maxwell Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Multe lucruri interesante observ pe aici. Dar....cand aud conducatori auto ca nu vad motociclistii..imi vine sa-i bat cu volonul in cap. Si eu conduc zilnic automobil si ii vad mereu, chiar le fac loc atunci cand e posibil. Pana la urma cum sa-i vezi daca folosesti oglinzile doar de sarbatori. E adevarat ca sunt si teribilisti care merg cu viteze mult prea mari in localitate, insa nu ar trebui sa generalizam, nu toti merg asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 (editat) Daca ai ceva personal cu mine o poti face si direct, sa-mi scrii: esti un bou, un (cuvant urat), un bagator in seama, etc..., nu trebuie sa folosesti persoana a treia pentru asta. Ma asteptam de la inceput sa primesc atacuri la persoana.Dar lasa-ma sa-ti spun ca te inseli. Comparatia ta este mai mult decat deplasata. La urma urmei nu ti-am dat sfaturi cu privire la cat de mult ar trebui sa te inclini intr-o curba, la ce turatii sa schimbi vitezele si cat de ridicata sa tii viziera ca sa nu mori de cald vara N-am dat nici un sfat de fapt nimanui. Doar am relevat ceea ce am observat eu in trafic in viata de zi cu zi si regulile de circulatie si convietuire pe sosele general valabile. Tin sa-ti aduc si tie aminte ca nu se premiaza numarul de posturi pe nici un forum din tara noastra Bine, hai sa o luam direct: pe acest forum ESTI UN BAGATOR DE SEAMA! NU ai condus in viata ta o motocicleta, habar nu ai care-i treaba, cum se vede traficul si soseaua de pe doua roti. Spre deosebire de tine (si in avantajul meu in aceasta dezbatere oarecum inutila, dar buna pentru cresterea numarului de posturi) eu, ca si multi altii din cei cu care dezbatem acest maret subiect, conduc masina de mai multi ani decat motocicleta. Deci, putem presupune fara a bate prea mult campii, ca cunosc ambele tabere din experianta proprie. Ti-am mai zis si mai devreme dar vad ca ai ales sa ignori, deci ma vad nevoit sa repet: Fa-ti rost de o pereche de OO, urca si tu in saua unei motociclete, mergi cu ea vre-un an (minim) si dup'aia vino sa-ti expui punctul de vedere in privinta motociclismului. Pana atunci iti recomand (cu deosebita caldura) unul din forumurile auto... daca nu reusesti sa le gasesti in Internetul asta mare, foloseste Google. Daca nici asa nu iti iese, iti putem recomanda noi cateva forumuri unde o sa te intelegi perfect cu alti conservari si o sa fiti toti o mare si fericita familie. Editat Iulie 14, 2009 de skullz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheRadar Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 (editat) Nu te-am ingnorat prietene, dar nu vreau sa dau examen pentru categoria A. Mi se pare mult prea periculos la cat este de aglomerat traficul in ziua de azi. Oricum, nu ma coafeaza un motor pentru ca eu in 99% din cazuri am de carat bagaje (truse de scule, aparate, scule electrice). Am spus mai devreme ca va impartasesc pasiunea, dar nu am motor si n-am de gand sa-mi cumpar. Cand am ocazia ma plimb cu motorul (NU PE DRUMURI PUBLICE) pentru distractie si atat. PS. Bagator in seama esti tu, intrucat nu postezi decat ca sa combati persoana mea in loc sa combati ideea. Asta inseamna de fapt comportament agresiv, si sunt sigur ca la fel de nesimtit si indolent esti si in trafic. Incepe prin a nu te mai da mare zeu, nici aici pe forum si nici in trafic, si-ai sa vezi ca brusc ti se va schimba intreaga perceptie pe care o aveai pana acum Editat Iulie 14, 2009 de TheRadar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 (editat) Nu te-am ingnorat prietene, dar nu vreau sa dau examen pentru categoria A. Mi se pare mult prea periculos la cat este de aglomerat traficul in ziua de azi. Oricum, nu ma coafeaza un motor pentru ca eu in 99% din cazuri am de carat bagaje (truse de scule, aparate, scule electrice). Am spus mai devreme ca va impartasesc pasiunea, dar nu am motor si n-am de gand sa-mi cumpar. Cand am ocazia ma plimb cu motorul (NU PE DRUMURI PUBLICE) pentru distractie si atat.PS. Bagator in seama esti tu, intrucat nu postezi decat ca sa combati persoana mea in loc sa combati ideea. Asta inseamna de fapt comportament agresiv, si sunt sigur ca la fel esti si in trafic. Incepe prin a nu te mai da mare zeu, nici aici pe forum si nici in trafic, si-ai sa vezi ca brusc ti se va schimba intreaga conceptie pe care o aveai pana acum 1. Nu suntem prieteni, nici nu cred ca ne cunoastem. 2. Imi pare rau pentru tine ca nu ai curajul sa iti urmezi pasiunea, dar nu este nici vina mea, nici a altora de pe aici, drept pentru care nu inteleg de ce trebuie sa iti versi frustrarile (vezi primul tau post pe acest thread) asupra noastra. 