kyvacka Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Multa lume poate nu stie dar batrana Mobra are origini vestice.iata mai jos cateva poze ptr. edificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Multa lume poate nu stie dar batrana Mobra are origini vestice.iata mai jos cateva poze ptr. edificare. Pai din cate stiu eu mobra este furata sau copiata dupa zundapp.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Daca e sa fie Mobra, atunci e dupa cum urmeaza: - ghidonul e de la Mobra 50, Mobra 50 Super - rezervorul de de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar) - motorul e de la Mobra Hoinar (mai putin demarorul) - suspensiile fata sunt de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar) - Suspensiile spate sunt de la toate modelele de Mobra. - Doar farul nu e de Mobra, care il avea patrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Daca e sa fie Mobra, atunci e dupa cum urmeaza: - ghidonul e de la Mobra 50, Mobra 50 Super - rezervorul de de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar) - motorul e de la Mobra Hoinar (mai putin demarorul) - suspensiile fata sunt de la Mobra 50 Super in sus (Turist, Hoinar) - Suspensiile spate sunt de la toate modelele de Mobra. - Doar farul nu e de Mobra, care il avea patrat. Cam asa!! Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!! Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul nou....in rest jaf Asfalt uscat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Eu am vazut parca vara trecuta intr+un Paris Match o motoreta Honda de 50cc care semana foarte bine cu Hoinarul,dar din pacate nu mai stiu cum se numeste modelul respectiv de honda,am sa caut sa ma uit,dar nu prea mai stiu udne e revista.Honda aia semana mai bine cu Mobra decat Zundapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 (editat) Eu am vazut parca vara trecuta intr+un Paris Match o motoreta Honda de 50cc care semana foarte bine cu Hoinarul,dar din pacate nu mai stiu cum se numeste modelul respectiv de honda,am sa caut sa ma uit,dar nu prea mai stiu udne e revista.Honda aia semana mai bine cu Mobra decat Zundapp Se poate sa semene cu honda.... dar am mai aflat ca hoinaru a fost proectat de kawasaki, iar proectu a fost cumparat de romania(un mos mi-a zis) Cred ca au lasato japonezii k era rau proectu aici e o mica istorie a mobrei....si si a bicicletelor romanesti...toate de tohan made' Ultima motoreta brasoveana, un „Hoinar“, s-a vandut la sfarsitul lunii martie cu 11,7 milioane lei. La lansare pretul unui exemplar (omologat in 1976) a fost de 11.000 lei. Prima Mobra s-a vandut cu 6.325 lei, apoi s-a scumpit la 7.800. Mini-Mobra se vindea in 1981 cu 4.900 de lei. La fabrica de la Zarnesti a mai ramas doar un exponat de muzeu. „Cu mare regret executia motoretei Hoinar a fost oprita deoarece motorul furnizat de intreprinderea METROM Brasov nu corespundea normativelor europene“, spune Mircea Babes seful colectivului cercetare-proiectare de la Tohan SA. Inadvertentele fatale au fost mai ales cele privind poluarea. Altadata se produceau 3.000 de motorete pe luna si uneori se vindeau tot atatea. Mobra era idealul de independenta al adolescentilor anilor ’70-’80, dar asta se intampla in secolul trecut. Acum, la Zarnesti se asambleaza motorete sub licenta austriaca, dar cu componente din India. 1954 – Actuala Tohan SA, descendenta al fabricii construite aici de Malaxa in 1937, se produce Victoria, prima bicicleta, pentru adulti. 1959 – prima motoreta, Carpati, urmata de varianta Carpati Super. 1967 – prima bicicleta pentru copii, Pionier; incepe seria marcii Tohan 1968 – primele biciclete pentru adolescenti, Junior si Pegas 1971 – omologarea motoretei Mobra 50 1972 – incepe seria Pegas pentru adulti 1975 – prima bicicleta Pegas pentru copii sub 10 ani; primele biciclete de camera 1976 – omologarea Mini-Mobra si a motoretei Hoinar. In anii ’80, seria Pegas se diversifica, apar bicicletele cu mai multe viteze. Pegas 1027 Campion avea cinci viteze. In anii ’90 este produsa bicicleta de munte si cea pentru cros. Bicicleta de munte are 18 viteze si frane Cantilever. Bicicletele de camera sunt dotate cu bord electronic. 