Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

in general cand schimbi banda nu pui frana.. teoretic daca statea la locul lui treceam linstit si acum eram fericit !! la drept vorbind, pe strazile din Buc sunt treceri de pietoni din 50 in 50m. daca stai la fiecare sa pui frana ca ti se pare tie ca trece cineva faci 2 zile pana in capatul celalalt, cel putin eu fac Berceni(Grand Arena) - Romexpo aproape zilnic, cu viteza medie de deplasare 80-90, cel putin kisselef si victoriei 140-150, vacarestiu la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 601
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cateva elemente de conducere preventiva, luate din experienta mea de peste 150.000 km de conducere pe soselele patriei.

 

I.)Cand automobilul din fata incetineste aparent fara motiv, nu va grabiti sa depasiti. Este mai sanatos sa franati si sa asteptati sa vedeti ce se intampla.

 

1) Cazul cel mai grav. Automobilul din fata sau din lateral, de pe o banda paralela, incetineste in fata unei zebre. Franati fara nici o discutie ! In 80% din cazurile de acest fel, era vorba de un pieton care traversa strada, pe care nu l-am obsevat, vederea fiindu-mi obturata. Doar in procent de 20% au fost alte motive ( soferul si-a lasat sotia la intersectie, sau a observat o blonda, etc.).

 

2) Automobilul din fata incetineste inaintea unei intersectii. E din nou important sa franam si sa asteptam in spatele lui. E posibil sa vrea sa schimbe directia de mers dar, sau nu ii functioneaza semnalizarea, sau pur si simplu nu a actionat semnalizarea, sunt destui mistreti din astia.

 

3) Automobilul din fata incetineste pe drum drept. Exista aici mai multe posibilitati. Vrea sa intoarca (in U, la 180 grade). O manevra foarte periculoasa daca nu se asigura. Vrea sa parcheze. De asemenea este periculos, unii nu au loc pe partea dreapta si brusc se hotaresc sa parcheze pe stanga, unde tocmai au vazut un loc liber. Intre timp au uitat sa se asigure.

 

4) Automobilul din fata incetineste din cauza unui pericol pe care noi nu l-am sesizat. De exemplu a vazut ca s-au dislocat niste bolovani de pe terasamentul drumului ( e valabil mai ales pe serpentine). De asemenea nu e sanatos sa ne grabim sa i-o luam in fata.

 

II.) Sunteti pe un drum cu mai multe benzi pe sens. Bizonul din fata merge cu o viteza neobisnuit de mica pe banda a 2-a, a 3-a, etc. Va hotarati sa treceti pe langa el pe banda din dreapta, manevra corecta si legala. In 10% din cazuri, cand treceam pe langa el, si-a adus aminte ca la viteza mica trebuie sa revina pe banda inferioara. Taman cand eram in unghiul lui mort. Ca sa nu muriti cu dreptatea de partea voastra, trageti un claxon de atentionare cand faceti treaba asta (mergeti mai repede decat celalat pe o banda inferioara). Poate ca v-a vazut si ati claxonat degeaba, dar daca intr-un singur caz nu v-a vazut, a meritat efortul.

 

III.) Vedeti un automobil care merge cu o viteza teribil de inconstanta. De obicei cu viteza mare unde se poate depasi si viteza mica unde nu se poate depasi. Feriti-va ca de dracu'. Omul poate fi beat, poate vorbi cu seful la mobil, sau poate sa aiba chef de curse pe drumurile publice. Daca persista treaba pe mai mult de 10 km, mai bine opriti intr-o parcare si lasati-l sa ia avans, iar voua lasati-va timp sa va linistiti

 

IV.) Vedeti pe unul care a depasit in fata voastra extrem de riscant. Actionati din primul moment si incetiniti. Nu aveti aceasta obligatie, dar ganditi-va ca lectia pe care i-ati da-o in cazul in care treceti pe langa el in viteza cu claxonul si blitz-ul in functiune, nu va compensa in cateva secunde o carenta de 7 ani de crestere de acasa. Riscul vostru e nejustificat de mare.

 

Ar mai fi si alte cazuri, daca imi mai amintesc, voi mai scrie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

1.Eu nu merg niciodata pe prima banda, pentru ca intotdeauna se gaseste cineva care sa intre pe strada fara sa se asigure, sau sa iasa dintr-o parcare de langa. Deci NU

In caz ca este o singura banda si de pe o straduta laturalnica vrea sa se bage o masina, doar ca sa fiu eu sigur, dau un claxon scurt si iau mana din gaz, ca sa am timp sa franez in timp util..

