Sari la conținut

Off Road Training - Wales, Uk- July, 21-26th


Postări Recomandate

Daca tot a fost iulie luna de stat calare, si pana acum nu facusem decat on-road (unde nu poti sa-ti permiti nici macar o tranteala mica ca iese rau) am zis sa inchei luna cu putin Off-Road. Am ales poligonul din Ystrangdinlais (nu ma taxati daca-am scris gresit, ca e din memorie si oricum mi-au trebuit 3 zile sa invat cum se pronunta). Centrul, care se intinde pe cateva zeci de hectare de dealuri, muntisori si vai, ii apartine lui Simon Pavey , " a living legend of enduro", multiplu finalist Dakar, si Optik 2000 si castigator a nenumarate alte curse din lume. In poza e in centru in tricou negru....

 

Ceilalti sunt si ei staruri enduro, de la stanga la dreapta (pe Simon nu-l mai numarati)

 

- Mat Hall , dakarist si el, co-riderul lui Simon si al lui Charlie Boorman (autorul bestseller-elor de succes in Adventure Motorcycling , Long way Round/Down si al Race to Dakar)

- Gwyn in ciuda parului lui alb, un off-roader fantastic si un instructor si mai si. Fost militar in corpul moto al Royal Army a fost o adevarata placere sa lucrez 2 zile cu el. Nu ne-a lasat decat in pauza de pranz si alte 2 pauze a cate 5 minute dar modul cum a facut traseul si programul ne-a tinut in priza incontinuu (army style).

- Clive (Zippy) Towne service rider-ul lui Patsy la Dakar, specialist in pietris, noroi, nisip si ...glume englezesti

- Patsy Quick - "a brilliant rider" zice despre ea Charlie Boorman in Race to Dakar, campioana UK la enduro, campioana europeana la enduro , cu zeci de curse la activ si un super mecanic una peste alta, e plin netul si youtube de ea

post-40824-1217436684_thumb.jpg

 

Ziua unu.

 

Eu sunt pe un GS 1200 ca sa fie cat mai aproape de Adventure-ul meu de-acasa. Nr 26 ( de 2 ori 13)

 

Program: Incalzire usoara, ture de recunoastere, cateva up-hill-uri si down-hill-uri mai usurele, "imbracat" cu noroi.

 

Bilant general ( pentru 15 rideri, 3 instructori): o fractura de brat, 2 cilindri sparti, un cadru de F800 indoit, 3 roti distruse si 2 casti sparte

 

Zippy ne-a felicitat la sfarsit pentru disciplina exemplara si modul safe in care am mers...

 

Gwyn n-a fost de aceeasi parere :

 

post-40824-1217436766_thumb.jpg

 

Gwyn imi spusese, sa fac circuitul si sa vin fic la el sa opreasca cronometrul. Ce sa fac daca el intrase intre timp in cabina albastra....

 

post-40824-1217436853_thumb.jpg

 

primul briefing pe tema dusty rocky up-hill

 

post-40824-1217436918_thumb.jpg

 

Chris tocmai ii spune la baza dealului lui Gwyn c-a inteles cum se face up-hill-ul. Cand si-a luat viteza printre "pietricele" nu la mai oprit decat... bradul ala mai deschis la culoare. Pana si-a mai revenit, i-a dus Gwyn motorul sus

 

Ramon, colegul mexican, astepta cuminte sus

 

post-40824-1217436973_thumb.jpgpost-40824-1217436983_thumb.jpg

 

La urmatorul up-hill mai maricel (in spatele meu, daca n-aveam capul asa mare il vedeati pe tot) am incercat o smecherie. Il pun pe Gwyn sa-mi fac poza dupa care o sterg cu Adventure-ul lui la deal. Ti-ai gasit !!! Luase cheia cu el :moto: O fi citit si el ziarul pe care mi-l lasasera dimineata pe masa la hotel si d-aia si-a luat masuri . Pe prima pagina erau r®omanii in actiune in UK... ceva cu bancomate.

 

post-40824-1217437087_thumb.jpg

 

Asa ca m-am intors la GS-ul meu si am urcat si dealul ala...