1994 – sistarea productiei motoretei Hoinar. Poate va e de ajutor sau Dupa aproape 40 de ani de cand pe inceputurile oricarei "cariere" de motociclist scria Mobra, fabrica brasoveana de la poalele Masivului Piatra Craiului a spus STOP. Nu de buna voie si nesilita de nimeni, ci silita de altii. De normele europene, in speta, iar nivelul de poluare al micutei Mobra s-a dovedit a-i fi cel mai mare dusman. "Cu mare regret, executia motoretei Hoinar a fost oprita deoarece motorul furnizat de catre intreprinderea METROM Brasov nu corespundea normativelor europene", spunea cu ceva timp in urma Mircea Babes, directorul departamentului de cercetare-proiectare de la Tohan SA." Din momentul de fata, singura motoreta Mobra care va mai iesi vreodata pe portile fabricii de la Zarnesti va fi poate doar pe la diverse expozitii, bine conservata pentru a se intoarce intreaga in muzeul fabricii. Editat Martie 23, 2007 de axi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 23, 2007 Share Postat Martie 23, 2007 Interesanta isotria,o citisem si eu o parte pe site si o parte in jurnalul national.Am sa caut revista sa scanez poza.Dupa cum se vede ,mai sunt cativa care cred ca proiectul e japonez......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 24, 2007 Autor Share Postat Martie 24, 2007 Cam asa!! Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!! Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul nou....in rest jaf Asfalt uscat!!! daca ai vrut sa zici singurul motor copiat de romani[si asta foarte prost]atunci sunt de acord.dupa cum se vede din poze Zundapp producea "Mobra"inca din 1966,cu mult inainte sa se trezeasca romanasii.initial,speriati de eventualele repercursiuni care ar fi aparut daca ar fi copiat pur si simplu modelul cei de la Metrom au introdus cateva modificari:vezi furca Earles pe fata[ca la MZ ES],rezervor nou,cadru tubular in loc de profile laminate[ca la Zundapp]etc.dar nemtii nu sunt prosti si la amenintarile lor romanasii au ajuns la concluzia ca mai bine ajung la un fel de intelegere cu ei astfel ca,un pic mai relax,au decis ca nu mai are rost sa se ascunda dupa deget si au scos modelul 50 Sport,copie aproape identica cu ceea ce vedeti in poze:furca telescopica,rezervor.alte solutii[ex. protectii lant]au fost copiate dupa alti producatori.sistemul combinat de schimbare a vitezelor si pornire folosind o unica pedala este inspirat de Jawa.carburatorul e Bing cu sigla Carfil.ce vreti ,atunci,ca si acum,ne descurcam si noi cum puteam.ceva cu doua roti si baraind sub poponeata sa fie.hai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Martie 24, 2007 Share Postat Martie 24, 2007 Ce tampenie cu normele astea de poluare! Cat dreq poa' sa polueze cateva mii de motorase de 50ccm? Bine ca Roman-Dieselurile au Euro 5 si taranii are incendiaza miristi si gunoaie sunt conform direcivelor UE! Cateodata am impresia ca locuiesc intr-o tara de slugoi retardati si de contabili cu 2 neuroni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 24, 2007 Share Postat Martie 24, 2007 Si Carpati a fost inspirat de Simsoneta parca......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 24, 2007 Share Postat Martie 24, 2007 Si Carpati a fost inspirat de Simsoneta parca......... DA aI DEREPTATE...INTR-E ele nu exista mari diferente doar rezervorul, si sistemul de suspensie pe spate..in rest ...e mai mic in dimensiuni motorul, dar cea mai mare diferenta e ca un simson merge multtt mai bine de cat un carpATI!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Martie 24, 2007 Share Postat Martie 24, 2007 motorul de hoinar este productie proprie nu ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 24, 2007 Autor Share Postat Martie 24, 2007 motorul de hoinar este productie proprie nu ?? da.cum sa nu!de ce crezi ca nu s-a mai produs dupa `90.legea drepturilor de autor avea in sfarsit[sau cel putin trebuia sa aiba]ceva putere si prin partile astea asa ca au decis ca decat sa plateasca cine stie ce sume cuiva mai bine inchid pravalia.nu ca Hoinarul era cine stie ce realizare oricum.nu va faceti sperante.ceva 100% original