Sari la conținut

Method

Super Membru
  • Număr conținut

    9.118
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Permis moto din
    2010
  • Motocicleta
    '12 RR
  • Club
    motociclistii de weekend

Informații profil

  • Motociclete detinute
    ....
  • Alte autovehicule si vehicule
    VW Golf
  • Interese
    motogp fan
    F1 fan

Vizitatori Recenți Profil

4.706 citiri profil

Method's Achievements

  1. Echipele promoveaza piloti de moto2 pt ca pilotii de moto2 sunt meserie - daca ai vazut o cursa de moto2 (nu zic live,ca live intelegi instant ce incerc eu sa explic - eu m-am ingrozit efectiv cat de exacti sunt).Toti,absolut toti campionii pilotii care spun ceva in motogp toata lumea buna a venit din moto2 (exceptii infime...Petrucci parca?)....si tu zici ca moto2 e de porc...mda....inseamna ca toti campionii din gp de la Rossi pana acum la Acosta si Marquez au venit degeeaba - trebuiau sa aduca de la sbk ca ii rupeau pe astia Ti-a explicat si colegul mai sus,vorba lui s-a discutat si in dunga acest subiect - pilotii de sbk au avut prestatii nu slabe ci derizorii in motogp (pt ca A pt ca B pt ca etc - doesn't matter - rezultatele raman),in timp ce pilotii de moto2 ce au trecut in sbk si pilotii care erau prea batrani pe final de cariera etc si au trecut in sbk au rupt. Astea sunt facts - rezutatele vorbesc - daca parerea ta e diametral opusa fata de facts (cum se intampla de multe ori dealtfel),e problema ta.Asta inseamna ca visezi,ca iti doresti dar nu ca se si intampla - omul e liber sa viseze eu nu am o problema cu asta,doar ca visele sperantele etc nu corespund realitatii. Realitatea e cea spusa de colegul mai sus - si pana acum nu s-a materializat nimic in sensul in care propovaduiesti tu cu pilotii de sbk.Speram sa o faca turcul - hai cu rahatul turcesc (e un fel de mancare f bun daca ai fost la Stanbul,nu o jignire ) Exact - esti liber sa vezi in Q ce vrei tu,don't let me stop you.Eu te-am contrazis in legatura cu asta - avem pareri diametral opuse,e ok - nu trebuie sa avem toti aceeiasi parere. Problema (mea) cu ce ai zis tu (daca urmezi firul logic al apostrofarii de mai sus) e atunci cand imi spui ca sunt arogant cand spun ca Yamaha are o abordare/strategie gresita : nici unul nu suntem in masura sa declaram ceva in cunostinta de cauza - nici eu despre Yamaha nici tu despre Q - nu avem o parere avizata in legatura cu aceste subiecte. Insa eu cand ma uit peste rezultate,pot sa imi formez o parere personala in legatura cu strategia lor si sa trag o concluzie bazat pe faptul ca acum sunt pe ultimul loc si in trecutul apropiat erau pe 2,si sa o spun aici.Asta nu inseamna ca sunt arogant,sau ca nu ar trebui eu sa comentez prestatiile Yamaha. Daca eu nu ar trebui sa comentez prestatiile Yamaha,nici tu nu ar trebui sa comentezi prestatiile lui Q.Sau a altui pilot.Sau echipa.Simplu - egalitate. Ma indoiesc ca e asa,stiu teoria ta - e vina lui Q.Orice la Yamaha nu e pt ca dorm ei,ci pt ca e Q acolo.Cand era Rossi,mama ce mai mergea - stim placa. Dar presupunem - cum era aia la matematica - presupunem prin absurd ca e fix asa precum zici tu : pai atunci a cui e vina mai maestre mai???Nu tot a lui Yamaha??? A cui e vina cand seful de proiect apleaca urechea la avioanele unui pilot? Si hai ca Honda are o urma de scuza - se poate calca in ea scuza ca rezultatele le-au dat peste ochi din 2020 pana acum - dar totusi ei au ascultat de un tzspe ori campion mondial,Yamaha asculta de neica-nimeni. A cui e vina cand seful de proiect bajbaie sau asculta pilotii?