 

post-40824-1217437098_thumb.jpg

 

 

Ziua 2

 

Program: folosirea combinatiilor de frane pe up- si down-hill, navigarea prin si peste sleauri, mentinerea avantului pe portiuni dificile, hill-recovery, navigarea cu tancul (boxerul BMW) pe poteci pentru iepuri

 

Bilant: niste metatarsiene zobite, multe julituri, 2 ambreiaje sparte, 1 casca sparta, 5 roti kaput (cica azi a fost mai rocky si nenumarate protectii de motor zburate

 

Sleauri... si Chris zambind cand ne spunea ca n-are de gand sa se accidenteze pentru ca in 2 saptamani pleaca in Kilimanjaro (treaba aia cu metatarsienele si-a facut-o mai tarziu )

 

post-40824-1217437232_thumb.jpgpost-40824-1217437260_thumb.jpg

 

Tocmai ma laudam c-am intrat pe poteca in padure trecand printr-un sant abrupt de 2 m fara sa mai ocolesc dupa ceilalti cand Gwyn la iesirea de pe poteca s-a dat jos si mi-a zis :

 

Hai , daca esti bun treci pe-aici in viteza a III a !

 

post-40824-1217437838_thumb.jpgpost-40824-1217437848_thumb.jpgpost-40824-1217437860_thumb.jpg

 

La sfarsitul celor 2 zile de Level one - Advanced, dupa cursa pentru clasificare, am primit ca premiu o ora de relaxare de la instructori: Aveam voie sa schimbam bicicletele intre noi si sa le testam pe unde ne trecea prin cap.

 

Prima oara m-am urcat pe XCountry 650 si dupa 2 zile de calarit GS-ul de 1200 parca eram... in fundul gol

 

F800 se descurca binisor, adica cum zice de fapt toata lumea compromis bun putere/greutate sau .. bun si pentru fetele care vor ceva mare intre picioare dar nu fac fata la GS 1200

 

Seara toti englezii au plecat acasa cam terminati.

Legiunea straina adica eu(RO) , Ramon(Mexic) si Karim (Kuweit) rezervasem si Level 2 ca de... d-aia zburasem atat pana acolo ca sa rezolvam dintr-o bucata...

 

Nu ca noi am fi fost intr-o forma mai buna dar daca renuntam , ramaneam si... si cu banii dati

 

 

de level 2 va mai povestesc altadata, ca mi-ai venit scaritele de off-road si ma duc sa le montez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super super fain! Asteptam si continuarea. Cat costa cursul? Ai zburat special pt asta pana acolo?

 

 

cu tot cu hotel, zbor, transport local cam 2000 si ceva de euro. Da, am zburat pana in Cardif via Amsterdam. La cativa km este si parcul national Brecon Beacons unde te poti noroi si pe cont propriu, unde poti sa-ti duci si familia sa se plimbe pe drumuri si poteci normale daca cumva iti pune intrebarea aia incomoda pe care mi-ai pus-o tu mie " Vrei sa zbori special pentru asta pana acolo ?"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Super fain !

Multumim pentru reportaj.

Prima data bilantul pagubelor m-a pus pe ganduri. Am incercat sa imi inchipui cum m-as descurca cu 1200 GS oriunde in afara de sosea si m-am ingrozit. Si pagubele nu mi s-au mai parut asa de mari... :moto:

 

Am avut norocul ca, la inceputul lunii iunie, sa fiu acceptat la un curs pentru condus motocicleta organizat la Oradea (cred ca primul de gen in Romania).

Am realizat atunci ca multe dintre cunostiintele pe care le aplicam erau total gresite.

 

Inainte sa aflu de cursul de la Oradea visam la cel de la Hechlingen, organizat de BMW. Nu mi-l permit deocamdata.

Ar mai fi tabara de la Lazarea, dar cu vaca mea nu prea ma incadrez in peisajul dominant portocaliu.

 

Momentan, din pacate, raman cu manualul de mers in teren de pe forum si cu speranta altor iesiri cu enduristi experimentati si cu rabdare sa ma invete - doar una anul acesta :ok: .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super fain !

Multumim pentru reportaj.

Prima data bilantul pagubelor m-a pus pe ganduri. Am incercat sa imi inchipui cum m-as descurca cu 1200 GS oriunde in afara de sosea si m-am ingrozit. Si pagubele nu mi s-au mai parut asa de mari... :moto:

 

Am avut norocul ca, la inceputul lunii iunie, sa fiu acceptat la un curs pentru condus motocicleta organizat la Oradea (cred ca primul de gen in Romania).

Am realizat atunci ca multe dintre cunostiintele pe care le aplicam erau total gresite.

 

Inainte sa aflu de cursul de la Oradea visam la cel de la Hechlingen, organizat de BMW. Nu mi-l permit deocamdata.

Ar mai fi tabara de la Lazarea, dar cu vaca mea nu prea ma incadrez in peisajul dominant portocaliu.

 

Momentan, din pacate, raman cu manualul de mers in teren de pe forum si cu speranta altor iesiri cu enduristi experimentati si cu rabdare sa ma invete - doar una anul acesta :D .

