Sari la conținut

V_for_Whatever

Membru
  • Număr conținut

    85
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Cluj Napoca
  • Carnet moto din
    20 iulie 2009
  • Motocicleta
    Yamaha Virago XV 535

Informații profil

  • Motociclete detinute
    stefanutza (virago 535) e prima si unica (de-ocamdata)

V_for_Whatever's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. @ Galen Foarte buna initiativa cu pozele. Uite si primele informatii ce ar putea sa formeze o baza de date.
  2. V_for_Whatever

    BURSA LOCALA

    Vand Yamaha Virago de 535 cmc, model 1990, Inmatriculat, ITP 2013, neaccidentat; Piese schimbate in ultimii 1000 km: semeringuri furca/schimbat ulei furca, schimbat semnalizatoare fata, placute de frana fata. Accesorii: ALARMA moto cu breloc, Suporti de coburi cromati si coburi de piele 2x + o trusa de scule din piele, un ghidon in plus pt. customizare. Detalii si poze AICI. Pret: 1650 euro usor negociabil sau schimb cu enduro, chiar mai mic + diferenta daca e cazul.
  3. Cum spunea si dl. Moldovan, asta e o situatie mai mult gri decat alba sau neagra. Cert este ca exista niste reguli de circulatie si norme de conducere preventiva care prescriu o conduita ce ar trebui urmata si nu dezbatuta si interpretata: art Art. 48, OUG 195/2002: "Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta." Art. 56 "La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au acest drept." (Nu zice daca e vorba de o intersectie dirijata sau nedirijata => e vb. de amandoua...daca il coroboram cu art. 48 => exact ce iti spune instructorul si grilele din testul de carnet cu privire la subiect, adica redu viteza inainte de trecerile de pietoni care printre altele se mai intalnesc si in intersectii) Concluziile, in mare: 1. Cand nu ai vizibilitate, redu viteza; 2. Cand esti inaintea unei treceri de pietoni nesemaforizata, redu viteza; 3. Cand esti in fata unei treceri de pietoni semaforizata si ai verde, daca nu ai vizibilitate redu viteza; 4. Cand circuli cu mobra pe strada si ai impresia ca dupa curba foarte stransa un tampit poate stationa neregulamentar si ai risca sa intri in el, redu viteza...e acelasi lucru, conducere preventiva. Sincer mie mi se rupe in 14 cum circula altii, fix treaba lor. Oricum, selectia naturala functioneaza dar e destul de nasol cand bagi ghiuleaua in alte persoane care pe de-o parte poate comit o greseala...pe de alta ele n-au dat examen de carnet, examen pe care se presupune ca tu motociclistule l-ai luat (fiind mai breaz ca aia care se dau fara carnet, in scheme) si deci ar trebui sa stii mai bine sa-ti indeplinesti responsabilitatile pe care le implica plimbatul cu cele 200 kg< de fier de sub posteriorul tau. (Ca intr-un exemplu de mai sus, as dori sa vad cum i se poate explica unui parinte ca i-ai despicat capul, ca o nuca de cocos, copilului sau de clasa a 4a pe trecerea de pietoni pentru ca "N-a invatat la scoala ca nu se trece pe rosu?") Numai bine si sanatate. P.S. In afara legitimei aparari (si in acel caz nu e chiar asa simplu), in Romania uciderea unei alte persoane nu poate justificata prin nici o ("nicio", whatever...) prevedere normativa, asa ca NU "poti sa-l calci daca trece pe rosu, da-l dreaku de sinucigas". Nici macar statul nu isi rezerva dreptul de a ucide asa ca nu vad de ce o persoana ar face-o.
  4. V_for_Whatever

    Sa mai si radem.

    aha...deci de asta trebuia cuplata si frana de mana^^
  5. V_for_Whatever

    Sa mai si radem.

