Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Buna seara si bine v-am gasit!

 

Am inceput si noi (fiul meu si cu mine) sa restauram Mobra 50S. Nu am stiut de aceasta comunitate, altfel v-as fi salutat mai demult.

 

Evident, o sa incep cu ce ma doare:

 

1. Are cineva o schema de amortizor spate ? Nu mai stium cum vin bucsele si bilele acelea mici

2. Are cineva de vanzare cabluri ? Avem nevoie de cablu frana fata sau ambreiaj (cel mai scurt dintre ele)

3. Cum ati rezolvat problema aparatorilor de lant? Cele de la aparatoarea de foaie pana la motor. Din ce am citit, este o problema generala la restaurare si nu nu am vazut o solutie OK din punct de vedere optic (sa semene cu originalul)

 

Ca fiecare de aici, incercam si noi sa resuscitam Mobra, asa cum mamitica ei a facut-o in urma cu 34 de ani la Zarnesti

 

Va multumim pentru raspunsuri

 

Vlad si Andrei

Bine ne-ati gasit dragilor.

Pentru mansoanele lantului puteti improviza dintr-un furtun de preferat negru si gros pe care la capetii ce se unesc cu carcasa de plastic a pinionului rotii spate sa ii incalziti putin ca sa se introduca mai usor pe carcasa apoi sa se raceasca si sa se intepeneasca fixati pe ea.

Mansoanele originale de lant ale tuturor motoretelor mobra se deteriorau repede si de la alte motorete/motociclete eu inca nu am auzit sa se potriveasca ceva identic acolo.

Furtunele cu care am incropit eu lantul isi fac treaba perfect si nu se rup.

 

La cablurile comenzilor nu e o problema mare fiind ca puteti gasii noi in piete sau puteti pune ceva de la scutere, etk.Nu trebuie sa fie neaparat originale de mobra.

 

In cazul asta sa inteleg ca si camera trebuie tot de 17, gresesc?!

Da Dragos, desigur!

Daca de exemplu vei folosi la roata din spate o camera pe 18 o sa ii strambe valva pana la rupere mai ales daca se merge cu roata mai moale.Camera se va invarti in interiorul cauciucului din cauza demarajelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta ma interesa! Am gasit o camera de 18 si aveam unele dubii. In momentul de fata dupa ce am citit spusele tale sunt convins ca treb sa mmai astept pana gasesc o camera de 17.

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adi , ce s-a intamplat cu numarul galben de pe mobra ta?

Am radiato din circulatie Fishy.

 

Am pentru cei ce iubesc mobra cateva poze rare si frumoase.

 

Primele mobre scoase de pe portile uzinei constructoare participante la concursuri sportive record.

 

Din 1971 pe vremea care singurele motorete romanesti au fost Carpatiul si mobra 50.Daca observati toate motoretele sant prima serie de mobra (cele cu semnalizari si bascula oscilanta in fata).

 

Inaintea aparitiei motoretei mobra-Hoinar.

 

Concurentii vremurilor de atunci cu mobre si Carpati.

 

Pozele provin din colectia mea personala de reviste moto vechi rare si am vrut sa va arat cateva foto si voua.

 

In ultima poza putem vedea modul de modificare a unei motorete Carpati pregatita pentru intreceri sportive.

post-27109-0-66073700-1366813230_thumb.jpg

post-27109-0-22775200-1366813312_thumb.jpg

post-27109-0-06486500-1366813444_thumb.jpg

post-27109-0-04995200-1366813530_thumb.jpg

post-27109-0-86403500-1366813603_thumb.jpg

post-27109-0-18581600-1366813703_thumb.jpg

post-27109-0-14025900-1366813777_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cumva revista Sport si tehnica?

Da HondaSan!

Asa se numeste.Vad ca ai remarcat revista :)

 

Daca se doreste pot pune o poza cu coperta din fata a acestei minunate reviste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin anii 60-70 si inceputul anilor 80 se organizau la nivel national concursuri de "regularitate si rezistenta " cu motorete romanesti , nemodificate , participau si sportivi si mecanici din cluburile sportive si angajati ai fabricilor de moto Brasov , Zarnesti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ne-ati gasit dragilor.

Pentru mansoanele lantului puteti improviza dintr-un furtun de preferat negru si gros pe care la capetii ce se unesc cu carcasa de plastic a pinionului rotii spate sa ii incalziti putin ca sa se introduca mai usor pe carcasa apoi sa se raceasca si sa se intepeneasca fixati pe ea.