 

 

Mie asta mi-a placut cel mai mult la britanici. In primul rand te scapau de complexul trantitului motocicletei. Majoritate cursurilor de genul asta incep cu un vant dat motorului cu explicatiile de rigoare: Nu va faceti probleme, motocicleta asta pentru asa ceva e facuta ! Daca trebuie sa va protejati, dati-i vant si voi , nu ezitati (mai ales ca nu e a voastra :ok: ) Dupa ce scapi de complexul asta esti mult mai relaxat, conduci mai degajat si... paradoxal protejezi si motocicleta mai bine...

De fiecare data cand cineva trantea bicicleta sau mai rau rupea sau spargea ceva la ea, oamenii se apropiau ,adunau toata grupa si spuneau: Perfect, asta e o buna ocazie sa va invat ceva :D). Inchipuiti-va ce-ar fi fost la gura unui instructor roman

 

E adevarat, cunostintele, practicile si mentalitatile on-road in cel mai bun caz nu-ti folosesc in off iar in cazul celalalt te incurca rau. N-o sa intru acum in teorii o sa repet doar ceva ce-am auzit de la un prieten (Attila) cu state vechi in bransa :

 

Sa nu te opresti niciodata cand esti intr-o situatie dificila ! Nu se stie niciodata cand TE REDRESEZI !

 

deci cam pe dos fata de ce stiam de pe asfalt .. dar baietii din noroi gandesc diferit, nu ?

 

va promit pentru maine si povestea de la level 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar toate acele pagube erau suportate de ... ei? Adica mi se par totusi costisitoare.

 

 

Oricum, foarte fain, si eu imi doresc sa ajung acolo. Daca mai sunt tips and tricks pe care le-ai descoperit acolo, spune-ne, sunt sigur ca multi iti vor fi recunoscatori.

 

 

O zi buna,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misto experienta ... si atitudinea lor dar ma frapeaza ca nu vad niste bare protectoare la gs-urile alea, mai ales date la training ptr cazut ... ma gandesc la cilindrii aia sparti :D

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte, foarte... fooooooaaaaaaaaaaarrrrrrrrrttteeeeeeeeeeeeeeee frumos!!! M-am pierdut intr-o zi pe youtube printre filmulete cu asemenea cursuri. E tare rau!

 

Felicitari si binenteles ca asteptam partea a doua :D

 

Numai bine and check this out:

Editat de newprofiler1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Level 2

Ziua a III a

 

Toata noaptea am visat ca patinez ambreiajul... si ca mi se blocasera muschii de la antebrat tocmai cand trebuia sa urc o panta acoperita cu noroi si piatra care disparea intr-o spirala stransa undeva in padure...

 

Cand m-am trezit la ora 10 ora Romaniei (sa moara toti dusmanii de ciuda, d-aia e bine in UK) , nu era nimic adevarat, doar ma dureau un pic mainile...

 

Mi-am luat imediat portia de vitamine adica un english breakfast enorm, spaima colesterolului, sa-mi ajunga pentru toata ziua si am mai palavragit un pic cu fata de la bar. A aparut si Garret proprietarul hotelului si el biker, curios sa vada daca mai sunt inca "in one piece" si daca ma mai tine moralul si fizicul pentru inca o tura. Mai sa fie, toata lumea stia ca nu trebuie sa faci decat un nivel odata, numai eu le-am pus unul dupa altul, 4 zile la rand

 

Ma rog, numai eu Ramon si Karim. Vorbind de lup, apare si Karim la masa. Uite unul mai puturos ca mine... L-am lasat sa-si prepare porcaria aia cu cereale, fara sa mai ascult teoria lui nutritionista si am plecat sa-mi pun echipamentul...

 

Cand am ajuns la garaj, bicicletele erau frumos aranjate pe clase. Erau in plus si 3 HP-uri. Ceva nou...

 

Nu ne-am dat bine jos ca Zippy ne-a luat in primire. "Ready gents ? Today's gonna be a fucking tough day ! " Se uita la noi foarte atent cum mergem si daca se vad urme de oboseala sau stress. I-am zis: nu te mai holba la mine, daca vezi ceva ciudat la mersul meu, e poate pentru ca ma bat un pic cizmele...

 

M-am uitat un pic la seria noua de 28 de colegi. Numai terminatori, mai fitzosi ca prima serie. Si echipamentul era mai "up-to-date"

 

Dupa clasica imprietenire cu motorul, ridicatul de jos si alte chestii basic a inceput cosmarul. "Walk the bike guys !" a strigat Matt "Follow me!" si la cei 1,60m ai lui, a luat Adventure-ul 2008 de coarne, prin pietre, nisip, santuri, movile, coaste de deal , in sus si in jos. Dupa 30 min eram toti numai apa, inclusiv cei cu XCountry...

