Sari la conținut

Problema electrica


Postări Recomandate

Salutare

 

Am urmatoarea problema: apas start, nu invarte, se aude un mic clic si se incing foarte tare bornele la baterie. Daca incerc de 2-3 ori iese fum din contactele la borne. O parere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Am urmatoarea problema: apas start, nu invarte, se aude un mic clic si se incing foarte tare bornele la baterie. Daca incerc de 2-3 ori iese fum din contactele la borne. O parere?

Curata bornele contact imperfect ca nu cred ca ai electromotor blocat (exclude releul de pornire pentru ca-si face treaba altfel nu ti se incingeau bornele)

Cu lumina ce se intampla cand apesi pe start?

» Post actualizat in 24 Jun 2014 11:48

PS nu stiu daca EN-ul e pe frai la pornire ca daca are asa ceva ca sa determini daca ai electromotorul blocat incearca sa invartesti volanta invers ori in aVIa si o impigi in spate ori desfacand capacul de vizitare si rotind cu o cheie invers rotatiei. Daca merge nu-i blocat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria am incarcat-o, a stat vreo juma de ora pe "bulk charge" apoi a trecut pe "maintain". Contactele sunt ok, am verificat. Am primit doua feluri de sfaturi de la prieteni. 1. Electromotor blocat. 2. Scurt pe undeva si sa leg electromotorul direct la baterie. Azi incerc chestia asta si daca nu merge desfac electromotorul. Motorul il am undeva pe langa Buc, la tara, unde m-am mutat si nu as da bani aiurea pe transport pana in Buc daca e ceva simplu ce pot rezolva singur. Poate imi explicati si me, ca pt prosti ce e aia frei si volanta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot a electromotor blocat imi suna si mie.

Problema e ca sa poate bloca din mai multe locuri - de exemplu la EN500 vad ca legatura intre electromotor si motor e pe lant, care se poate sa se fi rupt si sa blocheze.

Baga motocicleta in ultima treapta de viteza si incearca sa dai motorul peste cap - ar trebui sa mearga cu mana daca e pusa pe cricul central, altfel incearca prin impingere, dar usor.

Ideea e sa verifica daca e blocat si motorul, fara sa risti sa strici mai mult (spart carter de ex daca lantul e rupt si facut ghem intr-un colt).

Daca motorul se invarte, incearca cu o sarma suficient de groasa sa alimentezi direct electromotorul - vezi ca o sa faca flama serioara, nu pune capatul pe vreun filet ca il strici.

Daca se invarte, cauta un scurt sau releul defect.

Daca nu se invarte sau face sunete dubioase, trebuie demontat electromotorul si vazut ce se intampla acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Am urmatoarea problema: apas start, nu invarte, se aude un mic clic si se incing foarte tare bornele la baterie. Daca incerc de 2-3 ori iese fum din contactele la borne. O parere?

 

Ai demontat cumva in ultima vreme capacul de pe partea stanga a motorului?

Daca da, e posibil ca la montaj sa nu fi pus corect saibele de pe axurile pinioanelor si unul dintre ele sa fi ramas blocat, astfel electromotorul nu poate sa invarta starter clutch-ul.

 

Demonteaza din nou capacul. Da-i buton electromotorului la liber si vezi daca are vreo problema.

Daca se invarte ok, monteaza totul la loc corect.

Daca nu vrei sa demontezi capacul mare de pe stanga, demonteaza doar dopul de vizitare si, eventual cu bujiile scoase, invarte motorul manual, cu tubulara potrivita.

Daca se invarte greu, problema e cea descrisa mai sus.