(Avem aici lectia unui sef de proiect meserie Gigi-Lorenzo "this is the bike - you should adapt") A cui e vina cand o echipa angajeaza un pilot "supraevaluat","care nu stie sa mearga in curse","nu stie sa depaseasca""cu cea mai mare rata de regresie in curse" etc - vorbele tale si cauta sa il mai si prelungeasca?A lui Q?A lui Gigi dall'Igna?A lui Rossi?A lui Bartolini?Sau totul e vina Yamaha? Ai (as usual) o carenta de logica : pe de o parte lauzi Yamaha (am uitat pentru ce...pentru heritage ca pt altceva pt ce?) si inginerii sai,pe de alta parte spui ca majoritatea oamenilor de top angajati de Yamaha sunt de mare porc.Pai de aici tragem o singura concluzie : daca oamenii angajati de Yamaha (si nu ma refer la femeia de serviciu ci la oamenii de top - pilotii sefii de echipa,sefii de proiect etc) sunt precum zici tu ca sunt,inseamna ca insusi echipa e de mare porc,prin urmare strategia lor de abordare nu e deloc corecta,nu? Trage tu concluzia
  2. O echipa de uzina sa se bazeze pe un nene de 29?30? de ani care n-a facut in viata lui o cursa in motogp....destul de...naiva?optimista? nici nu stiu cum sa o calific. Eu nu cred ca se bazeaza pe turkish delight,cred ca ii dau si lui o sansa.La o echipa de client.Dar prim pilot...meh.Chiar daca il pierd pe Q,nici chiar Yamaha nu ar fi atat de disperati.E frumos si cu stoppie si cu drift si cu sbk,dar aici e alta liga,si el nu a parcurs 1km de cursa macar - ne bazam pe wishful thinking deomcadata.Bine ar fi sa confirme,eu am indoielile mele cu privire la pilotii veniti din sbk,nu mai reiau,dar ii doresc sa mearga avion.Forza! Da da - clar e un efort financiar in plus,insa nu am zis sa o faca la nivelul F1,ci la nivelul Ducati macar - asta daca vor sa recupereze timpul si performanta pierdute ! Nu? Tu vrei sa te ridici de pe ultimul loc pe locul 2?3? macar nu?Banuiesc ca asta vor....dar daca nu sunt dispusi sa investeasca macar la nivel cu cei de pe podium (nu mai zic ca in mod normal pt a recupera gap'ul ar trebui sa investeasca peste ei),dar daca nici in ritmul lor nu esti dispus sa vii....ce pretentii sa mai avem la a recupera?Ori Ducati dupa cum chiar tu ai aratat,deja dezvolta 2027.So? Daca o luam asa pe sistemul "tu crezi ca aia nu stiu ce fac?bine ca esti tu destept sa le spui" nici nu mai are rost sa discutam. Pe acelasi sistem si tu esti foarte arogant catalogand drept neperformant sau ca nefiind in stare sa exploateze motoreta la maxim un pilot campion mondial precum Q. Eu comentez ce vad - si anume un constructor reputat care acum 5-6 ani se batea la primele locuri din clasament acum e pe ultimul loc.Astea nu sunt nuante,sunt facts.Ori daca a ajuns pe ultimul loc,in mod sigur strategia lor nu e corecta.Sau bine,sunt 2 variante : a) strategia lor de dezvoltare nu e corecta,de aia si locul pe care au ajuns b) strategia lor e corecta - Yamaha isi dorea cu ardoare ultimul loc la constructori.Obiectiv implinit. Alege tu o varianta Ideea de baza ramane - sunt in deep shiiit.Nu cred ca asta au intentionat,deci prin urmare clar au zbarcit-o. Repet - dezvoltarea nu tine de Q,sau nu ar trebui sa tina.Daca tine,inseamna ca strategia lor e prosteasca - revenim la HRC 2019 and beyound care ne-a aratat ce se intampla cand te iei cu dezvoltarea dupa directia dorita de pilot. Rezultatele vor aparea cand vor avea o directia clara si corecta - iar acea directie trebuie imprimata de seful de proiect,nu de Q. Q trebuie doar sa dea blana orbitoare.Si eu zic ca da.Daca va veni altul nu va reusi zic eu aceeiasi blana orbitoare. Pai tocmai - aveai un proiect mulat special pe guma fata proiect pe care te-ai co(d)it sa il schimbi din 2016 incoace,si acum cand ii vine apa la moara din nou acelui proiect,tu il schimbi cu un proiect mulat special pe guma spate?Fix acum cand se schimba iar lucrurile? Logica?In afara de faptul ca actioneaza cu un retard de 10 ani? Aparte de faptul ca apropo de buget - arunci o moto la gunoi in 2025,ca mai apoi sa arunci inca una la gunoi in 2026? In fine,sa vedem ce o iesi.Dar nu as miza mare lucru pe ei.
