Emanuel Iancu Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 hai cu iarna !!! Exact asa am facut eu ieri cu mz-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu96 Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu? Ai incercat sa o ridici (ca si cum ai schimba viteza superioara) iar apoi sa o apesi(ca si cum ai schimba o viteza inferioara) ? Editat Decembrie 17, 2013 de emy15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu96 Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) da...intra in viteze fara nici o problema. Cand am bagat a 1-a sa si simtit ceva la picior. Editat Decembrie 17, 2013 de ursu96 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 da...intra in viteze fara nici o problema. Cand am bagat a 1-a sa si simtit ceva la picior. Am intrebat asta deoarece la MZ 125 si mie imi face absolut exact aceiasi chestie,doar ca daca fac cum ti-am explicat isi revine.In viteze imi intra perfect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi Rider Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu? Probabil ca e rupt arcu' de la schimbator, se afla in partea dreapta a cutiei. Golesti uleiu' si dai jos capacu din dreapta (ala cu ambreiaju) o sa iti dai seama care e arcu' si daca e rupt. Nu stiu de unde iei unu,dar poate il poti construi. Spor! Numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 salut. nu ma prea peicep cu cautarea pe forum asa ca va lansez o intrebare: stiti cumva cine detine patentul si in general drepturile de brand asupra Mobra? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 oare mai exista patent si drepturi de brand in romania? asta in conditiile in care fabrica ce producea o data mobre acum nu mai face decat ceva munitie si scrie foarte mare pe pagina lor de net k lichideaza stocul de piese de biciclete. oare sa mai intereseze pe cineva de acest lucru in conditiile in care cei de sus sant preocupati de cum sa ia pielea de noi ? hai ca dau in altele , ma rog , ceea ce pot sa iti zic e faptul ca acum vreo 5 zile chiar am luat legatura cu cineva de la febrica TOHAN (unde o dinioara se faceau mobre) si mi-a spus ca nu crede k mai exista piese de mobra prin magaziile acelei fabrici. k sa nu mai zic k am sunat si la METROM ( cei care fabricau motoarele de mobra) si raspunsul a fost formulat altfel dar cu acelasi inteles. deci crezi k mai intereseaza pe cineva patentul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 hai cu iarna !!! Poate, printre cele mai frumoase fotografii cu motociclete ... : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klausu25 Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 oare mai exista patent si drepturi de brand in romania? asta in conditiile in care fabrica ce producea o data mobre acum nu mai face decat ceva munitie si scrie foarte mare pe pagina lor de net k lichideaza stocul de piese de biciclete. oare sa mai intereseze pe cineva de acest lucru in conditiile in care cei de sus sant preocupati de cum sa ia pielea de noi ? hai ca dau in altele , ma rog , ceea ce pot sa iti zic e faptul ca acum vreo 5 zile chiar am luat legatura cu cineva de la febrica TOHAN (unde o dinioara se faceau mobre) si mi-a spus ca nu crede k mai exista piese de mobra prin magaziile acelei fabrici. k sa nu mai zic k am sunat si la METROM ( cei care fabricau motoarele de mobra) si raspunsul a fost formulat altfel dar cu acelasi inteles. deci crezi k mai intereseaza pe cineva patentul ? Dar proiectul, unde e? Documentatia, desenele, calculele etc. Cine le detine? Unde e arhiva? Cine o are in gestiune, administrare? Si sunt curios ce s-a intamplat in general, cu astfel de arhive. Cam la toate uzinele mari erau proiecte bune, bine documentate, romanesti. Mai sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Dar proiectul, unde e? Documentatia, desenele, calculele etc. Cine le detine? Unde e arhiva? Cine o are in gestiune, administrare? Si sunt curios ce s-a intamplat in general, cu astfel de arhive. Cam la toate uzinele mari erau proiecte bune, bine documentate, romanesti. Mai sunt? ceea ce pot sa iti zic, si sper s nu imi sara nimeni la gat k dau informatii eronate, e faptul k orice firma din tara asta si nu numai are undeva un depozit in care isi tine arhiva. in general in romania arhivele firmelor de stat sunt in niste depozite ale unor baieti destepti (afaceri cu statul, de!) sau