 

Cand s-a uitat la mine, mi-am luat o fata cat am putut de relaxata. Nu cred ca m-a ajutat culoarea din obraji. Marlanul nu m-a iertat: "Dan the Man! still wanting to swap the bikes, mate ?" Doar daca mi-o dai de tot acasa, am incercat eu...

 

Au inceput turele de incalzire calare, ca pe jos eram oricum incinsi rau... O latura lunga, jumatate tarana adanca de 10 cm, jumatate cu pietre cat mingile de tenis, laturi scurte cu pietris gros, pentru intors si alta latura lunga, cu pamant batut si denivelari usoare, rupta in doua de o trambulina de vreo 2 metri

 

Zippy era in forma maxima, statea langa trambulina si tipa : "Jump, jump I need to see some wheelie not this fucking rolling with the dump. Yep, that applies to the guys on Gs 1200 , as well !"

 

Toata lumea a marit viteza. Nu facea sa ramai in urma, nu ? Cand ma credeam mai tare, wuumm trece pe langa mine un costum cu portocaliu, de KTM-ist cu viteza muult mai mare ca a mea. Mai sa fie, cat poate s-o tina asa ? Dupa inc-o tura.. Wuuumm. Zic..asta e nebun, dar nu pot sa ma apuc eu sa fac ordine aici... La al treilea Wum m-a depasit pe bucata cu pietre si a luat-o glont spre o zona cu bolovani cat mingea de fotbal. Zic, stai sa vezi ce-mi arata asta acum.. Pe naiba aratat, s-a dus drept in cap si-n umarul stang si-a avut noroc ca motorul a luat-o in alta directie cu ghidonul bracat. Ruptura de clavicula, antebrat, casca sparta, si de bicicleta nu mai vorbesc. Cand am vazut ca totusi se ridica am plecat mai departe sa-i anunt pe Matt si Zippy care faceau pipi englezeste cu picioarele departate, fata la deal la 30 m unul de altul, ceea ce nu-i impiedica sa discute, calm , tot englezeste de nu stiu ce cauciuc umplut cu bile de spuma...

 

S-au uitat peste umar si-au zis : "Ooh, it's the old Chris again" Se pare ca omul venea in fiecare an la ei si-n fiecare an rezista maxim 1/2 de zi.. Cand si-a dat casca jos, eu sa cad pe spate... Arata ca ala din reclama noastra cu motociclistul batran "nu astepta prea mult sa-ti implinesti visele.." Ma rog, cu vreo 10 ani mai tanar..

 

M-am simtit usurat cand Patsy a sunat adunarea ca sa ne convoace la briefing

 

Chiar in spatele ei era o coborare pe grohotis care trebuia facuta numai din frana de motor. Cine aprindea stopul (si nu cadea ) trebuia ca penalizare sa coboare bicicleta de coarne, fara motor, numai din ambreiaj (fara frana fata)

 

post-40824-1217532400_thumb.jpg

 

Ne-am mutat apoi pe pietris proaspat intins pentru brake slide si pover slide. A fost circ, mai ales la power. La brake, NP te adunai de jos si mai incercai odata

 

John japonezul :P (rezident in New York :) ) si-a taiat bratul intr-un colt mai ascutit de piatra, si-a trebuit sa plece la van...

 

post-40824-1217532487_thumb.jpg

 

La traversari de vaduri am facut infinite variatii pe tema

 

accelerare inainte, in si dupa vad

fara accelerare inainte de vad (cand veneai de exemplu din curba, piezis, pe teren alunecos)

fara accelerare in vad (pe lespezi alunecoase)

fara accelerare dupa vad (noroi si pietre alunecoase pe urcare, trebuia sa-l treci din inertie)

 

John irlandezul si-a busit ligamentele la genunchi...

 

post-40824-1217532586_thumb.jpgpost-40824-1217532573_thumb.jpgpost-40824-1217532609_thumb.jpgpost-40824-1217532630_thumb.jpg

 

cand te-apuci de power slide pe noroi , in coborare, trebuie sa te bazezi pe colegi sa te recupereze din natura :)

post-40824-1217532713_thumb.jpg

 

Seara la cina festiva stand la povesti cu Patsy, Gwyn si cu ceilalti colegi am auzit o multime de "Dakar tales" sau patanii de-ale lui Gwyn din armata. Cat de entuziast si tonic putea sa fie omul asta ! La varsta lui, dupa o viata petrecuta pe si in jurul motoarelor, si dupa ce zilnic conducea pe poteci, coborasuri si suisuri, mai mult de 10 ore uitandu-se mai mult in spate dupa elevii lui, el era cel care tinea atmosfera acolo. Povestile lui erau presarate de "Fantastic" si "just perfect time" iar ochii ii luceau mereu cand vorbea de motociclete.