  3. Perfect de acord.Din motive total diferite la fiecare din ei,dar intradevar,asa e. Problema la JM e faptul ca uite,pe a 2a parte a sezonului deja Aprilia nu mai era un proiect in dezvoltare (meh,toate chiar si Ducati sunt intr-o dezvoltare continua - asa e racing'ul la nivel de top),ci un proiect ajuns in faza de fructificare a rezultatelor,insa JM tot nu a fost in stare sa faca nimic cu ea,pt ca JM a fost accidentat tot anul.Din vina lui desigur - asta la el se deconteaza si ca vina si ca rezultate. Nu mi se pare ca a gandit bine,si "rezultatele" se vad. Yamaha trebuia sa isi dea seama ca au nevoie de mult mai mult decat decat de un proiect rushed pentru a reveni la bataie pt podium,si sa isi faca temele temeinic pt 2027 pt ca aveau dezlegare la Dorna sa testeze sa faca absolut tot ce pot nu aveau limitari. Asa,facand acest talmes-balmes - "uite V4 la traditionalul Missano - dati-va cu el insa doar o data - nu e bun?dar stati ca nu i-am dat drumul la motor decat la 85-90% din capacitate,stati ca nu am sortat inca aero,stati ca mai avem probleme la balance,aa are aceleasi probleme ca si L4? stati ca sa vedeti voi la Sepang in 2026 cum il facem" etc etc nu mi se pare ca a rezolvat sau va rezolva nimic ba dimpotriva - toate aceste balbe i-au demonstrat lui Q faptul ca Yamaha nu (mai) e in stare sa scoata o moto capabila de podiumuri,cel putin nu pana imbatraneste Q. Nu mi se pare ca Q greseste daca vrea sa plece de la Yamaha,mi se pare ca a gresit in vara lui 2024 cand s-a grabit sa semneze foarte foarte repede in sezon momit de ei de bani si de faptul ca il adusesera pe Bartolini.Ok ok nu il contesta nimeni pe Bartolini insa e foarte greu sa schimbi din radacini modul de a lucra al unei echipe.Japoneze mai cu seama.Si dupa ce il schimbi sa ai rezultate intr-un an 2. Q cred ca se mintea singur de fapt,credea si el ceva ce daca ar fi privit realist,obiectiv,si la rece,ar fi vazut ca nu are cum sa se concretizeze decat in mult mai multi ani decat are el la dispozitie pt a fi competitiv. Q nu "da cu barda in munca echipei" - proiectul Yamaha nu trebuie,nu are voie sa depinda de Quartrararo sau alt pilot,oricare ar fi el.Un proiect sanatos e condus de seful de proiect,nu de pilot,si continua pe aceeiasi linie (trasata ghici de cine - tot de seful de proiect) indiferent ce piloti se urca pe respectiva motoreta.Eu cred ca Yamaha il vrea insa nu prea vad cum l-ar putea tine...afara de faptul ca vor scoate o raketa la Sepang 2026,ceea ce e naiv deja Daca au facut un proiect dezvoltat sanatos dupa cum am spus mai sus,plecarea lui Q ii va leza doar la nivel de rezultate (pt ca le va fi extrem dar extrem de greu sa mai aduca un pilot capabil de asemenea performante) si nu la nivel de dezvoltare. Daca au facut insa un proiect a la Honda/2019 dezvoltat pe avioanele din capul pilotului,atunci o merita.Dar nu cred ca e cazul,lectia HRC/2019 si ce a urmat la Honda dupa aceea e inca vie in memoria colectiva. Eu cred ca pare doar ca a imbunatatit acest aspect tocmai pt ca nu a fost nimeni capabil sa il "calareasca",sa il puna sub presiune.Presiune reala,nu 2-3 ture la inceput de cursa cand merge finut pe gume reci. Intradevar - nu prea are cine sa il puna sub presiune,nu ca nu ar fi cativa piloti capabili - Q,Acosta,Pecco in zilele bune,JM a la 2024,poate si Bez intr-o zi buna,dar problema cu toti astia (in afara de Pecco) este faptul ca nu au sub cwr si nici in boxa ceea ce are el - adica cel mai bun material posibil. Mai e o sansa - Aprilia a progresat foarte mult si sper sa duca batalia sus la Ducati.Sunt sanse,sunt ceva sanse. Si pt 2027,daca e precum zice colegul damager (vezi?tin minte,mi-a ramas in cap,eu chiar sper ) si anume faptul ca gumele Pirelli din 2027 vor fi diametral opuse - si anume fata mult mai buna decat spatele,iar Ducati e facut special pt a profita de guma spate f buna Michelin,poate va iesi altcineva peste ei.Doamne-ajuta. Mai are de mancat aprilia - nu e inca acolo langa Ducati.Vei vedea cand urca MM la anul pe Ducati unde ridica stacheta - Aprilia e mai slaba vizibil. Si chiar daca ar fi sensibil egale,mai ramane problema MM vs Bez si/sau MM vs JM...oare in ce parte crezi ca se va inclina balanta? Nu e vorba de a nu incepe - procedeaza foarte gresit.Si asta cu dezvoltarea unui proiect nou s-a mai facut,nu trebuie sa inventeze Yamaha apa calda. Eu ma uit la cum se facea in F1 pe care il iau de etalon in racing in aspectul tehnic - echipele dezvoltau 2 proiecte in paralel,unul actual si unul pt anul viitor sau 2 ani etc in functie de schimbarea regulamentelor,iar cele 2 proiecte aveau fiecare echipa sa de dezvoltare si nu interferau,dandu-i-se fiecaruia resursele oamenii si atentia totala. Acest talmes-balmes Yamaha nu a adus nimic bun nici pt performantele actuale ale Yamaha si zic eu ca nici pt cele viitoare. E util pt ca se obisnuiesc pilotii cu V4?Pilotii sunt problema?Serios?S-a obisnuit Bez cu Aprilia instant.S-a obisnuit Miller venit de pe KTM V4 cu sasiu de carboon cu Yamaha L4 cu sasiul de Alu instant - nu pilotii sunt problema ! Problema e ca absolut tot ce a facut Yamaha anul asta si la anul va trebui efectiv aruncat la gunoi : pt 2027 e nevoie de cu totul alt motor - se schimba alezaj si cursa - se schimba tot de la zero,e neovie de alt balance avand in vedere guma fata mai aderenta,alt cadru alt orice. Ce au rezolvat,ce au imbunatatit ce au progresat ei?NIMIC. Nu e vorba de idei rigide,e vorba de lipsa de coerenta,care iata - duce la rezultate dezastruoase.Ce rezultate crezi ca vor avea cand va pleca Q? Am mai zis - cred ca actuala configuratie Yamaha ar fi dat mai bine pe o guma fata mai aderenta,pt ca fix pt asta a fost construita.Acum ei o arunca la gunoi....nu mai zic de ideea cu V4 pt ca V4 e raspunsul la toate problemele - nu,nu e.Si deja intrevad si ei asta,grip'ul si balance'ul e raspunsul insa nu au asa ceva. True that. L-as baga si pe Q in acest club select - nu de alta dar nu putem spune ca nu a scos niste rezultate decente dintr-o moto din care altii nu au scos nimic. Dar na,la fel ca si MM in 2022-2023 - nu poti ridica o moto mai mult de 10-15% din conditia ei. Eh,da,din pacate astia sunt cei mai periculosi - probabil au dezvoltat in paralel (exact precum ziceam mai sus) cele 2 moto - 2026 si 2027 inca de anul asta : 2 proiecte diferite fiecare cu seful sau de echipa si oamenii sai.Si vor continua dezvoltarea lui 2027 si la anul cu acelasi aplomb,si iar vor veni cu arma letala. Sper insa sa ma insel si sa se strecoare niste flamboism italian in aceasta abordare nemteasca ...adica sa nu o nimereasca la perfecat,ca atunci ne-am lins pe bot de orice farama de spectacol.