Mansoanele originale de lant ale tuturor motoretelor mobra se deteriorau repede si de la alte motorete/motociclete eu inca nu am auzit sa se potriveasca ceva identic acolo.

Furtunele cu care am incropit eu lantul isi fac treaba perfect si nu se rup.

 

La cablurile comenzilor nu e o problema mare fiind ca puteti gasii noi in piete sau puteti pune ceva de la scutere, etk.Nu trebuie sa fie neaparat originale de mobra.

 

Da Dragos, desigur!

Daca de exemplu vei folosi la roata din spate o camera pe 18 o sa ii strambe valva pana la rupere mai ales daca se merge cu roata mai moale.Camera se va invarti in interiorul cauciucului din cauza demarajelor.

 

Multumesc mult

 

Inteleg cu furtunul. Ce nu inteleg este cum il fixezi dincolo, la motor. Acolo trebuie sa intre in nutul special facut de capacul stanga cu carterul. Pe vremuri erau si niste sigurante de sarma care aveau rolul sa pastreze forma cauciucului in nut. Acu, asa cum zici tu, ar trebui bagat un furtun rotund intr-o gaura dreptunghhiulara.

Cu cablu e in regula, am gasit de cumparat (cam scump, 50 RON, dar in fine...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare kilometrajul de mobra e la fel cu cel de hoinar ma refer la dimensiuni la mobra e bagat in cutia ai cu farul si butonul de comenzi la hoinar e in cutia parca mai mica pe far . mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.Kilometrajul de la Hoinar e identic cu cel de la mobra 50 S.



Deci Emi, poti pune de la o mobra pe Hoinarul tau kilometrajul ca vine la fix.



Pana acum la toate Hoinarele si mobrele intalnite am vazut kilometraje identice cu exceptia unui hoinar candva...care, nu as fi crezut sa il aibe pe cel original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu cu burdufurile pentru lant la mobra. Daca stie cineva macar pe unde se mai pot gasi. Pt amortizoare am citit nu mai stiu pe unde ca se pot pune cu mici modificari burdufuri de bieleta de dacie. Bravo Spitfire pt Mobrita. Am omorat-o pe a mea cu gazolina acum vreo 10 ani dar ma gandesc sa o pun iarasi pe roti macar de dragul acelor vremuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Aveti idee cam ce carburator de scuter ar merge montat pe mobra 50? Carbul meu are plutitorul gaurit + ca imi lipseste clapeta de soc si am facut eu ceva improvizatie si nu porneste bine la rece din cauza asta, imi ineaca motorul.

Imi amintesc ca am citit la un moment dat undeva ca s-ar potrivi ceva carb de scuter dar nu mai gasesc unde, caut de cateva zile.

 

Multumesc anticipat!

Editat de shadow_deen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

burdufurile pentru lant la mobra In timisoara se gaseste in mehala e un mos care mai are ceva piese de mobra acuma nu stiu de unde le ia sau ce face dar am vazut ca are si de lant si de telescoape .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vanzare de la mine: - un far complet Mobra 50 - 70 de lei post-70959-0-96654700-1367255298_thumb.jpg post-70959-0-44214200-1367255299_thumb.jpg post-70959-0-06455200-1367255300_thumb.jpg

- un ghidon Mobra 50 - 30 de lei (cineva a cam bagat flexul in comanda si in manerul acceleratiei, l-am salvat al timp) post-70959-0-53238700-1367255300_thumb.jpg post-70959-0-01279000-1367255301_thumb.jpg post-70959-0-52415300-1367255301_thumb.jpg

De vanzare de la un var: - un rezervor Mobra 50 (s-ar putea sa aiba o fisura unde vine robinetul, nu e sigur, dar mai bine avertizez) 35 de lei post-70959-0-04954800-1367255807_thumb.jpg post-70959-0-80970600-1367255807_thumb.jpg

- aripa spate Mobra 50 - 50 de lei post-70959-0-55059900-1367255808_thumb.jpg post-70959-0-11171900-1367255809_thumb.jpg post-70959-0-90568000-1367255804_thumb.jpg

- portbagaj - 40 de lei post-70959-0-98928100-1367255922_thumb.jpg post-70959-0-24649700-1367255928_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...