Sari la conținut

Super Tenere


cristi-mic
 Share

Postări Recomandate

Dupa modelul maniacilor de italieni, care au forumuri si site-uri dedicate pe modele, incerc si eu sa pun experienta mea referitoare la Super Tenere.

 

Dupa o vara in care m-a purtat prin toata tara, pot spune (si sint ceva italieni care ma sustin) ca n-as schimba-o cu nimic altceva.

 

Asa ca iarna asta am tras-o pe dreapta in noiembrie si m-am apucat s-o modific, pentru ca altfel n-ar mai fi a mea :rose:

 

1. Releul de incarcare: se stie ca in '90 a fost schimbat de fabrica si mutat de sub laterala stinga (era unul mic si care se ardea repede) sub sea. Desi mai bine racit (aripioare), caldura de la rezervorul de ulei nu il ajuta. Asa ca l-am mutat sub bord, unde se raceste perfect (maxim 30 grade). Am fabricat doar un simplu suport de tabla, iar prinderea e aceeasi cu a modulului de aprindere.

 

post-442-1169400806_thumb.jpg

 

post-442-1169400841_thumb.jpg

 

2. Frina fata: este punctul slab al modelului, cele 2 discuri de 245 mm sint mult prea mici. Asa ca am gasit pe net (http://stores.ebay.de/MX-TEC) un neamt care face la comanda orice tip de disc de frina enduro, pentru orice model, din 2 tipuri de otel, la alegere, la preturi de 2-3 ori mai mici decit cele originale. Am mai fabricat adaptorul care decaleaza etrierul (discurile noi au 300 mm) din tabla navala de 17 mm, cu locasele de prindere frezate. Rezultatul e complet diferit...in bine. In plus, placutele de frina sint acum din azbest cancerigen, din ferodou de ambreiaj de la camioane, frezat si lipit... :blink:

 

post-442-1169401198_thumb.jpg

 

post-442-1169401247_thumb.jpg

 

3. Diverse: detaliu cu evacuarea si sistemul de prindere al crashbar-urilor. Sint facute de mine, din teava putin mai groasa la interior.

 

post-442-1169401297_thumb.jpg

 

Saua refacuta (a costat cam mult, dar a meritat).

post-442-1169401340_thumb.jpg

Batrinica dar se tine bine :lol:

post-442-1169401374_thumb.jpg

Alte detalii si vedere de ansamblu.

post-442-1169401409_thumb.jpg

 

post-442-1169401445_thumb.jpg

 

post-442-1169401485_thumb.jpg

 

Toata partea estetica am facut-o singur, cu vopsea negru mat. Avantajul e ca pot vopsi oricind pe deasupra ei, pentru retusuri, fara sa se increteasca asa cum se intimpla de obicei. Si m-a costat doar vreo 60 RON, adica 4 tuburi de spray.

Bujii noi, NGK Iridium...acum porneste foarte usor (desi si inainte pornea bine), dar sper sa nu ma mai uit la ele vreo 50.000 km...

 

post-442-1169402122_thumb.jpg

 

Farurile au becuri "de'alea naspa, cu xenon" albastrui, 20 RON perechea, si toata lumea ma intreaba ce-am pus de bat asa tare... Bineinteles, fiecare faza are releul ei.

 

Frinele au fost demontat bucatele si curatate. Toata instalatia electrica a fost revizuita. La fel si articulatiile si rulmentii.

 

Toba de esapament: am gasit pe net o toba disecata, asa ca am actionat in cunostinta de cauza :D

post-442-1169402450_thumb.jpg

 

Asa cum se vede, gazele trec din compartimentul 2 in 4, apoi in 3 si ies prin teava subtire afara. Am taiat capacul prin care iese aceasta teava, am taiat si teava pina la intrarea in compart. 2, si am facut un capac nou, cu teava de inox, care iese exact ca si teava originala, asa ca nu se vede nimic de afara. Ca rezultat, gazele ies direct din 2-4 afara, expandind putin si in 3. Sunetul e sportiv, nu deranjeaza, dar se aude :D

 

/index.php?...mp;#entry610701

 

 

PS Am bagat si Metabond in ulei, dar cred ca e cam devreme sa ma pronunt. N-as putea spune ca am observat ceva, nici in bine si nici in rau. Oricum, motorul abia se aude, asa ca la partea cu reducerea zgomotelor mecanice e cam dificil de evaluat.