Nu mai insista cu pornirea la buton. Risti sa topesti izolatii electrice si sa faci buba instalatiei.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri nu am reusit sa fac nimic din cauza ploii, azi o sa le iau pe rand din ce m-ati sfatuit, daca ma lasa vremea. Cred ca pana la urma desfac electromotorul sa ma uit in el, la mecanica ma mai pricep, cu electrica sunt varza. Inca o informatie, a intrebat cineva mai sus: cand apas pe start se diminueaza lumina la far

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da electromotorul jos, desfa-l e usurel de desfacut. Daca nu te pricepi, ia 2 fire GROASE, prinde plusul de electromotor si la borna de plus la baterie. FIXEAZA BINE electromotorul in ceva sa nu iti sara in cap. Leaga un fir de masa electromotorului si cu un patent ceva pui pe minusul la baterie. Vezi daca se invarte.

 

Atentie, smuceste BINE la alimentare, daca intr-adevar merge. Eu era sa-l scap din mana ca nu m-am prins ca trage asa tare. Si-am tinut si firele cu mana pe care mi le-a tras/smucit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi carbunii uzati nu s-ar incinge bornele de la baterie....

 

Se incalzesc doar bornele sau si cablurile groase de la baterie?

Daca numai bornele ai contact imperfect, trebuiesc curatate si stranse bine.

Daca ar fi electromotorul/motorul blocat la un moment dat ar trebui sa caraie releul de pornire, dar conteaza si starea bateriei, daca bateria e puternica s-ar putea sa ia foc vreun cablu inainte sa inceapa sa carie releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-38565-0-59743300-1404028597_thumb.jpgAm desfacut motorul si sub capacul din stanga am gasit 2 magneti sparti. Nu stiu daca se pot inlocui sau trebuie schimbata piesa cu totul.Ca istoric, in martie cand am pornit-o se auze un zdranganit din stanga pe decelerare, ca si cum ar lovi ceva intr-o oala. Mecanicul mi-a zis ca e lantul de demaror largit si ca pot sa mai merg cu ea asa. Dupa vreo 2 luni zgomotul a disparut. Eu cred ca era primul magnet care s-a desprins si s-a faramitat. Cam cu o luna in urma zgomotul a reaparut. Cred ca a fost al doilea magnet care s-a spart si o jumatate din el pana la urma a blocat rotorul ala cuplat la electromotor. Acum poate ma sfatuiti cu reparatia. Si daca e cazul sa merg mai departe si sa ma uit si in electromotor. Primele 2 poze au fost facute dupa ce am curatat bucatile de magnet cu o carpa.

post-38565-0-68728000-1404028493_thumb.jpg

post-38565-0-99008900-1404028516_thumb.jpg

post-38565-0-93306400-1404028541_thumb.jpg

post-38565-0-62138900-1404028574_thumb.jpg

post-38565-0-63200100-1404028641_thumb.jpg

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

attachicon.gifWP_20140627_17_40_25_Pro.jpgAm desfacut motorul si sub capacul din stanga am gasit 2 magneti sparti. Nu stiu daca se pot inlocui sau trebuie schimbata piesa cu totul.Ca istoric, in martie cand am pornit-o se auze un zdranganit din stanga pe decelerare, ca si cum ar lovi ceva intr-o oala. Mecanicul mi-a zis ca e lantul de demaror largit si ca pot sa mai merg cu ea asa. Dupa vreo 2 luni zgomotul a disparut. Eu cred ca era primul magnet care s-a desprins si s-a faramitat. Cam cu o luna in urma zgomotul a reaparut. Cred ca a fost al doilea magnet care s-a spart si o jumatate din el pana la urma a blocat rotorul ala cuplat la electromotor. Acum poate ma sfatuiti cu reparatia. Si daca e cazul sa merg mai departe si sa ma uit si in electromotor. Primele 2 poze au fost facute dupa ce am curatat bucatile de magnet cu o carpa.

 

Deci era ansamblul blocat, asa cum anticipasem.

iti trebuie o alta volanta de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: daca nu gasesc piesa sau e prea scumpa pot merge o perioada cu ea asa? Oricum magnetii aia erau sparti de ceva timp si motorul functiona perfect, inclusiv incarcarea bateriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: daca nu gasesc piesa sau e prea scumpa pot merge o perioada cu ea asa? Oricum magnetii aia erau sparti de ceva timp si motorul functiona perfect, inclusiv incarcarea bateriei.