 

2.Cu depasitul prin dreapta mi-am luat-o de la un taximetrist, nu aveam viteza, mai ales ca mai erau 2-3 masini pana in semafor, dar mi-a deschis o cucoana usa in fata si nu am mai avut ce sa fac..Pe vremea aceea aveam si toba stock..

 

3.Era sa dau peste o femeie care traversa neregulamentar, iar eu circulam intre benzi(se mergea bara la bara). Pe partea dreapta era o duba, iar femeia a aparut in fata mea cand am ajuns in dreptul usii dubitei..bine ca am avut reflex foarte rapid, iar femeia s-a ales doar cu o sperietura zdravana..Deci aveti grija si la pietonii care traverseaza neregulamentar

 

4.Cel mai nasol punct mi se pare la scuaruri, gen Dr. Taberei/Iuliu Maniu..Foarte curajosi sunt cei care depasesc 80 km/h aici :goodposting:

Oricand poate sa intoarca cineva care se asigura sau nu..Iar daca se asigura, el nu stie viteza motocicletei si crede ca are timp sa treaca..Asa ca pe aceste zone, eu cred ca e mai bine sa mergi pe banda din mijloc si cu o viteza care sa-ti permita sa franezi in caz de nevoie..

 

aaa, era sa uit..MARE ATENTIE LA TRECEREA DE PIETONI, POIANA MUNTELUI

Mi se pare foarte periculoasa zona aia pt. cei care circula cu viteza..

 

Eu cred ca din greseli invatam, fie ca sunt ale noastre sau ale altuia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa imi impartasesc si eu primul incident si cum am reusit sa scap doar usor avariat :blink:

 

Mergeam pe bulevardul metalurgiei cu ~100 si in fata la cultural erau 2 benzi (libere) 2 soferi pe banda din dreapta si langa ei pleca troleibuzul din statie. La un moment dat soferul al 2-lea (cel din spate) a tras stanga de volan fara semnal fara nimic si amandoi soferii au oprit brusc la trecerea de pietoni. Este destul de clar, ca in cazul de fata claxonul si motorul turat nu mi-au mai fost de ajutor. Am incercat sa o opresc dar nu parea destul de promitator, asa ca la aproximativ 10 metri m`am culcat pe stanga cu tot cu moto si cu putin noroc , m-am oprit fix in spatele lor. Bineinteles ca nici unul din cei 2 nu au coborat sa vada daca am patit ceva, singurl care a fost interesat de eveniment a fost un scooterist, care m-a si ajutat sa ma ridic (ii si multumesc pe aceasta cale).

Nu ma laud a fi vre-un motociclist cu experienta dar, am gandit eu ca daca ma infig in ei (neavand incotro sa o iau, in drepata era troleibuzul pleca din statie iar in stanga un scoar de 20-25cm inaltime) in mod cert va fi mai rau decat daca ma las, in concluzie 1 maneta ambreiaj rupa, schimbatorul de viteze rupt, tocit capacul de la baia de ulei, o perche blugi si 1 genunchi buliti (fara fracturi :goodposting: )

 

INTREBARE:

1.Ce altceva era de facut ? In caz de impact cu ei/el, eu as fi fost vinovat

Daca mobra taras pe o parte s-a oprit inainte sa intre in currul masinii, atunci sigur pe roti si cu frana actionata cum trebuie te opreai si mai departe de ei.

Plus ca 100 la ora pe Metalurgiei unde-s o gramada de treceri si cand vezi doua masini + un troleu care tocmai pleaca din statie, plm, esti incepator sau nu esti din Bucuresti de astea cateva chestii nu te-au facut sa fii deja pe frana si cu ochii cat cepele?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Si cand incetineste cu motiv aveti grija.