  4. JM s-a accidentat grav in anul de debut la Portimao - maini picioare rupte nasol (nu ca sa iti rupi 12?17?coaste nu ar fi grav) si tot a revenit.Nu asta e problema - problema e 1.daca se poate adapta pe Aprilia 2.daca il mai suporta Aprilia.Pt ca deja a dat cu oistea-n gard rau de tot si nu o data : prima oara cand s-a accidentat ca prostanacul in presezon fortand aiurea (dar aia hai sa zicem ca e scuzabila),a 2a oara cand s-a accidentat mult mai nasol la mana tot in presezon la motocross (aia nu prea e),si a 3a oara cand a vrut sa plece la LeMans dupa 5 etape declansand acea clauza de reziliere pe baza de moto neperformanta cand el nici nu incalecase vreodata respectiva motoreta in cursa. Deci Aprilia ar avea toate motivele din lume sa nu il mai prelungeasca la anul pt 2027. Eeeexact. Suspectez ca oamenii chiar s-au dat peste cap sa il convinga pe Q sa ramana cu acest V4 insa tot ceea ce au facut este sa isi arate limitele. Pe partea cealalta insa,si asteptarile lui Q in privinta lor sunt nerealiste - nu poti sa crezi ca un proiect cu totul nou facut de o companie atat de "legacy" care n-a mai venit cu ceva nou de la big-bang de...15?ani? va rupe norii.Deja daca ajungi sa crezi asa ceva,te minti singur,si cu nerusinare Nu mi s-a parut vulnerabil Marquez.Dimpotriva - a aratat (a cata oara?) cat de puternic este, atat pe circuit ridicand stacheta masiv dupa cum bine ai zis,si ca viteza pe un tur si ca ritm de cursa,mai ales ca adaptare la absolut orice materiale de concurs dar si ca pregatire a unui sezon dar si ca liant in cadrul echipei strangand pe absolut toata lumea in jurul lui. Isi pregateste toate cursele extraordinar,nu lasa nimic la voia intamplarii si nu da nici o sansa nimanui - e un ucigas cu sange rece ca sa zic asa. Singura vulnerabilitate a lui (am mai zis-o) mi se pare a fi faptul ca atunci cand lucrurile de pe pista nu merg conform calculelor lui prealabile,se precipita de multe ori mult peste limite incercand sa faca lucrurile sa "revina" la felul cum le gandise el in prealabil - gen daca stie conform graficelor studiilor prealabile etc ca are pace peste toti si are strategia sa conduca cursa din primele tururi si sa impuna ritmul si vine un zapacit ca Acosta si il depaseste desi e clar ca respectivul isi rupe gumele si nu are pace overall ca al lui,atunci forteaza de multe ori ca sa revina la ce calculase el in scenarii. Sau daca face o greseala in quali cade si nu isi indeplineste obiectivul dinainte calculat,iar o ia nitel razna. Eu cred ca doar asa poate fi batut - fortat sa greseasca.Problema cu aceasta strategie e ca trebuie sa fii mai rapid decat el macar pe perioade scurte nu pe toata cursa,insa asta s-a dovedit foarte problematic pt ceilalti pana acum.E foarte greu si la anul va fi si mai greu.
  5. Eu cred ca Acosta va pleca : KTM gp e pusă la mezat de către Bajaj iar după ce declaratii a dat CEO'ul lor e clar ca nu vor investi 1cent în ea ca și efort de cursă ci doar pt a o face frumoasă pt vânzare.Depinde cine o va cumpăra - dealul cu CFMoto a cazut - am înțeles ca Bajaj cerea 100+mil si nu s-au înțeles la preț. Ori dacă echipa e la vânzare totul e foarte nesigur și pt contractele pilotilor și pt finanțele echipei pe viitor și atunci e normal ca Acosta sa vrea sa își găsească ceva stabil și mai ales performant - de asta înainte,când s-a spart buba KTM și nu primiseră încă cei 475mil de la Bajaj,Acosta s-a dus ață la Uccio sa facă vorbele rapid. Omul își vede de interesul lui,și are și dreptate.Ok Ok a fost sprijinit și adus în gp de către KTM dar nu are nici un sens sa se scufunde cu epava,asta face în mod tradițional căpitanul,nu?
