-
Număr conținut
8.438 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Method's Achievements
Veteran (13/14)
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
-
Pai oamenii s-au uitat peste ocean și au văzut cum multe companii de acolo aplică ceea ce se cheamă "leverage" ,adica se împrumută pt a investi masiv în proiecte pe care le cred câștigătoare (vezi sistemul Uber) doar că nu au studiat foarte bine sistemul și nu au sesizat faptul ca majoritatea acelor proiecte sunt disruptive pt respectiva industrie (iarăși,exemplul Uber care efectiv a detonat industria taxi urilor și asta l-a făcut sa fie câștigător în ciuda unui leverage considerabil). Domnii de la KTM au aplicat acest leverage - s-au împrumutat pt a investi în proiecte pe care le-au considerat câștigătoare sau ieftine in comparatie cu valoarea reală însă ei nu au făcut nimic disruptive sau revoluționar în industria moto,ci și-au cumparat doar niste rivali mai mari sau mici ce erau in pozitii falimentare,rivali care din start nu aveau mare cota de piață și prin urmare nu au avut nici un edge. Probabil nu ar fi avut dificultăți dacă piața ar fi rămas la acelasi nivel ca după pandemie,dar era logic zic eu pt orice manager ageamiu ca nu va ramane acolo. Sincer nici eu nu înțeleg cum o companie de asemenea nivel a putut greși așa...
-
MotoGP exit planned for 2026 Având în vedere faptul ca au motoretele pt 2025,mi se pare logic.Dar depinde totuși dacă li se aproba bugetul,s-ar putea ca nici in 2025 sa nu fie prezenți 100%,iar de dezvoltare și respectiv performante,ce sa mai zic... Oh well,bad management duce întotdeauna la asta.
-
Ktm drops MVAgusta Nu înțeleg - aveau 50.1% din acțiuni : ce au făcut cu ele?Le-au făcut cadou celor de la Agusta? Oricum treaba se impute din ce în ce mai nasol...
-
Da.Testul a fost facut in 11-13 decembrie din cate am vazut.So...anul in curs 2024. Nu am sa inteleg in viata mea de ce contractele dintre piloti si echipe nu se opresc la sfarsitul sezonului competitional,ci la sfarsitul anului calendaristic - de ce nu stipuleaza durata contractului pana la ultima etapa si punct. Probabil nu stiu clar cu 2 ani inainte in ce data se va desfasura ultima etapa si prin urmare nu pot pune data respectiva in contract,probabil sunt si prevederi legate de sponsori,cert e ca se ajunge in situatia in care au fost mai toti pilotii - luam ultimul exemplu dintr-o lunga serie - Jorge Martin : contract cu Pramac Ducati pana la 31.12.2024,dar semnat cu Aprilia pt 2025. Dupa ultima etapa de la Valencia,in mod traditional sunt testele pt anul viitor,iar Jorge Martin ar fi putut foarte usor sa fie oprit sa se urce pe o Aprilia,pt ca el e inca sub contract cu Ducati.De obicei constructorii lasa de la ei in aceste situatii si inchid ochii,dar ar trebui gasita o modalitate sa se incheie contractele la sfarsitul anului competitional si nu la sfarsitul anului calendaristic. Nu e cazul la Acosta,el in 2024 e pilot Gas-Gas iar in 2025 va fi pilot KTM.Nu ii interzice nimeni sa participe la teste private,mai ales ca nu e (pana la 01.01.2025) pilot de uzina.Cred ca efectiv nu a vrut pt ca poate deja are vorbele facute la VR46,din moment ce KKTM miroase din ce in ce mai tare a shit,si ar fi nebun sa stea pana o sa explodeze toata buba,adica pana vor spune in comunicat oficial ca se retrag ca urmare a falimentului. Si daca (prin absurd) vor mai concura in 2025,probabil nu isi vor plati oamenii,de piloti nu mai vorbesc,probabil nu vor aduce piese si nu vor dezvolta nimic,si alte chestii minunate care se intampla unei echipe falimentare (sau pe aproape falimentare).Oricum Acosta probabil are cea mai buna idee in a pleca - pana si daca se poate.