 

Unu din fata mea a incetinit, a semnalizat ca trage pe dreapta (facand acest lucru). pe cand sa il depasesc (eu nici nu mi-am schimbat directia de mers) vine inapoi pe drum fara sa semnalizeze, a gresit parcarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

saltare, nu va retin mult, doar va voi povesti ce am patit eu, zilele trecute. asteptam la semafor la intersectia bd. emil racovita cu str. turnu magurele cred ca ii spune, am plecat la culoarea verde, normal, nu sprint, si ma trezesc cu unu care pleaca din stanga mea, desi avea rosu, fara sa se asigure, fara macar sa se uite(am o toba mai galagioasa si nu a functionat). am pus frana violent, aveam cam 40 la ora, am alunecat pe stanga si am trecut taras prin spatele lui. S/a oprit, a vazut ca ma ridic si a intins-o fara sa apuc sa iau vreun nr de masina. si uite asa sunt acum acasa cu mana dreapta in ghips...trei saptamani si cu motoru polizat pe stanga pe care tre sal repar tot din banii mei.

am o singura rugaminte acum la voi, dc imi puteti da niste nr de tel din buc de la baieti care lucreaza in fibra ca sa imi repar si eu baba. mentionez ca am o honda cbr600 f3 dar cu carenajul fata de f2

scuze pt scrisul aiurea dar scriu cu stanga :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aia ai frana sa o foloseti. Degeaba turezi sau claxonezi. Daca claxonezi ce crezi ca se fereste mai repede careva. Frana e baza

eu spun ca mai importanta decat frana este acceleratia- ea te scoate din multe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat in trafic ca motocicleta cand decelereaza incetineste foarte tare, indicat ar fi sa ciupiti macar frana sa vada tot prostu stopu ala ca se aprinde. motoarele incetinesc mult mai puternic decat masinile la decelerare. spun asta deoarece conduc de 5 ani si am sarit de 80.000km, de fiecare data am facut loc motociclistilor si i-am respectat in trafic, prea multa lume ii uraste si asta se intampla datorita unui numar redus de "piloti" ai orasului (ceilalti nu au decat sa suporte consecintele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru soferi, copy/paste din hfl

 

 

7. si 10. mi se par mai importante decit ar sugera ordinea

 

1. There are many more cars and trucks than motorcycles on the road and some drivers don’t “recognize” motorcyclists. They ignore them, usually unintentionally. Look for motorcycles, especially when checking traffic at an intersection.



 

2. A motorcyclist may look farther away than he or she is in actuality. It may also be difficult to judge a motorcycle’s speed. When checking traffic to turn at an intersection or into (or out of) a driveway, estimate that a motorcycle is closer than it looks.



 

3. A motorcycle can be easily hidden in a car’s blind spots or masked by objects or backgrounds outside the car. Thoroughly check traffic, whether you’re changing lanes or turning at intersections.



 

4. A motorcycle may seem to be moving faster than it really is. Again, don’t immediately rely on your perceptions.



 

5. Motorcyclists sometimes slow down by downshifting or merely rolling off the throttle, thus not activating the brake light. Don’t tailgate motorcyclists. At intersections, anticipate that motorcyclists may slow down without any visual warning.



 

6. Turn signals on a motorcycle are not often automatically self-canceling. Some riders, (especially beginners) sometimes forget to turn them off. Try to determine whether a motorcycle’s turn signal is for real. And if you’re driving a car, remember to use your turn signals too. They’re a great communication tool for riders and drivers when used properly.



 

7. Motorcyclists often adjust position within a lane to be seen more easily, to avoid road debris, and deal with passing vehicles and wind. Understand that motorcyclists often adjust lane position for a purpose, and it’s not an invitation for a car to share the lane with them.



 

8. Maneuverability can be one advantage for a motorcycle, but don’t expect that motorcyclist can always steer or swerve out of harm’s way. Please leave motorcyclists room on the road, wherever they are around you.



 

9. Stopping distance for motorcycles can be nearly the same or better than that of cars. But wet or slippery pavement can put motorcyclists at a disadvantage. Don’t violate a motorcyclist’s right of way, especially in bad conditions.



 

10. Don’t think of it as a motorcycle, a machine: Think of the rider; the person on board is someone’s son, daughter, spouse or parent. Unlike other motorists, protected by doors, roofs and airbags, motorcyclists have only their safety gear and are at greater risk from distracted drivers.