 

Hmm, Patsy ne-a bagat o mata in sac, de fapt doua, una alba si-una neagra.

Aia neagra era ca a doua zi "Simon is back from his race of Island and we are going to ride together"

"Aoleu marele Pavey, asta o sa scoata sufletul din noi" s-a plans Derreck.

"He is not going to take nothing from me, because I am out of it, and I feel reliefed to say it. Good luck tommorow , mates"

Asta e, Ramon renuntase...

 

Pisica alba era ca, cei care mergeau bine a doua zi, erau admisi sa se inscrie la 1 saptamana printre dune ergs, nisipuri fesh-fesh si tufe de iarba camilelor, in toamna, cu Patsy , in Maroc

 

Mie mi s-ar fi lipit ca o manusa. Ar fi fost un antrenament bun pentru o tura pe care voiam de mult s-o fac pana la Dakar si chiar un pic mai departe prin Gambia, Guineea-Bissau si Guineea

 

Ne-am dus la culcare sperand ca a doua zi n-o sa ploua. Nu le-am spus ca prognoza de pe PDA-ul meu chiar asta arata. Lasa-i sa viseze frumos ... doar la marele Simon Pavey

 

 

 

Ziua a IV a

 

Afara ploua. Am dat de dracu. Azi trebuia sa fie ziua cea mai dura, cu toate chestiile de pana acum facute mai repede si mai din scurt, in plus vine si Simon, si-acu a inceput si ploaia. Scapa cine poate...

 

ma gandesc la down-hill-urile care ieri erau prafuite si azi sigur sunt pline de noroi, la up-hill-urile alea pe lespezi mari care azi sunt in cel mai bun caz ude..

 

Mare chestie ! Ochii in patru si degetele unde trebuie ! Merg sa-mi iau micul dejun englezesc si sa-l trezesc pe Karim. Acum c-am mai ramas doar noi doi din vechea garda, sper sa nu se razgandeasca pentru ca ploua.. Uite-l ca s-a trezit si singur...

 

"Neata Karim, ce zici de ploaie, de cand n-ai mai vazut ?"

"Ce crezi ca la noi nu ploua ? Am vazut destula, dar aici in muntii din Wales chiar nu voiam sa vad, nu azi!"

" Pai putem sa renuntam, azi, ca Ramon, luam o pauza, stam aici si bem toata ziua bere si ascultam fetele astea vorbind in dialect galez", il incerc eu.

"Nu renuntam la nimic, azi o sa ne distram bine de tot. Si in plus eu trebuie sa raman in forma. Maine am aranjat un curs de wheelie in Edinborough"

 

Asta e chiar dus, auzi curs de wheelie...

 

Simon a aparut foarte discret la garaj, a salutat si aproape s-a strecurat inauntru. Cand s-a dat plecarea spre poligon nici n-aparuse... Am prins primul loc dupa capul de coloana. La intrarea in poligon, el a mers mai departe iar eu ma opresc conform regulii sa vada toti ca s-a schimbat directia.

 

Numar... 1, 2, ...19,20 . Hmm opt au capotat deja .. Ieri eram 28

 

Sper ca la sfarsitul zilei sa fiu tot eu ala care numara...

 

Ajungem la locul de adunare si cand ma pregateam sa cobor, Patsy ridica o mana sus dupa care o arunca in fata. Am inteles, trecem direct la atac. Mai suntem 5 in grupa. Perfect , o sa fim mai compacti.

 

Dupa serpuirile de incalzire, Patsy o calca tare pe drumul forestier si ataca toate curbele in power-slide.

Mai sa fie, mai bine ne baga la catarare. Si nici macar nu se uita in spate... Am inteles mesajul, daca ramai in urma te faci de cacao, daca nu vrei sa te faci de ras te tii dupa ea dar asta nu se poate face decat ..facand ce face ea :)

 

Uite c-a incetat, a inceput acum cu brake-slide. Astea imi plac mai mult, si am inceput sa ma si trezesc...

 

Oops, Deff e in sant. S-a ridicat, e ok. Ba nu, face semn. Da, are levierul de frana indoit

 

Patsy ii spune ca poate si fara ; nu-i trebuie nici la urcare nici la coborare .. Buna asta!

 

Macar acum stim ce urmeaza. Da, uite urcarea aia pe care am visat-o.

