-WERNER- Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) O mobra reglata foarte bine, de la mama ei, asa cum este din fabrica ar trebui sa mearga cu 60-70 km/h acum daca se fac ceva inbunatatiri poate merge si mai mult de 80 km/h fara probleme(piston modificat, camera de ardere micsorata, un pinion pe spate mai mic cu cativa dinti, alt carburator....) Stiu pe cineva care chiar a avut asa ceva si a fost foarte multumit cativa ani de ea viteza maxima cu care mergea era in jur de 100 km/h - 110 km/h dar spunea el ca la drum tinea "pasul" la 80 km/h si chiar este adevarat, a mers unde a vrut, de la munte la mare... cu nevasta-sa si bagaje si a fost mai mult decat multumit. Oricum si la 70 km/h este frumos...acum eu nu stiu ce sa mai zic orice astfel de modificari iti pot da ceva putere/viteza dar scad viata altot componente..., modifica consumul etc. Si eu tot 70 km/h am atins cu mobra..Dar putin probabil sa atingi viteza de 100-110 km/h fara modificari aerodinamice a motoretei... Eu cu ETZ 250cc ating destul de greu aceasta viteza..Si motorciletele de 125cc trec greu pragul de 100 km/h..(excludem cele de competitie) Multi batrani se lauda ca au mers cu 90 km/h dar parerea mea este ca din cauza kilometrajului inprecis, zic ei asta..Si eu cand am mers cu 70 km/h paralel cu o alta motocicleta la mine pe kilometraj arata intre 80 si 90...(tremura si acul deja) :-))) Viteze medii calculat pe distante de 150 - 200 km am atins cu mobra in cel mai fericit caz 45 km/h singur, si 35-40 km/h cu doua persoane... Asa ca este departe si viteza accea de 70-80 km/h mers constant.. Editat Martie 17, 2006 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 io am atins 110 cu hoinaru'! da' avea piston de 85 cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 eu zic ca merge si cu 100- 110 daca are ceva modificari in orice caz 70 daca este bine regalat merge sigur eu am mers in jur de 80 km /h in spatele unei rabe si avea vlaga in ea(nu era turata la maxim motorul) dar cand ma bagam in depasire se simte lipsa de putere, cand lua vantul in piept scadea la 60 in cel mai bun caz Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schumy Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Am auzit si eu de asemenea performante,dar totusi cu motorul standard de 50cc nu cred ca poti trece de 90km/h fara modif ale pinioanelor si ciclindrului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Eu ziceam ca vreau sa invat mecanica pe mobra ca tot am vazut aici topicuri nefavorabile, repari tot timpul ca sa dai o tura, care sincer m-au dezamagit.MA gandeam ca e treaba doar de facut mai mult munca de intretinere la ea. M-am speriat ca spunea cineva ca a schimbat un arc de nu stiu cate ori.Dak mi se intampla mie sa mi se rupa , de unde iau piese ca presupun ca nu mai sunt:((((.Plus ca mai spunea cineva ca ii sare din viteza ca i s-au uzat pinioanele.Chiar, de unde faceti rost de platini ,c a stiu ca se uzeaza frecvent...... As prefera Hoinar in loc de 50Super.Hojnar e mai noua ca conceptie si imi place cum are esapamentul pus.Oricum, cred ca nu sunt mari diferente in proiectarea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 esapamentu' de la hoinar e de tot rahatu' acolo, te arzi tot timpu' al el! si iti zic eu ca ai prefera mobra 50 super in oras decat hoinarul, are racire pe turbina! arcuri se gasesc usor, nu tre' sa iei de mobra, pinioanele se mai polizeaza sau se mai cumpara o mobra pt. piese, platini gasesti relativ usor si pt. protejarea lor poti face o aprindere electronica... mai sunt destule! mobra poate fi ori un cosmar ori o placere! daca o repari "din topor" atunci chiar ca mai mult repari decat te plimbi, daca o faci bine n-ai treaba si te tine destul de mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) Mai, eu am Mobra de un an aproape, am cumparat-o in stare buna, am mers cu ea toata vara trecuta, (zi de zi prin oras + sase drumuri lungi dus-intors de peste 300 de km) si nu are nimic. Merge inca. O singura data am desfacut motorul si i-am schimbat rulmentii de pe ambielaj pe care i-am stricat din vina mea caci am mers fara ulei, operatiune care m-a costat 500 de