  6. Da și eu zic ca zvonul cu Pecco e tras de păr. Și cu turcul...stai sa confirme (eu sunt destul de pasimist in privinta asta) inainte ca ei îl vad deja ridicat la echipa de uzină. Acuma na...trebuie sa ii iertam pe jurnaliști - aud și ei o vorba și o umfla sa aibă cu ce sa umple rubricile,având în vedere ca oricum în perioada asta nu se întâmplă nimic despre care sa scrie... Și vorba aia : si ceasul defect arata ora exactă de 2 ori pe zi încă,deci you never now : tragand in intuneric poate nimeresc ceva
  7. Yamaha are reportedly planning a full reset for 2027, with Fabio Quartararo likely leaving and Toprak Razgatlioglu expected to step up to the factory team after his debut with Pramac. Francesco Bagnaia has emerged as a serious target as Ducati shift focus toward younger riders like Fermin Aldeguer and Alex Marquez. If talks progress, Yamaha could field a Bagnaia Toprak pairing, marking one of the biggest rider shake ups ahead of MotoGP’s 2027 rule era. Deocamdată doar la nivel de zvonuri dar n-ar fi rău,n-ar fi rău. Meh,pe partea cealaltă mi se pare un zvon bazat pe multe premise neconcretizate : - Pecco sunt convins ca nu va renunța la un post la prima echipa din gp doar pt ca nu s-a înțeles bine cu o motoreta într-un singur an - turcul,băiat bun,a mers decent în acest test (spre deosebire de cel inițial când hai sa zicem ca era la primul contact) Dar asta nu înseamnă nimic : cine știe dacă se va adapta la tot ceea ce înseamnă motogp șamd - un test în ziua de după gp nu prea înseamnă mare lucru.Una sunt testele alta sunt cursele. Sa vedem. Dar ar fi o chestie interesanta - cred ca Pecco n-ar fi rău deloc pt Yamaha - e un pilot bun și muncitor. Pe de alta parte,cei cu ceva experienta in sportul asta au o alta parere : Neil Hodgson warns that Toprak Razgatlioglu may have made a mistake by joining Yamaha for the 2026 MotoGP season. Hodgson argues that Yamaha’s current MotoGP bike — still being reworked into a V4 — is far from ideal, and says Toprak’s aggressive braking style might not mesh well with the front‑slick tyres used in MotoGP. Despite Toprak’s stellar record in the WorldSBK (two‑time champion, 63 wins), Hodgson believes the timing is off. He suggests a different route — perhaps sticking with Superbikes or waiting for a more competitive MotoGP bike — might have been wiser. “I think he’s signed for the wrong manufacturer … Yamaha are in a little bit of turmoil.” “If you do that [his epic braking] with a Michelin front slick on a MotoGP bike, it will lock and you will faceplant.” Cred ca sezonul 2026 va fi interesant mai degrabă prin mutările piloților.Mai am niște sperante în revirimentul lui Bagnaia (dacă va exista), și o licărire slaba de la Aprilia-Bez care poate va reuși sa îl provoace pe Marquez la niște skirmish'uri dar overall pe pistă cred ca, campionul deja e știut.
  8. Cand ignori rezultatele din clasamente pentru a-ti masca gaurile teoriilor tale,cand ignori ce spun special pentru ca nu ai cum sa o intorci...deja e childish. Repet - verifica clasamentele : Yamaha a "progresat" asa : 2019 - locul 2 (cu Honda lui Marcel pe locul 1) 2020 - locul 2 (deja Ducati urca pe 1 - vezi?ASTA E PROGRES !!! 2021 - locul 2 (the same - Ducati pe 1 2022 - locul 2 2023 - locul 4 2024- locul 4 2025 - locul 5 (ultimul) Cum poti tu sa sustii ca asta e progres?Haidi bai nene bai ca nu are rost sa vorbim asa. Stiu - o sa spui ca din cauza lui Q eu REGRESAT in halul asta,insa, aparte de lipsa de logica a faptului, pilotul nu e sef de proiect,care sef de proiect trebuie sa aiba o directie clara de dezvoltare iar inginerii trebuie sa confirme feedback;ul pilotului prin telemetrie samd.Daca Q ar fi de vina si i-ar duce in directia gresita (desi e aberant,repet - pai progresezi iei campionatul dupa aia nu mai stii sa mergi?desi se vede ca omul stie sa mearga,doar ca nu are cu ce) - deci chiar si daca Q le-ar da feedback gresit : 1.ar trebui ca inginerii sa vada prin telemetrie ca feedback'ul lui e gresit 2.ar fi trebuit demult sa isi gaseasca alt pilot. A cui e vina in ambele cazuri?Pai cine e manager?Q? Lasa-i sa se desparta si sa il vedem pe turcul in actiune prim solist. Si pe Q hopefully la Aprilia. Nici eu nu cred ca Rossi va renunta la Ducati,vorba ta da vrabia din mana pe cioara de pe gard. Aprilia are Techouse cu moto factory cine stie daca se mai indura sa dea alte moto noi samd,complicat...
