Sari la conținut

Honda lanseaza transmisia automatica cu dublu ambreiaj


paul_biker
 Share

Postări Recomandate

Honda a lansat transmisia automatica/manuala Dual Clutch, cu ambreiaj separat pentru vitezele 1,3,5 respectiv 2,4,6. Urmariti diferenta mare dintre cele doua tipuri de cutii, din clipul de mai jos. Intr-adevar schimbarea vitezelor se face foarte lin, fara nici un soc, dar nu cumva asta va afecta placerea pilotajului? Imi imaginez ca noua cutie va face pilotajul mai sigur in conditii de vreme proasta sau asfalt alunecos. Sunt extrem de curios cum va afecta performantele pe circuit. Tot in clip se poate vedea in premiera aspectul bordului viitorului VFR.

 

 

Honda a anuntat oficial ca a dezvoltat transmisia cu dublu ambreiaj, prima transmisie complet automatica care foloseste ambreiajul dublu, destinata motocicletelor sport cu motoare de cilindree mare. Primul model ce va beneficia de aceasta tehnologie va fi noul VFR.

 

Pilotii vor avea parte de o experienta mai sportiva, combinata cu usurinta in folosire si cu o eficienta superioara din punct de vedere al transmisiei, care are ca rezultat economia de carburant fata de o transmisie traditionala. Noul VFR va fi prima motocicleta de cilindree mare ce va folosi aceasta tehnologie, si va fi lansata in Europa si America de Nord in 2010, vanzarile in Japonia urmand a incepe ulterior.

 

Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru motociclete din lume are o constructie compacta si redusa ca greutate, fapt ce favorizeaza combinarea sa cu mai multe tipuri de motoare, fara modificari substantiale. Mai mult decat atat, noua transmisie favorizeaza un control foarte precis al acceleratiei datorita controlului realizat electronic, care ajuta la schimbarea foarte lina a treptelor.

 

Pentru intampinarea necesitatilor pilotilor pe o scara cat mai larga, transmisia este dotata cu trei moduri de operare, doua dintre ele fiind complet automate (D - pentru uz normal si S - pentru uz sportiv). Modul manual contine 6 trepte, si ofera acelasi feed-back precum o cutie manuala normala.

 

Honda intentioneaza sa foloseasca treptat aceasta noua transmisie la majoritatea motocicletelor cu motoare de cilindree mare, in special la modelele sport comercializate pe cele mai mari piete de desfacere.

 

2216.jpg

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu prea inteleg rostul DSG-ului atat timp cat exista QuickShifter si Slipper Clutch. Insa nu pot spune ca nu apreciez eforturile facute de galbejiti, gen VTEC, DSG, V4, insa mi se pare ca raspund unor probleme pentru care inca nu exista intrebari :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu prea inteleg rostul DSG-ului atat timp cat exista QuickShifter si Slipper Clutch. Insa nu pot spune ca nu apreciez eforturile facute de galbejiti, gen VTEC, DSG, V4, insa mi se pare ca raspund unor probleme pentru care inca nu exista intrebari :agree:

 

Din cate stiu eu, Quick Shifteru permite doar schimbarea treptelor fara a mai trage maneta de ambreiaj. Transmisia asta noua permite atat mod full automat cat si manual fara maneta de ambreiaj. Diferenta consta in schimbarea mai lina si mai rapida a treptelor, se vede foarte bine in clipul de mai sus. Sincer nu imi dau seama ce avantaje aduce sistemul cu dublu ambreiaj fata de transmisia de pe Honda DN-01 sau Aprilia Mana, astept si eu mai multe informatii.

Mesaj completat

Advantages of the twin-clutch/DSG transmission

 

The primary advantage of the twin-clutch/DSG is that it provides the same driving characteristics of a manual transmission (i.e. quicker throttle response and no drop in engine speed when the driver lifts off the accelerator) with the convenience of an automatic. However, the ability to perform near-instantaneous gearshifts gives the twin-clutch advantages over both manuals and SMTs. Volkswagen's DSG takes about 8 milliseconds to upshift. Compare that to the SMT in the Ferrari Enzo, which takes 150 ms to upshift. Instant gear shifts mean faster acceleration: According to Audi, the A3 runs 0-60 in 6.9 seconds with a 6-speed manual and 6.7 seconds with the 6-speed DSG.