PPS Pentru cine vrea...

post-442-1169706596_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Am avut si eu super tenere din 1990 dar arata mult mai jalnic ca al tau. Cel ce l-a avut inaitea mea nu ia pasat deloc de ea. Oricum mie mi-a placut; extraordinara pentru oras (ghidonul trece uosr peste oglinzile conservelor) pozitie confortabila, si motorul are cuplu si cai zic eu sastisfacatori.

So porti sanatos

p.s. daca ai nevoie de un semering nou pt locasul unde cablul de ambreaiaj face contact cu roata (nu stiu numele piesei), dar e vorba de semeringul ala mare sa-mi zici

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu' Cristi,in timp ce dumneavoastra va ingrijeati odorul altii se plimbau,acuma se schimba rolurile :rose: Lasa ca imi refac eu drujba si ne vedem pe strada sa iti vad copilasul,apropos,experienta isi spune cuvantul,good job,ride safe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu niste chestii care mi se par utile (si nu numai pentru Super Tenere):

 

- furca fata: am schimbat uleiul cu un 15W, pentru a intari amortizarea, si am precomprimat arcurile cu 2 bucse de 20 mm (neavind posibilitati de reglaj). Acum fata e mai ferma si tinuta de drum la viteza s-a schimbat mult (la 180 km/h merge perfect, fara sa onduleze, cum facea cind am luat-o). Intarirea furcii am facut-o in acelasi timp cu cea a amortizorului spate (din piulitele de reglaj).

 

- acele de dozaj le-am dat la minim, si acum am un consum mediu putin sub 6%. Totusi, daca emulsoarele sint uzate, consumul creste si se impun schimbate (www.kedo.com pentru piese de Yamaha enduro).

 

- mai nou, am gasit la SH un cauciuc Metzeler Enduro 3 Sahara pentru spate. 60 RON, mai duce (la mine) minim 8.000 km, se pare ca e compromisul ideal pentru strada+teren (din testele de pe net).

 

- dupa ce am folosit toata vara (si 8.000 km cu ST) spray de lant uscat (http://www.louis.de/_30448fcedae13994f92086f587d33b0317/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=21&anzeige=0&artnr_gr=10004309) (teflon), pot spune ca lantul inca e ca nou, si ca abia acum a fost nevoie sa-l intind foarte putin. Plus ca nu murdareste, rezista excelent la apa si nu aduna praful.

 

O sa mai scriu pe masura ce vin cu ceva nou. As vrea ca mai multi sa scrie detaliat despre ameliorarile pe care le fac....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

:bigstar: :baldy: :haha:

 

Topicul acesta e salvat in computerul meu, inca de la initierea lui de catre tine. Acum voi adauga si ce ai scris mai sus.

Respectele mele :grinbandit: .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

tocmai am achizitionat si eu un super tenere.si as vrea sa discut cu tine asupra catorva chestii.ai un id de mess?

 

--- Mesaj completat în 27 Jul 2007 20:58 -------------
daca mai ai ceva poze cu carte tehnica sau alte chestii interesante punele aici ca ma intereseaza.

 

--- Mesaj completat în 31 Jul 2007 20:30 -------------
cristi prietene mai traiesti?ma poti ajuta si pe mine cu cateva raspunsuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai am achizitionat si eu un super tenere.si as vrea sa discut cu tine asupra catorva chestii.ai un id de mess?

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Jul 2007 20:58 -------------</small><br/>daca mai ai ceva poze cu carte tehnica sau alte chestii interesante punele aici ca ma intereseaza.

 

<small>--- Mesaj completat în 31 Jul 2007 20:30 -------------</small><br/>cristi prietene mai traiesti?ma poti ajuta si pe mine cu cateva raspunsuri?

mai asteapta putin pt k e plecat prin tara.. vro 3 saptamani dc am inteles bine :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...