  9. e adevarul - au frecat-o in cap de prin 2015-2016 incoace in timp ce ceilalti progresau galopant. Colegul e mai de demult si isi aduce aminte ca si mine cum a tipat Rossi (degeaba) ca Yamaha e singura cu qs de strada in timp ce toti ajunsesera sa aiba seamless. Foarte foarte buna intrebarea Eu nu stiu sa raspund la ea - nu imi aduc aminte de nimic. Ultima inovatie tehnica a Yamaha de care imi aduc eu aminte e....motorul big-bang inline 4 care intradevar a fost o inovatie fantastica la acea data.Dar asta a fost in ancient times - 2007?2008? Colegii sa ma corecteze daca mai exista inovatii vazute prima data la Yamaha,poate nu imi aduc eu aminte. Insa degeaba te implici, daca nu lucrezi in directia buna,te zbati ca pestele pe uscat - vezi Honda. Daa,se vad misto progresele - sunt direct ultimii Iar te-ai uitat la clasamentul din 2009...nostalgicii astia 2025 Constructor's championship : 1.Ducati 2.Aprilia 3.KTM 4.Honda 5. (ULTIMA,COADA) - YAMAKA Valoare Au progresat maxim - in 2024 au terminat pe 4,cu Honda ultimii,in 2023 tot asa,in 2022 au terminat pe 2. Frumoasa curba de progres,numai ca e un "progres invers" - merg din ce in ce mai rau - progreseaza in jos Asa progrese....sper sa aiba Ducati ("rautacisme",hater Marquez) Nu iti mai contrazic si celelalte elucubratii prin care incerci sa ii scuzi cumva pe japonezi si desigur sa il invinuiesti pe pilot pt problemele si lipsa de performanta a motocicletei - realitatea de pe circuit,din punctaje,de oriunde te contrazice,dar normal ca asta nu iti va schimba opinia si discursul. Oh well... Eu raman la ce am zis mai sus - hai cu break'upu fiecare pe drumul lui si sa vedem dupa aceea ce performante face Yamaha si Q fiecare pe barba lui. Eu n-as avea tupeu sa pun un leu pe Yamaha ca va misca ceva - si indraznesc si un pariu - in 2026 tot ultima termina in clasament - acelasi progres fulminant care i-a caracterizat dintotdeauna
  10. Doamne ajută Hai cu despărțirea Și după aia sa ii vedem pe fiecare în parte cât și ce poate
  11. Motoreta aia se vede ca are zeci daca nu sute de ore de windtunnel.Oamenii nu se uita la Ducati si arunca si ei o codita pe spate si dau o tura sa vada ce iese - astia studiaza si vin cu ideile lor - si daca sunt pe directia buna - si se pare ca sunt pt ca probabil au ingineri doxa,iata ca se vad si rezultatele. De aia criticam (si critic) abordarea Honda care arunca piese nestudiate pe motoreta ca mai apoi dupa 2 curse sa le schimbe cu altele - a face trial and error e cel mai "pe bajbaite" mod de progres.Aprilia works the right way si asta se vede,iata, in rezultate. Daca la anul mai ridica puterea doar putin,mentinand performantele din a 2a jumatate de 2025,cred ca vom avea o batalie pt campionat - 90% tot Memelu va castiga,dar macar vom avea la ce ne uita,nu va fi no contest ca anul asta. Eh,eh cine stie daca ar fi reusit - Aprilia dupa pauza de vara a fost mult peste Aprilia dinainte de pauza. S-ar fi putut sa impuste una si cu MM pe pista - degeaba e Memelu meserias daca ala e mai rapid - tactica Lorenzo - s-a vazut aici la Valencia - ai vazut ce start a luat Bez?Raketa. Ok - e o problema in tactica Lorenzo - ala mergea fantastic pe gume reci in primele 2 tururi - astia nu pot sa mearga asa,si atunci sunt "deschisi" la atacuri specifice ale lui MM - adica block-pass meltenesc si apoi o impiedicare ca respectivul sa isi faca ritmul de cursa.Dar meh - cred ca Bez tot s-ar fi descurcat macar de una. Nu stiu daca Acosta sau motoreta in sine are prea multa apasare si distruge guma spate.... Din ce am vazut eu ei sunt toti foarte agresivi pe franare,pe pick'up si accelerare cred ca Ducati sunt mai agresivi.