-
Acosta nu e pilot oficial.Cel putin nu in 2024.
-
Good point
-
Se pare ca Acosta a refuzat sa mai ia parte la testul privat de la Jerez pe care îl va face KTM. Sa înțelegem de aici ca deja are vorbele făcute cu VR46? Smart boy.
-
That was my point.Asta e tot ceea ce am vrut sa zic.Realizezi ca ma contrazici spunand fix ce am spus si eu? Facepalm. Si repet eu nu am zis ca STIU eu ceva ci doar comentam pe marginea aritcolului de presa.Daca aia din presa gresesc sau nu e problema lor,nu ma apuc eu sa verific,si nici nu am cum sa stiu asa ceva, wtf...am impresia ca discut cu un copil de 6 ani Am impresia ca te plictisesti si trollezi asa ca o sa te las sa bati campiii in continuare.
-
Am zis eu ca stiu?Am zis ca mi se pare foarte aleatoriu si necalculat numarul.Lucrez foarte mult cu numere iar asta stie oricine lucreaza cu date : tot timpul cand vezi numere rotunde,sunt date din pix,din burta : "dati afara 250"...nu ajunge? "mai dati 500,sper ca ajunge acuma ce naiba". Ma a naibii coincidenta si potrivire : prima oara au dat 250 angajati,da de ce nu 237?de ce nu 241?250 fix.Si a 2a oara capatul - 500.Rotund. Astea mi se par numere scrise pe foaie din pix date din incheietura,nu vizualizat organigrama vazut posturi ce se pot reduce/taia etc.Dar normal ca nu stiu - as putea sa ma insel,ar fi putut sa studieze si fix 250+500 angajati sa le reiasa.Yeah,right Clickbait penibil.
-
Haha Ar vrea ei Pai avand in vedere ca au oprit toate liniile de productie pt ca au foarte multe moto pe stock (citisem undeva ca aproape de 132 mii unitati) si pe deasupra iti dai seama ca acum iarna nu vand nimic,si in special avand in vedere ca stie toata lumea ca firma e falimentara,deci le pot vinde doar daca le dau un ditai discount'ul...eu m-as mira sa mai angajeze vreun om inapoi. Nu m-as mira insa daca ar mai da "1000" afara Credit iarasi m-as mira sa le mai dea cineva...
-
Meanwhile la austrieci miroase urat de tot : 500 more jobs are set to be cut at KTM amid its financial woes Ce mi se pare si mai nasol e ca nu mi se pare ca au un plan si ca o fac pt a linisti creditorii - foarte random si din pix mi se par aceste concedieri "dupa ce au dat afara in trecut 250 de oameni,acum vor mai da afara 500". Suna ca si cum nimeni nu a luat joburile alea la mana sa vada care ce cum daca e necesar daca se poate misca compania fara el,suna ca si cum un manager a scris cu pixul pe hartie "taiati 250 de posturi" ca sa mai micsoram cheltuielile,dupa un timp cineva a venit si i-a raportat ca nu e de ajuns,si atunci managerul a zis "taiati 500 na poftim,sper ca va ajunge acum".Nu foarte gandita treaba,facuta in pripa si din pix,fara sa calculeze ceva,cel putin asa da impresia...