3. Reciteste-ti posturile si mai vedem cine a inceput cu atitudinea de 2 bani. 4. Nu am cum sa nu ma mai dau mare zeu, pentru ca sunt un mare ZEU, de fapt, cel mai mare ZEU sau chiar zeul zeilor! Deci nu fac altceva decat sa evidentiez, prin atitudinea mea, realitatea. 5. Am la activ 27 de oglinzi sparte intentionat si 15 din gresala, 9 portiere indoite cu piciorul si fre-o 48 de pumni in capota conservarilor. Le am desenate pe rezervorul de la motor, cam cum aveau pilotii de vanatoare in WWII Editat Iulie 14, 2009 de skullz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 (editat) guys, hai sa lasam putin de'o parte gascutele..., distrusi sunt probabil proportional la fel de multi in ambele "tabere". este evident ca sunt mult mai vizibili soferii distrusi, pentru ca sunt mai multi (si aplicand acelasi procent la o cantitate mai mare...). si este evident ca un asfel de distrus cand o comite "impotriva" unui motociclist se lasa cu oase sparte. cineva (nu zic cine) spunea pe forum un lucru dureros de adevarat: experienta se capata in timp si nu in mod obligatoriu in kilometri. in timpul petrecut in spatele volanului/ghidonului, in conditii diferite de drum, trafic, vreme. unii fac 30.000km in primul sezon si cred ca nu mai sunt incepatori, desi 25 de mii sunt facuti in bucuresti si pe cheia si valea prahovei. experienta vine in multi ani, si multi kilometri facuti vara, iarna, pe ploaie, ceata, gheata, noroi, cu mai multe tipuri de vehicule. ajungi sa eviti in mod firesc si natural accidentele dupa mult timp (ani) si drum (kilometri) si presupunand ca esti putin facut pentru sofat. stii unde "zace" pericolul, si eviti locul sau iti iei masuri de precautie. devi mai putin "fragil" in trafic pentru ca stii sa iti feresti mai bine pielea. cred ca multa "fragilitate" in trafic au cei care nu realizeaza cele de mai sus (si anume ca niciodata nu poti spune "conduc excelent", este loc de mai bine). si asta e valabil pentru oricine (sofer sau mobrist). este insa de inteles pornirea mobristilor: cand te gandesti ca poti sa ajungi tavalit in bordura, rupt pe viata, pentru ca un sofer nu a dat semnal si a intrat peste tine, cred ca inversunarea este justificata. asa ca @radar, intri pe un teren deja minat de prea multe accidente in care soferii au fost declarati legal vinovati (si este greu de demonstrat ca la multe dintre acestea poate nici motociclistii nu au mers destul de precaut). si eu as spune ca ar fi o experienta interesanta sa mergi macar pasager cu o motocicleta, o sa vezi putin diferit lucrurile. o sa vezi ce vede si simte un motociclist cand este "inghesuit" de o masina, desi daca ai fi la volanul acelei masini nu ai considera ca este "prea aproape". revezi postul meu anterior, in esenta totul se reduce la "siguranta mea", spatiul din jurul meu in care ma simt in siguranta. si mai considera ca sunt situatii in care accidente neglijabile - l-am tamponat usor pe cel din fata, din neatientie, am franat tarziu - pot deveni fatale daca cel din fata e motorist. LE: aveti toti dreptate, doar limbajul este gresit si cred ca impiedica putin comunicarea Editat Iulie 14, 2009 de gabimaty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimitris Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Nu te-am ingnorat prietene, dar nu vreau sa dau examen pentru categoria A. Mi se pare mult prea periculos la cat este de aglomerat traficul in ziua de azi. Oricum, nu ma coafeaza un motor pentru ca eu in 99% din cazuri am de carat bagaje (truse de scule, aparate, scule electrice). Am spus mai devreme ca va impartasesc pasiunea, dar nu am motor si n-am de gand sa-mi cumpar. Cand am ocazia ma plimb cu motorul (NU PE DRUMURI PUBLICE) pentru distractie si atat.PS. Bagator in seama esti tu, intrucat nu postezi decat ca sa combati persoana mea in loc sa combati ideea. Asta inseamna de fapt comportament agresiv, si sunt sigur ca la fel de nesimtit si indolent esti si in trafic. Incepe prin a nu te mai da mare zeu, nici aici pe forum si nici in trafic, si-ai sa vezi ca brusc ti se va schimba intreaga perceptie pe care o aveai pana acum Probabil daca ai fi adus in discutie doar faptul ca exista multi inconstienti pe doua roti ar fi fost mai bine. Dar sa incepi sa te plangi de faptul ca nu avem voie (in viziunea ta sa stii, nu a politiei) sa ne strecuram la semafor printr-o DEVANSARE mi se pare o dovada de invidie. Invidie ca ce? Invidie ca noi ne deplasam de 3-4 ori mai repede decat orice masina respectand viteza legala. Nu cred ca ai vrea maine, cand te intorci de la munca sa faci 2 ore, nu? Gandeste-te ca orasul este deja aglomerat, daca renuntam toti la motociclete si ne suim in masini cam ce o sa fie pe strazi. Nu ca o sa stai