Sari la conținut

Am Sarit Un Mal Si Am Aterizat Cu Motoru In Apa Pana La Brau


Postări Recomandate

Salut, azi am sarit un mal si am aterizat intr-un rau,lac ce dracu era cu motoru si se mai vedea decat ghidonul,ce este de facut?Mi-a intrat apa la motor? Vedeam ca ies borboloci din galerie (intra apa)...ce trebuie sa fac?Cum imi dau seama daca mi-a intrat apa in motor,si daca mi-a intrat ce este de facut in cazul asta?

Motorul cu pricina este un CR de 125 2t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca au ramas supapele pe evacuare deschise in asa fel incat sa intre apa in motor..eu zic sa incerci sa il dai peste cap la rece (sa te impinga cineva)....in principiu daca intra apa e naspa ca lichidele spre deosebire de gaze nu sunt compresibile si crapa blocu motor ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, azi am sarit un mal si am aterizat intr-un rau,lac ce dracu era cu motoru si se mai vedea decat ghidonul,ce este de facut?Mi-a intrat apa la motor? Vedeam ca ies borboloci din galerie (intra apa)...ce trebuie sa fac?Cum imi dau seama daca mi-a intrat apa in motor,si daca mi-a intrat ce este de facut in cazul asta?

Motorul cu pricina este un CR de 125 2t

 

 

Scoate bujia inainte sa invarti motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti incarca un wheelie pe loc (adica sa scurgi apa din tobe) si apoi sa-ti incerci norocul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc si stand wheelie-ul de pe loc, si o sa scot bujia si sa tot fac febra la picior la cat o sa dau de demaror.

A,am uitat sa precizez ca la inceput pe cand eram in apa mi-a ramas demororul blocat...Am inteles de la cineva ca trebuie sa schimb uleiul,este adevarat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa-l sa se usuce pana maine, si mai da-i pedale, poate porneste.

 

Eu am cazut exact la fel, numai ghidonul mai ramasese deasupra apei... :ok:

Diferentele: motor 4T, 350 cmc.

Pe urma am mai citit pe forum ca trebuia ridicata vertical pe roata din spate, ca sa i se scurga apa care ar fi intrat in evacuare... n-am stiut, si cand am scos-o din apa n-am reusit s-o mai pornesc, nici la vale.

 

A doua zi mi-a pornit dupa vreo 4-5 incercari (a mea are pornire la buton :wave: ) - a trebuit in schimb sa-i dau curent de la masina, ca ii omorasem bateria cand am incercat s-o pornesc dupa ce am scos-o din apa :rock: , si i-am scos un surubel (jigler?) de jos de la carburator, vreo 5 sec. s-a scurs numai apa pe acolo, dupa care a inceput sa curga benzina. Apoi a pornit, si vad ca n-a ramas cu sechele :duel:

 

Daca vrei sa vezi detaliile, uite AICI un topic similar, cu mai multe experiente de gen :blbl:

 

Bafta! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc si stand wheelie-ul de pe loc, si o sa scot bujia si sa tot fac febra la picior la cat o sa dau de demaror.

A,am uitat sa precizez ca la inceput pe cand eram in apa mi-a ramas demororul blocat...Am inteles de la cineva ca trebuie sa schimb uleiul,este adevarat?

[/quote

 

e motor in 2T deci banuiesc ca ai rezervor pt amestec separat....nu ai baie de ulei..nu vad de ce sa il schimbi si probabil nici tu...acuma expertiza mea este a unei fete care nu are extrem de multa experienta mecanica dar as putea baga mana in foc ca e asa :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai

cand intri cu un motor in H2O si se opreste prima oara scurgi apa din toba, din filtrul de aer, dai drumul la surubul de sub carburator pana cand incepe sa curga benzina, scoti bujia, dai pedale pana nu mai poti, usuci bujia, o pui la loc si ar trebui sa porneasca. daca nu porneste, bagi ulei pe gaura bujiei si mai dai cateva pedale(asta ca sa nu rugineasca cilindrul, chestie care sa intampla foarte repede) si o incarci in remorca si te duci la un mecanic sa-ti scoata si apa din cartere.

motoarele in 2 t au ulei in cutia de viteze, care este sigilata fata de exterior. uleiul de amestec se pune in benzina, sau in bidonul de amestec

mult noroc

Editat de parly
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca au ramas supapele pe evacuare deschise in asa fel incat sa intre apa in motor..eu zic sa incerci sa il dai peste cap la rece (sa te impinga cineva)....in principiu daca intra apa e naspa ca lichidele spre deosebire de gaze nu sunt compresibile si crapa blocu motor ..

 

2t nu are supape...avand in vedere simplitatea unui motor in 2t eu as da jos toba (intoarsa pe toate partile sa nu mai aiba apa in ea) dupa care as da la pedala/demaror fara fisa pe bujie. Scoti bujia te uiti daca e uda numai de la benzina sau are si urme de apa. Daca are urme de apa dai chiulasa jos, dupa aia cilindrul, sufli cu aer comprimat in carter, cumperi garnituri noi pt cilindru toba si chiulasa. Montezi la loc cilindrul , chiulasa, si toba si rock on :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni: daca motorul a stat cateva minute in apa, trebuie schimbat uleiul.

Ce ulei, daca e 2t? pai uleiul din cutie!

Bineinteles se scoate bujia, filtrul de aer, se demonteaza galeria de evacuare, carburatorul, deoarece astea s-au cam umplut cu apa.

Insa nu se demonteaza nici chiuloasa, nici cilcindrul, daca a intrat apa in carter, iese impreuna cu uleiul!