  12. Oare cati piloti ar vrea pt la anul un GP24 de fier vechi?Nu neaparat de la Ducati...ma gandesc aici la Mir care cade pe Honda aia non stop,la Acosta....ehe,saracii ce n-ar face ei pt una din aia Nu intelegeam de ce - aa ,se da doar asa de fenta?Nu il vedem si pe asta la motogp la anul sper nu? Ca va avea performante cam ca Chantra.... Si eu zic la fel si tot timpul am zis ca JM este hai sa nu zic cel mai rapid pilot din pluton dar in top 3 - doar ca degeaba esti rapid daca esti labil psihic - acum esti super vesel maine esti disperat poimaine esti posomorat si vrei sa dai quit samd.Undependable. Aa,si mie imi place de Fermin (imi placea mai mult de colegul sau de la moto2 Alonso Lopez dar intradevar Fermin e peste el) - e simpatic e destul de rapid overall un pilot bun.Am zis doar ca nu e un pilot de masura lui Acosta.Insa mergand cu lemnul,n-ai ce - cred ca a scos maximul din ce se putea cu acel...material.Nu cred ca gresea managementul de gume,cred ca efectiv vroia mai mult si zicea "daca fac management cf programului ajung pe 8 - fuck it - hai sa ma bat cu ei" - si normal ca isi rupea gumele si cadea in clasament.Dar e normal pt un pilot asa de tanar sa fie exasperat cand vede ca el poate mai mult si moto e incapabila. Si victoria lui Aldeguer a fost circumstantiala - Acosta nu a avut acel noroc.Poate e mai bine ca nu a avut e mai bine sa nu ai sperante,ca atunci actionezi si cauti altceva...asa mai lua o victorie un podium se gandea "hai ma ca se poate si cu astia" cand de fapt nu se poate. Apropo de kktm,se schimba conducerea,se schimba si declaratiile "With Bajaj as our parent company, we now have a strong industry expert… We want to leverage these synergies to bring KTM back to the top,” said CEO Gottfried Neumeister. After the EU approved the takeover, Bajaj Auto B.V. has become the sole owner of Pierer Bajaj AG, now renamed Bajaj Mobility AG. Massive restructuring is already underway, including a 50% cost-cut target for KTM’s Austrian operations — and that pressure extends all the way to MotoGP. “Now it is up to us to consolidate and regain trust,” Neumeister emphasized, acknowledging the company’s financial struggles and production cuts. KTM’s racing future remains uncertain. The €60 million MotoGP program is on the table, with Bajaj yet to commit to funding it long-term. The search for an investor has been ongoing for a year — even a recent meeting with CFMOTO ended without agreement. Meanwhile, former KTM ally and Remus CEO Stephan Zöchling has re-entered the picture. Despite past conflict with the Pierer Group, his deep connections in business and politics make him a potential key figure in securing MotoGP’s future at KTM. “Without Zöchling, we would have gone bankrupt,” Neumeister admitted — explaining why he was seen again with Zöchling at the Valencia GP finale. With sales down, production cuts, supply shortages, and rising global pressures, KTM faces one of the most critical turning points in its modern history — and the next months will decide whether the RC16 continues on the MotoGP grid under new ownership. Traducerea pe diagonala : Bajaj a cumparat KTM ca sa faca bani cu el,nu glorie (dooh!) si prin urmare vrea sa restructureze = sa taie cheltuieli - iar divizia de Motogp e prima pe care o va taia (si pe buna dreptate).Au pus-o la mezat - nu s-au inteles cu CF Moto la bani - acum vor sa i-o vanda baiatului care are Remus Exhausts.Proasta combinatia daca ajunge la Remus - nu il vad pe baiatul ala sa aiba banii necesari sa suporte un asemenea efort financiar ani la rand. Si nici nu pot deloc sa il condamn pe Rivola avand in vedere ce a incercat sa faca Martin,chiar daca sunt fan Martin.Nu poti sa faci asa ceva - sa vrei sa pleci cand tu nici macar nu ai mers 4real cu motoreta aia - e insane. Intrebarea cea mai mare este : pe cine pe cine vor sa aduca oare? Inteleg ce zici,dar sa nu uitam ca TOATE victoriile KKTM au fost circumstantiale - nimic sustenabil (cuvant la moda),nimic care poate fi repetat,nici o consistenta.Acosta a avut niste ocazii,nici una clara insa.Deh,a si venit intr-un moment...in 2024 cand MM era deja pe val,JM pe val Bagnaia pe val...imagineaza-ti cum era daca venea in 2020 Nu prea avea cum sa plece de la KTM ca a venit intre perioadele contractuale (2025-2026 fiind cea actuala),el venind in 2024 cu contract multi-year...pe de o parte avea contract la sfarsit de 24 pe 25-26 si na pleci dupa primul an rookie?Cand te-au ridicat in 2025 la Factory?Acum are logica sa plece atunci nu avea pt ca KTM o ducea bine investea acum se vad rau gaurile. Daca nu isi gaseste alta echipa insa din 2027 (chiar si VR46 client etc),mai ales avand in vedere starea financiara a KTM,atunci o merita si el ca si Q.Dar eu presimt ca isi va gasi,mai ales ca omul s-a dus la Uccio decum s-au auzit zvonuri de faliment la KTM,acum treaba e dincolo de zvonuri e pe fata ce sa mai...