-
Nemtii sunt la alt nivel.Tot timpul au fost.Chiar m-as bucura sa vina Bmw in Gp,desi nu o voi crede pana nu voi vedea macar un anunt oficial al BMW. PIERER Mobility AG: Simplification of the shareholding structure with Bajaj Auto Acum vad ca am citit pe sarite,my bad - Bajaj intradevar nu mai detine acel pachet majoritar la KTM,insa l-a schimbat cu un pachet de actiuni la Pierer Group.Daca aceasta situatie inca persista,Bajaj are tot interesul sa nu lase sa moara pe Pierer,si inclusiv KTM.Atunci insa,cum naiba nu au om in Consiliul de Administratie la asemenea stake pe care il au?Pt ca tocmai iesise stirea ca Pierer a concediat tot consiliul de administratie in afara de el si inca 1 om... Ciudata treaba...cand ai aproape 50% din asa ceva,pui si tu 1 om acolo ca doar ai dreptul,peste 8% iti poti numi om in consiliu sa te reprezinte ca actionar,si nu ii lasi sa bata campii si sa faca asemenea datorii... Pe surse se pare ca Acosta va trece la VR46. La 3mld datorie,nimic nu e acoperit si in regula. Pai el clar nu crede si nu e de parere.Problema nu e ce crede si vrea Pecco,ci ce crede si vrea Marquez. Iar Marquez,care dupa cum bine zice,e foarte inteligent,va sesiza faptul ca isi poate crea avantaje mari daca raliaza toata echipa in jurul lui,precum a mai facut si in 2013. Dooh! A facut fix la fel in trecut,si cu mari avantaje,e normal sa ne gandim ca va face (sau macar va incerca sa faca) la fel si acum.Mai ales ca Tardozzi ii mananca din palma,si Gigi e si el cam sedus de persoana Memelului. Vom vedea in ce scaun sta Gigi - acolo sa fim atenti ! Gigi a stat in urmatoarele scaune (care au fost si alegerea lui pt pilotii nr.1 la echipa) : Dovi,Lorenzo,iar Dovi,Pecco.Vedem la anul unde isi pune funduletul - 63 sau 93?
-
Chiar ca : se preconizeaza pierderi de "very high three-digit million" pt 2024.Ouch.Viitorul e cam sumbru pt ei The Pierer Mobility statement confirms: “The restructuring process will result in additional potential losses, for example due to one-off expenses such as necessary write-downs (e.g. for capitalized development costs) and costs for staff reductions as well as the shortfall in fixed costs due to the reduced operating performance and other costs arising from the restructuring process.Consequently, for the current 2024 financial year, the company expects a negative annual net result in the very high three-digit million range due to the aforementioned reasons.” The concern is if, when creditors and suppliers are facing substantial losses, not to mention staff redundancies, the banks and creditors will still support expensive motorsport activities. The cost of KTM's grand prix activities - the Rookies Cup, Moto3, Moto2 but mainly MotoGP - is estimated at 40 million euros, with around 10-15 million from Red Bull sponsorship. One way to isolate the MotoGP project from cost-cutting concerns and ease doubts over its long-term future ahead of new 850cc machines in 2027, would be if an outside investor took over ‘KTM Racing GmbH’. Red Bull - or one of its Austrian shareholders - would be the dream choice, since it is already closely tied to KTM and could incorporate the prototype MotoGP (and Moto3) activities into its vast 'Red Bull Racing' and associated technology divisions.Red Bull Advanced Technologies already works on the RC16’s aerodynamics, while Red Bull has plenty of F1 engineers that could build its carbon fibre chassis. Red Bull Powertrains could contribute to what is already MotoGP's most powerful engine.KTM AG could be left to operate its own ‘production’ racing programmes such as motocross, enduro and rally raid. But for now, it’s all speculation, with Red Bull Racing telling that they have no comment on the KTM situation. The first creditors meeting to discuss the KTM restructuring plans is scheduled for December 20.
-
100% - RedBull rookies,echipele de moto3 moto2...KTM va da quit la tot. Eu nu vad vreo speranta de restructurare de a putea supravietui din asta si pe deasupra sa tina si divizia de racing.Exclus. Tot ce poate face Liberty este sa traga de RB sa sustina acele echipe,dar m-as mira ca RB sa fie de acord. Alti constructori noi...in aceste timpuri...nu prea vad.