 

Articolul complet aici > How DSG Works

Mesaj completat

 

Disadvantages of the twin-clutch transmission

 

The main limitation of the twin-clutch/DSG is the same as all geared transmissions: Because there are a fixed number of gears, and the transmission cannot always keep the engine at its best speed for maximum power or maximum fuel economy. Because of this, twin-clutch transmissions generally cannot extract as much power or fuel economy from an engine as a continuously-variable automatic transmissions (CVTs). But because twin-clutch transmissions provide a more familiar driving experience than CVTs, most drivers prefer them. And while the twin-clutch provides superior performance compared to a manual, some drivers prefer the interaction that a manual clutch pedal and gearshift provide.

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e acelasi lucru.

nu-mi vine sa cred; bravo lor ca au facut pasul asta. io personal am avut ocazia sa studiez cutia dkg de la bmw m3 <e 92> si e o super inovatie. pe langa faptul ca provine din F1<si asta spune multe> am avut si ocazia sa o testez si vreau sa va spun ca nu exista nici o cutie mai rapida in schimbarea vitezelor ca asta. pentru cei care nu stiu despre ce e vorba o sa le explic in mare despre ce e vorba; practic motorul acum are 2 cutii de viteza; una pt treptele 1;3;5 si alta pt 2;4;6, fiecare cu ambreiajul sau. cand bagi in D <in viteza> calculatorul<unitatea cdi a cutiei> baga in viteza 1, dar si in viteza 2<pe aceasta tinand-o debraiata iar cand motorul a luat viteza si trebuie schimbata treapta doar ii da drumul ambreiajului de la tr 2 si-l debraiaza pe cel de la tr1<cateva sutimi de secunda>, si in functie de cat accelerezi baga tr. debraiata in urmatoarea sau o lasa tot acolo.

deci cutia de viteze sta in permanenta in 2 trepte. ce am vazut mai sus scris si nu cred ca e adevarat e faptul ca e mai usoara<dupa parerea mea lucru inposibil>pe langa faptul ca la baza e o cutie manuala normala mai are in plus o parte hidraulica<cea care schimba in locul tau>+ un modul de comanda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
e buna si ideia asta, chiar imi place.dar nu as adoptao

de ce ? <argumenteaza>

sincer si io gandeam la fel inainte cand venea vb de cutii automate, numai ca asta e o cutie manuala 100% iar schimbarea treptei se face hidraulic<e adevarat mai multa electronica = mai multa bataie de cap dar rezultatele sunt foarte bune>

<ce vreau sa repet e ca schimbarea tr se relizeaza in cateva sutimi de secunda.<ex. si videoclipul>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moshnegutzu
de ce ? <argumenteaza>

sincer si io gandeam la fel inainte cand venea vb de cutii automate, numai ca asta e o cutie manuala 100% iar schimbarea treptei se face hidraulic<e adevarat mai multa electronica = mai multa bataie de cap dar rezultatele sunt foarte bune>

<ce vreau sa repet e ca schimbarea tr se relizeaza in cateva sutimi de secunda.<ex. si videoclipul>

nush. vreau sai simt smunciturile, adica poate miar placea la un drum lung sa o folosesc. ideia e foarte buna. imi place cu e actionata cutia. pe curbe probabil va fi mult mai stabila cand schimbi. dar la masini is cu totul de alta parere. as adormi la volan daca nu as mai schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VFR 1200 a devenit practic un Pan European o idee mai sportiv :D Deci un supertourer al carui posesor nu si-l ia ca sa-l dea pe Cheia :D

 

Concluzia este ca nu strica nici un fun, face in schimb calatoria mult mai lina :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...