 

We’d like to add our own:

 

11. Put the fucking cellphone down and pay attention to the road. You’re operating a goddamn 2-ton murder machine, take some responsibility for your own actions for christ’s sake.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ar mai fi un sfat care tine da modul in care te poti asigura ca esti vazut, cu totii stim cat de repede se poate schimba pozitia unei motociclete in trafic, mai ales in miscare, pentru a fii sigur ca poti fi vazut de ceilalti participanti la trafic asigura-te ca si tu ii vezi. Asta se face prin acel contact vizual, incercati sa vedeti daca ii vedeti ochii sau capul in oglinzile laterale, daca tu nu ii vezi macar capul e clar ca nici el nu te vede, stiu ca unii ar spune ca suntem datori toti sa ne reglam oglinzile sa putem vedea traficul in ele, dar nu sunt rare cazurile in care multi/e le au doar de decor pe masina/moto. Eu am invatat asta acum mult timp pe cand nu erau atatia motociclisti pe strada si acuma pot spune ca e usor pentru mine.

P.S.

Nu uitati ca pe strazile de la noi nimeni nu are grija de tine decat tu insuti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt de parere ca daca "trebuie" sa te grabesti, atunci sa o faci cu cap...si sa incerci sa gandesti si pentru participantul la trafic de pe 4 roti sau la pietoni...ambele categorii cu gandiri imprevizibile..si ca pozitionarepe banda de mers, as recomanda in dreptul stopului din stanga spate al masinii din fata...asa poti vedea mai bine ce are si asta in fata si eventual sa anticipezi o miscare a lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi un sfat care tine da modul in care te poti asigura ca esti vazut, cu totii stim cat de repede se poate schimba pozitia unei motociclete in trafic, mai ales in miscare, pentru a fii sigur ca poti fi vazut de ceilalti participanti la trafic asigura-te ca si tu ii vezi. Asta se face prin acel contact vizual, incercati sa vedeti daca ii vedeti ochii sau capul in oglinzile laterale, daca tu nu ii vezi macar capul e clar ca nici el nu te vede, stiu ca unii ar spune ca suntem datori toti sa ne reglam oglinzile sa putem vedea traficul in ele, dar nu sunt rare cazurile in care multi/e le au doar de decor pe masina/moto. Eu am invatat asta acum mult timp pe cand nu erau atatia motociclisti pe strada si acuma pot spune ca e usor pentru mine.

P.S.

Nu uitati ca pe strazile de la noi nimeni nu are grija de tine decat tu insuti.

 

 

Foarte,foarte adevarat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta veneam sper casa,pe drum cu 2 benzi(eram pe banda 2) si una de pe banda 1 cu un vw polo vrea sa intre pe banda 2.Ii dau claxon(am un claxon care se aude foarte tare :D),ma vede incepe sa urle in masina si intra direct in fata mea.Am pus frana si am lasat-o sa mearga in fata.Cel mai desptet cedeaza tot timpul. Ca sa nu mai va povestesc despre conservarii care au usile blocate,geamurile inchise si muzica la maxim;pe langa asta nici nu se uita deloc in oglinzi(poate doar atunci cand fac parcarea cu spatele)..sunt sigur ca si voi ati patit dinastea. :D

Aveti grija de voi! Asfalt uscat!

Concluzia:Unii intra in tine chiar daca te vad,numai pt ca tu n-ai conserva ca si ei. :|

Pt problemele de genul asta s-au inventat manusi cu intaritura de carbon.....aplicata cum trebuie in oglinda, o sa o faca pe tanti data viitoare sa se asigure si sa nu mai vocifereze cand este atentionata.

nu mi s-a intamplat o data asta ci de foarte multe ori.(problema rezolvata cu acelasi tratament)

 

Asta a mancat mult mare cand era mic ......si nici acum nu s-a oprit din mancat ......cat noroc sa ai frate ?

De asta eu am una si asa este "unde ti-e scris"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! NU exista un sfat bun pe care sa l urmezi si sa ai siguranta ca vei scapa de un eveniment rutier daca l vei asculta. Asta o spun dupa ce am mers cu conserva 700.000 k si 6000k cu moto si am fost trantit.

Totul tine de noroc! Asfalt uscat!

 

Pt problemele de genul asta s-au inventat manusi cu intaritura de carbon.....aplicata cum trebuie in oglinda, o sa o faca pe tanti data viitoare sa se asigure si sa nu mai vocifereze cand este atentionata.

nu mi s-a intamplat o data asta ci de foarte multe ori.(problema rezolvata cu acelasi tratament)

 

 

Asta a mancat mult mare cand era mic ......si nici acum nu s-a oprit din mancat ......cat noroc sa ai frate ?