Ne face semn sa urcam cu a II a. Nu prea o asculta nimeni. Imediat dupa ce ea a terminat semnul, toti i-au dat de sus in jos cu sete, schimbatorului. Si nu cred ca erau intr-a treia :D

 

Ce-a urmat a semanat mai mult a masacru. Ne-a urcat si coborat fiecare panta pana cadea fiecare din noi sau pana se plictisea ea. Nici urma de pauza. Incepusera si colegii mai proaspeti sa se planga ca le tremura mainile de efort prelungit. Cand se ridica de jos, lumea spunea printre dinti "fucking concentration" in loc de obisnuitul "Scuze baieti, ma ajuta cineva sa ridic asta?"

 

Karim a facut faza zilei. In coborare de pe o poteca stancoasa a sarit peste ghidoane si a facut o tumba completa in aer. Bicicleta lui la fel. Nici el nici ea n-au avut nici macar o zgarietura. Cred ca pe loc nici nu s-a prins prea bine ce i s-a intamplat.

 

Dupa-amiaza n-a mai avut acelasi noroc. S-a lovit la genunchi, tot la o coborare, cu praguri si-a plecat la spital.

 

Oboseala se transforma incet incet in epuizare. Toata ziua am auzit din padure sirena salvarii, Cand am auzit si elicopterul am zis, nasol, doamne ajuta sa nu fie ce credem toti. Ne-am speriat degeaba, nu se intamplase nimic mai rau decat stiam. Doar ca soferul s-a revoltat ca el face ture fara numar la spital iar pilotul sta si-o vrajeste pe sora sefa, si l-a convocat si pe el.

 

Azi n-am avut timp nici sa respir asa ca n-am apucat sa mai fac nici o poza decat ce se vede mai jos, cu "supravietuitorii " : Asta a ramas dupa ultimele 2 zile din trupa noastra de 28 ...

 

post-40824-1217533360_thumb.jpgpost-40824-1217533403_thumb.jpg

 

Am plecat spre garaj si, in sfarsit soseaua s-a zvantat. Merci, acum nu mai aveam nevoie.

 

La garaj era soare. Am pus motorul pe cric si am spus. Gata, s-a terminat, sunt intreg. Dupa fetze si cei din jur tot la asta se gandeau . Toata lumea s-a relaxat si atmosfera s-a inveselit brusc. Gwyn era pornit pe "Fantastic days" si "You did well!" dar Matt continua sa ma sicaneze: "Dan the Man still want to swap the bikes, mate ?"

 

S-a facut premierea...

 

post-40824-1217533488_thumb.jpg

 

 

Le-am luat si premiul de popularitate si spirit de echipa... :)

 

Asta e deosebirea dintre romani si englezi , cand cadea cineva eu mergeam sa-l ajut sa ridice motorul sau sa-l scoat din hatisuri iar ei... stateau si il studiau atent, din sa, sa vada daca aplica bine ce l-au invatat instructorii :)

 

Sunt rautacios daca nu spun ca asta a fost doar in primele ore. La sfarsit eram o super echipa si nu mai aveam loc de ei la recovery. Good for me, imaginea mea era deja facuta , si ma mai odihneam si eu un pic la umbra ei :P

 

Incununarea succesului a fost cand in semn de profunda apreciere pentru calitatile mele de rider, coleg, salvatore de la patria, tata de familie, administrator de bloc etc , MARELE SIMON PAVEY mi-a spalat cizmele cu jetul. :D

 

Valoarea e recunoscuta oriunde in lume nu ? :D :D :D

 

 

post-40824-1217533703_thumb.jpgpost-40824-1217533718_thumb.jpg

 

 

La sfarsit Patsy mi-a strigat:

 

Dan, it would be great to see you in Sahara and I know you would have a fantastic time, it would also help your off road riding skills tremendously - so come on go for it :-) Its going to be like the Dakar !!

 

Would be my pleasure to join you Patsy, but not alone this time. I am going to built up my own team to see you out there !

 

Iar toate acele pagube erau suportate de ... ei? Adica mi se par totusi costisitoare.

 

 

pe mine nu m-au pus sa platesc nimic :) si nici pe colegi nu i-am auzit sa se planga de asta. Oricum ei au un contract special cu BMW si pentru motoare si pentru echipamentul instructorilor. Ce nu v-am spus ca toate masinile sunt aproape noi. GS-ul pe care am mers eu de exemplu , era cum se poate vedea si din poze , 2008 si avea 1500 mls la bord

 

Evident ca nu toata lumea poate semna un asemenea contact cu BMW dar sunt sigur ca nici BMW nu ramane in pierdere in parteneriatul cu Simon Pavey. Dupa parerea mea e cea mai buna scoala off road din lume.