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Din experienta(motor in 4T):

- scos filtru de aer;

-desfacute toate contactele electrice,sigurante.Sterse de apa,lasate la uscat."Pufaite" cu spray de contacte(curata si previne oxidarea).Refacute toate contactele;

-am incercat sa dau tobele jos(erau pline cu apa),prea complicat,le-am lasat asa;

-scos bujia,apasat butonul de pornire cate 30 de secunde cu pauze de cate 3 minute pana a inceput sa arunce benzina din cilindru(prin gaura pentru bujie);

-pus bujia,pornit motoru.Apa din tobe a sarit toata in 3-4 minute.Tobele s-au incins si s-au uscat.Oprit motorul;

-schimb de ulei(nou,cel mai ieftin).Pornit motorul 3-5 minute pana se incalzea.Schimb de ulei...si tot asa de patru ori;

-schimb de ulei,de filtru,pornit motorul.

Gata!

Fara probleme de trei saptamani."Oare chiar a fost plin cu apa?!"

Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.o sa vad maine cum o rezolv (daca rezolv ceva)

dar poate mai astepti mult,sa fie ruginite toate piesele din motor,iti zic din experienta proprie ca dupa 5-6 ore de stat cu piese in contact cu apa se depune rugina de nu mai vezi...Un prieten a aterizat dupa o saritura nereusita in apa ,tot asa ca si tine si yz 125 din 2002 dupa ce a ajuns acasa si demontat deja oxizii si-au facut treaba pe ambielaj si rulmenti(nu inseamna ca nu porneste motorul dar urmarile apar mai tarziu,adica se 'temina" mai repede motorul.Deci elimina apa cat mai repede posibil...

 

au mai patit si altii,am copiat pt tine doin alt topic-"mie nu mi s-a intamplat, insa am vorbit cu oameni carora li s-a intamplat. Teoretic, daca intra apa - pe evacuare (toba) sau prin admisie (filtru de aer) - se face varza motorul. Anul asta la redbull in prima zi a fost o trecere printr-un vad f mare unde multi au cazut. La un 2 timpi i-au schimbat motorul la sfarsitul zilei. Motorul nu crapase (a reusit sa termine ziua) dar era facut varza inauntru (nu stiu exact ce anume sa-ti spun). Si Ioan Lutas a patit-o dar fara urmari grave pentru motor (4 timpi) - poate ne povesteste el mai multe.

Tot teoretic, daca pici cu el in apa si il opresti (sau se opreste imediat) trebuie sa-i scurgi apa din evacuare (ridici motoreta "in picioare" cu roata fata in sus), scoti bujia si dai multe pedale pana iese tot. Daca ai cum e bine sa schimbi si uleiul."-IONUT73

Editat de cbrxx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, uleiul din cutie nu comunica in nici un fel cu exteriorul la nici o motocicleta sau masina existenta pana acum. nu mai vorbiti prostii ca intra apa in cutie

mult noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat bujia jos,am inlocuit-o, filtru de aer de asemeni, am lasat-o la soare pe toate partile,am impins motoru in treapta 1-a fara bujie (a iesit foarte multa apa), si tot nimic.Mai multe nu ma pricep si nu ma bag... o sa o duc luni la un mecanic sa vada el ce si cum.Dupa vreo 5 ore de facut toate treburile astea m-am lasat pagubas si am dus motorul in garaj,eh am uitat sa fac ceva si cand m-am intors la garaj picura apa din el :D Nu inteleg de ce nu a mai picurat pana atunci,si pe langa asta am gasit si o pata de ulei :rock: Sper ca pot sa il readuc la viata....................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cinezice a scris cam tot ce trebuie facut. daca ai facut asa si tot nu porneste, atunci du-o la doctor

I-am facut programare pt. maine :D

Aveti idee unde gasesc si eu semeringuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am facut programare pt. maine :D

Aveti idee unde gasesc si eu semeringuri?

 

Pai se vand impreuna cu rulmentii de ambielaj care urmeaza sa-i cumperi :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, uleiul din cutie nu comunica in nici un fel cu exteriorul la nici o motocicleta sau masina existenta pana acum. nu mai vorbiti prostii ca intra apa in cutie

mult noroc

Cum sa nu comunice in nici un fel cu exteriorul?! :D ,toate monocilindrii 4t care fololosesc uleiul de motor pt ungerea cutiei au gaura de aerisire pt cutie ca apar presiuni de gaze cauzate de miscarea pistonului),care la majoritate e legat de filtrul de aer(vezi modele Xr600,wr426,etc),sau pur simplu afara(vezi modelele cross 4t gen yzf,rmz etc),iar pe acolo intra lejer apa,deci poate te uiti mai bine....iar cei care au ulei seperat pt cutie si pt motor alta poveste :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti,traieste :rock: Am dus-o acolo si i-a desfacut motoru complet,suflat cu aer,spalat carburator,filtru aer,golita toba de apa,schimbat ulei,bujie si atat (de ajuns,nu). De unde pot sa iau si eu ulei de transmisie 10w40 sau 50 pentru 2t?Undeva unde sa pot comanda pe net si sa trimita prin posta...in Ploiesti nu am gasit pe nicaieri :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... De unde pot sa iau si eu ulei de transmisie 10w40 sau 50 pentru 2t?Undeva unde sa pot comanda pe net si sa trimita prin posta...in Ploiesti nu am gasit pe nicaieri :D

cauta MOTOREX Gear Oil 10W/30 pt. cutie la 2T. costa 35 lei litrul semisintetic sau cum spun unii "synthetic performance" :rock:

vorbeste cu thomas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...