    Cica...de ce cateodata chiar nu e politicos sa refuzi ceva...
  6. @ Danny120669 Sincer sa fiu eu am invatat de la instructor ca trebuie sa reduc viteza. In testele alea de se dau cand iti iei carnetul sunt prevazute intrebari de genul. In regulamentul de aplicare se face mentionarea chestiunii cu semnele. Se mai face in plus mentiunea ca in situatiile in care exista pericol de accident trebuie sa reduci viteza. Pe langa toate astea, pietonii au clar prioritate pe trecerile de pietoni deci daca nu i-ai vazut/ti-a intrat o musca in ochi/sunt morti de beti calarind zebra cu nerusinare si nu este semafor, trebuie sa reduci viteza pana cand poti sa il eviti in siguranta si/sau ocolesti. Eu asa am invatat la scoala de soferi, poate altii stiu mai bine. @ hotbitchonwheels Imi pare rau sa te contrazic dar eu cand mi-am dat examenul pentru A si B nu mi l-am dat din "ce crezi tu ca tre' facut in trafic moral si logic" ca mi l-am dat din codul rutier, regulamentul de aplicare, normele de conducere preventiva si ecologica si ceva chestii de mecanica. Sincer pe mine nu ma intereseaza (iarasi problema cu "da ala de ce face nu-stiu-cum") ce face altul sau alta, mi se rupe prastia-n doua. Pe mine ma intereseaza ce fac eu si pentru asta incerc sa respect legislatia rutiera asa cum am invatat-o. Evident ca nu suntem perfecti, asta e clar dar macar cand gresesc stiu ca gresesc si incerc sa nu mai repet greseala ever, cat de mica ar fi (sau daca o repet sa o constientizez si sa incerc again, dupa puterile mele, sa nu o mai repet). In cazul in care sunt confruntat cu o situatie de care nu sunt sigur cine a gresit (eu sau alt part. la trafic) ma duc la legislatie fratiuc, ca ii pe net si-i gratis si ma uit. Oricum, regulile alea nu is puse acolo degeaba ci asigura siguranta rutiera...incalci tu o regula rutiera de 1500 ori ca esti smecher si ai reflexe de jedi, dar la a 1501a oara iti vine un camion din contrasens/sare un pieton pe trecere si ai bulit-o pt. tot restul vietii. Fix treaba ta dar macar nu mai incerca sa-i convingi si pe altii. Numai bine si sanatate.
  7. Imi pare rau, dar e foarte posibil ca toate regulile care reglementeaza circulatia pe drumurile publice sa fie acolo pentru a asigura siguranta participantilor la trafic...pietoni/oameni care se uita linistiti la televizor in sufragerie^^ si conducatori de vehicule de-opotriva si nu "initierea" incepatorilor. Adica, regulile nu sunt doar pentru aia cu "lamaia"^^ ca aia sunt incepatorii practic, nu?
  8. Maestre practician...Scuza-ma daca nu gasesc in elucubratiile tale intelepciunea pe care crezi ca o impartasesti cu restul umanitatii... 1. Maestre, ofera-mi te rog jurisprudenta pe incidente rutiere consumate pe trecerea de pietoni, pentru ca asta este sb in discutie, nu pe indivizi beti si care tot traverseaza in zig-zag strada avand impresia ca merg catre casa in linie dreapta...(daca esti atat de intelept, te rog fii bun si mentioneaza detaliile cauzei ca sa putem si noi astia mai neintelepti sa o gasim...asta daca sustii in continuare ca e mai bine sa ne ocupam cu prostii dinastea in loc sa ne respectam pur si simplu obligatiile explicitate de codul si regulamentul rutier) 2. Da maestre, conform art. cu pricina e "ucidere" din culpa, nu "omor" din culpa...totodata as dori sa imi cer scuze si pentru eventualele virgule si spatii pe care le-as fi folosit gresit. 3. Cum am mai spus, nu conteaza ce obligatii are un pieton sau biciclist conform regulamentului sau codului rutier, ci ce obligatii avem noi, motociclistii (fiindca se presupune ca suntem pe mobra in acele momente...altfel, ai gresit forumul amice). De asemenea, nu conteaza ce procese credeti ca ati fi castigat sau nu. Asta e fix problema dvs. Aici se discuta ce lucruri se pot invata din experientele brutale ale altor oameni, nu ce realizari ati avut sau credeti ca aveti dvs. in viata. Maestre CSJ, cu aceasta ocazie as dori sa va urez "succesuri" (cum ati binevoit a o cita pe dnsoara Base) in castigarea cauzei vietii dvs, in proxima ocazie in care considerati ca mutarea trecerii de pietoni din calea dvs (pe loc) este de preferat efortului supraomenesc din partea dvs de a respecta legea. 4. In privinta indoielilor dvs. cu privire la pregatirea mea juridica, o sa va rog sa le tineti pt. dvs. pentru ca sincer nu ma intereseaza si cred ca nici pe altii nu-i intereseaza...cum am mai spus, aici se dezbat aspecte legate de experientele altor persoane, pentru ca altii sa poata invata din ele...nu discutam aici despre frustrarile dvs. 5. Ca un ultim punct, as dori sa readuc in lumina reflectorului aspectul cu adevarat important care poate face obiectul unei dezbateri constructive (in cazul in care nu se deviaza de la sb. ca in cazul anterior) si anume: - obligatia de a reduce viteza inainte de trecerea de pietoni (potrivit semnelor situate cu 100m inaintea trecerii) Numai bine si sanatate!
