cristi-mic Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Dupa modelul maniacilor de italieni, care au forumuri si site-uri dedicate pe modele, incerc si eu sa pun experienta mea referitoare la Super Tenere. Dupa o vara in care m-a purtat prin toata tara, pot spune (si sint ceva italieni care ma sustin) ca n-as schimba-o cu nimic altceva. Asa ca iarna asta am tras-o pe dreapta in noiembrie si m-am apucat s-o modific, pentru ca altfel n-ar mai fi a mea 1. Releul de incarcare: se stie ca in '90 a fost schimbat de fabrica si mutat de sub laterala stinga (era unul mic si care se ardea repede) sub sea. Desi mai bine racit (aripioare), caldura de la rezervorul de ulei nu il ajuta. Asa ca l-am mutat sub bord, unde se raceste perfect (maxim 30 grade). Am fabricat doar un simplu suport de tabla, iar prinderea e aceeasi cu a modulului de aprindere. 2. Frina fata: este punctul slab al modelului, cele 2 discuri de 245 mm sint mult prea mici. Asa ca am gasit pe net (http://stores.ebay.de/MX-TEC) un neamt care face la comanda orice tip de disc de frina enduro, pentru orice model, din 2 tipuri de otel, la alegere, la preturi de 2-3 ori mai mici decit cele originale. Am mai fabricat adaptorul care decaleaza etrierul (discurile noi au 300 mm) din tabla navala de 17 mm, cu locasele de prindere frezate. Rezultatul e complet diferit...in bine. In plus, placutele de frina sint acum din azbest cancerigen, din ferodou de ambreiaj de la camioane, frezat si lipit... 3. Diverse: detaliu cu evacuarea si sistemul de prindere al crashbar-urilor. Sint facute de mine, din teava putin mai groasa la interior. Saua refacuta (a costat cam mult, dar a meritat). Batrinica dar se tine bine Alte detalii si vedere de ansamblu. Toata partea estetica am facut-o singur, cu vopsea negru mat. Avantajul e ca pot vopsi oricind pe deasupra ei, pentru retusuri, fara sa se increteasca asa cum se intimpla de obicei. Si m-a costat doar vreo 60 RON, adica 4 tuburi de spray. Bujii noi, NGK Iridium...acum porneste foarte usor (desi si inainte pornea bine), dar sper sa nu ma mai uit la ele vreo 50.000 km... Farurile au becuri "de'alea naspa, cu xenon" albastrui, 20 RON perechea, si toata lumea ma intreaba ce-am pus de bat asa tare... Bineinteles, fiecare faza are releul ei. Frinele au fost demontat bucatele si curatate. Toata instalatia electrica a fost revizuita. La fel si articulatiile si rulmentii. Toba de esapament: am gasit pe net o toba disecata, asa ca am actionat in cunostinta de cauza Asa cum se vede, gazele trec din compartimentul 2 in 4, apoi in 3 si ies prin teava subtire afara. Am taiat capacul prin care iese aceasta teava, am taiat si teava pina la intrarea in compart. 2, si am facut un capac nou, cu teava de inox, care iese exact ca si teava originala, asa ca nu se vede nimic de afara. Ca rezultat, gazele ies direct din 2-4 afara, expandind putin si in 3. Sunetul e sportiv, nu deranjeaza, dar se aude /index.php?...mp;#entry610701 PS Am bagat si Metabond in ulei, dar cred ca e cam devreme sa ma pronunt. N-as putea spune ca am observat ceva, nici in bine si nici in rau. Oricum, motorul abia se aude, asa ca la partea cu reducerea zgomotelor mecanice e cam dificil de evaluat. PPS Pentru cine vrea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 (editat) de cand este neagra park merge mai repede.... culoarea neagra taie mai bine vantu la viteza Editat Ianuarie 21, 2007 de lebadake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motor_Fan Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Salut Am avut si eu super tenere din 1990 dar arata mult mai jalnic ca al tau. Cel ce l-a avut inaitea mea nu ia pasat deloc de ea. Oricum mie mi-a placut; extraordinara pentru oras (ghidonul trece uosr peste oglinzile conservelor) pozitie confortabila, si motorul are cuplu si cai zic eu sastisfacatori. So porti sanatos p.s. daca ai nevoie de un semering nou pt locasul unde cablul de ambreaiaj face contact cu roata (nu stiu numele piesei), dar e vorba de semeringul ala mare sa-mi zici Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roadrunnerr Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Arata foarte bine, felicitari.Ca de obicei ne uimesti cu inginerii ergonomice. S-o calaresti mult si bine. supeeeer !!!!! sa ne vedem pe strada. Vant din spate! cu respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Domnu' Cristi,in timp ce dumneavoastra va ingrijeati odorul altii se plimbau,acuma se schimba rolurile Lasa ca imi refac eu drujba si ne vedem pe strada sa iti vad copilasul,apropos,experienta isi spune cuvantul,good job,ride safe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1NebunDupaMotoare Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 man, stai ca nu mai inteleg nimik. ... nu mai e rosie?