De asta eu am una si asa este "unde ti-e scris"

 

 

Tratamentul poate fi aplicat si mosilor ,baietilor si ce sa mai la toti....eu asa fac si toata lumea e multumita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Fratilor aveti grija in Bucuresti la trecerea de pietoni de la Unirii! ( cea de dupa mcdonalds respectiv Intersport -> BRD ) Pe acolo multi pietoni traverseaza pe rosu... Aseara treceam pe acolo si cativa pusti cu bicicletele ma vad... asteapta asteapta asteapta si la vreo 50m se decid sa treaca pe rosu si cad cu bicicletele in mijlocul strazii.. am fost sigur ca o sa dau peste ei.. frane, a alunecat spatele, am ocolit la milimetru. Va spun asta ca abia am putut sa evit si aveam in jur de 60km/h.. altii trec pe acolo cu mai mult, atentie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ar mai fi un sfat care tine da modul in care te poti asigura ca esti vazut, cu totii stim cat de repede se poate schimba pozitia unei motociclete in trafic, mai ales in miscare, pentru a fii sigur ca poti fi vazut de ceilalti participanti la trafic asigura-te ca si tu ii vezi. Asta se face prin acel contact vizual, incercati sa vedeti daca ii vedeti ochii sau capul in oglinzile laterale, daca tu nu ii vezi macar capul e clar ca nici el nu te vede, stiu ca unii ar spune ca suntem datori toti sa ne reglam oglinzile sa putem vedea traficul in ele, dar nu sunt rare cazurile in care multi/e le au doar de decor pe masina/moto. Eu am invatat asta acum mult timp pe cand nu erau atatia motociclisti pe strada si acuma pot spune ca e usor pentru mine.

P.S.

Nu uitati ca pe strazile de la noi nimeni nu are grija de tine decat tu insuti.

de acord cu tine dar se pare ca nu ajunge! Azi mi-a taiat unu calea zici ca intentionat uitandu-se in ochii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor aveti grija in Bucuresti la trecerea de pietoni de la Unirii! ( cea de dupa mcdonalds respectiv Intersport -> BRD ) Pe acolo multi pietoni traverseaza pe rosu... Aseara treceam pe acolo si cativa pusti cu bicicletele ma vad... asteapta asteapta asteapta si la vreo 50m se decid sa treaca pe rosu si cad cu bicicletele in mijlocul strazii.. am fost sigur ca o sa dau peste ei.. frane, a alunecat spatele, am ocolit la milimetru. Va spun asta ca abia am putut sa evit si aveam in jur de 60km/h.. altii trec pe acolo cu mai mult, atentie!

si nu te-ai intors sa-i urechezi putin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat pe-aci sa scriu la rubrica accidente consumate! Azi-dimineata plec de la semafor, traversez intersectia si peste 20-30 m, sa zic ca aveam spre 40 km/h, ma pomenesc cu un (cuvant urat) iesind dintre masinile de pe contrasens pe banda mea. Pe marginea soselei erau parcate masini in spic. Dobitocul, cu o buburuza din aia de stai mai mult in portbagaj decat la volan, a iesit cu spatele din parcarea de pe contrasens pana pe banda mea, adica cat toata strada ca era doar cate o banda pe sens. Mai mult, a iesit cu o viteza de am crezut ca se duce pe celalalt trotuar. Bineinteles ca m-am infipt in frane, caci altceva nu aveam ce sa fac... eram la 5 m de el si nu stiam daca are de gand sa se opreasca. Am derapat destul de violent cu spatele. Nici nu stiu daca am mai tras ambreiajul. Treaba buna e ca buburuzarul a oprit si se uita mirat la mine, probabil ca o fi strigat careva din masina sau vreun inger la tras de maneca :rolleyes: caci alfel dadeam fix in el. Am reusit sa redresez motocicleta, nu stiu cum... si am evitat spre dreapta, prin spatele lui, unde am incercat sa pozitionez si franarea sa castig putin spatiu. Norocul meu ca am derapat spre stanga cu spatele si mi-a fost bine pentru ocolire. Am mormait prin casca, in sensul ca as vrea sa-i cunosc mama, copiii, mortii si ranitii, dupa care am mers mai departe si multumesc lui Dumnezeu ca nu a fost nimic grav.

 

Ochii ca cepele!

Editat de Endo_ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...