 

misto experienta ... si atitudinea lor dar ma frapeaza ca nu vad niste bare protectoare la gs-urile alea, mai ales date la training ptr cazut ... ma gandesc la cilindrii aia sparti ;)

 

o asigurare buna rezolva orice. cand n-ai o asigurare suficient de buna atunci fa un contract bun cu fabricantul sau distribuitorul.

 

Despre cilindri pot sa spun si eu ce stiu deja toti fanii boxer.

 

Barele protectoare ca si capacele de titan (la Adventure )sunt gandite pentru :

-coliziuni frontale, acroshaje, sau rastunari pe suprafete dure dar uniforme (bara)

- glisare pe suprafete dure dar relativ uniforme (capacele de titan, care acopera oricum numai partea inferioara a capacului cilindrului )

 

La rasturnari pe suprafete neregulate ca stanci , pietre mari, partea superioara la capacul cilindrului la Adventure si tot capacul la GS , raman expuse.

 

Englezii foloseau niste protectii de plastic de cca 4-5 mm grosime, care aratau mai mult ca un teflon, si acopereau cilindrul incepand dinspre fata (motocicletei) continuau si pe dedesubt si pe lateral si protejau si toate piesele conectate la cilindru inspre spatele motocicletei.

Solutia era multumitoare pentru a devia socurile date de obiectele care loveau cilindrul mai mult tangential cum sunt cele mai multe dintre incidente. Mai prost ca aparatorile, nefiind prinse decat cu coliere zip, le agatai pana la urma in crengi, cioturi, stanci mai inaltute si-ti fluturau cam aiurea putand sa te culce chiar ele singure daca se agatau in ceva.

 

Mie de exemplu imi faceau probleme cand treceam prin apa mare, ele fiind desprinse de partea de fata a cilindrului, si agatate doar in spate, se umpleau cu apa si-mi apasau frana de picior. Asta era misto de tot chiar in zonele unde trebuia sa mentii elanul ca nu vedeai fundul si nu stiai cat noroi si ce pietre sunt pe-acolo...

 

Cilindrii sparti chiar in fata mea au fost fie de la sarituri spectaculoase si caderi in rape, de sus, fie de exemplu de la o frana fata prea tare, stoppie si din stoppie cazut fix pe capac. Vreau sa spun ca reparatia a durat 3-5 min cu tot cu expunerea didactica catre cursanti si a constat in:

 

- ridicat repede motorul ca sa nu piarda tot uleiul

- curatat zona gaurita( am folosit un smoc de iarba :) )

- rupt o bucatica dintr-un amestec epoxy special cu 2 straturi

- framantat si omogenizat intre degete cca 30 secunde

- lipit ca o plastelina pe caura de cca 2cm diametru

- asteptat 2 minute

- plecat si rulat inca cca 1 ora cu cat ulei mai ramasese acolo (d-aia e bun boxerul) pana am ajuns la van sa completam uleiul

 

Am urmarit de curiozitate motorul colegului sa vad daca-i schimba cineva capacul. Nici gand, in a 5-a zi era la fel. Si oricum mai era o "plastilina" si mai jos, mai veche

 

 

Numai bine and check this out:

 

cu nemtii din Hechlingen natura n-a fost asa de generoasa ca in Wales. Oricum in Germania neavand atatea pante dure se face foarte multa tehnica de control fin, patinare ambreiaj, manevre printre pomi... Astea dupa parerea mea le putem face si fara asistenta platita, acasa in padurea de langa oras

Editat de ADV75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BRAVO!!!

 

Felicitari pentru ca ai rezistat efortului fizic, dar mai ales celui psihic, sint convins ca nu a fost deloc usor.

Simplul fapt ca ai terminat trainingul si ai trecut linia de finish intreg este deja o mare realizare.

Cred ca ai invatat multe despre propriile tale limite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BRAVO!!!

 

Felicitari pentru ca ai rezistat efortului fizic, dar mai ales celui psihic, sint convins ca nu a fost deloc usor.

Simplul fapt ca ai terminat trainingul si ai trecut linia de finish intreg este deja o mare realizare.

Cred ca ai invatat multe despre propriile tale limite.

 

 

Asa e, stiai ca risti dar stiai ca sunt cu ochii pe tine oameni care isi forteaza regulat norocul (in cursele profesioniste) si asta iti datea daca nu liniste, macar mai multa incredere.

 

Momentan, din pacate, raman cu manualul de mers in teren de pe forum si cu speranta altor iesiri cu enduristi experimentati si cu rabdare sa ma invete - doar una anul acesta :D .