-
Daca Suzuki vine cu motoretele din...2022? va lua bataie rau si constant de la vreo 6 Ducati'uri,minim 2 aprilia,minim 2 KKTM (le-am retrogradat la KKTM in lumina ultimelor ispravi financiare ),si de la Quarta. Succese fulminante ce va inregistra Suzuki,au mama... Dupa cum au spus si colegii,ar fi aberant sa vina pe nepusa masa la anul,poate sa vina cu echipa de teste si sa nu participe in competitie,sa se pregateasca pt 2027.Aa,sau asa sa vii doar sa participi ca Honda... Pai bine bine,nu am contestat ca divizia de racing are cele mai mari sponsorizari,dar revin la matematica : daca ei au sponsorizari de 30 mil/an si baga 75....degeaba "are cele mai mari sponsorizari",ca tot iesi cu o mare gaura,gaura pe care nu mai are cine sa o tina. Sau vrei sa spui ca au sponsorizari de 70+mil cat au buget?Nici povesti - echipele medii de F1 au sponsorizari de genul ala,si acolo sunt cu totul alti bani. Din cate am citit : 1.Bajaj nu mai detine acel pachet de 46.6% din KTM,au vandut acele actiuni (probabil pe foarte multi bani) catre Pierer Group in 2021 cand KTM avea incasari de aprox 1mld anual si mergea struna.Pierer s-a descurcat sa aduca KTM in aceasta stare all by himself.Capabil omul 2.S-au pus sub self administration - asta e un fel de deal cu cele 5 banci la care au datorii cumulate de 3mld sa le lase 90 de zile ca sa vina cu un plan de esalonare a datoriilor si de restructurare credibil...au timp pana pe 25 feb sa se restructureze si sa faca niste bani - au si prins o super perioada - cu totii stim ca iarna se vand motorete masiv .Sunt 2 variante : - planul este acceptat de creditori,pe ei interesandu-i sa isi recupereze sumele imprumutate+dobanzile aferente ,dar imi este greu sa cred ca vor reusi sa faca atatia bani acum din moment ce efectiv nu mai vand aproape nimic,singurele moto care se mai vand de la KTM sunt cele din clasa mica si motoare pt moto chinezesti in joint-ventures,iar pe anul trecut au avut pierdere de 195mil... - planul nu este acceptat de creditori,moment in care acestia cer falimentul si tot ce are KTM (brand names,fabrici,stoc moto,utilaje de productie si transport,echipe de racing,tot) va fi scos la mezat pt a acoperi datoriile Nici bancile nici Pierer nu vor declararea falimentului,pt banci ar insemna in mod clar sa accepte o pierdere mai mare sau mai mica - toate asset'urile KTM in mod clar nu fac 3 mld si mai ales vandute la fire sale...eu nu vad vreo iesire decenta din treaba asta pt austrieci. Orice plan cincinal fantastic de redresare nu il vad intamplandu-se,pt ca in 2025 and beyound in mod clar va fi recesiune,concurenta e foarte acerba mai ales in Europa,chinezii iau din ce in ce mai mult market-share cu moto decente la preturi imbatabile,KTM efectiv nu are cum razbi. Este doar o parere,nu am eu datele sa vad,sa inteleg 100% in ce stare financiara e KTM,dar zic eu ca matematica ii va impinge in directia falimentului. Daca se constata o recesiune dura (si firmele constata mult inaintea analistilor si statelor acest lucru),eu nu cred ca RB se va apuca sa arunce aiurea cu banii in asemenea timpuri.Au expunere destula pe toate planurile.Nu prea as crede sa mai investeasca atatia bani RB,m-as bucura insa sa o faca. Se prea poate ca indienii si/sau chinezii sa cumpere brand names - KTM are cateva branduri de renume acolo : Husqvarna,MVAgusta...chinezii au mai cumparat si alte brand names italiene in trecut - Moto Morini parca?Dar asta e tot ce vor cumpara - doar brand'urile ,cam cum a facut BMW cu Rolls-Royce in 2003,nu cred ca vor face productie in Europa,ci in China/India/Asia. Am mai auzit ca Poncharal s-a indreptat spre Ducati pt motorete,sa vedem...poate totusi o sa il vedem pe Acosta pe Ducati la anul