la arhivele nationale cred. ideea e in felul urmator am o matusa care a lucrat in proiectare la uzina TRACTORUL Brasov si care la o discutie mi-a zis ca in arhiva aceea mare s-a facut o triere si anume: proiectele care erau mai importante si cu toata documentatia a mers la arhivele statului iar restul a ramas in arhiva fabricii, arhiva pe care noul proprietar s-a angajat sa o pastreze nu stiu cati ani, insa nu prea multi dovada ca acum in locul fabricii nu mai e decat teren gol zici k a trecut razboiul pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 cand ai trait intr-o anumita zona cu vreo fabrica langa,si ai vazut cu ochii tai cum a fost "bombardata",parca iti vine a crede ca nu mai exista nici macar arhiva undeva.(sper sa ma insel,totusi a fost parte din istoria Romaniei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 salut. nu ma prea peicep cu cautarea pe forum asa ca va lansez o intrebare: stiti cumva cine detine patentul si in general drepturile de brand asupra Mobra? multumesc Din pacate nu stiu sa raspund exact la acesta intrebare, dar pot sa spun ca in urma cu cateva luni am luat legatura cu un tip care cumpara motoare de la Metrom pentru a le monta pe biciclete. Erau niste motorase foarte interesante de care lumea nu stie (nici eu stiam si nici nu am gasit ceva legat de ele pe net). Erau niste motoare de 35 cmc facute special pentru a se putea monta pe biciclete. Motivul pentru care s-a renuntat la constructia acestor motoare (care cica se exportau in numar de cateva sute pe an in tarile ceva mai slabute din jurul nostru) este ca nu corespundeau normelor UE de poluare si zgomot. Deci daca aveti cumva de gand sa reluati productia de MOBRA (ceea ce n-ar bucura pe multi dintre noi) ar trebui vazut care a fost motivul pentru care s-a renuntat la acest brand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 Din pacate nu stiu sa raspund exact la acesta intrebare, dar pot sa spun ca in urma cu cateva luni am luat legatura cu un tip care cumpara motoare de la Metrom pentru a le monta pe biciclete. Erau niste motorase foarte interesante de care lumea nu stie (nici eu stiam si nici nu am gasit ceva legat de ele pe net). Erau niste motoare de 35 cmc facute special pentru a se putea monta pe biciclete. Motivul pentru care s-a renuntat la constructia acestor motoare (care cica se exportau in numar de cateva sute pe an in tarile ceva mai slabute din jurul nostru) este ca nu corespundeau normelor UE de poluare si zgomot. Deci daca aveti cumva de gand sa reluati productia de MOBRA (ceea ce n-ar bucura pe multi dintre noi) ar trebui vazut care a fost motivul pentru care s-a renuntat la acest brand. motivul ???? ,motivul este acela ca la toate fostele fabrici din romania TREBUIAU DISTRUSE si cum mobra era un subprodus al fabricii care de fapt cica era produsul principal pe langa biciclete (pentru cei care nu stiu unde se facea mobra obiectivul principal era fabricarea de armament, chestie care era secreta) iar cand a venit capitalismul unii au hotarat k nu mai aven nevoie de bomne si obuze deci acea fabrica trebuia distrusa, ca toate din mica noastra tara. oricum (in cateva cuvinte) dupa 90 si pana in 2007 (cred) cand romania a intrat in M UE de ce nu s-au mai produs Mobre? atunci nu erau la normele UE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 Vad ca pana la urma baietii au gasit o motocicleta Hoinar rosu pentru filmari. http://aarc.ro/articole/3275 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
l_robka Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 despre brandul mobra ... Brandul, logoul 'mobra' momentan este inregistrata pe numele unei firme din iasi, cel care a revendicat acest drept dupa expirarea certificatului pe care o detinea fabrica din Zarnesti. Nu se stie daca acesta vreodata intentioneaza sa se apuce de fabricat motorete. Arhiva fabricii nu mai detine nici o referinta la motoretele Mobra, schite, pliante, desene, documentatie ,.... totul a fost distrus acum cativa ani pentru ca nu o sa mai aiba nevoe de ele. Ultima motoreta Mobra Hoinar sa vandut in anul 2004 desi fabricatia acestuia a fost oprita cu cativa ani inainte. Pe langa brandul mobra mai este si siteul www.mobra.ro pe care o detin unde incerc sa adun cat mai multe motorete mobra din tara care mai sunt in funtiune sau sunt pe post de bibelouri , pe langa