mii din care 100 rulmentii. Daca ai noroc sa gasesti una in stare buna poti sa ai mari satisfactii cu ea. Aaa, si piese se gasesc pe toate drumurile.... trebuie doar sa stii unde sa cauti. Editat Martie 17, 2006 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 io am atins 110 cu hoinaru'! da' avea piston de 85 cc Si eu am ulat cu simsonache al meu 100, dar si roata s-a desfakut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 esapamentu' de la hoinar e de tot rahatu' acolo, te arzi tot timpu' al el! si iti zic eu ca ai prefera mobra 50 super in oras decat hoinarul, are racire pe turbina! arcuri se gasesc usor, nu tre' sa iei de mobra, pinioanele se mai polizeaza sau se mai cumpara o mobra pt. piese, platini gasesti relativ usor si pt. protejarea lor poti face o aprindere electronica... mai sunt destule! mobra poate fi ori un cosmar ori o placere! daca o repari "din topor" atunci chiar ca mai mult repari decat te plimbi, daca o faci bine n-ai treaba si te tine destul de mult! Pai eu as vrea sa ii pun aprindere electronica.De fapt,electronica e pasiunea mea.Postez pe foru mla softpedia.Daca pot sa ii ajut pe altii postez acolo ,sau ma ajuta altii pe mine.Sincer sa fiu, schema aia de aprindere de aici de pe site e cam demodata.As Nu prea imi place .Cred ca s-ar putea ceva mai simplu, sa ii intreb si pe baietii de pe forum. O aprindere din asta e buna ca da scantei mai puternica shi ii creste shi un pic puterea (aproape deloc , dar asa imi place mie sa zic )) , se aude motorul altfel.De obicei la turatie mare bobina nu mai are timp sa se icnarce complet shi scanteia e mai slaba. Hoinarul mi se pare ca are un design mai modern .Shi cred ca suna altfel decat super50.Aia parca face galagie mare. Pacat ca au eliminat turbina de racire la de Hoinar. Care sa fie motivul? ecomonie? sa fie motoreta mai ieftina? M-am mai linistit in privinta pieselor.Vad ca si aici pe forum sunt pers care au de vanzare.Oricum, imi iau motor dupa ce iau la facultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 cred ca din motive de economie au renuntat la turbina! iar motoarele... ai sa fii dezamagit sa afli ca suna la fel, depinde de toba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Pacat ca s-a renuntat din motive economie la turbina.Mie mi se pare ca e diferenta intre toba de la Hoinar si cea de la 50 Super. Pana la urma care e diferenta dintre sistemul de aprindere Bosch si cel Ducatti.Cum spuneam , vreau sa incerc sa fac o aprindere electronica . Dupa parerea mea nu prea ar fi probleme , oricum ar fi sistemul, magnetoul sa mearga bine.Cine stie, poate se pricep altii mai bine, ii rog sa imi spuna si mie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 pai tobele sunt diferite, de asta suna diferit si motoarele ca altfel sunt la fel ) ma rog, mici diferente dar... insignifiant! in leg. cu bosch vs, ducati... bosch au fost mai bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) eu zic ca merge si cu 100- 110 daca are ceva modificari in orice caz 70 daca este bine regalat merge sigur eu am mers in jur de 80 km /h in spatele unei rabe si avea vlaga in ea(nu era turata la maxim motorul) dar cand ma bagam in depasire se simte lipsa de putere, cand lua vantul in piept scadea la 60 in cel mai bun caz Salutari cu faru' http://hypertextbook.com/facts/2001/AileenChou.shtml The fastest speed achieved on a bicycle was 204.73 kph (127.243 mph), by Jose Meiffret (France), July 16, 1962, on the German Autobahn from Freiburg, behind a car (see below Events)." http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=43641 Mersul in spatele unei rable...... Eu am mers cu 140 km/h cu mobra.. Era bagat intr-o duba.... asta este o mobra adevarata: http://www.juen.com/racing50cc/ Editat Martie 18, 2006 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 Multumesc de raspuns. Ma consult eu cu baietii sa vad ce aprindere fac. Cate viteze ate Mobra?.50S parca are 4, iar Hoinar, 5. Are cutia de viteze unsa separat,nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schumy Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 Eu stiam ca aprinderea Bosch este foarte buna pt scanteia