tu cu 10-15-20-50 m mai in spate, dar ce o sa fie aglomerat... da raauuuu Eu zic ca mai bine accepti realitatea asa cum este, te adaptezi pentru ca asta facem si noi, cei care avem si 2 roti acasa, pe langa cele 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Probabil daca ai fi adus in discutie doar faptul ca exista multi inconstienti pe doua roti ar fi fost mai bine. Dar sa incepi sa te plangi de faptul ca nu avem voie (in viziunea ta sa stii, nu a politiei) sa ne strecuram la semafor printr-o DEVANSARE mi se pare o dovada de invidie. Invidie ca ce? Invidie ca noi ne deplasam de 3-4 ori mai repede decat orice masina respectand viteza legala. Nu cred ca ai vrea maine, cand te intorci de la munca sa faci 2 ore, nu? Gandeste-te ca orasul este deja aglomerat, daca renuntam toti la motociclete si ne suim in masini cam ce o sa fie pe strazi. Nu ca o sa stai tu cu 10-15-20-50 m mai in spate, dar ce o sa fie aglomerat... da raauuuu Eu zic ca mai bine accepti realitatea asa cum este, te adaptezi pentru ca asta facem si noi, cei care avem si 2 roti acasa, pe langa cele 4. @dimitris, inainte sa postezi ar fi bine sa te informezi, nu de alta dar vad ca faci parte din categoria profesorilor care au scris mai multe carti decat au citit. /index.php?showtopic=350605 mai profan spus, nu ai voie sa te "strecori", si daca o faci poti sa ramai fara permis. si cu siguranta vei ramane fara permis daca in procesul de "strecurare" faci accident (chestia cu devansarea e altceva). ca politia (adica "cap de creta" cum va place voua) este ingaduitoare, este alta poveste. ca soferii iti mai fac loc sa treci, este tot alta poveste. e drept ca se fluidizeaza traficul, dar hai sa nu fim idioti si sa defilam cu asta in fata si sa cerem tuturor sa ne faca loc desi legea e clara. nu ai voie, punct. si cand faci ceva ce nu ai voie stiind ca restul accepta acel ceva in mod tacit, e bine si de bun simt sa o faci fara galagie, ba chiar sa multumesti politicos. este evident ca e Win-Win, doar ca tu incalci legea. si mai sunt multe lucruri clare ca bunaziua pe care multi (te includ si pe tine) nu vreti sa le intelegeti, le minimizati sau le intoarceti 180 de grade. si mai si credeti din adancul sufletului ca aveti dreptate si restul sunt idioti, rau voitori, prosti, mai continui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 gabi..cu argumente sau fara,ideile sunt simple: 1.nu mersul printre randuri provoaca accidente; 2.nu ai de ce sa fii deranjat de o mobra care ajunge inaintea ta la semafor,cu atat mai mult cu cat daca ar sta singurel pe banda,in 90% din cazuri soferii ar incerca sa se inghesuie cu el pe banda,pt ca "e mic,ocupa o banda intreaga degeaba,si unde mai pui ca pe 2 roti te fereste el mai usor."...este fix cazul biciclistului care merge pe langa acostament cand nu are banda dedicata,si in impertinenta lui mai si depaseste masinile care stau la semafor. 3.nu e normal sa te plangi ca trebuie sa te uiti de mai multe ori in oglinda la schimbarea directiei,etc. 4.sunt convins ca nici un mobrist normal la cap nu depaseste o masina pe aceeasi parte pe care vede semnalizarea pusa la aceasta.. ..dar stii si tu astea. PS: Acu` am vazut si motorul cel nou..sa-l stapanesti fericit! @radar:..fii ingaduitor cu uamenii,si uita-te in oglinzi de 2 ori mai mult decat crezi tu ca este suficient..uite,sa sti ca un motociclist se uita in oglinda la schimbarea directiei de mers,de-l bataie dracii...si de cele mai multe ori intoarce si capul,ori tot corpul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 (editat) PS: Acu` am vazut si motorul cel nou..sa-l stapanesti fericit! @radar:..fii ingaduitor cu uamenii,si uita-te in oglinzi de 2 ori mai mult decat crezi tu ca este suficient..uite,sa sti ca un motociclist se uita in oglinda la schimbarea directiei de mers,de-l bataie dracii...si de cele mai multe ori intoarce si capul,ori tot corpul.. hai sa traiesti, multumesc asemenea. eu traiesc foarte fericit, mai ales cand ma strecor printre masini. ma distrez mai ales cand ma opresc din "strecurat" din cauza ca nu mai am loc (ca e mare autobuzul) si cate un sofer ma vede si literalmente se chinuie sa imi faca loc (si se mai face ca tot chinul lui e in zadar, ca tot nu incap). deci nu sunt lemn de usa de biserica. in rest numai bine tuturor, nu spun sa faceti ca mine. nu spun ca unii sunt mai rai ca altii. stiu ca eu nu sunt perfect, si nu ma astept ca ceilalti sa fie perfecti. PS: eram la inceputurile mele de mobrist si un distrus se suie literalmente pe banda langa mine (m-a fortat sa ma lipesc de bordura); il intreb daca e frumos asa si imi spune ofuscat ca eu trebuie sa merg cat mai pe margine, asa scrie la regulament. Editat Iulie 14, 2009 de gabimaty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 am citit tot topicul. Nimic nou. Opinii diferite, dar alti useri. Radar, ai dreptate, din punctul de vedere al "conservarului" . Ca si posesor de "A" , ii dau dreptate conservarului, cat timp nu incalca legislatia in vigoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
