicem....

dar odata ce se uzeaza ceva piesa la ea, ca piesele de la domino, se duc pe pluta pe rand toate...

asta e adevarul, si nu are rost sa tot vrajim.....

ii rea si gata...cunosc o multime de mobristi, care se tot plang....

:baldy:

acum japonelele sunt la putere..

PS: NU VRETI KAWA MEA?

EFTINA....... :baldy: :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...