  9. Eu am invatat la scoala ca formele vinovatiei s-ar imparti in intentie si culpa si ca ar fi si o a 3-a, praeterintentia...Nu zicea nimic la catastif (art. 19. C.pen. - ca pana la urma vb de vatamare corp. din culpa sau omor din culpa, nu?) de vinovatia individuala sau comuna (nu cred ca exista asa ceva). Parerea mea e ca daca tot nu stii despre ce vorbesti, mai bine tine-ti respiratia^^ si/sau invata/aplica mai bine regulile de circulatie si lasa alte chestii care ti-ar putea distrage atentia de la asta. Sau da-i blana. Orice cale alegi, in timp se va rezolva problema de la sine^^. @CSJ P.S. Pai, avand in vedere ca viteza maxima in oras e de 50 km/h si ca inaintea trecerii de pietoni ai semnele alea care iti semnalizeaza ca urmeaza o trecere de pietoni (si la care tre' sa reduci viteza...ca asta inseamna pana la urma, nu sa accelerezi)...nu e clar ca tre' sa reduci viteza? Cred ca in sensul asta ati putea sa cititi linistit si regulamentul de aplicare al codului (exista si asa ceva si se cere la examenul pentru carnet). Legiuitorul a reglementat cat de cat bine aspectul asta, desi intr-adevar sunt probleme mari...dar alea nu sunt problema dvs., problema dvs. este cunoasterea si respectarea regulilor de circulatie asa cum au fost ele reglementate, nu vezi doamne "interpretarea" sau formele de vinovatie sau orice altceva ce nu va priveste in mod direct (de ex cum trece un pieton strada). P.P.S Problema la care probabil ati vrut a face referire sunt acele cazuri de culpa comuna care survin cand doi conducatori auto nu respecta regulile de circulatie si creaza un eveniment rutier...nu un conducator si un pieton^^ = Pericol public )
  10. Maestre, lasa tu "traversatul drumului public perpendicular pe axa acestuia" sau traversatul pe langa bicicleta nu pe ea, ca dispozitiile alea normative nu te privesc. Tu nu esti nici cu bicla si nici la picior, ca altfel ai fi postat pe alt forum. Tu esti calare pe mobra si la catastif zice clar ca tu tre' sa reduci viteza si sa cedezi prioritatea inaintea trecerilor de pietoni. Atata ne priveste nu obligatiile altora. Pana la urma, fiecare cu p. ma-sii...Ideea cred ca e sa nu iti ruinezi viitorul cu incidente dinastea, fie ca accidentezi pe cineva sau esti accidentat si asta implica invatarea din greseli...chestie pt. care trebuie sa le recunosti prima data nu sa dai vina pe altii -chiar daca si ei au parte din vina- (si eu am facut si probabil voi face in continuare multe greseli in trafic dar incerc sa le constientizez si sa nu le repet)...parerea mea.
  11. Este o vorba..."Cine nu beleste ochii, beleste p**a!"...cred ca e cea mai buna modalitate de evitare a accidentelor^^
  12. Chiar nu conteaza in ce stil trec pietonii strada...fie ca o fac in stilul "road-runner" fie ca se asigura inainte, la catastif zice ca tu, conducator de vehicul pus in miscare (indiferent daca esti grabit sau nu) tre' sa cedezi prioritatea 120% 24/24, 7/7 forever, tuturor pietonilor in locurile semnalizate cu trecere de pietoni nesemaforizate. Comentarii dinastea cu "ca se arunca", "ca pietoni sinucigasi" sunt pe langa subiect in cazul in care vorbim de o trecere de pietoni semnalizata, fara semafor. Am patit-o si eu si nu o data, sa trec pe langa o trecere cu mobra, tir parcat la 0.1 mm de trecere de nu vedeai nimic si jogger care iese in viteza...da nu e nici o problema, ca poti reduce viteza daca nu ai vizibilitate. Poti reduce linistit la 30km/h sau chiar 20 sau chiar 10 daca ii naspa rau, pana treci de zona nasoala, cica s-ar zice chiar ca tre' sa reduci viteza oricum (semnele alea puse la 100m de trecere), inainte de trecerea nesemaforizata nu sa accelerezi, indiferent ce face ala de pe banda alaturata. (si eventual daca vezi un cretinoid care a parcat tirul/conserva/etc. pe naspa fips pe trecere de nu se mai vede nimic, poti sa suni la pol. rutiera flexat, ca poate ii taie baietii o factura) Asta e...din pacate cu cat se discuta si se dezbat mai mult regulile astea de circulatie (ma refer la codul rutier si regulemantul de aplicare) si nu se executa asa cum au fost explicitate, drumurile vor continua sa fie extrem de periculoase pentru toti participantii la trafic, de la "pilot" de carucior de bebe pana la "pilot" de tir.
  13. ce mai atata "textarie"...sa lasam natura sa-si urmeze cursul^^
  14. Dragi tovarasi si prekini, vedeti ca sambata/duminica s-ar putea sa ploua, sa nu va intoarceti cu insolatie si vreun membru in plus de-acolo ca e si norul radioactiv deasupra romanicii si si gaura din stratul de ozon.
  15. As dori sa apelez la intelepciunea voastra intr-o problema: Vreau sa schimb ghidonul Viragei mele cu unul mai mare si nu imi ajung cablurile...cam ce pot face si cam la ce suma ar ajunge o distractie de genul? mentionez ca imi mai trebuie aprox. 4-5 cm in plus.
×
×
  • Creează nouă...