nu mai exista de vreo 50 de ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 24, 2007 Share Postat Martie 24, 2007 da.cum sa nu!de ce crezi ca nu s-a mai produs dupa `90.legea drepturilor de autor avea in sfarsit[sau cel putin trebuia sa aiba]ceva putere si prin partile astea asa ca au decis ca decat sa plateasca cine stie ce sume cuiva mai bine inchid pravalia.nu ca Hoinarul era cine stie ce realizare oricum.nu va faceti sperante.ceva 100% original nu mai exista de vreo 50 de ani. Da si mie imi place mai mult...e mai sexsi' si mai mare, se uita mai repede o fata la tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 25, 2007 Share Postat Martie 25, 2007 Cam asa!! Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!! Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul nou....in rest jaf Asfalt uscat!!! daca cumva nu stii mobra nu este deloc un jaf este o motoreta foarte buna daca habar nu ai nu mai vorbi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 25, 2007 Share Postat Martie 25, 2007 daca cumva nu stii mobra nu este deloc un jaf este o motoreta foarte buna daca habar nu ai nu mai vorbi Da omule dar problema e sa ai piese bune in ea daca nu nu va merge ok niciodata!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Martie 25, 2007 Share Postat Martie 25, 2007 daca cumva nu stii mobra nu este deloc un jaf este o motoreta foarte buna Intr-adevar, foarte buna pentru scoala de mecanic moto. Faci cursuri practice aproape zilnic pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 25, 2007 Autor Share Postat Martie 25, 2007 Da omule dar problema e sa ai piese bune in ea daca nu nu va merge ok niciodata!! uite o Mobra care sigur merge.aaaaa...dar din pacate e Zundapp,125,17CP,5 trepte,125km/h.fainut,nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 25, 2007 Share Postat Martie 25, 2007 Intr-adevar, foarte buna pentru scoala de mecanic moto. Faci cursuri practice aproape zilnic pe ea. ai avut tu mobra vreodata/ daca da, reparai in fiecare zi la ea? ca io daca as avea una si sa fac asa, in a 4-a zi deja ar fi arsa si aruncata in dunare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 25, 2007 Share Postat Martie 25, 2007 Intr-adevar, foarte buna pentru scoala de mecanic moto. Faci cursuri practice aproape zilnic pe ea. D sa stii ca ai foarte mare dreptate!!! Daca as face un sondaj de opinie 1 din 10 mobre merge bine asta datorita faptului ca nu sunt intretinute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Martie 26, 2007 Share Postat Martie 26, 2007 ai avut tu mobra vreodata/ daca da, reparai in fiecare zi la ea? ca io daca as avea una si sa fac asa, in a 4-a zi deja ar fi arsa si aruncata in dunare. Am avut nu una, ci toate modelele (impreuna cu tata, ca eram prea mic sa le am eu pe toate). Zau ca am invatat ceva mecanica pe ele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 26, 2007 Share Postat Martie 26, 2007 Am avut nu una, ci toate modelele (impreuna cu tata, ca eram prea mic sa le am eu pe toate). Zau ca am invatat ceva mecanica pe ele! atunci inseamna ca eu am fost norocos... am avut una si am reparat-o (nu capital) de 2-3 ori intr-un an parca nu-mi vine sa cred.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 26, 2007 Share Postat Martie 26, 2007 atunci inseamna ca eu am fost norocos... am avut una si am reparat-o (nu capital) de 2-3 ori intr-un an parca nu-mi vine sa cred.. nici mie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Martie 26, 2007 Share Postat Martie 26, 2007 cum e treaba si cu mobra asta... bagi piese noi, merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 26, 2007 Share Postat Martie 26, 2007 cum e treaba si cu mobra asta... bagi piese noi, merge... Bine ...hai ca iti spun cum sta treeaba cu mobra. daca ai piese noi in ea merge..sa zicem.... dar odata ce se uzeaza ceva piesa la ea, ca piesele de la domino, se duc pe pluta pe rand toate... asta e adevarul, si nu are rost sa tot vrajim..... ii rea si gata...cunosc o multime de mobristi, care se tot plang.... acum japonelele sunt la putere.. PS: NU VRETI KAWA MEA? EFTINA....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.