  13. @danypop Eu imi recunosc greselile,am mai zis in multe cazuri ca am gresit,dar,dupa cum am mai spus suntem cativa pe aici carora ne place sa facem predictii sa vedem daca ne ies - in foarte multe cazuri gresim si e normal sa gresesti pt ca nu ai date pe care sa te bazezi doar pareri,discutii impresii past history etc Si nu vad nici o problema in a gresi. Mai sunt insa vreo cativa care tot ce stiu e sa dea peste nas ba mai mult atunci cand gresesc si ei (desi e foarte greu sa gresesti cand nu spui nimic dar iata ca le iese ) nu ar recunoaste neam.Nu te-am auzit vreodata sa recunosti cand ai gresit sau ca ai spus prostii. Sunt convins ca tu crezi ca nu gresesti niciodata.Desigur.Keep it going Revenind la presezon,Rivola...da un interviu finut elegant dar cu destul de mult inteles zic eu : Our priority is to renew with Bezzecchi.We won't rush Martin Deci cu alte cuvinte : 1. the silly season deja a inceput 2.Martin...e pe planul 3 la Aprilia.Si pe buna dreptate. As face iarasi o predictie - dupa cum am zis in prealabil - Bezzechi e dorit de ei si viceversa,deci nu se va misca in urmatorii 2 ani cel putin de unde e,si cred,sper ca Rivola urmareste pe altcineva pt celalalt loc Meh,nu mi se pare ca are un stil diferit de cei din "scoala noua" din motogp.Extreme lean samd.Are trase diferite pt ca e pe KTM,si aia nu functioneaza normal,deci trebuie sa vireze cu spatele sa accentueze franarea si accelerarea sa faca cat mai rapid stop'n'go'ul (dus la rang de arta de Marquez) samd. Sunt convins ca se poate modula si isi poate schimba stilul pt orice moto din gp. Max pe Nurburgring -wow.Omul e flawless - n-am ce zice,desi eu personal nu il suport,nu pot sa nu ma inclin - asa un talent...si ce e cel mai haios ca taica-su a fost...hai sa nu zic zero dar un pilot...de duzina. Nu pot sa il condamn Rossi - el provine dintr-o alta era mai...romantica.Cand talentul era de ajuns - vorba lui "noi sambata seara mergeam la party daca ne calificam bine - acum nu mai merge asa,astia se culca la 9.30-10 ca sa fie perfect odihniti pt duminica".Stacheta s-a ridicat,dar sunt convins ca Rossi daca mai era tanar,facea fata si acum.Cu privire la competiiile alternative - enduranta - mi se pare normal ce face,e o activitate mai mult psihica decat fizica (pt ca la varsta lui fizic mai finut),e racing la nivel destul de ridicat e (relativ) safe...e ok.E o retragere frumoasa ca sa zic asa,mult mai bine decat sa mergi la pescuit la 30 de ani ca altii mai dusi cu pluta,nu dam nume
  14. - In general e o regula,as zice ca de-a lungul timpului au fost 2 exceptii de la aceasra regula : Casey Stoner si Fabio Quartararo. Nu este insa garantat ca un pilot care face bine in clasele mici va confirma la motogp,dar in 80-90% din cazuri,de regula campionii/alienii/spune-le tu cum vrei au cam rupt la clasele mici.Exceptiile le-am spus mai sus. Nu am zis ca Aldeguer nu e un pilot ok - doar ca nu poate fi comparat cu Acosta - care e la nivel de campion mondial.Aldeguer e pilot decent.Si probabil asa va fi.Nu,nu exista termen de comparatie.Sau poftim - exista : ca si cum l-ai compara pe Marquez cu JM sau Baganaia - compara-i sa vezi ce iese. - Q nu e "noul meu favorit" si nici nu am vrut sa conving pe nimeni de nimic - tactica asta de a lua in zeflemea ce spune cineva pt a arata de fapt cat de prost/visator e el si spusele lui in comparatie cu spusele tale (care nu spui nimic in 90% din cazuri - ori iei in zeflemea pe cineva care a gresit ori daca a avut dreptate taci chitic),vrajeala asta nu prea impresioneaza pe nimeni sa stii.Poate doar pe tine in oglinda Ce am spus eu atunci,pt ca iarasi denaturezi desigur - faptul ca palmaresul lui Q la clasele mici nu il recomanda pt o Yamaha factory si mai ales pt a-l sari pe saracul Bautista din gp - si nu cred ca cineva care se uita pe palmaresul lui Q la clasele mici : 2 sezoane la moto3 si inca 2 la moto2 cu o (una bucata) victorie (in 4 ani da?) m-ar putea condamna pt ce am zis.Am devenit fan Quartararo dupa prestatiile din a 2a jumatate a lui 2019 si mai ales dupa Missano 2019 cand i-a tinut piept extraordinar de bine pt un rookie unui anume Marc Marquez. Asa ca mai usor cu pianul pe scari - imi place cum tii tu minte ce am zis eu la inceput de 2019 dar nu mai tii minte cum ma contraziceai cand spuneam (cu citate din declaratiile respectivilor) ca KTM e in faliment si pe cale de consecinta va renunta cel mai probabil la participarea in gp,acum nu te mai vad sa comentezi,complete silence nu?Mda. Perfect spus. Nu contest - Aldeguer e mai simpatci,Acosta e arogant tupeist si foarte (poate mult prea) sigur pe el.Insa,daaamn - are si de ce. E putin pe stilul Max Verstappen la F1 - dar are si talentul pregatirea si rezultatele necesare pe masura. A ramas antologica declaratia lui Acosta de la Portimao 2024 cand a luat un podium : acolo i-a intrebat pe ceilalti 2 in conferinta "voi cu ce plecati - cu private plane nu?Eu am 8 ore de condus in duba pana acasa".Mi-a ramas in cap treaba asta - si omul se pare ca nu se dezminte. Mai e unul singur pe stilul asta - Johann Zarco.Al carui fan sunt,nu doar al lui Quartararo
×
×
  • Creează nouă...