das83 Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Eu recunosc ca sunt primul care incearca sa se strecoare la semafor, sa ajunga primul, dar daca in momentul in care eu fac aceasta operatiune masinile din fata se pun in miscare ma opresc si intru inapoi pe banda. De cele mai multe ori "ambalez motorul' ca sa ma auda conducatorii de "conserve" ca trec pe langa ei. Nu fac acest lucru pentru ai forta sa imi faca loc. Pur si simplu vreau sa ma asigur ca daca nu ma vad macar ma aud. Referitor la ce spunea TheRadar ca ar trebui sa stam in coloana. Asa ziceam ca o sa fac si eu inainte de a lua A-ul, dar dupa ce am incercat sa fac acest lucru am ajuns la concluzia ca cel mai priculos lucru pe care il poate face un motociclist in trafic este sa conduca motocicleta ca si cum ar conduce masina. Oricat ai incerca sa faci acest lucru ceilalti soferi nu te vor lasa. Mai jos ii voi da colegului nostru participant la trafic, TheRadar, un exemplu pentru a intelege. Ca motociclist nu poti merge pe mijlocul benzii, trebuie sa te pozitionezi astfel incat cei din fata te pot vedea in oglinzile laterale si in felul asta poti evita anumite gropi in asfalt deoarece majoritatea masinilor la iau printre roti dar mai ales in cazul in care cel din fata franeza brusc nu te opresti in "curu" lui. Revenind la ce spuneam, cand din motivele evidentiate mai sus nu mergi pe mijlocul benzii te trezesti cu o masina langa tine, pe aceeasi banda de mers, iar daca acest lucru te surprinde ai sanse sa tragi stanga sau dreapta, oricum in directia opusa fata de cel ce trece pe langa tine avand sanse sa lovesti alta masina. Acelasi lucru se intampla la semafor cel mai periculos lucru pe care il poate face un motociclist este sa stea la semafor intre masini. De cate ori nu vi s-a intamplat ca la cativa metri dupa ce masinile s-au pus in miscare (acum vorbesc atat ca motociclist cat si ca sofer auto) in mijlocul intersectiei un " inteligent se gandeste sa schimbe brusc banda de mers? Mie unul mi s-a intamplat de nenumarate ori, numai ca atunci cand esti cu motoru' esti mult mai expus si ai toate sansele sa lovesti o bordura sau o alta masina; pentru ce? Pentru un idiot. Asa ca prefer la semafor sa ma strecor printre masini si sa ma injure cei ca 'TheRadar' decat sa ma pun in vreo situatie dificila si sa ma adun de pe jos in mijlocul intersectiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheRadar Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Multumesc Lucian si Gabi si va felicit. Pe Gabi il felicit si pentru motorul cel nou din cate am inteles Nu va felicit pentru faptul ca sunteti partial de acord cu mine ci pentru faptul ca sunteti printre putinii cu capul pe umar, daca ma pot exprima asa. @raducu, si tu si altii spicuiti doar din spusele mele. Dar de faptul ca m-am plans ca am vazut si motociclisti care faceau triplare, depasind in curba pe linie continua mergand in coloana, cu viteza mult peste limita legala nu zici nimic ? Si sa stii ca nu ma plang. Nu pot sa spun ca mi-e indiferent, trag de volan dreapta daca e nevoie sa-i fac loc vreunui zeu inconstient fie ca e pe motor fie intr-o conserva. Ceea ce am incercat sa spun pana acum, si daca urmaresti bine posturile mele am fost constant in afirmatii, este ca trebuie in primul rand sa realizezi ca din momentul in care ai pornit motorul autovehiculului fie el motocicleta, autoturism, autocamion, autoutilitara, avion, elicopter.....etc, si pana la oprirea lui, pe umerii fiecaruia apasa o responsabilitate. Nu numai a vietii lui ci si a altora, pasageri ai autoturismului, motocicletei, etc. Am facut referire in principal la conducatorii de motociclete intrucat acesta este un forum moto, si nu aveam de ce sa ma adresez conducatorilor de autoturisme, autocamioane, vapoare samd. Asta nu inseamna ca nu-i condamn pe toti cei care au o atitudine necorespunzatoare in trafic. Si nu, nu ma deranjeaza daca sunt depasit de catre un motociclist la semafor, atata vreme cat nu trece razant cu oglinzile mele si cu viteza. Intotdeauna i-am facilitat pe cei care vroiau sa ma depaseasca, atata vreme cat, asa cum spune colegul gabi, n-au intrat in spatiul meu vital. Si eu devin nervos daca vad in oglinzi un motociclist trecand printre randurile de la semafor, mai ales acolo unde benzile de la semafor sunt inguste si-mi simt