Risti sa-ti strici ambielajul sau cel putin rulmentii si sa largesti datorita efortuluilui lacasurile lor din carter pentru ca volanta ti-e dezechilibrata rau de tot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcarea mergea cat de cat cu resturile de magneti care inca mai erau lipite pe volanta , daca o scoti de tot nu va incarca deloc si nu vei putea parcurge prea multi km, si risti sa strici si bateria .Pe langa asta motorul nu va functiona ok, (poate chiar deloc) mai ales la turatii mici.

Probleme cu dezechilibrarea vilbrochenului nu cred sa apara, volanta e piesa separata, nu stiu sigur dar nu cred ca se face echilibrarea ansamblului vilbrochen/volanta in fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcarea mergea cat de cat cu resturile de magneti care inca mai erau lipite pe volanta , daca o scoti de tot nu va incarca deloc si nu vei putea parcurge prea multi km, si risti sa strici si bateria .Pe langa asta motorul nu va functiona ok, (poate chiar deloc) mai ales la turatii mici.

Probleme cu dezechilibrarea vilbrochenului nu cred sa apara, volanta e piesa separata, nu stiu sigur dar nu cred ca se face echilibrarea ansamblului vilbrochen/volanta in fabrica.

Volanta este o piesa separata echilibrata la randul ei dar se monteaza pe axul vilbrochenului si trage excentric de el. Cu cat? Simplu se aplica formula fortei centrifuge si daca luam in considerare ca i-au disparut 20g (foarte probabil) raza pe care sunt plasati magnetii este de 10cm la turatia de 8000 facand calculele magnetoul trage excentric cu 140 kg, vibratii nu gluma.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Explica-mi si mie cele mai sus mentionate . Deci au disparut cateva grame(spui tu 20), ok. Apoi e foarte probabil ? Bun. Apoi la 8000 rpm ce se intampla? Si cine trage cu 1400 kg de cine ? Ce vibratii man ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu se aplica formula fortei centrifuge si daca luam in considerare ca i-au disparut 20g (foarte probabil) raza pe care sunt plasati magnetii este de 10cm la turatia de 8000 facand calculele magnetoul trage excentric cu 140 kg, vibratii nu gluma.

Pai stai putin ca omul a intrebat daca poate sa mearga fara volanta nu cu volanta cu magnetii sparti cum a mers pana acum.(fara sa stie)

Tu prima data ai spus ca se dezechilibreaza ambielajul daca-i scoate volanta acum zici altceva...Ce zici acum mi se pare corect , adica e clar ca apar vibratii mai mari cand volanta e dezechilibrata din cauza magnetilor sparti. (calculele nu le-am verificat)

» Post actualizat in 30 Jun 2014 14:20

PS Ups, am inteles eu aiurea, ai dreptate, nu se referea la mersul fara volanta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explica-mi si mie cele mai sus mentionate . Deci au disparut cateva grame(spui tu 20), ok. Apoi e foarte probabil ? Bun. Apoi la 8000 rpm ce se intampla? Si cine trage cu 1400 kg de cine ? Ce vibratii man ?

In primul rand scuze era vorba de 140kg, am editat pe urma. Cu aceasta forta trage volanta excentric de axul ambielajului(sau vilbrochen cum vreti sa-i spuneti ca nu stiu ce are)

Vibratiile iti apar cu frecventa celor 8000 de ture si se datoreaza dezechilibrarii care a aparut. Gandeste-te ca ai rotile neechilibrate (nu descentrate) apar aceleasi vibratii doar ca aici se datoreaza motorului, mai mult nu stiu cum sa-ti explic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am intrebat daca pot merge cu 2 magneti lipsa din pv electric, dar nu m-am gandit la partea mecanica, anume ca e dezechilibrat rotorul. O sa cumpar alta piesa. Multumesc tuturor pt sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...