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 22, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2007 Cum de ti-ai dat seama ? Nu-mi place culoarea rosie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 Cum de ti-ai dat seama ? Nu-mi place culoarea rosie.... brava cristinele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1NebunDupaMotoare Postat Ianuarie 26, 2007 Share Postat Ianuarie 26, 2007 Cum de ti-ai dat seama ? Nu-mi place culoarea rosie.... ciudat... si mie imi placea rosie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 1, 2007 Autor Share Postat Februarie 1, 2007 Revin cu niste chestii care mi se par utile (si nu numai pentru Super Tenere): - furca fata: am schimbat uleiul cu un 15W, pentru a intari amortizarea, si am precomprimat arcurile cu 2 bucse de 20 mm (neavind posibilitati de reglaj). Acum fata e mai ferma si tinuta de drum la viteza s-a schimbat mult (la 180 km/h merge perfect, fara sa onduleze, cum facea cind am luat-o). Intarirea furcii am facut-o in acelasi timp cu cea a amortizorului spate (din piulitele de reglaj). - acele de dozaj le-am dat la minim, si acum am un consum mediu putin sub 6%. Totusi, daca emulsoarele sint uzate, consumul creste si se impun schimbate (www.kedo.com pentru piese de Yamaha enduro). - mai nou, am gasit la SH un cauciuc Metzeler Enduro 3 Sahara pentru spate. 60 RON, mai duce (la mine) minim 8.000 km, se pare ca e compromisul ideal pentru strada+teren (din testele de pe net). - dupa ce am folosit toata vara (si 8.000 km cu ST) spray de lant uscat (http://www.louis.de/_30448fcedae13994f92086f587d33b0317/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=21&anzeige=0&artnr_gr=10004309) (teflon), pot spune ca lantul inca e ca nou, si ca abia acum a fost nevoie sa-l intind foarte putin. Plus ca nu murdareste, rezista excelent la apa si nu aduna praful. O sa mai scriu pe masura ce vin cu ceva nou. As vrea ca mai multi sa scrie detaliat despre ameliorarile pe care le fac.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Februarie 1, 2007 Share Postat Februarie 1, 2007 (editat) Topicul acesta e salvat in computerul meu, inca de la initierea lui de catre tine. Acum voi adauga si ce ai scris mai sus. Respectele mele . Editat Februarie 1, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 3, 2007 Autor Share Postat Februarie 3, 2007 Stiu ca a mai fost, dar nu e bai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 modele de bari de cadere pentru ST, inclusiv ale lui Cristi P.S: nu m-am putut abtine...am bagat si pozna aia porno cu motorul de ST Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 7, 2007 Autor Share Postat Mai 7, 2007 Ma da' frumos e, minca-l-ar mama pe el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 cred ca vrei sa spui "tata" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Mai 10, 2007 Share Postat Mai 10, 2007 Ma da' frumos e, minca-l-ar mama pe el... da' ,minca-l-ar unchiu.....e frumos foc....zic asa ca sunt si eu din aceeasi familie[yamaha] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Mai 11, 2007 Share Postat Mai 11, 2007 P.S: nu m-am putut abtine...am bagat si pozna aia porno cu motorul de ST Ala nu e motor de ST, e de la TDM 850Mk2 sau TRX,are aprinderea la 270, la ST e la 180 (paralell twin). Uita-te la pozitia pistoanelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 18, 2007 Autor Share Postat Mai 18, 2007 Super tare articolul asta..... STmotociclismo_motore.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Mai 22, 2007 Share Postat Mai 22, 2007 nu mai este mult si intru si eu in clubul vostru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iunie 25, 2007 Autor Share Postat Iunie 25, 2007 La asta nu cred ca mai e nimic de comentat... 100000_km.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kiki Postat Iulie 27, 2007 Share Postat Iulie 27, 2007 tocmai am achizitionat si eu un super tenere.si as vrea sa discut cu tine asupra catorva chestii.ai un id de mess? --- Mesaj completat în 27 Jul 2007 20:58 -------------daca mai ai ceva poze cu carte tehnica sau alte chestii interesante punele aici ca ma intereseaza. --- Mesaj completat în 31 Jul 2007 20:30 -------------cristi prietene mai traiesti?ma poti ajuta si pe mine cu cateva raspunsuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat August 3, 2007 Share Postat August 3, 2007 tocmai am achizitionat si eu un super tenere.si as vrea sa discut cu tine asupra catorva chestii.ai un id de mess? <small>--- Mesaj completat în 27 Jul 2007 20:58 -------------</small><br/>daca mai ai ceva poze cu carte tehnica sau alte chestii interesante punele aici ca ma intereseaza. <small>--- Mesaj completat în 31 Jul 2007 20:30 -------------</small><br/>cristi prietene mai traiesti?ma poti ajuta si pe mine cu cateva raspunsuri? mai asteapta putin pt k e plecat prin tara.. vro 3 saptamani dc am inteles bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat August 3, 2007 Share Postat August 3, 2007 poate te ajut eu: iulian_florea@yahoo.com Da un mail inainte ca sa stiu cine esti si sa dau accept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 14, 2007 Autor Share Postat August 14, 2007 http://www.tdmitalia.net/documenti/prove/tdm850.pdf Ia uitati ce interesant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 Nu mai este nici un doritor care vrea sa participe cu materiale la dezvoltarea site-ului www.tenereclub.ro ?? Orice articol este binevenit!!! Va astept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.