conserva amenintata. In esenta, ma repet pentru a zecea oara, trebuie sa ne respectam in primul rand, iar din acest respect vor decurge toate. Mai putine accidente, mai putini nervi, mai putine ambuteiaje, samd. In primul rand asta ar trebui sa invatam de la vestici, respectul reciproc, nu sa luam de la ei exemplele negative pe care noi mai apoi sa le punem in aplicare de zeci de ori mai bine decat ei o pot face. Pentru ca am constatat ca la asta suntem buni, dar ar trebui sa ne pierdem acest obicei. Drumuri bune tuturor ! Fara tuica. Fie ea si de prune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 De ce nu puteti sta si voi la coada la semafor ca si restul autovehiculelor ? Legile de circulatie nu sunt facute pentru toti ? Eu ca am conserva sunt mai fraier si trebuie sa stau la coada ca am gabarit mare si nu pot depasi coloana la semafor ? Din punctul meu de vedere asta spune cam tot despre tine...plus ca suna interpretabil...adica daca ai avea posibilitatea unui gabarit mai mic ai depasi si tu cumva...nu ? Un motor intre masini la stop insemna mai putin timp de asteptare pentru tine inteleptule. Creezi nervi si tensiune in trafic asta faci. Am ajuns sa ma uit de trei ori in oglinda din dreapta inainte a vira la dreapta Cream tensiune si nervi in trafic pentru frustrati ca tine, in rest nu prea sunt probleme deosebite.Oricum trebuie sa te asiguri la schimbare directiei de mers la dreapta sau nu stii asta ? Daca ai ceva personal cu mine o poti face si direct, sa-mi scrii: esti un bou, un (cuvant urat), un bagator in seama, etc..., nu trebuie sa folosesti persoana a treia pentru asta. Tin sa-ti aduc si tie aminte ca nu se premiaza numarul de posturi pe nici un forum din tara noastra Atat timp cat nu te cunosc, nu am baut vreo bere la vreo intrunire sau nu am schimbat lantul cu tine pentru mine sunt doar niste pixeli pe monitor. De asta nu am folosit persoana a doua ci a treia, pentru ca te-am bagat la oala cu altii la fel de deosebiti ca tine care apar ocazional pe aici. Mie imi place sa am posturi multe si cred din convigere ca la un moment dat se va premia cumva chestia asta. Sper ca asta nu iti cauzeaza vreo scadere a actiunilor la bursa. Este ultimul meu post in acest topic. Nu prea esti parolist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheRadar Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 Grow up my friend Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 Eu recunosc ca sunt primul care incearca sa se strecoare la semafor, sa ajunga primul, dar daca in momentul in care eu fac aceasta operatiune masinile din fata se pun in miscare ma opresc si intru inapoi pe banda. De cele mai multe ori "ambalez motorul' ca sa ma auda conducatorii de "conserve" ca trec pe langa ei. Nu fac acest lucru pentru ai forta sa imi faca loc. Pur si simplu vreau sa ma asigur ca daca nu ma vad macar ma aud. Referitor la ce spunea TheRadar ca ar trebui sa stam in coloana. Asa ziceam ca o sa fac si eu inainte de a lua A-ul, dar dupa ce am incercat sa fac acest lucru am ajuns la concluzia ca cel mai priculos lucru pe care il poate face un motociclist in trafic este sa conduca motocicleta ca si cum ar conduce masina. Oricat ai incerca sa faci acest lucru ceilalti soferi nu te vor lasa. Mai jos ii voi da colegului nostru participant la trafic, TheRadar, un exemplu pentru a intelege. Ca motociclist nu poti merge pe mijlocul benzii, trebuie sa te pozitionezi astfel incat cei din fata te pot vedea in oglinzile laterale si in felul asta poti evita anumite gropi in asfalt deoarece majoritatea masinilor la iau printre roti dar mai ales in cazul in care cel din fata franeza brusc nu te opresti in "curu" lui. Revenind la ce spuneam, cand din motivele evidentiate mai sus nu mergi pe mijlocul benzii te trezesti cu o masina langa tine, pe aceeasi banda de mers, iar daca acest lucru te surprinde ai sanse sa tragi stanga sau dreapta, oricum in directia opusa fata de cel ce trece pe langa tine avand sanse sa lovesti alta masina. Acelasi lucru se intampla la semafor cel mai periculos lucru pe care il poate face un motociclist este sa stea la semafor intre masini. De cate ori nu vi s-a intamplat ca la cativa metri dupa ce masinile s-au pus in miscare (acum vorbesc atat ca motociclist cat si ca sofer auto) in mijlocul intersectiei un " inteligent se gandeste sa schimbe brusc banda de mers? Mie unul mi s-a intamplat de nenumarate ori, numai ca atunci cand esti cu motoru' esti mult mai expus si ai toate sansele sa lovesti o bordura sau o alta masina; pentru ce? Pentru un idiot. Asa ca prefer la semafor sa ma strecor printre masini si sa ma injure cei ca 'TheRadar' decat sa ma pun in vreo situatie dificila si