Sari la conținut

Enduro vs Cross ca prima motocicleta


Vizitator Alexutzius
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Alexutzius

Salutare.

 

Am prins microbul moto iar acum vreau sa-mi iau o motocicleta. Am intrebat in stanga-dreapta ce sa-mi iau. Una dintre concluzii este Honda CR 250 sau 150 si Yamaha WR 450. Pe de alta parte am fost sfatuit sa nu-mi iau motocicleta de cross sa ma plimb cu ea prin padure ci sa ma orientez catre una enduro.

 

O alta chestie. Sunt ochelarist. A avut cineva probleme cu lentilele de contact?

 

As vrea sa mai aflu cateva detalii despre echipamentul de protectie. Cam ce producatori sunt "ok" si ce folositi voi. Pana acum am o armura Thor Sentinel si niste protectii pentru genunchi + gambe tot Thor (nu stiu ce model).

 

Am 26 de ani, 1.85 si 90Kg (+-2kg).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Deci: Ca sa fie treaba treaba, ia-ti un enduro! Il inmatriculezi si poti sa mergi si off si on road cu el. Chestia e ca trebuie sa fii atent si sa ai grija cum mergi. Sa nu te gandesti atunci cand vezi ca are motor de 125 sau 250cmc, ca e slaba, sau "impotenta" si alte chestii... Motocicletele astea sunt niste bestii pe 2 roti, daca vrei sa ii dai gaz maxim, tre' sa te tii bine. :))

Cu ochelarii nu prea stiu cum e, dar stiu ca exista ochelari de enduro/cross speciali, care se pot pune peste ochelarii de vedere.

Ca echipament de protectie, armura e destul de buna, dar eu m-as orienta catre una in genul asteia. Gasesti asa ceva chiar si la 200 lei, si sunt chiar foarte bune. O casca de cross cu ochelari cum am spus mai sus, o pereche de cizme de cross si cam asta e echipamentul de baza.

Editat de Andr3y
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu mai port lentile de contact de cand, la primul drum de cateva ore, mi s-au uscat ochii in asa hal ca nu am mai putut sa le scot alte cateva ore. Vorbim de mers pe strada, despre enduro nu pot sa imi dau cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e nici o problema daca ai ochelarii :) , eu folosesc o pereche de Scott OTG si sunt foarte ok , vin bine peste ochelarii de vedere , nu apasa , irita , etc

sincer nu as folosi lentile la enduro , daca intra praf in ochii(si intra sigur , chiar daca ai ochelarii , tot o sa mai intre) e cam nasol cu lentile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-ti enduro 4 timpi de 250. - wr, exc, crfx, klx.

 

Exista ochelari pentru binoclisti OTG cum scria un coleg mai sus si in plus sunt modele cu ventilator ca sa nu se abureasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa fie clar, OTG= over the goolges ;) , preferabil cred mersului cu lentile din cauza prafului.

ca modele , as cauta 4t, maxim 400 (nu 450) cmc si minim 250

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Alexutzius

Multumesc pentru sfaturi. Nu stiam ca exista ochelari speciali pentru binoclisti :) O sa ma orientez catre unii din aceasta categorie.

 

Legat de tipul de motocicleta ... imi inchipui ca din moment ce au semnalizatoare, stopuri, au tobe ce limiteaza numarul de db motociletele de tip enduro ar fi mai "firave" decat cele de tip cross.

 

Nici pe departe nu le desconsider chiar daca au motoare cu capacitati cilindrice ce la prima idee suna a jucarie (lasand la o parte raportul de cp / kg) comparabile cu cele de pe masini 125 cmc fata de 1700 cmc cat am la masina. Am mers cu un Aprilia SX 125. Am ramas surprins cat de puternica este. M-am ridicat de catevaori pe o roata cu ea mergand pe nisip. Cred ca de aici s-a declansat microbul pentru enduro, puterea motocicletei :)

 

Vorbind de modelul de motocicleta, as vrea sa-mi achizitionez un model destul de comun in ideea de a gasi piese relativ repede.

Imi puteti enumera cateva modele comune ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTM, Husaberg, Yamaha, Husqvarna, Gas-Gas. Cam astea sunt comune in enduro. Suzuki, Kawasaki si chiar Honda as spune ca sunt exotisme la capitolul enduro in Romania. Si sa nu-ti faci grija: japonezele au piese cel putin la fel de scumpe si sunt la fel de "nefiabile" ca si KTM-ul in domeniul hard enduro.

Faptul ca are stop si semnalizatoare nu inseamna ca restul mobrei rezista mai putin la tavaleala fata de una de motocross. Semnalizatoarele, oglinzile, claxonul exista doar pentru a fi inmatriculate. Accesorii pe care le dai jos impreuna cu placuta de inmatriculare in momentul in care o bagi pe coclauri. Daca mergi pe strazi cu mobra, le vei pastra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Alexutzius

Multumesc pentru informatii. O sa ma orientez catre o Yamaha sau un KTM de endro cu 250 cmc minim.

 

@alinbugnar :)))) E o combinatie placuta intre muschi si burtoaca. Nu e urat, ma imbrac la slim fit oricum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca aia 90 de kg ii ai de la muschi, nu de la burta :)

Si... poti sa iti iei si de 450 din prima

 

cu un motor mare NU vei invata mai nimic la inceput , te va conduce el unde vrea , nu unde vrei tu , suntem foarte multi (inclusiv eu) care am facut greseala asta , am loat motor mare la inceput, ca deh ,trebuie cai multi , si dupa cateva luni era la vanzare motoru , dar nah , fiecare face cum crede ca este mai bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...