bujiei,dar nu dadea suficient curent pt faruri,pe cand cea Ducatti era opusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 Multumesc de raspuns. Ma consult eu cu baietii sa vad ce aprindere fac. Cate viteze ate Mobra?.50S parca are 4, iar Hoinar, 5. Are cutia de viteze unsa separat,nu? da, cutia este unsa separat, are baie de ulei! si da, s50 4 viteze, hoinar 5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 Pai dak are 5 viteze, e mai bun Hoinar, chiar dak te frigi de esapament. Acum ma gandesc cum sa fac o aprindere electronica mai moderna pt Mobra, nu aia cu traful ala de aici de pe forum, ca e cam demodata.Hoinarul cum are scanteia? Face probleme?Luminule sunt tot slabe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Manualul de Mobra scanat este postat pe acest topic pagina cu pagina. Incearca pe la paginile 6,7, nu mai stiu exact.. Gasit, luat manual. Multzam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Luminile la Mobra nu sunt slaba(cu exceptia celor care au aprindere Bosch, care de altfel in ceea ce priveste scanteia am inteles ca este superioara celei Ducati. Problemele apar atunci cand incepi sa cauti becuri de 6 V, in fine cred ca o solutie la care vreau sa recurg si eu este sa rebobinezi bobina de far si pozitie +stop pe frana. Daca ai ceva idei cu aprinderea aia de care zici, da-ne si noua cate o idee... Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Luminile la Mobra nu sunt slaba(cu exceptia celor care au aprindere Bosch, care de altfel in ceea ce priveste scanteia am inteles ca este superioara celei Ducati. Problemele apar atunci cand incepi sa cauti becuri de 6 V, in fine cred ca o solutie la care vreau sa recurg si eu este sa rebobinezi bobina de far si pozitie +stop pe frana. Daca ai ceva idei cu aprinderea aia de care zici, da-ne si noua cate o idee... Salutari cu faru' Intai vreau sa ma ocup de partea cu luminile.Care e puterea becului de far? cum scrie acolo pe el? 6V,X W sau 6V, X A? ma intereseaza valoarea lui x care e pe soclu.La becul din fata presupun ca e scris in W ca sutn 2 faze .Faza mica are mai putini wati (norma) si faza mare, mai multi (tot absoult normal:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 DC VREI LUMINI LA BOSCHE CAUTA O VOLANTA CU MAGNETI MAI PUTERNICI,BECUL FAR 25 W_25W SAU ADAPTATI APRINDERA DE STELA SCAPI DE PLATINA SI DC VREA MUSCHIU VOSTRU PUNETI SI BATERIE,TOTUSI HOINARUL ARE 1200 DE TURE IN PLUS FATA DE SUPER 50 DAR MAI PROST CA MOTORMA REFER DPDV AL RACIRI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 E importanta scanteia buna.O aprindere electronica la o motoreta cu magnetou e mai greu de facut, dar pentru lumini se poate face un ridicator de tensiune shi poti pune shi becuri de 12 V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 Augustin87, continua ideea te rog in sensul sa explici cum se poate face asa ceva. Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 Ca sa folosesti becuri de 12V 40/45W (de Dacie) la magnetoul Bosch scoti statorul si rebobinezi bobina care alimenteaza farul cu conductor de 1mm diametru pana o umpli. Original e bobinata cu 1,2mm cred. Lasi cele doua bobine mai mici cum sunt si lasi celelalte becuri cum sunt. O sa mearga foarte bine. La modelele de magnetou Ducatti sunt 6 bobine. Le identifici pe cele de far si le rebobinezi in acelasi mod - sunt 2 si sunt in serie. Ai grija sa pastrezi directia de bobinare altfel nu ai lumina. Daca nu ai lumina dupa rebobinare schimbi capetele intre ele la una din bobine. E de preferat sa ai un magnetou Bosch care are scanteia mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 (editat) Ion54 are dreptate. Este metoda cea mai simpla de a obtine 12 v pentru far. Asa am si eu pe Mobra mea, magnetou Bosch si bobina de lumini rebobinata. Folosesc becuri de 12v, 45W si am lumina buna-buna. Ca tot veni vorba, zilele astea m-am plimbat prin oras numai cu faza lunga aprinsa pentru ca jumatatea cealalta de bec este arsa. (adica faza scurta) . Cred ca m-au cam injurat unii ca i-am orbit da' asta este, nu puteam sa merg cu farul stins. Editat Martie 27, 2006 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.