sa ma adun de pe jos in mijlocul intersectiei. foarte corecta abordarea ! din pacate am aflat asta experimantand. totusi, am gasit indivizi au incercat sa ma depaseasca pe dreapta pe aceeasi banda (unii au si reusit) in conditiile in care este greu sa ocupi toata banda cu motorul (si eu chiar nu am un motor mic). eu merg putin spre partea din stanga a benzii si suficient de aproape de masina din fata: in stanga sa nu ma trezesc cu gropi pe care rotile masinii le incadreaza si in caz de frana brusca mai am o sansa de evitare prin stanga; aproape, pentru ca daca las prea mult spatiu cel din spate devine nervos si dornic sa ocupe el acel spatiu (desi trece de mine si atat, nu ajunge mai departe). in aceste conditii in dreapta mea ramane de multe ori spatiu suficient pentru o masina, deci stau atent in dreapta, sa nu ma trezesc cu un gigi duru peste mine. cum gigi duru invariabil apare (deja p'astia ii simt cand fierb de nerabdare in cateva secunde), ma dau usor pe centrul benzii sau incerc sa ma din fata lor (de preferinta pe idiot trebuie sa il ai tu in vizor, deci il las sa treaca). @radar, lucrurile devin putin mai complicate cu motorul, o spun din prespectiva unuia care a mers mult cu masina. teoretic vorbind, ar trebui sa ai acelasi mod de a conduce pe strada ambele vehicule, realitatea insa e alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 Din punctul meu de vedere asta spune cam tot despre tine...plus ca suna interpretabil...adica daca ai avea posibilitatea unui gabarit mai mic ai depasi si tu cumva...nu ? Un motor intre masini la stop insemna mai putin timp de asteptare pentru tine inteleptule. Cream tensiune si nervi in trafic pentru frustrati ca tine, in rest nu prea sunt probleme deosebite.Oricum trebuie sa te asiguri la schimbare directiei de mers la dreapta sau nu stii asta ? Atat timp cat nu te cunosc, nu am baut vreo bere la vreo intrunire sau nu am schimbat lantul cu tine pentru mine sunt doar niste pixeli pe monitor. De asta nu am folosit persoana a doua ci a treia, pentru ca te-am bagat la oala cu altii la fel de deosebiti ca tine care apar ocazional pe aici. Mie imi place sa am posturi multe si cred din convigere ca la un moment dat se va premia cumva chestia asta. Sper ca asta nu iti cauzeaza vreo scadere a actiunilor la bursa. Nu prea esti parolist. N-ai cu cine frate, n-ai cu cine... ce sa-i faci... ' Oricum nu-i bai: Motoru' trece, masinile stau... ... asta conteaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 Grow up my friend Daca macar in privinta faptului ca nu te tii de cuvant m-am lamurit (ai zis ca nu mai postezi pe topicul asta), hai sa te mai lamuresc intr-o privinta care, cu siguranta in scurta ta prezenta de pana acum pe acest forum ti-a scapat. Majoritatea userilor, nu pot da un procent, dar foooooarte multi, sunt si "conservari" asa ca...intelegi ce vreau sa zic... Asta cam ce inseamna logic ? Ca majoritatea STIU cum sta treaba cu mersul pe patru roti si mai STIU si cum sta treaba cu mersul pe doua roti. In conditiile astea...sa vii tu sa ne "certi" facand si morala in acelasi timp, pentru ca posturile tale NU contin nicio explicatie privind vreo manevra de evitarea accidentelor, mi se pare deplasat, ca sa nu zic altfel. Dar daca preferi sa pleci cu a treia de pe loc in loc sa vezi cum sta treaba pe aici, nu te astepta la cutii de bomboane. Better to be younger than stupid my friend. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 Iar de la trece printre randurile de masini stationate la semafor si pana la a depasi pe linie continua in curbe si a circula cu viteze demne de circuit este distanta lunga. Tu ai infierat cu aceeasi intesitate ambele fapte, in momentul in care ai agitat spiritele pe aici. Deci ai plecat de la premisa ca sunt cam la fel de grave. Intr-adevar, e cale lunga intre ele. Din punctul meu de vedere nu este nimic deranjant cand un motor se strecoara printre coloanele de masini oprite la semafor. Daca o face linistit, nu forteaza, nu tureaza motorul aiurea, nu vad de ce ar deranja pe cineva. Este adevarat ca multi dintre cei care o fac trebuie sa inteleaga si ei ca strecuratul asta este un beneficiu, nu un drept pe care il au. Daca il folosesc ca un beneficiu este ok. Daca si-l asuma ca pe un drept devin stresanti pentru soferii opriti in coloane. Pe de alta parte, am depasit si eu pe linie continua, cand am avut posibilitatea - din punctul meu de vedere. Am facut-o pe barba mea, am trecut la mare distanta de masina depasita pentru a nu-l incomoda cu nimic si am fost permanent constient de pericolul la care m-am expus. Aici, iarasi, devin stresanti cei care prin aceasta manevra ii agaseaza pe ceilalti participanti la