 

 

Apropo de manualul asta, unde il gasesc ? Aici pe forum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

mama mia, da ce hardcoreala a fost acolo! foarte interesanta si partea cu pagubele si atitudinea lor fata de astea. probabil ca o sa citeasca si cine trebuie DAR, pe Media Bike la Redbull Romaniacs a fost belea pentru O maneta de ambreiaj scurtata si cot evacuare infundat dar functional, dar ca sa fiu corect a suportat KTM Austria pagubele, insa nici nu zic pentru ce la un BMW si nu prea cred ca a fost vina mea am fost tratat ca un iobag care a stricat caleasca stapinilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Extraordinar ! Asta e poligonul unde s-au antrenat Ewan McGregor si Charlie pentru Long Way Round ! Am mai vazut odata filmul zilele astea... Misto rau ! Sunt niste "speciale" tari acolo

 

Pentru Long Way Round a fost ce-a fost, partea dura a incasat-o Charlie tot acolo cand s-a antrenat pentru Dakar cateva luni, chiar cu Simon Pavey

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La sfarsit Patsy mi-a strigat:

 

Dan, it would be great to see you in Sahara and I know you would have a fantastic time, it would also help your off road riding skills tremendously - so come on go for it :-) Its going to be like the Dakar !!

 

Would be my pleasure to join you Patsy, but not alone this time. I am going to built up my own team to see you out there !

 

 

Chiar pleci in Sahara !? Am vazut ca vrei sa-ti faci echipa. Ar fi suuuuuper misto daca m-ai lua si pe mine !!! Merita sa renunt la 3 ani de concediu ca sa ma joc de-a Dakar o saptamana in Sahara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!!!ma numesc Raul si sunt din Rasnov si sunt mai nou posesor al unui BMW 1200 GS si am rugamintea sa-mi raspunzi daca stii la urmatoarea intrebare: ce presiune aveau pneurile cramponate(presupun ca erau TKC 80 sau Metzeler Karoo) in timpul antrenamentului din poligon si daca va spus in functie de incarcare sau suprafata de rulare cum trebuie reglata presiunea? Multumesc anticipat Raul!!!

 

PM imi face probleme. Incerc sa raspund aici. Erau TKC-uri

 

in poligon s-a mers putin sub presiunea standard recomandata de producator de 2,2 -2,5 adica cu 2-2,3

 

http://www.conti-online.com/generator/www/...l_manual_uv.pdf

 

presiunea a fost aleasa asa pentru ca s-a mers si pe pietris, noroi moderat si chiar si pe sosea (20 km pana la poligon). Dar motivul a fost de fapt suprafata stancoasa cu cioturi de piatra care la presiune mai mica ar fi macelarit pneul

 

In Adventure Motorcycling parca am gasit un ghid complet pentru diverse suprafete. Din pacate am cartea data. Cand o primesc inapoi fac un scan si o postez. Daca prietenul meu care are acum cartea citeste asta poate o posteaza el :) Pentru nisip si suprafeta similare multi isi scad presiunea pana la limita rotirii cauciucului pe janta...

 

sunt diverse discutii pe forumuri. uite de ex unul , chiar daca nu e chiar BMW:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=330863

 

daca ai probleme cu Psi foloseste asta :

http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

 

Cand trec prin Rasnov poate iti dau un semn sa-mi arati coclaurile mai speciale din zona

Editat de ADV75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PM imi face probleme. Incerc sa raspund aici. Erau TKC-uri

 

in poligon s-a mers putin sub presiunea standard recomandata de producator de 2,2 -2,5 adica cu 2-2,3

 

http://www.conti-online.com/generator/www/...l_manual_uv.pdf

 

presiunea a fost aleasa asa pentru ca s-a mers si pe pietris, noroi moderat si chiar si pe sosea (20 km pana la poligon). Dar motivul a fost de fapt suprafata stancoasa cu cioturi de piatra care la presiune mai mica ar fi macelarit pneul

 

In Adventure Motorcycling parca am gasit un ghid complet pentru diverse suprafete. Din pacate am cartea data. Cand o primesc inapoi fac un scan si o postez. Daca prietenul meu care are acum cartea citeste asta poate o posteaza el :P Pentru nisip si suprafeta similare multi isi scad presiunea pana la limita rotirii cauciucului pe janta...

 

sunt diverse discutii pe forumuri. uite de ex unul , chiar daca nu e chiar BMW:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=330863

 

daca ai probleme cu Psi foloseste asta :

http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

 

Cand trec prin Rasnov poate iti dau un semn sa-mi arati coclaurile mai speciale din zona

Multumesc !!!! si te astept !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...