cateva motorete Pe site mai gasiti informatii si poze si despre motoretele Carpati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) Arhiva fabricii nu mai detine nici o referinta la motoretele Mobra, schite, pliante, desene, documentatie ,.... totul a fost distrus acum cativa ani pentru ca nu o sa mai aiba nevoe de ele. Asta mi-au spus si mie canda i-am rugat sa-mi dea informatii despre bicicleta Victoria. Editat Decembrie 26, 2013 de bachus_21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 ma.nu aveti careva un carburator de mobra complet?un pensionar are nevoie de ceva piese si sta cam rau cu banii...aveti careva asa ceva?il platesc eu..da-ti pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan1 Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 (editat) Va salut fratilor, va urmaresc de 2 ani dar nu am avut probleme si nici sfaturi pana de curand cand scumpa mea mobra a ramas intepenita in viteza a 3 sau 4 nu stiu ca nu vrea sa mai iasa de acolo, am desfacut motorul si nimic nu este rupt sau foarte uzat din punctul meu de vedere dar dupace il montez la loc si incerc sa schimb vitezele se blocheaza din nnou.un sfat sau o parere din partea celor care au o idee este binevenit, va multumesc anticipat Editat Ianuarie 3, 2014 de bogdan1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 De vanzare Mobra 50 , model cu furca basculanta http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzari-motociclete-second-hand--mobra-50-din-1973-551752.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 Va salut fratilor, va urmaresc de 2 ani dar nu am avut probleme si nici sfaturi pana de curand cand scumpa mea mobra a ramas intepenita in viteza a 3 sau 4 nu stiu ca nu vrea sa mai iasa de acolo, am desfacut motorul si nimic nu este rupt sau foarte uzat din punctul meu de vedere dar dupace il montez la loc si incerc sa schimb vitezele se blocheaza din nnou.un sfat sau o parere din partea celor care au o idee este binevenit, va multumesc anticipat aici pot fi mai multe probleme uite nr meu de tel si daca vrei ne auzim 0749090220 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Va salut fratilor, va urmaresc de 2 ani dar nu am avut probleme si nici sfaturi pana de curand cand scumpa mea mobra a ramas intepenita in viteza a 3 sau 4 nu stiu ca nu vrea sa mai iasa de acolo, am desfacut motorul si nimic nu este rupt sau foarte uzat din punctul meu de vedere dar dupace il montez la loc si incerc sa schimb vitezele se blocheaza din nnou.un sfat sau o parere din partea celor care au o idee este binevenit, va multumesc anticipat Bun gasit tovarase. O sa iti scriu cateva lucruri elementare ce merita ca tu sa le bagi in seama. Problema ta poate avea originea naturii sale din mai multe parti si-anume: 1: Verifica daca pedala de pornire, respectiv schimbatorul de viteze are o pozitie normala (dreapta) si daca atunci cand apesi in jos sau tragi in sus arcul furcii de viteze i-si face treaba. 2: Esti sigur ca nimeni na dereglat excentricele de reglare a cutiei de viteze ? (asta poate impiedica buna functionare a furcii de viteze) 3: Furca de viteze daca n-a fost montata corect cutia nu va functiona niciodata corespunzator.Exista doua modele de furci de viteza.Modelul vechi, cu clestii mobili acestia fiind cuplati de un arc ce la celalalt model, modelul nou a fost amplasat independent fata de furca de viteza care a avut clestii ficsi.Se numeste mustata acel arculet care, daca se rupe, (de regula tine undeva la 10 000) de km iar o poata fi o cauza.Verifica ca nu cumva sa lipseasca tocmai acel arc. Bafta! Si nu in ultimul rand un an nou fericit tuturor mobristilor nostrii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Vanduta De vanzare Mobra 50 , model cu furca basculanta http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzari-motociclete-second-hand--mobra-50-din-1973-551752.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian24 Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 salutare! a montat cineva un pinion la roata spate mai mare decat cel original! vreau sa pregatesc un hoinar pentu escapade montane si am la indemana o foaie de jawa 250 care se adapteaza destul de usor pe butucul de hoinar! necazu e ca are 56 de dinti si cred ca e cam mare, iar cu trapta 1 o sa ma depaseasca si un melc! ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.