trafic. Fac multe ilegalitati si eu, de aceea nu-mi permit sa dau sfaturi altora cum sa conduca. Insa intotdeauna incerc sa actionez astfel incat sa nu ii incurc pe ceilalti din jurul meu, sa nu-i surprind. Ma rog, ii si surprind uneori, dar o fac intentionat - de exemplu cand mi se taie calea si vad clar ca soferul nu m-a vazut (nici macar nu se uita in directia mea) franez aproape de el si il claxonez in ultimul moment. Imi place sa-i vad tresarind cand se trezesc cu mine langa ei. E o placere sadica pe care imi permit sa o savurez pe pielea soferilor neatenti. Si ca sa nu fiu total offtopic - eu incerc sa evit accidentele deplasandu-ma permanent cu viteza superioara traficului inconjurator - astfel incat sa nu fiu eu cel calarit de altii - dar care sa-mi permita in acelasi timp sa anticipez toate posibilele miscari ale celor din jur si sa le evit. Nu exista o cifra magica (de ex. 20 de kmh peste viteza traficului, in anumite conditii functioneaza chiar mai bine 50 de kmh peste viteza traficului), dar la mine functioneaza perfect principiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 OK, hai sa dau si eu un on-topic, sincer mi-a ajuns balacareala cu domnul radar, care oricum o va tine pe a lui la infinit. Cateva reguli pe care mi le-am trasat in cei 4 ani si de motociclism (80% in oras): 1. Intotdeauna sa fi constient de ce se afla in jurul tau 360 de grade daca se poate. Cred ca 30% din timp ma uit in oglinzi, 20% in jur (intorc capul), 50% inainte ... (valori aproximative ) 2. Intodeauna asigura-te ca ai fost vazut (pe cat posibil), fa tot ce poti ca sa realizezi asta 3. Daca vreau sa depasesc o masina aflata in deplasare, ma uit in retrovizoarea respectivului pana il vad ca se uita la mine. Atunci e 90% safe sa trec, pentru ca stiu ca m-a vazut. 4. La intersectii cu drumuri laturalnice, daca vad botul unei masini iesind, reduc viteza si ma indepartez cat pot de el in lateral (adica ma apropii de axul drumului cat se poate de mult). 5. Cand mi se pare dubioasa situatia (nu sunt sigur ca am fost vazut) reduc mult, rar chiar opresc. 6. Intotdeauna las bizonii sa treaca, le fac loc, chiar ii invit sa ma depaseasca - din ciclul nu te pune cu prostu'. Aici mai e si faza amuzanta, ca de obicei urmeaza un semafor si o coada mai mult sau mai putin lunga, unde oricum il vei depasi (asta ma amuza rau). 7. La strecuratu' printre masini incet si cu degetele incrucisate... aici intr-adevar intervine bulanu'! Mie mi s-au deschi2 usi pana acum, una de catre un taximetrist care si-a golit scrumiera sub masina (intr-un stil pur romanesc) - mergeam incet si am apucat sa franez. oricum l-a durut in c.ur si a doua, mai naspa, mergeam pe langa bordura si o tiganca dintr-un pasat alb a descihs portiera exact cand treceam prin dreptu ei... norocul a fost ca eram foarte aproape de bordura si n-a ajuns usa la mine, ca altfel o tranteam la faza aia. 8. Deriva un pic din 7, nu mai merg printre bordura si masini pentru ca sunt sansele cele mai mari sa coboare vre-un pasager (astia nu se uita cand deschid usile). Cam asta am observat eu, daca imi mai aduc aminte, mai postez. Asfalt uscat si ochii beliti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 (editat) Sa vezi ce frumos e pictat acuma cu oglinzi, capote si portiere pa ambele parti ale rezervorului. Si esti mai BARBAT? Oamenii aia trebuie sa plateasca stricaciunile facute de tine... te-ai gandit la asta? Au bani sa plateasca o oglinda sau o capota indoita de un "motociclist"? Ce parere or sa aiba de cei pe 2 roti? Ai depasit varsta "cosurilor pe fata", nu mai esti un tanar "neinteles de societate", nu esti JUSTITIAR... Si eu ma enervez in trafic, dar nu am actionat distructiv. Sanatate si drumuri bune! Editat Iulie 15, 2009 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 Si esti mai BARBAT? Oamenii aia trebuie sa plateasca stricaciunile facute de tine... te-ai gandit la asta? Au bani sa plateasca o oglinda sau o capota indoita de un "motociclist"? Ce parere or sa aiba de cei pe 2 roti? Ai depasit varsta "cosurilor pe fata", nu mai esti un tanar "neinteles de societate", nu esti JUSTITIAR... Si eu ma enervez in trafic, dar nu am actionat distructiv. Sanatate si drumuri bune! Era o gluma la adresa lui radar, care pretindea ca ma cunoaste foarte bine datorita posturilor ... (esti indolent, agresiv si nesimtit... zicea el), asa ca i-am dat un pic de apa la moara. Chiar ma mandresc cu faptul ca in 4 ani si ceva n-am atins decat 2 oglinzi, din gresala si fara a le sparge, nici macar nu le-am dat peste cap. Chill! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roshu Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 (editat) Dau si eu cu parerea. In Bucuresti nu stiu exact ce face Politia Rutiera, ca de ceva vreme nu i-am mai vazut. De circulat se circula ca pe maidan. Am observat ca fiecare face ce poate. Poate e doar impresia mea ca foarte multi cum vad o motocicleta mai mare, gen a mea, incepe si ii mananca talpa sa vada daca se transforma conserva lor in avion, dar, cum ziceam, poate doar mi se pare. Ambalatul in gol are efectul lui. Atunci cand spumeg deja dupa ce am stat in spatele a 2 conserve care merg in paralel cu 40 km/h, sau dupa ce am asteptat vreun destept sa se hotarasca pe ce banda sta, sau alte situatii de genul asta, imi sare mustarul si incep sa fac circ (nici eu n-am toba stock). Efectul e cam ca un tranchilizant pentru trafic, lumea incepe sa mearga mai incet sau chiar se opresc si lasa nebunul (adica pe mine) sa treaca, sa scape de zgomotul pe care il produc si sa fie siguri ca nu vor da peste mine. Viteza medie cu care umblu prin oras e 80 km/h. La inceput circulam perfect legal, dar am observat ca pe la 50-60 km/h nu mai sunt la fel de concentrat asupra drumului, ca incep sa admir peisajul si risc sa-mi rup gatul. Chestii idiote si periculoase fac, cum ar fi depasirea cu mare viteza pe contasens, intrarea in coloana de masini cu peste 40 km/h si altele, dar acrobatii nu. Ma bazez pe puterea motorului, pe frane si cauciucuri si, bineinteles pe bulan si pe bunavointa soferilor(nu a conducatorilor auto). In doi ani de zile am avut o singura cazatura deoarece un bou cu un Golf a franat brusc in fata mea (ca de prost ce era mai avea putin si musca bordura si risca dobitocul sa se rastoarne). Fiind in plina accelerare, cu gandul ca nu are acea conserva nici un motiv sa nu se miste, mi-a scapat monstrul de sub control, dar aveam viteza foarte mica asa ca eu nu am patit nimic iar la moto a trebuit sa ii repar oglinda dreapta, zgarieturile nu-s cine stie ce. Motivul pentru care fac chestii idioate si periculoase si pentru care merg cu mobra de parca as merge cu avionul de vanatoare este ca in vremurile vechi, mereu cand voiam sa merg bland se intamplau urmatoarele: eram depasit la milimetru de conserve, indiferent pe ce parte, mi se bagau conservele in fata, nu ma lasau sa ies de pe stradute si tot asa. Prin urmare, daca e jungla, apoi jungla sa fie. Candva probabil voi pati ceva rau, dar mai e pana acolo. Astept cu interes civilizarea traficului. Apropo de schimbatul benzilor, de cele mai multe ori, indiferent cat semnalizez eu, nu sunt lasat sa schimb banda, asa ca uneori imi bag (cuvant urat)-n el de semnal si folosesc tupeul si puterea motorului. Cand m-or calca, m-or calca, dar pana atunci asta nu inseamna ca daca in loc sa am 1 tona am doar un sfert de tona, trebuie sa ma inclin in fata oricarui prost cu patru roti care incurca si ceilalti soferi si pe mine. Editat Iulie 17, 2009 de Roshu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheRadar Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 PS. Bagator in seama esti tu, intrucat nu postezi decat ca sa combati persoana mea in loc sa combati ideea. Asta inseamna de fapt comportament agresiv, si sunt sigur ca la fel de nesimtit si indolent esti si in trafic. Incepe prin a nu te mai da mare zeu, nici aici pe forum si nici in trafic, si-ai sa vezi ca brusc ti se va schimba intreaga perceptie pe care o aveai pana acum De unde reiese faptul ca n-am pretins nici o secunda ca te cunosc sau iti cunosc personalitatea. Am facut doar o supozitie pe care tind sa mi-o intaresc ca si certitudine dupa fiecare post al tau Precum spuneam, indolent, nesimtit si agresiv, atat in limbaj cat si in reactii Drumuri bune tuturor si fara tuica de prune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheRadar Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 (editat) Astept cu interes civilizarea traficului. Cum poti sa spui asa ceva ? Eu, dupa cate povestesti, cred ca ar trebui sa incepi cu tine. Sau a devenit o moda sa dam vina pe ceilalti pentru comportamentul nostru ? Tipic romanesc Editat Iulie 17, 2009 de TheRadar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roshu Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 (editat) Cum poti sa spui asa ceva ? Eu, dupa cate povestesti, cred ca ar trebui sa incepi cu tine. Sau a devenit o moda sa dam vina pe ceilalti pentru comportamentul nostru ? Tipic romanesc Am explicat de ce nu pot merge ca o conserva. Ia-ti tu moto si mergi tu curat si gingas, sunt curios in cat timp te imbolnavesti de nervi sau te calca vreun conservar care "nu te-a vazut". Bafta tie, ai grija cu covrigul si nu mai fi Gica-Contra fara motive serioase. Editat Iulie 22, 2009 de Roshu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.